Et saaks soojad jääkuubikud välja võtta ja külmad asemele panna.jeff01 kirjutas:Milleks seda vaja oleks? ...Astrona kirjutas:RICE BURNER kirjutas: Panete alla suure kraani, millega ka jääkuubikud välja saaks lasta? Või üldse alla suuren tihendiga luuk, mis korraga kogu paagi tühjaks laseks.
VKM Godzilla Drag Car
Re: VKM Godzilla Drag Car
Re: VKM Godzilla Drag Car
Vesi rajal on disklaff! Nii suurt paaki panna, et jää õhtuks kah ära ei sula - võib paigaldada laevale, aga mitte kiirendusautole. Kui maksad oma 3 aasta palga, et saada kergem kere, siis ei lisa "kogemata" 50kg vett! Nii läheb see projekt sõna otseses mõttes vett vedama.jeff01 kirjutas:Milleks seda vaja oleks? Kardad kondentsi...
...mul tekkis kondents
...nirises põrandal vesi.![]()
Viljari vana jääpaak on minu käes ja pakun, et oli ~3L voolikutes, 9L paagis, 1L coolerites, ja vahetati vist suhteliselt peale igat sõitu. Ideaalne oleks kui dünos on IAT sama mis rajal - kõiki olukordasid üheotstarbelisel masinal ei tasu eriti ära seadistada.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Re: VKM Godzilla Drag Car
mhm seda kuidas jõud kaovad kuhugile ei saa ka nii võtta.KaroK kirjutas:Vale.taxu kirjutas:Numbrid tundusid intrigeerivad ja arvutasin natuke. Ma ei tea palju sellest mootorist võimsust võtta tahetakse, aga ligikaudse ülevaate saamiseks võtsin ilusa ümarguse numbri- 1000kW.Astrona kirjutas:To jeff: ...10kg alu-torustikku ja -coolerit omab kah nii palju soojus-inertsi, et 200m võiks kah kinnise ninaga sõita
Niisiis, alu erisoojus on 880J/kg*kraad. Kuna jämedalt läheb mootori võimsusest kolmandik jahutussüsteemi, siis ütleme 300kW, mis teeb u. 300 000J energiat. Võtame ajaühikuks sekundi ja leiame siis, palju igas sekundis temp tõuseb. Mina sain tulemuseks, et 10kg massi korral 34 kraadi sekundis. 6s sõiduga siis lõpus u. 220kraadi.
Kolmandik läheb jahutusse, kolmandik summutisse ja kolmandik väntvõllile.
1000kW rattast on ca. 1200 kW väntvõllilt.
Seega 1200 kW väntvõllist, 1200 kW jahutusse ja 1200kW summutisse.
See mis summutisse läheb ja jahutisse ja mujale, see on ju energia ja ühikuks ikka kW/h või J.
selle jaoks on vaja teha väiksed integraalid jm sellised arvutused. Arvutada soojusläbikanne, mis on sõltuv ilmast, temperatuurist jne. '
Aga see selleks jääks rohkem ikka rohkem teemasse ja laseks mehel endal rääkida, kui õige aeg.
Jaksu tulevaseks aastaks!!!
- RICE BURNER
- Postitusi: 774
- Liitunud: 18.02.2005 16:41
- Asukoht: Randvere
Re: VKM Godzilla Drag Car
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
Re: VKM Godzilla Drag Car
No vähemalt on Astrona tagasi oma miili pikkuste kirjanditega 

Re: VKM Godzilla Drag Car
JajahReims kirjutas:No vähemalt on Astrona tagasi oma miili pikkuste kirjanditega

Ega seal õlipaagis õli surve all ole? Tundub piisavalt tugev asi et see <10bar hoida.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Re: VKM Godzilla Drag Car
paagis survet pole, samast paagist ülevalt võetakse ka breather tank'ile toru/voolik.




