Volvo V40 1.9 Turbo 1998, darius

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Kasutaja avatar
darius
Postitusi: 11
Liitunud: 04.02.2008 5:25
Asukoht: Tartu

Volvo V40 1.9 Turbo 1998, darius

Postitus Postitas darius »

Tervitus!
Laen ka siis enda pisikese ''sleeperi'' siia üles.
Tegemist siis 1998 aasta masinga millel 1.9 liitrine mootor, pandud hingama turboga.
kW jäävad sinna 147 kanti ja njutooneid kusagil 300 kanti. Manuaal ikkagi. Ei kujutaks ette, kui peaks automaat olema :?

Sai ta toodud Pärnust. Eelnevalt oli tegelikult plaan osta Caprice, kuid kuna omanik hüppas alt, siis sai nukralt edasi autosid vaadatud Kuldsest Börsist. Ja sealt ma ta leidsingi. Peale kõne sai mindud Pärnu ning 2 tundi hiljem juba õnneliku Volvo omanikuna tagasi Tartu vuratud.

Mõned pildid ka.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Ahh jaaa....Kuna eelmine auto oli Civic HB 1.4 liitrise mootoriga, siis praegune on ikka väga kõva edasiminek nii kW kui ka ruumi ja suuruse poole pealt.
Kurta nagu millegi üle ei saa. Kui siis see, et 147 kW ootaks vähe äkilisemat edasminekut. Kuigi ei saa võrrelda Volvo turbokat mõne jaapanlasega.
Kasutaja avatar
darius
Postitusi: 11
Liitunud: 04.02.2008 5:25
Asukoht: Tartu

Re: Volvo V40 1.9 Turbo 1998, darius

Postitus Postitas darius »

Oskab ehk keegi soovitada head ja kvaliteetsest õli. Õlivahetus tulekul. Ei tea nagu mida panna ja mida mitte. Täisünt küll aga mida täpsemalt?
stryk3r
Postitusi: 198
Liitunud: 30.09.2006 1:57
Asukoht: Tartu

Re: Volvo V40 1.9 Turbo 1998, darius

Postitus Postitas stryk3r »

Liqui Moly TopTec 4100 5w40
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Re: Volvo V40 1.9 Turbo 1998, darius

Postitus Postitas Raceboy »

Motul 8100 või 300V.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
LordVampire
Postitusi: 394
Liitunud: 17.02.2009 22:55
Asukoht: Tallinn

Re: Volvo V40 1.9 Turbo 1998, darius

Postitus Postitas LordVampire »

+1 Motul300V
BMW E92 COUPE 335xi
"Küla laadija rästik" :D
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Re: Volvo V40 1.9 Turbo 1998, darius

Postitus Postitas KaroK »

Midagi head Säästumarketist või Maxximast ?

Või http://www.erimell.ee/tooted.php?cat=7128" onclick="window.open(this.href);return false;
Erimell Super Light 24 SAE 5W40
ACEA A3/B3/B4/A5/B5, API SM/CF (API SH-EC), MB229.3, VW 502.00/505.00, Porsche, BMW Longlife, GM LL-A025/LL-B-025
100% sünteetiline õli bensiini- ja kergematele diiselmootoritele.
1L pudel 4.72 EUR
5L kanister 22.10 EUR

Tegelikult kiidavad inimesed ikka määrdeid, mille müügiga nad seotud on või millega nende endi masinad pole kokku jooksnud.
Sageli hobiautod ei tööta talvel ja üleüldse sõidetakse nendega kuni 5000 km aastas.
Noname õlidega esinduste riiulitelt sõidavad autod ka 500 000 km ilma kapitaalremondita.

Mootoriõli tuleb regulaarselt vahetada - intervall sõltub masina kasutustingimustest, kliimast, mootoriõli kogusest, ülelaadimissüsteemist jne.
Ideaaltingimustel võib isegi tehase ettenähtud intervalle järgida, kuid soovitaks ikkagi õli vahetada ca. 7000 km järel või kord aastas.

Mina ei kasutaks ülimultiviskoosset õli, (0w60) jne imemäärded. Normaalse kasutuse korral meie kliimas piisas varem enamuse autode puhul 10w40'st. Viimaste aastate talvede ja suvedega, kui temperatuur kõigub 70 kraadi ei oleks enam selles nii kindel - eriti, kui suvel veits sportlikumat sõidustiili harrastada.

Su volvol on manuaalis ka ilmselt mootoriõli viskoossuse valiku tabel kliimast sõltuvalt:
Pilt

Teiseks on igal õliplännil peale märgitud, mis kvaliteedinõuetele ja spetsifikatsioonidele nad vastavad.
(API, ACEA, JASO, MB, VW jne)

Kui raha on liiga palju, võid Motuliga sõita - ega ta midagi halba ei tee, kui valikust õige võtad :)
Tavakasutuseks tuleb mootoriõli valida minimaalselt tehase soovituse järgi - paremad(loe kallimad) määrded aitavad ainult vb natuke kütust/loodust säästa.

