Kütusekulu mõõtmine/monitoorimine
Kütusekulu mõõtmine/monitoorimine
Tere! Oleks abi vaja järgmise murega, ehk on siin sellel teemal pädevaid inimesi, kes oskavad aidata. Nimelt oleks tarvis mõõta auto kütuse kulu ühe tarkvara arenduse raames. Kütusekulu peaks olema reaalajas jälgitav ning andmeid peaks ka olema hiljem võimalik vaadata/analüüsida- ehk siis peaks tekkima mingi graafik või andmed mida graafikusse sisestada. Mõtted on liikunud siiamaani erinevates suundades. Esmalt kõige algelisem mõte oli mõõta kütuse peale-ja tagasivoolu vahet ning selle abil kütuse kulu arvutada. Kuid tehniliselt seda päris raske teha, et ka tulemused täpsed oleksid. Samuti pole võimalik salvestada täpseid andmeid, et neid hiljem töödelda.
Teine mõte liikus juhtajust vajaliku info välja lugemise poole. Uurisin veidi VAG-COM kohta ning jäi silma, et selle abil kütusekulu täitsa võimalik reaalajas näha. Küll aga tekkis küsimus, mis kujul need andmed kuvatakse ja kas kuskilt on võimalik hiljem ka mingi graafik saada? Samuti on neid kaableid ja tarkvara VCDS päris mitu erinevat varianti, ehk oskab keegi kes asjaga kokku lähemalt kokku puutunud, millist kaablit ning softi versiooni selliseks toiminguks vaja läheb?
Nagu aru saan siis VAG-COM on VAG grupile mõeldud OBD-II pistikust lugemise tarkvara. Seega tõenäoliselt on olemas ka sarnane asi teistel automarkidel, ehk oskab keegi midagi paremat soovitada, väga hea oleks kui samaaegselt kütusekulule saaks kuvada ka mootori pöördeid ja kiirust. Ehk on kellelgi vastavad seadmed isegi olemas, seljuhul võib kindlasti teada anda. Kõik ideed on teretulnud, kuna endale on autode juhtelektroonika veel päris võõras.
Martin
Teine mõte liikus juhtajust vajaliku info välja lugemise poole. Uurisin veidi VAG-COM kohta ning jäi silma, et selle abil kütusekulu täitsa võimalik reaalajas näha. Küll aga tekkis küsimus, mis kujul need andmed kuvatakse ja kas kuskilt on võimalik hiljem ka mingi graafik saada? Samuti on neid kaableid ja tarkvara VCDS päris mitu erinevat varianti, ehk oskab keegi kes asjaga kokku lähemalt kokku puutunud, millist kaablit ning softi versiooni selliseks toiminguks vaja läheb?
Nagu aru saan siis VAG-COM on VAG grupile mõeldud OBD-II pistikust lugemise tarkvara. Seega tõenäoliselt on olemas ka sarnane asi teistel automarkidel, ehk oskab keegi midagi paremat soovitada, väga hea oleks kui samaaegselt kütusekulule saaks kuvada ka mootori pöördeid ja kiirust. Ehk on kellelgi vastavad seadmed isegi olemas, seljuhul võib kindlasti teada anda. Kõik ideed on teretulnud, kuna endale on autode juhtelektroonika veel päris võõras.
Martin
Re: Kütusekulu mõõtmine/monitoorimine
Audi ja Volkswagen klubi liikmetel on väga paljudel need seadmed olemas. Endalgi on . Usun,et kütust mõõdeti vist gramm/sekundites ? Ei mäleta muidugi.
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
Re: Kütusekulu mõõtmine/monitoorimine
Märkasin ka ise VW klubis, et seal neid aegajalt müüakse ning päris paljusel olemas. Kuid tegin teema seetõttu, et ehk oskab keegi täpsemalt rääkida, mis infot ajust kätte saab ning millises formaadis see on. Siin tundub päris palju asjalikke tegelasi koos olevat, kes mootori juhtimisest teavad. Proovin lähiajal ise ka VCDS katsetada, kuid pole eriti kindel kas õige softi sain. Ehk kellelgi mingeid ideid veel?
Martin
Martin
Re: Kütusekulu mõõtmine/monitoorimine
See OBD logger on vast kõige lihtsam variant.
Saaks muidugi mingi teistsuguse seadmega( salvestav mitme kanaliga ostsilloskoop, Megasquirdi baasil ehitatud datalogger, võidusõidu datalogerid jne) mõõta ja salvestada pihusti lahtiolekuaegasid, mootori pöördeid, sõidukiirust ja siis nendest arvutada.
Saaks muidugi mingi teistsuguse seadmega( salvestav mitme kanaliga ostsilloskoop, Megasquirdi baasil ehitatud datalogger, võidusõidu datalogerid jne) mõõta ja salvestada pihusti lahtiolekuaegasid, mootori pöördeid, sõidukiirust ja siis nendest arvutada.
Re: Kütusekulu mõõtmine/monitoorimine
Kütuse rõhku tuleks siis ka reaalajas mõõta. Sõltub muidugi, kui täpseid andmeid tahetakse.KaroK kirjutas:... mõõta ja salvestada pihusti lahtiolekuaegasid, mootori pöördeid, sõidukiirust ja siis nendest arvutada.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Re: Kütusekulu mõõtmine/monitoorimine
Mootori juhtaju teab kütuse kulu vägagi täpselt - kindlasti tasub lasta see juhtajul arvutada, mitte lisada eraldi andur jne.
