Daihatsu Charade 1.0T 87.a. Erik.

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Er!k
Postitusi: 92
Liitunud: 15.10.2006 21:51
Asukoht: Tallinn,lasnamägi

Daihatsu Charade 1.0T 87.a. Erik.

Postitus Postitas Er!k »

Niisiis sai siinselt kasutajalt diiliga võetud endale selline huvitav auto nagu seda on Daihatsu Charade, millel on 1 Liitrine turbomootor.
Sai siis eila õhtul garaaži ära veetud.
Täna siis tuleb minna väheke puhastada ja vaadata üle üldine seisukord aga kuna on ta enamus oma ajast kuskil varjuall seisnud siis on kere väga hästi säilinud 87 aasta japsi kohta.
Auto on esivedune, lisadeks on katuseluuk, allaklapitavad tagumised istmetoed :) , sportlikum sisu, sportrool, 13" ja 15" valuveljed.
Lisan siis mõned pildid ka ja mingiaeg siis proovin täpsema ülevaate anda kui see on endalgi selge.
Picture 007.jpg
(339.22 KiB) Pole veel allalaaditud
Picture 006.jpg
(505.77 KiB) Pole veel allalaaditud
Picture 005.jpg
(453.55 KiB) Pole veel allalaaditud
Er!k
Postitusi: 92
Liitunud: 15.10.2006 21:51
Asukoht: Tallinn,lasnamägi

Re: Daihatsu Charade 1.0T 87.a. Erik.

Postitus Postitas Er!k »

Niisiis,sai lauppäeval natuke uuritud ja puuritud. Kahjuks tõstukile ei saanud kuna tõstuk katki momendil.
Järgmise nädala jooksul tahaks auto tööle saada, ehk siis tuleks auto Speedsteri osavate mehaanikute kätte anda, loodan et saavad jonksu asja.
Esmaspäeval lähen kohe rääkima sinna.
Ise algaja turbo karburaator mootorite alal aga selleks saigi see masin võetud et praktikat saaks.
Ja siia sai teema tehtud kuna siit saab alati abi kui vaja.

Aga paneks mõned pildid siis autost siia juurde ja ka kapotialusest.

Pilt

Pilt

Pilt

Originaal 13" valuveljed. Need jäävad arvatavasti talveks.
Pilt

Varuratta koht, heas korras.
Pilt

15" exip kärg valuveljed,mis jäävad siis suveks.Peale rehvihooaega peaks velgede remondi ja uuenduskuuri ette võtma.
Pilt

Originaal sportrool, teise kere peal on samasugune veel.
Pilt

Istmed on ka vähe sportlikumad ja teisel autol on samasugune sisu ja samat värvi ka veel.
Pilt

Pilt

Pilt

tagumiste istmete seljatoed allalastud
Pilt

Mõned pildid kapotialusest mudrust.
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Nii, loodan et pilte liiga palju siia ei saanud.
Plaanidest siis esialgu auto mootor käima saada korralikult, siis saab alles edasi vaadata mis teha kannatab.
Muutmist vajavad ma usun nii mõnedki asjad, väljalaske süsteem näiteks jne..
Er!k
Postitusi: 92
Liitunud: 15.10.2006 21:51
Asukoht: Tallinn,lasnamägi

Re: Daihatsu Charade 1.0T 87.a. Erik.

Postitus Postitas Er!k »

Niisiis niisiis, täna sai proovitud autot käima saada,lõpuks hakkas isegi tööle aga jama on nüüd see et väljalaskekollektori flantsi ja turbo flantsi vahelt tuleb õli. Turbo õhtal? pikkilõtku ma käega nagu ei tundnud ja ristilõtk oli tunda.
Ega vist muud pole teha kui turbo maha võtta ja vaadata mis toimub?
Sisselaskes nagu õli polnud.
Milles võib probleem olla? või mis tuleks kindlasti üle vaadata?
mitsu_manic
Postitusi: 495
Liitunud: 03.12.2009 19:22

Re: Daihatsu Charade 1.0T 87.a. Erik.

Postitus Postitas mitsu_manic »

Võta väljalaske kolle maha. Võib tuleb kaanest või siis klapisäärest. Turbost ülespoole õli kindlasti ei liigu.
silvia
Postitusi: 226
Liitunud: 26.06.2008 10:40
Asukoht: tartu

Re: Daihatsu Charade 1.0T 87.a. Erik.

Postitus Postitas silvia »

Loogiliselt võttes peaks see õli tulema kusagilt mootorist sest nagu sa ütlesid väljalaskekolde ja turbo vahelt tuleb õli siis äkki pika seismisega kolvi rõngad kinni. Kontrolli kas mootori õlil on bensiini lõhna ja mõõda surved silindrites. Pikalt seisnud autoga võiks ennem saada sõita, kui mootorit hakkad lahkama ja kui nii rõngaid lahti ei saa siis võid proovida petrooljumi kolbide peale kallata ja nii leotada paar päeva. Muidu vinge auto, mulle meeldivad väikesed punnid.
Er!k
Postitusi: 92
Liitunud: 15.10.2006 21:51
Asukoht: Tallinn,lasnamägi

Re: Daihatsu Charade 1.0T 87.a. Erik.

Postitus Postitas Er!k »

Nii, mootor töötab ainult kahe silindriga, endal pole kahjuks surve mõõtmiseks vajalikku tööriista.Kas on kellelgi laenata sümboolse tasu eest võib privas märku anda.Kui kellelgi pole võimalust laenata pean ootama millal speedsteris Hannesel aega on ja mina ka seal kandis olen.
Paneks siia kaks pilti küünaldest ka,ehk on abi ja keegi oskab ka mingit võimalust pakkuda küünalde järgi.

