W123 616 mootorile turbo

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
canyondrift
Postitusi: 13
Liitunud: 05.12.2011 20:04

W123 616 mootorile turbo

Postitus Postitas canyondrift »

Põhiteooria, kuidas asi tööle hakkab on selge, kollektori teen, õlituse toon rõhuandurist ja viin karterisse, aga küsimus on sisselaskes.
Kuna W123'l on iseloomulik diislite puhul, et sisse ja väljalase on ühel pool, siis seal on natuke raskendatud vähemalt minu jaoks õhu külmana hoidmine. Turbo läheb sisselaske kollektori alla, vajadusel võin ka asja ära teipida, aga pigem paneb muretsema intercooleri teema. Kuna mul ruumiga kuskil eespool väga priisata ei ole, siis otsin väikest, kuid parat coolerit mis mahuks nt radiaatori kõrvale püsti, siis oleks mugav õhu küsimus lahendada vaid paari toru vedamisega, mitte üle klapikambri kaane. Hetkel pole veel sellise otsa sattunud mis mahuks antud kriteeriumitesse. Käes on üks 525bmw cooler, mis mahub radiaatorile täpselt ümber, umbes nagu bemmilegi. Aga kas oleks mõtekas näiteks torude vedamisel viia toru radiaatori põhjavannist mööda, siis alles üles sisselaskeni või viia kohe üles ja diagonaalis sisselaskeni?
Ideaalis otsiksin teissugusemat coolerit, mis mahuks ära porikoopasse või coolerit mis mahuks ära radiaatori ette, aga omaks ühelt poolt mõlemat väljavõtet, max 7cm paks. Ehk on mõnel autol säärane? Kui suur mõte oleks õlijahutusel kui autost ei saa rajapill?
Pilt
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Re: W123 616 mootorile turbo

Postitus Postitas KaroK »

Vahejahuteid saab teha ju igasuguseid. Kasvõi kahest sellisest bemmi coolerist panna üks kokku ja ongi otsad ühel pool.
Saab teha ka uuest kärjest jne. Ka saab teha vesi-õhk vahejahuti - see ei pea ise õhuvoolus olema.
Õlijahutuse mõttekusest saab siis aru, kui peale vähe kiiremat sõitu peaks tühikäigul õlitule põlema panema.
Õli temperatuuri saab muidugi ka mõõta.
martinjev
Postitusi: 28
Liitunud: 18.02.2010 14:02
Asukoht: Tartu

Re: W123 616 mootorile turbo

Postitus Postitas martinjev »

canyondrift kirjutas:
Ideaalis otsiksin teissugusemat coolerit, mis mahuks ära porikoopasse või coolerit mis mahuks ära radiaatori ette, aga omaks ühelt poolt mõlemat väljavõtet, max 7cm paks. Ehk on mõnel autol säärane?
mu V40-l on selline IC ja Galant TD-l ka selline rattakoopas
ValgeKotkas
Postitusi: 285
Liitunud: 16.03.2009 0:25
Asukoht: Tallinn

Re: W123 616 mootorile turbo

Postitus Postitas ValgeKotkas »

Kõige kergem leida vast VAG grupi 1.9tdi dislade SMIC või siis oli vist kellegil siin foorumis 180 või 200sx'ilt ka selline müüa?
ECI
canyondrift
Postitusi: 13
Liitunud: 05.12.2011 20:04

Re: W123 616 mootorile turbo

Postitus Postitas canyondrift »

KaroK kirjutas:Vahejahuteid saab teha ju igasuguseid. Kasvõi kahest sellisest bemmi coolerist panna üks kokku ja ongi otsad ühel pool.
Saab teha ka uuest kärjest jne. Ka saab teha vesi-õhk vahejahuti - see ei pea ise õhuvoolus olema.
Õlijahutuse mõttekusest saab siis aru, kui peale vähe kiiremat sõitu peaks tühikäigul õlitule põlema panema.
Õli temperatuuri saab muidugi ka mõõta.
Õlituld sellisel autol ei ole, on mehhaaniline näidik, töösooja mootoriga kuskil 90C alla on õliõhk üle 2bar'i


Ideaalis keevitaks küll kaks kärge kokku, aga alumiiniumi keevitus on suhteliselt võõras teema ning kärge ka vist väga niisama ei vedele kuskil. Pean enamvähem mõõdud võtma, kui suur cooler mulle koopasse mahub. Kui palju see üldse reaalselt juurde annab? Olen kuulnud et BMW'del osadel pole vahel ja jõuvahe ligi 20kw?
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Re: W123 616 mootorile turbo

Postitus Postitas Raceboy »

Ilma vahejahutita tehakse küll, kuid vahejahuti paigaldamine on üks odavamaid võimalusi per kW jõudu juurde saada.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Vasta