Lauda nitro
Re: Kütusekulu mõõtmine/monitoorimine
Kütusekulu mõõtmise probleem sai lahendatud, kuid on veel üks probleem, mis vajaks lahendamist. Kütusekulu siis saab edukalt mõõta VCDS softiga, mis on mõeldud VAG gruppi kuuluvate autode diagnostika tegemiseks. Küsimus aga millele ma ei suuda siiamaani internetist vastust leida puudutab aju erinevate parameetrite muutmist sõidu ajal. Täpsemalt huvitab püsikiiruse hoidja kontrollimine sõidu ajal. Ma tean, et uuematel VW/Audidel käib kiirusehoidja juhtimine läbi mootori juhtaju. Kuid kas kuidagi läbi diagnostika pistiku on võimalik midagi ka muuta, auto kiirust, kiirusehoidjat sisse/välja lülitada? Kas selline asi on teoreetiliselt võimalik või on aju ehitatud tehase poolt kinniseks ja antud võimalused ära blokkeeritud? Tean, et softi hetkel selle jaoks olemas pole, kuid kui antud võimalus on vabaks jäetud siis tõenäoliselt saaks selle luua. Teine asi mille leidmisega on probleeme on aju ehituse skeemid. Kas on võimalik mida sellist ka internetist leida või on tegemist autotootjate poolt salastatud infoga? Ehk keegi oskab soovitada mõnda saiti või programmi kust võiks leida infot mootori juhtajude kohta, andme edastus protokollid, kontrollerite ehitus, kuidas info on kodeeritud jne. Või ehk teate kedagi, kes suudaks mu küsimustele vastata. Tänud ette! 

Re: Kütusekulu mõõtmine/monitoorimine
Oli ükskord TKTK dünos selline mees, kes suutis Audi aju ümber kirjutada.
Lõuna-Eestist ta tuli ja pidavat käima üle maailma Audisid seadistamas.
Kui keegi on kursis, kes see oli ja viitsib midagi tema tegemistest kirjutada, siis oleks ka endal huvitav teada/lugeda.
Üldjuhul on need softid salastatud, sest nendega teenitakse raha.
Kõige keerulisem on ilmselt andmerägastikust õiged tabelid üles leida.
Saabimehed arendavad "open source" softi ja ka bmw'le vb leiaks netist, lisaks olen kuulnud, et teatud tüüpi GM'i ajudele saab ka hõlpsasti ligi.
Lõuna-Eestist ta tuli ja pidavat käima üle maailma Audisid seadistamas.
Kui keegi on kursis, kes see oli ja viitsib midagi tema tegemistest kirjutada, siis oleks ka endal huvitav teada/lugeda.
Üldjuhul on need softid salastatud, sest nendega teenitakse raha.
Kõige keerulisem on ilmselt andmerägastikust õiged tabelid üles leida.
Saabimehed arendavad "open source" softi ja ka bmw'le vb leiaks netist, lisaks olen kuulnud, et teatud tüüpi GM'i ajudele saab ka hõlpsasti ligi.
Re: Kütusekulu mõõtmine/monitoorimine
Äkki see http://prj-tuning.com/KaroK kirjutas:Oli ükskord TKTK dünos selline mees, kes suutis Audi aju ümber kirjutada.
Lõuna-Eestist ta tuli ja pidavat käima üle maailma Audisid seadistamas.
Kui keegi on kursis, kes see oli ja viitsib midagi tema tegemistest kirjutada, siis oleks ka endal huvitav teada/lugeda.
Üldjuhul on need softid salastatud, sest nendega teenitakse raha.
Kõige keerulisem on ilmselt andmerägastikust õiged tabelid üles leida.
Saabimehed arendavad "open source" softi ja ka bmw'le vb leiaks netist, lisaks olen kuulnud, et teatud tüüpi GM'i ajudele saab ka hõlpsasti ligi.
Re: Kütusekulu mõõtmine/monitoorimine
Mismoodi see püsikiiruse hoidja muutmine puutub antud teema topicusse ?
GM ajusid on tõesti paljusid lihtne muuta,alates mingist 2003 aastast reaalajas seadistatavad.
Saabi ajusid kirjutakse tallinnas vabalt ümber.
GM ajusid on tõesti paljusid lihtne muuta,alates mingist 2003 aastast reaalajas seadistatavad.
Saabi ajusid kirjutakse tallinnas vabalt ümber.
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
Re: Kütusekulu mõõtmine/monitoorimine
Ei puutugi otseselt, lihtsalt kütusekulu mõõtmise probleem sai lahendatud. Kuid tekkis veel küsimus aju ehituse ja ümberkirjutamise kohta. Ei tahtnud lihtsalt selle jaoks eraldi teemat teha.
Re: Kütusekulu mõõtmine/monitoorimine
Autotootjate ajude skeeme sa suht kindlasti ei saa kuskilt.
Megasquirti progetava aju skeemi saab täitsa tasuta koos juppidega ja muid selliseid open-source lahendusi..
Megasquirti progetava aju skeemi saab täitsa tasuta koos juppidega ja muid selliseid open-source lahendusi..
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
Re: Kütusekulu mõõtmine/monitoorimine
BSMaik kirjutas:Autotootjate ajude skeeme sa suht kindlasti ei saa kuskilt.
http://members.rennlist.com/pbanders/ecu.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.canbushack.com/blog/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Sarnaseid projekte on netis veel, umbes üks miljon.
Re: Kütusekulu mõõtmine/monitoorimine
Tegin kunagi taolise asja ise PIC protsessori baasil. Aga noh see natuke suurem töö.
Sisendiks abs ja pihustisignaal. Konstant pihusti suurus, kiire-arvutus ja bingo. Kui huvi, võin skeemid ja võibolla isegi ka mingi softi leida.
Sisendiks abs ja pihustisignaal. Konstant pihusti suurus, kiire-arvutus ja bingo. Kui huvi, võin skeemid ja võibolla isegi ka mingi softi leida.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET