Turbolaadimine vs port flow.
käisin vahepeal windorfis ja seal sai palju juttu kuulatud.
pms pidi nii olema et siledam pind ikka parem, aga kuna seda ei suuda ise ni siledaks teha(ideaal) siis on parem kui jätta ühtlased "karedused"
suuremaks ei tasu eriti kunagi porti teha(kui jõud trastiliselt ei kasva) sest sellega väheneb voolavus kiirus.
Nägin yhte soomest porditud kaant mille tulemus oli vist peale portimist +30hp. Lihtsalt kerge silumine...
endal plaanis kah enne ja pärast mõõtmine teha ning siis saab tulemusi näidata...
see mis ma 1.6 mootoril tegin ei ole ilmselt hea enam, sest sellega just tegin avad suuremaks!
pms pidi nii olema et siledam pind ikka parem, aga kuna seda ei suuda ise ni siledaks teha(ideaal) siis on parem kui jätta ühtlased "karedused"
suuremaks ei tasu eriti kunagi porti teha(kui jõud trastiliselt ei kasva) sest sellega väheneb voolavus kiirus.
Nägin yhte soomest porditud kaant mille tulemus oli vist peale portimist +30hp. Lihtsalt kerge silumine...
endal plaanis kah enne ja pärast mõõtmine teha ning siis saab tulemusi näidata...
see mis ma 1.6 mootoril tegin ei ole ilmselt hea enam, sest sellega just tegin avad suuremaks!
Väiksema mootori puhul +30hp ainult kaanest saada on müstiline number. Palju oleneb ka mis mootorile kaanetöid teha. USA üks kõvemaid SR20DET spetsialiste, kes 100+ mootorit on ehitanud lasi kõik võimalikud ja võimatud kaanetööd teha enda 500+ whp projektiauto mootoril, võimsuse kasv oli null. Väidetavalt sama lugu on Toyota 3SGTE mootoriga millel Yamaha disainitud/ehitatud plokikaas.
Panter, ega Tiit ei näidanud üht Eestis tehtud 4cyl kaant millel +35 teoreetilist hj?
Taavi, hetkel meil töös justnimelt Sr20 kaan, eks paistab mida voolavustulemus näitab
See,et tal hj näitajad ei muutunud ei tähenda seda et kaane voolavus polnud paranenud. Tõenäoliselt ei kasutatud kaane paremat voolavust ära, ehk miski muu jäi piirama - nukad, Sl kollektor/siiber, õhutorustik, IC, turbo... Parandamisvaru on sr20 kaanel küll, kuigi suhteliselt korralik kaan juba tehasest.

Taavi, hetkel meil töös justnimelt Sr20 kaan, eks paistab mida voolavustulemus näitab

www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia
sa mõtled mazda oma? tglt nägime mitut kaant millel oli se teoreetiline võimsus kasvanud!555vrx kirjutas:Panter, ega Tiit ei näidanud üht Eestis tehtud 4cyl kaant millel +35 teoreetilist hj?![]()
See,et tal hj näitajad ei muutunud ei tähenda seda et kaane voolavus polnud paranenud. Tõenäoliselt ei kasutatud kaane paremat voolavust ära, ehk miski muu jäi piirama - nukad, Sl kollektor/siiber, õhutorustik, IC, turbo...
just seda ma ise kah mõtlesin et hp kasv sõltub ka muust...
Kas on mingi variant kuidas seda vabalthingava teoreetilist õvimsust siduda turbo omaga? Samuti arvutada välja rõhk millega kavatsed sõita jne? (loogiliselt võttes kyll)
ärge mehed oksi nii laiali ka ajage... ei fiat, mazda, opel jne ei pääsenud kaugeltki mitte lähedale honda kaante voolavusele
tiit rääkis lisaks kaante voolavuse parandamisele ka nendest vigadest mis portimisel on tehtud, nimelt suht lihtne on kaane voolavust hullemaks teha võrreldes originaal seisuga. see jutt et frees kätte ja nii sisselaske kui väljalaske kanaleid suurendama on täiesti mööda... nimelt siis tekivad tõesti kanalis nn õhukeerised ja see pigem võivad hakata takistama kui kasuks tulevad.
eestis suht vähesed inimesed pidid oskama portida... ei hakka ühtegi inimest mustama ega kedagi upitama, uurige ise "windorf"-ist kelle kätte kindlasti oma kaant viia ei tasuks. kellel raha rohkem saadab oma kaane üle lahe naabrite juurde

