Turbo VS Kompressor

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Re: Turbo VS Kompressor

Postitus Postitas Raceboy »

Astrona kirjutas:Keegi teab mõnda Jaapani autot, millel kompressor?

Toyota MR2
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
ahto42
Postitusi: 598
Liitunud: 24.07.2006 12:25
Asukoht: Tartu

Re: Turbo VS Kompressor

Postitus Postitas ahto42 »

Uus Micra.
Servemet OÜ
Puurid, keermepuurid, freesid, laagrid jne
www.serve.ee

Looduslikud, keskkonna sõbralikud ja tõhusad puhastusvahendid www.chrisal.ee
ValgeKotkas
Postitusi: 285
Liitunud: 16.03.2009 0:25
Asukoht: Tallinn

Re: Turbo VS Kompressor

Postitus Postitas ValgeKotkas »

Raceboy kirjutas:
Astrona kirjutas:Keegi teab mõnda Jaapani autot, millel kompressor?
Toyota MR2
4a-gze
1g-gze
ECI
junsu
Postitusi: 541
Liitunud: 12.10.2006 20:47
Asukoht: tallinn/lähiümbrus

Re: Turbo VS Kompressor

Postitus Postitas junsu »

http://www.auto24.ee/used/714828" onclick="window.open(this.href);return false;
Impreza GT `98 (Ex)
Impreza STi `06
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Turbo VS Kompressor

Postitus Postitas Astrona »

Tänx, aga isiklikult pole ma neid näinud. Pole ka kuulnud kopressor-club.ee foorumist jne...
Neid toyota mootoreid müüdi vaid teisel pool maakera ja enamasto oli neil võimsusklass võrreldav pigem vabalthingava kui turbomootori omaga.

Võiks küsida ka, et siis mitu % ülelaetud jaapani autodest on kompressoriga?
junsu kirjutas:http://www.auto24.ee/used/714828
Miller Cycle Engine - nu see pole päris normaalne mootor :)

Pigem see ikka neil kes arvavad, et paigaldus lihtsus on tähtsam kui tulemus.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
pr8
Postitusi: 168
Liitunud: 06.01.2008 19:21
Asukoht: Tallinn

Re: Turbo VS Kompressor

Postitus Postitas pr8 »

Hehe, turbo on ju ka kompressor ja Roots-kompressor pole kompressor, vaid puhur (blower). :)

Kõigepealt, millest üldse jutt käib, kas Roots, või tsentrifugaalist? Või kruvikompressorist?

Hääl on subjektiivne, igaühel oma eelistus. Samuti on kapotist väljapaistev läikiv-vilisev blower üsna atraktiivne. Muuseas, vile ei tule mitte blowerist, vaid hammasrihma vahelt väljasurutavast õhust.

Parim valik on iga rakenduse kohta erinev, sõltub peamiselt:

* performance
* eelarve
* isiklik eelistus

Väide, et "Kompressor on jama, kuna mul ei töötanud" ei näita, et kompressori on kehv, vaid et tegija on soss-sepp.

Turbod on füüsikaseaduste tõttu alati põhimõtteliselt kõige võimsamad, aga näiteks kiirendusvõistlusel võib Roots-bloweri lag'i puudumine korvata ka olulist turbo võimsuseelist. Pro Modis eelistaks 2800 hj blowerit 3800 hj turbole.

Roots-bloweri kohalt on vast minul/meil Eesti suurim kogemus.

Nii karpade kui Enderle mehaanilise pritsungiga.

Võimsust võttis meil näiteks 1000-1500 mootori hj vahemikus vast kuskil 300 hj, 2500 hj Pro Modil 400 hj, 8000 hj Top Fuelil 1000 hj.

Samuti on hind odavam, kuna saab kasutada karpasid EFI asemel. 800+ hj tavabensiiniga ei maksa suurt midagi näiteks Chevy big-block'i puhul. Pöördesse läheb nii hästi, et tahhoka seier kõver. Ja 200+ m kummijutid on käkitegu.
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Re: Turbo VS Kompressor

Postitus Postitas Raceboy »

pr8 kirjutas:Samuti on hind odavam, kuna saab kasutada karpasid EFI asemel.
Pärtel, ärka nüüd, praegu on 2012 ja korraliku EFI süsteemi saab praktiliselt sama raha eest kui mingi sobiva karpa. Alla $1000 ikka ei leia, sinna lisanduvad transa- ja maksukulud, mida on üle viiendiku. Sama raha eest saab veidi vaeva nähes täiesti korraliku EFI süsteemi ning kui eesmärgiks kasvõi autoga aegajalt kiirenduselt kojugi sõita või veelgi hullem, mingit pikemat distantsi sõita, ei kannata enam karpa mingit võrdlust EFI'iga.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
pr8
Postitusi: 168
Liitunud: 06.01.2008 19:21
Asukoht: Tallinn

Re: Turbo VS Kompressor

Postitus Postitas pr8 »

Nojah, ma ei taha siin karpa-EFI fleimi, aga karpa oli see:

http://www.summitracing.com/parts/DEM-1563010/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tõsi 2 tk.

Samuti on ka ju kütusepump jms kulud.

Sõitsime alati ise TLN - Tartu/Pärnu/Haapsalu (4000 km kokku), miski 30L/100 võttis, mis pole karpade viga, vaid 8L, blower ja nukkvõll.

Selle projekti puhul siiski oli karpa ainuõige, praegu tedagi EFI käsil.
RFL
Postitusi: 769
Liitunud: 20.01.2006 9:45
Asukoht: Tallinn

Re: Turbo VS Kompressor

Postitus Postitas RFL »

pr8 kirjutas:...
Vabanda, aga sinu erinevatest postitustest jääb mulje, et ehitasid 8l bloweriga dragiauto, millest said metanooliga kätte 1000-1500hj?
Tänavalgi liigub suur hulk tavabensuga liikuvaid igapäevasõidukeid, millel parem liitrivõimsus.
Isegi vabalthingav stock Honda S2000 annaks 8l juures 960hj.

Arusaadavalt tekib hunnik küsimusi su projekti üle.

Miks nii vähe jõudu?
Miks seda teistele eeskujuks tuua?
Kas olukorda võib võrrelda sellega, kui inimene on oma lapsest vaimustuses ja peab teda maailma kõige nunnumaks ning uhkustab kõigi ees tema pildiga, kuigi laps on tavaline laps nagu kõik teised?
Või on projekt lapsekingades ja plaanitakse 2500+hj kätte saada?

Tahaks proovida mõista su vaateid.
0,5 MW
Joel
Postitusi: 109
Liitunud: 29.11.2004 18:45
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Turbo VS Kompressor

Postitus Postitas Joel »

Eelmisele postitajale infoks, et tegemist on selle punase autoga siit videost -> http://www.youtube.com/watch?v=6Xcm19Nqwok" onclick="window.open(this.href);return false;. Mina arvan, et rohkem jõudu polnud sellele autole lihtsalt tarvis, kuna tulemusi lihviti pigem Eesti liberadadele sobiliku veermikuseadistuse timmimisega. Aga eks Pärtel ise oskab paremini selgitada kui vajalikuks peab.
[url=http://www.hot.ee/zernask]Liikurid[/url]
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Turbo VS Kompressor

Postitus Postitas hents99 »

Miskipärast on netis kõik S2000 ja muud suurema liitrivõimsusega autod ülimad, rajal aga tundub teisiti....

Kokkuvõtteks: "heads up, when the flag drops the BULLSHIT stops." - Nõus, Pärtel?
Maik
Postitusi: 725
Liitunud: 19.06.2008 12:23
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Turbo VS Kompressor

Postitus Postitas Maik »

Egas hobujõud autot edasi ei vii, suur vääne teeb seda paremini :)
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Re: Turbo VS Kompressor

Postitus Postitas Raceboy »

Maik kirjutas:Egas hobujõud autot edasi ei vii, suur vääne teeb seda paremini :)

Sry, aga see on väga vale arusaam asjadest. Et sellest lähtudes peaks F1 autod oma ~280-290 Nm'ga olema aeglasemad kui suvaline 2.5-3.0 turbodiisel, millel on 400+ Nm? Ja noh, tähte närides, automootoritel on vist siiski pöördemoment, mitte väändemoment. Kindlasti on neil ka mingi väändemoment, kuid see pole see, mida lisaks võimsusnumbrile tähtsaks peetakse.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Maik
Postitusi: 725
Liitunud: 19.06.2008 12:23
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Turbo VS Kompressor

Postitus Postitas Maik »

Hm, tqhq-s oli vist see suur suur topic samast asjast? Seal nagu sellisele selgusele vist lõppkokkuvõtteks jõuti..?

Kas pöördemoment ja väändemoment pole üks ja seesama asi rahvakeeles ? :ohshit
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
Kasutaja avatar
Siimuk
Postitusi: 2
Liitunud: 21.06.2007 23:20
Asukoht: Tallinn, mustamäe

Re: Turbo VS Kompressor

Postitus Postitas Siimuk »

Nii palju kui ma oma tugevusõpetuse ainest mäletan siis mootor teeb pöördemomenti ehk see on jõudude kogumi momentide geomeetriline summa, kui jõudude resultant on null. Väände puhul on tegemist deformatsiooniga, mis toimub näiteks võllis/vardas, kuhu avaldub pöördemoment. Samuti rääkis ka õppejõud, et aastaid tagasi oli paljudel autode edasimüüjatel tehniline info vale kuna kirjutati mootori väändemoment mitte pöördemoment.

S.
Jonathan Palmer: "The power unit was carefully chosen"
Vasta