- KKD Motorsport - EstPerformance -
- RICE BURNER
- Postitusi: 774
- Liitunud: 18.02.2005 16:41
- Asukoht: Randvere
Re: VKM Godzilla Drag Car
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
Re: VKM Godzilla Drag Car
Heh, teoreetik, mis air-to-air?Astrona kirjutas:Kirjelduses "liquid-intercooler", aga pildilt ei saa aru, kus tal see "liquid" on. Miks jälle vesi-cooler?
Efektiivsusest oled midagi kuulnud?
Kui on korralik "iglu", siis IAT < ambientist ka boostiga.
Ja kütuseks ikka alko ju? Uuri, mis on alko aurustumissoojus vs bena.
Kohe näha, et pole kokku puututud alko ja dragiga, vaid mõte käib hoopis bensu-NASCARi või LeMansi vallas.
Alkol pole vaja:
1. Vahejahutit
2. Mootori jahutussärki - solid block ja kõik. Ei mõõdeta veetempi vaid plokikaane tempi.
Kiire Camarol oli raskusi kuumal suvepäeval mootor soojaks saada, sai kütusekraani poolkinni keeratud, et ülilahja seguga soojaks saada.
Õhukogurile suunatud heat-gun näitas -4* C ja õhukogur oli härmas!
Teine asi on drag vs endurance.
Suts ja valmis, ei ole vaja õhkjahutust, soojus läheb lihtsalt tempi tõusuks, aga sõit on nii lühike, et midagi üle ei kuumene.
- RICE BURNER
- Postitusi: 774
- Liitunud: 18.02.2005 16:41
- Asukoht: Randvere
Re: VKM Godzilla Drag Car
Räägin siis veidi oma kogemusest alkoholiga ja pean ütlema, et EFI 3,0 mootor ikka väga nõuab jahutust ja mitte vähe. Palju hobujõudu võrdub ka palju soojust! Mis aga puutub intercoolerisse, siis etanooliga sõites oli seda vaja kohe kindlasti ja arvan, et turbo-metanooli mehed ei kasuta intercoolerit ka ilma asjata. Omast kogemusest ütlen, et bensiini ja etanooli vahe oli olematu nii jahutuse, kui ka õhu tembi seisukohalt. Olen kuulnud ja lugenud sama juttu ka väikeste metanoolimootorite kohta ja jään seni intercooleri juurde, kui keegi reaalselt mulle vastupidist ei tõesta.
Aga mis puutub madalapöörde v8 mootori kohta, kus on ühe silindri kohta veidi vähem võimsust ja veekogus suurem ning karpa, kus toseeritakse ka veidi üle, siis võib-olla peab su teooria ka paika.
Aga mis puutub madalapöörde v8 mootori kohta, kus on ühe silindri kohta veidi vähem võimsust ja veekogus suurem ning karpa, kus toseeritakse ka veidi üle, siis võib-olla peab su teooria ka paika.
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
Re: VKM Godzilla Drag Car
Jah, märkusena, et metanooli mõtlesin. Etanool on selle ja bena vahel. Ja see pole minu teooria, vaid elementaarne termodünaamika.
Näiteks turbotest ebaefektiivsematel kruvikompressoritel on 70 psi Top Alko klassis ilma IC'ta, mis muidugi ka keelatud.
Aga turbo Pro Modid siiski IC'ta.
IAT jaoks lihtsalt rikastatakse segu. Võimalik, et IC kaalusääst jms on tähtsam võimsuskaost.
Heh ja pole need V8'd midagi madalapöördelised, käivad 10-11K.
Meil oli bensu ajast muidugi veesärk, aga finshis oli temp sama, mis stardis
. 160F vms naljanumber.
Näiteks turbotest ebaefektiivsematel kruvikompressoritel on 70 psi Top Alko klassis ilma IC'ta, mis muidugi ka keelatud.
Aga turbo Pro Modid siiski IC'ta.
IAT jaoks lihtsalt rikastatakse segu. Võimalik, et IC kaalusääst jms on tähtsam võimsuskaost.
Heh ja pole need V8'd midagi madalapöördelised, käivad 10-11K.

Meil oli bensu ajast muidugi veesärk, aga finshis oli temp sama, mis stardis

- RICE BURNER
- Postitusi: 774
- Liitunud: 18.02.2005 16:41
- Asukoht: Randvere
Re: VKM Godzilla Drag Car
Jätkame videotega :
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
Re: VKM Godzilla Drag Car
EDIT: Olen, jah, kehvema kütusega kui etanool sõitnud ka vastavalt kehvemini, ja sina parema kütusega võibolla paremini - aga see ei näita muud kui minu potentsiaali. Ning teoreetikutega, kes on praktikas oma DIY alla-1900cc mitte-treila-pilli puhta-tanklakütusega alla 12.1s sõitnud, uuriks etanooli lähemaltkipr8 kirjutas:Heh, teoreetik, mis air-to-air? Efektiivsusest oled midagi kuulnud?... Uuri, mis on alko aurustumissoojus vs bena... Kohe näha, et pole kokku puututud alko ja dragiga...


Usun, et VKM on ka teoorias tugev, siiski loodan, et mõnes lisa-arvutusest võib antud projektile olla natuke rohkem kasu kui eelnevast OT'st kahju - kasvõi ülekontrollimis-mõttes kindlustunde suurendamiseks.
Lühidalt: Etanooli kütteväärtus on 30MJ/kg. Kui DC=35%+inj_dwell_1ms, siis 8s jooksul lükatakse kütust 1.1kg, kui sellest 80% ära põleb, siis põlemine annab 3314KW. Kui "vana raamatu-reegli" kombel 1/3 väljuks väntvõllilt, siis mootori võimus oleks 1105KW (1500hj) ja sama 1/3 võimsusega köetaks ka mootorit 8s ja 8.84MJ. Kompressorist peaks lisanduma ~2.4MJ. Ja 1.1kg etanooli aurustamine peaks olema 0.94MJ (metanooliga u. topelt). Seega etanooli aurustamine võtab ~10% soojust ära, millest enamus avaldub vaid sisselaske jahutamise näol.
Õhk: 3.5L 8000RPM VE90% 2bar 1.2kg/m3 8.0s = 6.65kg õhku
Kütus: DC35%(+null-aeg), 1280cc 8.0s = 1.1kg kütust. AFR: 6.1:1
Kas pihustid valisite metanooli silmas pidades?
Kas nii suurtel pihustitel on ka pikem "null-aeg"?
Kas töömahtu kah natuke kasvatate? Piiraja sätite 10000RPM kanti?
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Re: VKM Godzilla Drag Car
Oeh, Astronake, sul ikka kõik segapudru, ei tea kohe millest alustadagi.
Sisselaskeõhu temp ja mootoritemp on ikka eri asjad.
Seetõttu ka IC ja veesärgi olemasolu vajadus.
1. IAT: Nagu ütlesin, siis vähemalt metanooli puhul on kütus ise IC eest. IC'd lihtsalt pole vaja, kuna kütusekogused on lihtsalt nii suured, meil näiteks oli ca 4:1.
Mis teil see peale turbot temp on?
200*C juures tõmbaks pritse maha väga umbes 50* +.
2. Mootoritemp: veesärgi eesmärk pole vältida mootori kuumenemist, vaid mootori ülekuumenemist.
Sa ajad taga ekviliibriumi, aga dragi autode jahutussüsteem ei saa ju olla selle jaoks mõeldud. Kasvõi vaadata F1 vms rinka-punnvõrride massiivsete radikate peale, millised siis veel võimsate mootorite omad peaksid olema?
Mootori tööaeg on näiteks 2 min. Jahutuse eesmärgiks on, et ei kuumeneks üle tühikäigul ja burnoutil. WOT ajal läheb temp üles igal juhul, point selles, et enne finishit üle ei kuumeneks.
Mina jooksutasin ainult küünalde järgi vaadates nii, et WOT'i ajal oli metanooli u. 0.4 kg/sek, ehk suurusjärgus 8000 kW eest. Nii palju siis kasutegurist.
Aga veetemp oli Erkki jutu järgi pea sama stardis ja finishis ehk bensuajast pärit veesärk oli vaid ohtlik ballast.
Sisselaskeõhu temp ja mootoritemp on ikka eri asjad.
Seetõttu ka IC ja veesärgi olemasolu vajadus.
1. IAT: Nagu ütlesin, siis vähemalt metanooli puhul on kütus ise IC eest. IC'd lihtsalt pole vaja, kuna kütusekogused on lihtsalt nii suured, meil näiteks oli ca 4:1.
Mis teil see peale turbot temp on?
200*C juures tõmbaks pritse maha väga umbes 50* +.
2. Mootoritemp: veesärgi eesmärk pole vältida mootori kuumenemist, vaid mootori ülekuumenemist.
Sa ajad taga ekviliibriumi, aga dragi autode jahutussüsteem ei saa ju olla selle jaoks mõeldud. Kasvõi vaadata F1 vms rinka-punnvõrride massiivsete radikate peale, millised siis veel võimsate mootorite omad peaksid olema?
Mootori tööaeg on näiteks 2 min. Jahutuse eesmärgiks on, et ei kuumeneks üle tühikäigul ja burnoutil. WOT ajal läheb temp üles igal juhul, point selles, et enne finishit üle ei kuumeneks.
Mina jooksutasin ainult küünalde järgi vaadates nii, et WOT'i ajal oli metanooli u. 0.4 kg/sek, ehk suurusjärgus 8000 kW eest. Nii palju siis kasutegurist.

Aga veetemp oli Erkki jutu järgi pea sama stardis ja finishis ehk bensuajast pärit veesärk oli vaid ohtlik ballast.
- RICE BURNER
- Postitusi: 774
- Liitunud: 18.02.2005 16:41
- Asukoht: Randvere
Re: VKM Godzilla Drag Car
Meil oli veetembi vahe stardis ja finsis umbes 1-2c max, kuid kui hakkasin boxi omal jalal tagasi tulema, hakkas soojus alles vette üle kanduma ja temp kerkis veel lisaks umbes 10c, kuid elektriline veepump kaotas ka selle mure suuremaltjaolt. Seega minu kogemus ütleb, et vee ringluse kiirus on tähtsam, kui pind millesse seda salvestada või mille kaudu ära anda.
IAT on peale intercoolerit olnud alati kusagil 50-55c max rõhu(2.3bar) juures ja panin tähele, et Holsetid kuumutavad veidi rohkem, kui vana singel Garrett, millega oli kusagil 40-45c
Kuid Vesicooleri eelis ongi see, et stardis seistes hoida sisselase jahedana ja kui 300m peal veidi ka IAT käest läheb, siis lõppkiirusele ja ajale see erilist rolli ei mängi, sest esimesed 200-250m otsustab sõidu enamjaolt.
IAT on peale intercoolerit olnud alati kusagil 50-55c max rõhu(2.3bar) juures ja panin tähele, et Holsetid kuumutavad veidi rohkem, kui vana singel Garrett, millega oli kusagil 40-45c
Kuid Vesicooleri eelis ongi see, et stardis seistes hoida sisselase jahedana ja kui 300m peal veidi ka IAT käest läheb, siis lõppkiirusele ja ajale see erilist rolli ei mängi, sest esimesed 200-250m otsustab sõidu enamjaolt.
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h