tiit rääkis lisaks kaante voolavuse parandamisele ka nendest vigadest mis portimisel on tehtud, nimelt suht lihtne on kaane voolavust hullemaks teha võrreldes originaal seisuga. see jutt et frees kätte ja nii sisselaske kui väljalaske kanaleid suurendama on täiesti mööda... nimelt siis tekivad tõesti kanalis nn õhukeerised ja see pigem võivad hakata takistama kui kasuks tulevad.
eestis suht vähesed inimesed pidid oskama portida... ei hakka ühtegi inimest mustama ega kedagi upitama, uurige ise "windorf"-ist kelle kätte kindlasti oma kaant viia ei tasuks. kellel raha rohkem saadab oma kaane üle lahe naabrite juurde

Opel Calibra 2.0T 4wd | Subaru Impreza 2.5 WRX | Opel Astra GSI rwd & turbo | Mazda 6 MPS | Autopeatus OÜ - http://www.autopeatus.ee
[b]Autode hooldus, remont ja lisavarustuse paigaldus - masinate ehitamine visioonist teostuseni[/b]
[b]Autode hooldus, remont ja lisavarustuse paigaldus - masinate ehitamine visioonist teostuseni[/b]
Yamaha developed the Toyota 2000GT (1969)and was a partner of Toyota in the design of most successive G model heads. Most G engines/heads, including the 3SGE/3SGTE (now in it's 3rd generation), the Previa specific 2TZFE/Z (no relation to the old T engines), and the newest 2ZZGE engines were and are still designed and cast by Yamaha. The 4AGE and 2JZGE heads are proprietary Toyota designs and manufacture, although many components are still made and supplied by Yamaha.henri kirjutas:kas toyotal mitte see 3sge beams mootor ei ole yamaha poolt disainitud. Mootoril on kaks üle 20 kraadi sujuvalt ajastust muutvat nukvõlli ja ülihea plokikaan mis ilma suurema vaevata 220 hobust annab ja natuke nokitsedes (ligi 70k EEK investeerides) saab ka 270 kätte (ja varu jääb ülegi).
http://www.toysport.com/Technical%20Inf ... rticle.htm
kes oksi laiali ajab?Marko kirjutas:ärge mehed oksi nii laiali ka ajage... ei fiat, mazda, opel jne ei pääsenud kaugeltki mitte lähedale honda kaante voolavusele![]()

ma arvan et ragzi mõõdetud stock tulemus oli suht lähedale sellele hondale

eestis porditakse kyll aga mitte sellisel tasemel nagu naaberriigis aga küll sinna ka jõutakse! (es'i tulemused igati arvestatavad juba)
niiet ni halb se asi kindlasti ei ole
(siia teemasse ei taha nyyd seda kui paha v hea keegi ikka on vms oma oskuste poolest)
Mida keegi malmist tehase väljalaske kollektori portimisest teab? USA-s on vähemalt SR20DET mootori ehitajad jõudnud järeldusele, et aftermarket torukolled hakkavad KÕIK pragunema, ainult hind paneb paika millal. Seega on hakanud levima tehase kollektori portimine, mis pidi päris arvestatavaid tulemusi andma.
ma ei tea kuidas teiste autodega on, aga fiatil ja lancial mõranevad nii 16v turbo kui ka 20v turbo konede originaal malmist vl. kolled suht tihti. nii juhtus ka minu originaal kollektoriga. peale portimist on see originaal kollektor ju veel õrnem.Taavi kirjutas:Mida keegi malmist tehase väljalaske kollektori portimisest teab? USA-s on vähemalt SR20DET mootori ehitajad jõudnud järeldusele, et aftermarket torukolled hakkavad KÕIK pragunema, ainult hind paneb paika millal. Seega on hakanud levima tehase kollektori portimine, mis pidi päris arvestatavaid tulemusi andma.
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm