WRC tehnika
WRC tehnika
Keegi võiks lahti seletada, mis WRC autode mootoritege tehtud on, et võimsus on kusagil ~300hp, aga pöördemoment on ~600Nm (tavaliselt võiks sellise võimsuse juures pöördemoment kusagil 400Nm olla)
constant turbo lag (NA)
Rapla: 55.1, Sauga: 1.05.5
Rapla: 55.1, Sauga: 1.05.5
Re: WRC autode p
Subaru WRC mootorist natuke juttu:
http://64.119.173.9/forums/showthread.php?t=69783
Edit:
paar pilti lisaks:
pilt1
pilt2
http://64.119.173.9/forums/showthread.php?t=69783
Edit:
paar pilti lisaks:
pilt1
pilt2
Viimati muutis leg200, 04.02.2005 23:54, muudetud 1 kord kokku.
Käimari ülekanded ja peaülekanne tavaliselt nii 4.3+
Need lisavad sama hobuste arvu juures tublisti väänet
Näiteks peaülekanne 3.6 ja 4.3 (erinevus 19% ehk 19% rohkem pöördemomenti ratastel)
Nii 100NM saab vabalt lühikse pea-ülekandega juurde (võrreldes 300hj 400nm tänava masinaga millel üldjuhul stock ülekanded)
Mootoris pole seal midagi erilist niiet sealt pole mõtet otsida
Need lisavad sama hobuste arvu juures tublisti väänet
Näiteks peaülekanne 3.6 ja 4.3 (erinevus 19% ehk 19% rohkem pöördemomenti ratastel)
Nii 100NM saab vabalt lühikse pea-ülekandega juurde (võrreldes 300hj 400nm tänava masinaga millel üldjuhul stock ülekanded)
Mootoris pole seal midagi erilist niiet sealt pole mõtet otsida
Janno, lühidalt on neil piiratud turbosse mineva õhukanali läbimõõt, mis sisuliselt piirab ära tippvõimsuse, mis praeguse aja WRC masinatel on 370+ hj, aga ei sega neil madalamatel pööretel suure boosti abil hirmsat pöördemomenti arendamast (suurematel pööretel boost langeb, kuna 34 mm piirajaplaadist ei mahu lihtsalt piisavalt õhku läbi). Pikemalt võid lugeda siit threadist (skrolli natuke alla, ollo postituseni ja sealt edasi).
http://tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=7719&spid=76904
Riceboy, mõtle ka ikka enne natuke, kui kirjutad.
Peaülekanne ei mõjuta mootori pöördemomenti, millest jk rääkis, kohe kuidagi. Ja WRC mootorid on tänava-STI mootoritest ikka üksjagu erinevad.
http://tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=7719&spid=76904
Riceboy, mõtle ka ikka enne natuke, kui kirjutad.


Njah my bad, ei lugend piisavalt tähelepanelikult. Kuna ma ei mõista kuidas ja miks lahutada mootori võimsust ja väänet sellest mis laheb üle ratta peale. Ratta võimsus/vääne üldjuhul liigutab autot
Kas keegi on dynonud 600nm wrc-l ja seda siis MOOTORI dynol? Või ratta? Mis siis WRC mootoris nii erilist peaks olema? Minu arust on hulga erilisem 600hj 700nm Le mansi mootor mis peab 24 tundi põrgut vastu
1. võimalik et tegelt neil siiski pole 300hj vaid rohkem. Reaalsuses võimatu täpselt kontrollida autode reaalset võimsust igal hetkel jne
2. väände number on täiesti lambist pandud
3. kõrge surveaste, mingi eriti haige küttesegu jne on need piiratud/kontrollitud?
leg200 ja devil: kes rääkis standard subarust? pidasin silmas sama lahjasi kui WRC-s sõidavad ikka. Sellistele annavad ülekanded rohkem väänet rattale küll võrreldes stock ülekandega sama võimsa masinaga. Ja teistmoodi liiguvad ka wrc autod tänu tihendile istme ja rooli vahel

Kui võimsaid Subarusi tahate näha ja nende modifikatsioone siis vaadake siia...
http://www.junauto.co.jp/democar/gc8/index.html?en
http://www.junauto.co.jp/democar/gdb-le ... ex.html?en
väga huvitav teema tegelikult. Samuti vägevad tekstid Subaru tehnikast, tnx leg200.
Tegelikuses on asi suht lihtne ja loogiline. Mootoril suur surveaste, mis üheskoos Anti-Lagiga ja spetsiifilste parameetritega turboga võimaldab suure boosti juba väga madala pöördega, mis omakorda väänab. Samas suurema pöördega, kus õhuvajadus kasvab järjest suuremaks ei jaksa pump läbi ussim... augu (restrictori) piisavalt õhku läbi mahutada, mistõttu vääne langeb kõvasti ja seega võimsus ei kasva. Justnimelt ei kasva nagu tänavaautodel tavaliselt, aga ka ei lange. Täpselt parameetrid sobitades on saavutatud ühtlane võimsus väga laial pöördevahemikul, oli see üle 300hp vahemikus 3000-7500rpm. Ehk siis tehnilised piirangud on kujundanud sellised ekstreemsed aparaadid.
Täiesti vastasseinast näiteks võiks ilmselt võtta F1 tehnika, kus vastupidi vääne pole teab mis kummaline number. Samas mootor suudab hoida väänet ka väga suurtel pööretel, mis tagab suht suured võimsused. Kuna antud võimsused on kasutusel väga kõrgel pöördel, siis hoitakse mootorit just sellel alal "kitsaste" ülekannetega.
Tegelikuses on asi suht lihtne ja loogiline. Mootoril suur surveaste, mis üheskoos Anti-Lagiga ja spetsiifilste parameetritega turboga võimaldab suure boosti juba väga madala pöördega, mis omakorda väänab. Samas suurema pöördega, kus õhuvajadus kasvab järjest suuremaks ei jaksa pump läbi ussim... augu (restrictori) piisavalt õhku läbi mahutada, mistõttu vääne langeb kõvasti ja seega võimsus ei kasva. Justnimelt ei kasva nagu tänavaautodel tavaliselt, aga ka ei lange. Täpselt parameetrid sobitades on saavutatud ühtlane võimsus väga laial pöördevahemikul, oli see üle 300hp vahemikus 3000-7500rpm. Ehk siis tehnilised piirangud on kujundanud sellised ekstreemsed aparaadid.
Täiesti vastasseinast näiteks võiks ilmselt võtta F1 tehnika, kus vastupidi vääne pole teab mis kummaline number. Samas mootor suudab hoida väänet ka väga suurtel pööretel, mis tagab suht suured võimsused. Kuna antud võimsused on kasutusel väga kõrgel pöördel, siis hoitakse mootorit just sellel alal "kitsaste" ülekannetega.
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia
pikema otsimise peale leidsin ka mõned WRC mootori pildid:
http://us1.webpublications.com.au/stati ... 84_2mg.jpg
http://www.rsportscars.com/foto/02/focu ... engine.jpg
Pange muidu tähele kuidas WRC TV-ülekannete ajal teenindusalal näidatakse ainult rehve ja autosid kaugemalt
http://us1.webpublications.com.au/stati ... 84_2mg.jpg
http://www.rsportscars.com/foto/02/focu ... engine.jpg
Pange muidu tähele kuidas WRC TV-ülekannete ajal teenindusalal näidatakse ainult rehve ja autosid kaugemalt

www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia
Subaru WRC (vist '02) mootor ja natuke lähemalt intercooler:
http://bbs.22b.com/cgi-bin/ultimatebb.c ... 9;t=000288
WRC04:
http://www.swrt.com/cpimages/488511.jpg
Mitsu WRC05:
http://rally062004.free.fr/essaismitsu0 ... pera25.jpg
Lisasin millalgi paar pilti ka WRC mootori jutu juurde, vt ülevalt.
http://bbs.22b.com/cgi-bin/ultimatebb.c ... 9;t=000288
WRC04:
http://www.swrt.com/cpimages/488511.jpg
Mitsu WRC05:
http://rally062004.free.fr/essaismitsu0 ... pera25.jpg
Lisasin millalgi paar pilti ka WRC mootori jutu juurde, vt ülevalt.
Subaru Legacy turbo