Turbo VS Kompressor

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Turbo VS Kompressor

Postitus Postitas Astrona »

Maik kirjutas:Hm, tqhq-s oli vist see suur suur topic samast asjast? Seal nagu sellisele selgusele vist lõppkokkuvõtteks jõuti..?
7a tagasi postitasin nende adminile, et artiklite all oli sel teemal loogika vigasid sees, mis Usa raua omanikke rõõmsamaks teeb.
Lühike selgitus: Edasi lükkab jõud rehvi ja teepinna vahel, jõud tekib ratta raadiusel kuna rattasse siseneb pöördemoment, mis sõltub otseselt mootori võimsusest ja valitud ülekannetest (turbiinist, käigust, diffrist).
Meeldib ka Raceboy selgitus TD vs F1.
Ekstreemsem näide oleks, kui seisad oma 100kg'ga meetrise "rattavõtme" peale, siis 1000Nm üritab autot edasi lükata, aga see mitu korda sekundis sa seda jaksad teha on võimsus. (F1 mootor on 30% kergem poiss aga hüppab "rattavõtmele" 400% tihemini TDI-paksuke)

Teemasse kah. Kompressorit saab edukalt kasvata momendi kasvatamiseks. Näiteks, kui oma 454'le paneks 230 MB kompressori, siis tal oleks 1250RPM juures 200+ hj ja 1300Nm, aga u. siis tuleks ta tagant ära ühendada.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
pr8
Postitusi: 168
Liitunud: 06.01.2008 19:21
Asukoht: Tallinn

Re: Turbo VS Kompressor

Postitus Postitas pr8 »

RFL kirjutas:
pr8 kirjutas:...
Vabanda, aga sinu erinevatest postitustest jääb mulje, et ehitasid 8l bloweriga dragiauto, millest said metanooliga kätte 1000-1500hj?
Tänavalgi liigub suur hulk tavabensuga liikuvaid igapäevasõidukeid, millel parem liitrivõimsus.
Isegi vabalthingav stock Honda S2000 annaks 8l juures 960hj.

Arusaadavalt tekib hunnik küsimusi su projekti üle.

Miks nii vähe jõudu?
Võimsus oli selline, kuna 8-71 blower oli lihtsalt liiga väike, mistõttu boost vaid 1.5 bar. Samuti pöörded 7500, mitte 10K+ nagu Pro Modil. Samas jõupuuduses asi polnud.

Hoojaja jooksul sai teha vaid 25 sõitu, mistõttu lihtsalt ei jõudnud stardiseadete timmimiseni, eelkõige süütekurvini. Boosti sai tõstetud 2x, vaevu sai mootori enda paika.

Mis hj/L puutub, siis selle tagaajamine on kallim kui hj liitrite kasvuga kätte saada eriti vabalthingava puhul, kus on valida kas liitrid või pöörded.

Mis momenti puutub, siis lihtsustades on Võimsus = Moment x pöörded.

Kuna aga pöörded on teatud piirides, siis tulebki, et võimsuse kasvatamiseks tuleb momenti kasvatada.

Mis F1 vs TDI puutub siis pöörete erinevuse tõttu võib F1 lihtsalt 4:1 reduktori vahele panna ja siis vaatame, mis moment on...

Skeem käib nii, et põlemisgaasid suruvad kolbi jõuga (N), väntvõll muudab selle pöördemomendiks (Nm) ja siis rehv tagasi veojõuks (N). Massiga jagades tuleb kiirendus (m/s2), mille ajaga korrutis annab kiiruse (m/s) ja veel ajaga korrutades teepikkuse (m).

Näiteks mainitud Camarol oli arvestuslikult 1500 Nm, kasti turbiin korrutas kahega, esimene käik 1.76, 4.10 ülekanne ehk stardihetkel 20000+ Nm, rehvi raadius u. 0.4 m ehk veojõud oma 50kN ehk kiirendus 1200 kg korral 40+ m/s2 ehk 0-100 km/h alla 1 sek. :) Eesti rajad sellega nõus ei olnud...
Vasta