Turbo punane

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Kasutaja avatar
prj
Postitusi: 113
Liitunud: 03.08.2010 15:29
Asukoht: Tallinn

Re: Turbo punane

Postitus Postitas prj »

kuno666 kirjutas:sisse laset pole veel jõudnud survestada. õhu lugeja näitas viga ja selle pärast sai ta vahetatud ja landal oli seest midagi katki. Nukad pandi märkide järgi paika. Kütuse surve mõõdeti ka ära see oli 3.5bar-i. Kas 90 sõites peabki ta punaseks minema ja ikka nii punaseks et kolektor ka hõõgub?
Näitabki viga, kui sisselase tihe ei ole...
Nagu ma ennist ütlesin, kui sul on selline diagnostik, kelle diagnostika oskused piirduvad ühe nupu vajutamisega, siis sa ei saagi seda autot kunagi korda.
Alusta rõhulekete testist. See on esimene asi, mida teha nende autode puhul, kui on lambda või õhulugeja viga sees.

XcosworthX kirjutas:Vabandust pole jõudnud kirjutada miskit :)
Autoks on Audi A4 1.8 Turbo Quattro.Originaal seades peaks olema se pill,aga miski pärast jookseb 0,8-1,0bar-i pähe.Ei tea miks.Auto on sveitsist tulnud ja olen eestis esimene omanik ning siin pole tal midagi näpitud.Muidugi suvel ei olnud rõhk niipalju suurem (kuskil 0,6-0,8bar-i).
Piitsa ma talle väga ei andnud.Rajal sai tehtud ca 6-7 kilomeetrist ringi.Lihtsalt mõtlesin,et küsin targemate käest,et kas on midagi kohe peljata et punaseks läks. :)
Kui talvel rõhk suurem on (tegelikult peaks vastupidi olema, kuna antud ajul ei ole rõhuandurit ning rõhku ei kontrollita otse, vaid õhulugeja kaudu), siis võiks kontrollida, kuidas rõhujuhtimissüsteem toimetab. See muidugi peab paika, kui sul on 95-99 aasta masin. Kui on uuem, siis on teine teema.
Kontrollida, et N75 alumisse porti minev lõdvik ei ole millegi pärast umbes või õline ning et turbo wastegate liigub (hooba võib liigutada)...

Samas aitaks ka see, kui te 1.8T omanikud kirjutaksite auto tootmisaasta ka juurde. Üsna suured erinevused on B5, B5 facelifti, B6, B7 ja B8 vahel. Ehk siis sisuliselt 5 põlvkonda seda 1.8T mootorit ning neli põlvkonda mootoriaju...
Viimati muutis prj, 19.12.2012 19:30, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
XcosworthX
Postitusi: 39
Liitunud: 06.09.2009 12:29
Asukoht: Põlva

Re: Turbo punane

Postitus Postitas XcosworthX »

Muidu tavasõitu tehes pole kunagi punaseks läinud. :roll:

Auto aastaks on 96 ja mootorikood on AEB.Aju kohta ei oska miskit öelda kuna pole karbi alla vaadanud.
Viimanekord sai lõdvik ära vahetatud siis oli süsteem kuiv ja puhas.N75 klapp ka toimetas (targemad soovitasid kontrollida) :)
Viimati muutis XcosworthX, 19.12.2012 19:33, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
prj
Postitusi: 113
Liitunud: 03.08.2010 15:29
Asukoht: Tallinn

Re: Turbo punane

Postitus Postitas prj »

Originaalis on neil muide rõhk maks. 0.6 bari, suure kuumaga ehk kuni 0.7 ning talvel vähem.
110kw isenditel siis. 132kw on rohkem rõhku.

Alati tuleks märkida aasta ning mootoritähis. 1.8T-d on miljon erinevat.
Kasutaja avatar
XcosworthX
Postitusi: 39
Liitunud: 06.09.2009 12:29
Asukoht: Põlva

Re: Turbo punane

Postitus Postitas XcosworthX »

sai eelmine postitus ära muudetud SRY... :)
Kasutaja avatar
prj
Postitusi: 113
Liitunud: 03.08.2010 15:29
Asukoht: Tallinn

Re: Turbo punane

Postitus Postitas prj »

Aju asub kapoti all vasakus juhipoolses nurgas vee- ja tolmukindlas karbis, mille kaas on kinni 8-se peaga mustade kruvidega.
Kui selle maha võtad, siis aju enda kaant hoiab küljes 4x T15 polti.
Kui need lahti keerad ja teed aju plaadi ülemisest osast korraliku pildi, siis ütlen sulle, kas see on näpitud või mitte :)

See, et ta rajas kuumaks ja punaseks läheb on täiesti normaalne.
Ma muide olen nendel autodel rõhku ca 1.2 bari keeranud. Põhiliseks probleemiks on pihustite tootlikkus stock isendil.
Kasutaja avatar
XcosworthX
Postitusi: 39
Liitunud: 06.09.2009 12:29
Asukoht: Põlva

