Külmakoja vahetus suurema vastu

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
jans
Postitusi: 256
Liitunud: 25.08.2008 12:44
Asukoht: Tartu

Külmakoja vahetus suurema vastu

Postitus Postitas jans »

Turbo TD05HR- 16G- 9.8T
Hetkel siis kõige väiksema kuuma ja külma kojaga turbo kasutuses.
1.9bar juures 1.8L mootoriga sõidukil mootorist 299kw. ( sisemise WG-ga)

Tekkis mõte antud turbot modifitseerida suurema külmakoja paigalduse näol. Soovin kuuma osa samaks jätta, kuna kollektor selle järgi tehtud+ 1.8l mootoril antud kuumakoda linnasõiduks ideaalne.

Antud turbole pakutakse päris mitut modifikatsiooni külma poole osas.

Paigaldada saaks (koda + tiivik)
20G külma osa Indrucer 52,5 ja Exdrucer 68mm
Garrett 60-1 külma osa : Indrucer 59mm ja Exdrucer 76mm

Praeguse külmakoja tiiviku Indrucer 48,3mm Exdrucer 68 mm

Osutub selline asi võimalikuks, et paigaldan tiiviku, mis on pragusest suurem: Induceri poolest 10,7mm ja Exduceri poolest 8mm suurem?
Tasakaalu sellise komplekti üldse saaks?

Numbriliselt oleks jõulisa üsna arvestatav, kuid kas see ka praktiliselt võimalikuks osutuks?
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Külmakoja vahetus suurema vastu

Postitus Postitas Mihkel »

Külma ja kuuma osa käivad omavahel käsikäes, seega kui sa muudad külma osa nii palju suuremaks, läheb sul kohe ka spool-up halvemaks.
Teisest küljest ei pruugi see väiksem kuumakoda enam lõpus piisavalt külma poole paremat tootlikust läbi voolata.
See mida sa teha tahad kannab laias laastus nime "hübriid".

Saavutada üritad sa ilmselt pea sama spool-up-iga aga tunduvalt suurema tootlikusega turbot?
Kui nii, siis see ongi see teadus, miks mõned turbod paremini spoolivad ning tihti ka rohkem maksavad.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
jans
Postitusi: 256
Liitunud: 25.08.2008 12:44
Asukoht: Tartu

Re: Külmakoja vahetus suurema vastu

Postitus Postitas jans »

Mihkel kirjutas:Saavutada üritad sa ilmselt pea sama spool-up-iga aga tunduvalt suurema tootlikusega turbot?
See oli üks mõte.
Teisalt, sooviks sama jõudu saada, aga seda juba väiksema rõhu juures. ala kui praegu 1.9bar juures 299kw, siis ideaalis sooviks sama jõu näiteks 1.4bar juures saada.
mitsu_manic
Postitusi: 495
Liitunud: 03.12.2009 19:22

Re: Külmakoja vahetus suurema vastu

Postitus Postitas mitsu_manic »

Reaalsuses on selline turbo ju täitsa olemas.

16g külmakojas on 20G turbiin. Eraldi nimi sellel TD05H-20G. 20G jaoks eraldi külmkoda (suurem) on siis TD06.
Vaja läheb sul suurema sisemõõduga külmakoja tolle 20G (mis ongi siis 16g külmakojaga, kuid siseosa suuremaks puuritud) jaoks ning turbiini komplektis on mõlemad wheelid olemas-ühe võlli otsas. Spool jääb pm samaks-kuumkoda ju ei muutu.
Tolle max peaks jääma 450-500hp juurde-2.0 mootoril.
Ning ebay täis neid kodasid ja turbiine selle kombo jaoks- ka ise tegemiseks.

EDIT:
Mõned näited.
Odavam variant:
http://www.ebay.com/itm/Turbo-Compresso ... ea&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Kallim variant:
http://www.ebay.com/itm/Turbo-Compresso ... 53f269d7b3" onclick="window.open(this.href);return false;
jans
Postitusi: 256
Liitunud: 25.08.2008 12:44
Asukoht: Tartu

Re: Külmakoja vahetus suurema vastu

Postitus Postitas jans »

Ebayst isegi vaatasin.
Tekkis lihtsalt küsimus, kas selline variant ka ennast õigustab.

Sellised 2 kiti pakkusidki huvi
http://www.ebay.com/itm/Turbo-Compresso ... 1c&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/Turbo-Compresso ... 96&vxp=mtr
mitsu_manic
Postitusi: 495
Liitunud: 03.12.2009 19:22

Re: Külmakoja vahetus suurema vastu

Postitus Postitas mitsu_manic »

Miks ta ei peaks õigustama? Õhutootlikkus ju suurem.
Või mida sa silmas pead?
Vasta