MB 190E + volvo 2.4 TD turbo = turborõhk?

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Tom56
Postitusi: 4
Liitunud: 28.01.2012 1:03

MB 190E + volvo 2.4 TD turbo = turborõhk?

Postitus Postitas Tom56 »

Ehitusel MB 190E 2.0, 90kw millele Volvo 2.4 TD, 120kw turbo. Mootoril esialgu pihustid jms jäävad originaaliks. Palju oleks soovitatav turborõhk antud kooslusele?


Ette tänades, Tom.
Esimene katse turbomaailma sisenemiseks. :car
ahto42
Postitusi: 598
Liitunud: 24.07.2006 12:25
Asukoht: Tartu

Re: MB 190E + volvo 2.4 TD turbo = turborõhk?

Postitus Postitas ahto42 »

Proovi, mis rõhku originaal wastegate kinni hoiab, aga 0.6-0,8 alustuseks oleks paras.
Servemet OÜ
Puurid, keermepuurid, freesid, laagrid jne
www.serve.ee

Looduslikud, keskkonna sõbralikud ja tõhusad puhastusvahendid www.chrisal.ee
Tom56
Postitusi: 4
Liitunud: 28.01.2012 1:03

Re: MB 190E + volvo 2.4 TD turbo = turborõhk?

Postitus Postitas Tom56 »

Okei, tänud!
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: MB 190E + volvo 2.4 TD turbo = turborõhk?

Postitus Postitas hents99 »

Siinkohal võib mainida, et tegemist on mehaanilise pritsungiga. Selle kooskõlastamine turboga pole algajaile vast kõige lihtsam üritus, aga kusagilt tuleb ju alustada.
Edu!

Edit: Paksust Boschi pritsungite spetsiifilisest raamatust saad lugeda, kuidas KE-jetronicu saab turboga tööle.
Tom56
Postitusi: 4
Liitunud: 28.01.2012 1:03

Re: MB 190E + volvo 2.4 TD turbo = turborõhk?

Postitus Postitas Tom56 »

hents99 kirjutas:Siinkohal võib mainida, et tegemist on mehaanilise pritsungiga. Selle kooskõlastamine turboga pole algajaile vast kõige lihtsam üritus, aga kusagilt tuleb ju alustada.
Edu!

Edit: Paksust Boschi pritsungite spetsiifilisest raamatust saad lugeda, kuidas KE-jetronicu saab turboga tööle.

Pole sellist raamatut käepärast võtta ega praegu ka kuskilt seda saada. Saaksid ehk rääkida sellest? Turbo peale saamine pole enam kaugel, ehk valgustad mind, mis mind ees ootab?

Algaja küll aga piisava abi korral pean hakkama saama, miski ei tohiks võimatu olla :)
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: MB 190E + volvo 2.4 TD turbo = turborõhk?

Postitus Postitas murjam »

Kui suured need originaalpihustid on?
Enamasti lõppevad originaalpihustid küll varem kui 0.8bar peal, 0.3-0.5bar max.
Lauda nitro
Tom56
Postitusi: 4
Liitunud: 28.01.2012 1:03

Re: MB 190E + volvo 2.4 TD turbo = turborõhk?

Postitus Postitas Tom56 »

Originaal pihustite suuruse kohta ei oska kahjuks midagi öelda, et palju need olla võivad. Üks mees ütles, et kolme liitristel on enamasti sama suured pihustid kui kahesel :roll: Kütuserõhu suurendamiseks oleks paigaladamiseks olemas vormel 3me elektriline bensiinipump, peaks igaljuhul võimasam olema kui originaal.
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: MB 190E + volvo 2.4 TD turbo = turborõhk?

Postitus Postitas hents99 »

Miks sa niiviisi arvad pumba koha pealt? Mina arvan, et vormeli pump on mõeldud töötama väikse rõhuga ehk EFI jaoks.
KE-jet`i puhul on vaja suurt rõhku. Originaalis on 7 bar tootev pump. Sisuliselt sama suutlikkusega, mis bosch "044".

Jah, pihustid kahe- ja kolmeliitrisel mootoril on samad. Isegi 5.0 ja 5.6 ja ka 6.0 mootorite pihustid on samad, mis 2.0 mootoril. Rõhust sõltub kogu pidu.
Teine suur asi on õhukulumõõtja/taldrik, selle läbimõõt(3 erinevat mõõtu) erinevalt jõudlusest, samuti avause kuju.

Kõige pealt tee omale KE-jetronic selgeks, tasub teada. Tegemist ikkagi kõige kallima(arendustöö jne) pritsunginga.
Lisaks oma harimisele saad ka kindla sissetuleku ja nõudluse nende pritsungite töölepanemisega, usu mind. Neid mehi, kes seda Eestis oskavad, võid suht-koht kahekäe sõrmedel lugeda.
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: MB 190E + volvo 2.4 TD turbo = turborõhk?

Postitus Postitas murjam »

Arvestagem ka seda, mitu pihustit (silindrit) suurematel mootoritel on. See, et 3-liitrine samu pihusteid kasutab ei ole mingi argument, kui kolmeliitrilisel on 4 asemel 6 pihustit.

Aga eeldusel, et 6L mootor on V8, peaks laias laastus olema 1.5bar rõhuga (0.5 ülerõhku) 2-liitriline ilusti toidetud ja kindlasti on ka väike varu (6L / 8pihustit == 1.5bar * 2L / 4pihustit).
Lauda nitro
Vasta