Re: Turbo punane

Postitus Postitas XcosworthX »

Ma muidu tean kül kus tal aju on,aga proovin se nädal pilti teha ja üles panna siis ehk oskad öelda jh :)
aga tänud siiski...
Ma pole ise ka naq proovinud rõhku tõsta või midagi sellist.
kuno666
Postitusi: 109
Liitunud: 13.04.2009 22:19
Asukoht: Pärnu

Re: Turbo punane

Postitus Postitas kuno666 »

Audi a6 98 aasta ja aeb mootori tähis.
Kasutaja avatar
prj
Postitusi: 113
Liitunud: 03.08.2010 15:29
Asukoht: Tallinn

Re: Turbo punane

Postitus Postitas prj »

kuno666 kirjutas:Audi a6 98 aasta ja aeb mootori tähis.
No siis tee survetest ära ja pärast vaatab ja mõtleb edasi :)
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Re: Turbo punane

Postitus Postitas Raceboy »

prj kirjutas: .....
Ma pole kuskil öelnud, et neil õigus pole, aga laseks äkki endal veidi õhku välja? Sa hakkad mind ennast mu halvimatel päevadel meenutama juba, selle vahega ainult, et sa ei näed asja ikka koguaeg ainult ühest punktist...
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Re: Turbo punane

Postitus Postitas KaroK »

Võtke tuba ! :-D
Kasutaja avatar
prj
Postitusi: 113
Liitunud: 03.08.2010 15:29
Asukoht: Tallinn

Re: Turbo punane

Postitus Postitas prj »

Raceboy kirjutas:Ma pole kuskil öelnud, et neil õigus pole, aga laseks äkki endal veidi õhku välja? Sa hakkad mind ennast mu halvimatel päevadel meenutama juba, selle vahega ainult, et sa ei näed asja ikka koguaeg ainult ühest punktist...
Kui midagi öelda ei ole, siis on ikka vaja isiklikuks minna :)
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Turbo punane

Postitus Postitas murjam »

Aga tulles tagasi teema juurde "kas rikas segu võib EGT suureks ajada?"..

Minu loogika - mitte praktika - ütleb, et väljalaskesse peaks õhku vähegi tühikäigust kõrgematel pööretel jõudma ainult sisselaskest, mistõttu ei saa põlemata kütus vähemalt koheselt väljalaskes põlema minna. Küll aga tekib tal selleks võimalus, kui segu lahjemaks läheb (gaasijalg vabastatakse, näiteks).
Lauda nitro
woush
Postitusi: 32
Liitunud: 31.08.2009 3:03
Asukoht: Tartu

Re: Turbo punane

Postitus Postitas woush »

1.8T mootoril hõõguv turbo ja kolle on täiesti normaalne nähtus pähe andes. Ei ole mõtet muretseda.
kuno666
Postitusi: 109
Liitunud: 13.04.2009 22:19
Asukoht: Pärnu

Re: Turbo punane

Postitus Postitas kuno666 »

pähe andes oleks see normaalne aga rahuliku sõiduga 90km / h ei tohiks ta ju ikkagi punaseks minna
Kasutaja avatar
kilplane
Postitusi: 485
Liitunud: 29.04.2009 0:49
Asukoht: Tallinn

Re: Turbo punane

Postitus Postitas kilplane »

nii omast kogemusest siis ka.
oli meil üks golf 2 turbo. sellel külmaga tõmbas abivõllil hamba üle (õli oli paks ja pump oli tiba katkine) ja keeras samuti süüte väga hiliseks. tulemus oli see, et auto ei läinud üldse pöördesse ja turbo läks samamoodi hõõguma.
Väide, et kõrgematel pööretel ei saa summutis lisaõhku. polegi vaja ju. kõik õhk, mis on vajalik kütuse põletamiseks on olemas. lihtsalt teda põletatakse mitte ainult kolvi liigutamiseks vaid ka hiljem. ehk summutis. ja ma usun, et ma ei valeta, kui ütlen et kütuse põlemis temperatuur on ükskõik mis asendist vaadates suurem kui põlenud gaasi temeratuur. ses suhtes, et sellisel juhul, kui kütust summutis mitte mootoris põletatakse, läheb turbo punaseks kindlasti. ja see masin ei liigu sul peast ega perssest.

teine juhus, mis mul praegu peavalu pakub on üks volvo v50 millel on mingi elektroonika anomaalia ja keerab kütet siga palju peale. selliselt et kui küünlad maha võtta ja käiata tühjalt, siis on koguaeg purskaev kapotiall, ükskõik kui kaua käiad. käima lõpuks saime siis oli samamoodi summuti kuni katini läbipaistev juba. ja seda puhtalt rikkast segust. (oli tegu NA mootoriga) ja kui keegi väidab, et see läks punaseks lahjast segust, siis tulgu vaadaku ise ja veendugu. segu nii rikas, et iga 5 käivitus ei lähe käima kuna küünlad märjad.
"fast , cheap and reliable...you can only pick two" Pilt
Vasta