Pilt

Pilt
mitsu_manic
Postitusi: 495
Liitunud: 03.12.2009 19:22

Re: Daihatsu Charade 1.0T 87.a. Erik.

Postitus Postitas mitsu_manic »

Alguses ei jaganud biiti, kuid ongi 3 silindriga mootor :D

Jagaja kaane all on kõik hea??
Er!k
Postitusi: 92
Liitunud: 15.10.2006 21:51
Asukoht: Tallinn,lasnamägi

Re: Daihatsu Charade 1.0T 87.a. Erik.

Postitus Postitas Er!k »

kolmega jah :D
Jagaja kaan peaks olema vahetatud,sest vana on ka veel alles ja autos tagaistmel.
Aga eks igaksjuhuks võib korra lahti võtta ja vaadata.
mitsu_manic
Postitusi: 495
Liitunud: 03.12.2009 19:22

Re: Daihatsu Charade 1.0T 87.a. Erik.

Postitus Postitas mitsu_manic »

Pildi pealt ei saa nii väga aru, kui kas see keskmine küünal üldse on mingit tööd teinud? teistega võrreldes nagu ei ole. Või stõesti kompressioon olematu.
Jahutussärki ei löö või on karteris survet???
silvia
Postitusi: 226
Liitunud: 26.06.2008 10:40
Asukoht: tartu

Re: Daihatsu Charade 1.0T 87.a. Erik.

Postitus Postitas silvia »

Üks nipp on veel selline, et saada seda ühte silindrit töötama, kui kolvirõngad kinni. Tegutse järgnevalt... kuivata küünlad korralikult ära, tee nii et bensiini mootorisse ei voolaks ja lase mootor ilma küünaldeta tühjaks käiata siis kalla tilgake õli sellese silindrisse kus pauku ei toiminud, sellel käivitus hetkel aitab õli kompresiooni tekitada ja peaks ka küünal segu süütama ja sealt edasi on õnne küsimus kas tulevad kolvi rõngad lahti või ei. Seda nippi kasutas Jeff enda venna BMW mootori käima saamisel ja toimis edukalt, ei mäleta mis mootor oli aga mootor oli 1a vist seisnud ja rõngad olid kinni. Nuusuta ka mootori õli üle, ja kui on bena lõhna siis kindlalt rõngad kinni.
Er!k
Postitusi: 92
Liitunud: 15.10.2006 21:51
Asukoht: Tallinn,lasnamägi

Re: Daihatsu Charade 1.0T 87.a. Erik.

Postitus Postitas Er!k »

Tänud teile kaasa mõtlemise eest,
proovin need nipid ära,eks paistab siis mis saab :)
Tänud veelkord.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: Daihatsu Charade 1.0T 87.a. Erik.

Postitus Postitas jeff01 »

Seisnud M50 mootor oli see, kus 1 bar survet seda silindrit käima ei pannud.....2 korda vist panin õli silindritesse ja kohe peale teist käivitamist olid ka kõik pütid järel ja peale mõne ajalist töötamist surved 6 bari....hiljem taastus 9ni kuid mitte 11neni nagu teistes silindrites.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Er!k
Postitusi: 92
Liitunud: 15.10.2006 21:51
Asukoht: Tallinn,lasnamägi

Re: Daihatsu Charade 1.0T 87.a. Erik.

Postitus Postitas Er!k »

Ma usun et tasub proovimist,eks näis mis saab. Võtan siis täna ennast käsile ja teen pikema seansi daihatsuga.

Tegelt mul oleks paar küsimust ka mõne asja kohta.
Esiteks on selline küsimus kas autogauge silver seerias näidikud on ka kasutuskõlblikud? Hinnnad neil suht odavad aga kas nad ka selle summa eest näitavad vajalikuse piires ka õigeid asju või täiesti aia teibaid?

Teine küsimus käib väljalaske süsteemi kohta, kas 2.5" läbimööduga väljalase oleks liiga suur selle mootori jaoks?

Kolmas küsimus käiks siis vahejahuti kohta, et selle mootori jaoks midagi ulmesuurt pole ju vaja? Et piisaks ka mõne auto originaal vahejahutist?

Prioriteet on mul muidugi mootor tööle saada normaalselt aga ega ei tee halba ka tulevikule mõelda ja uurida nende asjade kohta. Eeltöö on ka tähtis ju :)
Soovitusi,vastuseid ja küsimusi ootama jäädes.
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Re: Daihatsu Charade 1.0T 87.a. Erik.

Postitus Postitas KaroK »

Sumpsi läbimõõt vali selle järgi, mis paremini ära mahub ja mis materjali saada on.
Turboka sumps ei saa kunagi liiga jäme olla, aga 2 tolline võiks juba piisav olla.
Vahejahuti sobib mõne teise masina pealt vabalt.
Näiteks 2,2 Audil on 169kW - selle järgi võid hinnata sumpsi mõõtu ja cooleri suurust.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: Daihatsu Charade 1.0T 87.a. Erik.

Postitus Postitas jeff01 »

Eks need kellad näitavad ikka midagi....säästuprojektile käravad küll.
mul vist selline audi alu vannidega cooler isegi üle aga sel pole torud just kõige paremini mu meelest.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Vasta