Keerulisemat juttu võib lugeda raamatust või kuulata Mihkel Naamsi suust , kuid tavainimese arusaama jaoks on seda postitust enam kui küll :-D

Edit: Raceboy postitatud lugemist tehnilise alt : http://www.lnengineering.com/oil.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
uzzac
Postitusi: 168
Liitunud: 30.10.2008 15:29
Asukoht: Tallinn

Re: Volvo V40 1.9 Turbo 1998, darius

Postitus Postitas uzzac »

Kui soovitud viskoosuses oled selgusele jõudnud, siis üldjuhul soovitab Volvo kasutada Castroli õlisid. Kiiresõidu pillis kasutame Castroli ja Motulit, kuid tänavaauto sõidab selle õliga, mis on soodushinnaga parasjagu võtta. Eelistan Mobil, BP, NesteOil jne suuremaid tootjaid.
IvarR
Postitusi: 402
Liitunud: 26.07.2005 11:09

Re: Volvo V40 1.9 Turbo 1998, darius

Postitus Postitas IvarR »

uzzac kirjutas:kuid tänavaauto sõidab selle õliga, mis on soodushinnaga parasjagu võtta. Eelistan Mobil, BP, NesteOil jne suuremaid tootjaid.
Mul just mõned nädalad tagasi sai 200K täis autol mis oli uuena ostetud perre ning esimesed 100K tehase soovitatud Mobil-iga sõidetud ning teised 100K BP õliga, kõik õlivahetused olnud 10K +-100km (tehase soovitus15K). Ekstreemsõitu tolle autoga ei ole tehtud. Huvi pärast uurisin klapikambrikaane alla ja vastu vaatas täiesti ilus puhas plokikaan ja nukkvõll jne ning ka väljavalatud õli oli ilusti läbipaistev ainult kergelt tumedamaks läinud. Enamus sama mootoriga autosid juba 150K pealt suitsevad kuid mul pole ptui-ptui-ptui siiani seda probleemi esinenud.

Hobiautod/ekstreemsõidu autodes loomulikult teised õlid kasutusel.

IvarR
Mootori juhtajude müük/paigaldus/seadistamine.
Võistlusautode ehitus.
Kasutaja avatar
darius
Postitusi: 11
Liitunud: 04.02.2008 5:25
Asukoht: Tartu

Re: Volvo V40 1.9 Turbo 1998, darius

Postitus Postitas darius »

Õli sai vahetatud.
Kuid juba päris pikka aega tekkis probleem. Nimelt auto hakkas võimsuse ja edasimineku suhte kohta liiga palju kütet võtma. Diagnostis sai käidud. Seal oli kõik korras. Mootor läheb ilusti soojaks ja puhub ka interjööri sooja.
Sõbra juures teeninduses murest rääkites, hakkas sõber uurima, et kas turbo on ikka ok. Tuli välja, et jah. Aga, et turbo ja leegitoru vaheline tihend on läbi. Kuna gaasi andes, tuleb sealt sooja õhku välja. Mis siis omakorda vist lööb heitgaasid paigast ära ja labmda saadab valesid andmeid ning annab liiga rikast segu peale. Ei tea nüüd kui loogiline see on.
Aga ehk keegi siin oskab veel midagi välja pakkuda...
mitsu_manic
Postitusi: 495
Liitunud: 03.12.2009 19:22

Re: Volvo V40 1.9 Turbo 1998, darius

Postitus Postitas mitsu_manic »

Mis õli sisse läks?

Ise soovitan ikka Castrol Magnatec C3 5W-40 (täis) või 10W-40 (poolsünt)
Kasutaja avatar
darius
Postitusi: 11
Liitunud: 04.02.2008 5:25
Asukoht: Tartu

Re: Volvo V40 1.9 Turbo 1998, darius

Postitus Postitas darius »

Sisse läks Comma X-Flow Type G 5w-40 täissünteetiline. Vaatan nüüd kuni järgmise vahetuseni, et kuidas see mootorile meeldib ja endale. Alguses oligi plaan panna ikkagi Castroli Magnatec aga plaanid muutusid.
Kasutaja avatar
darius
Postitusi: 11
Liitunud: 04.02.2008 5:25
Asukoht: Tartu

Re: Volvo V40 1.9 Turbo 1998, darius

Postitus Postitas darius »

Probleem järgmine. Turbo peal see osa mis laseb rõhku välja. Seal vahel olev väike seib liigub ringi nagu tallesaba. Kas on seda võimalik vahetada kui üldse on?
http://imageshack.us/photo/my-images/22 ... 44806.jpg/
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Volvo V40 1.9 Turbo 1998, darius

Postitus Postitas Mihkel »

WG flap-i varrast mõtled? Mis mõttes ta nagu tallesaba liigub, keevitusest lahti?
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
darius
Postitusi: 11
Liitunud: 04.02.2008 5:25
Asukoht: Tartu

Re: Volvo V40 1.9 Turbo 1998, darius

Postitus Postitas darius »

Ei varras on kinni. Aga see osa kust varras tuleb. Turbo pealt. Seal all olev seib tiriseb. Täna sai käidud ja lastud asjatundjal ülevaadata. Tulemuseks see, et seda seibi võib küll sättida aga WG kummitihend. See mis reguleerib kinni ja lahti laskmist. On läbi omadega ja uut vaja. Et siis kui sättida, siis varsti on ta jälle samasugune. Pigem siis juba WG uus tihend külge ja siis alles panna paika!
Marko_N
Postitusi: 151
Liitunud: 01.07.2005 11:48

Re: Volvo V40 1.9 Turbo 1998, darius

Postitus Postitas Marko_N »

kummitihend?
Turbos make torque and torque makes fun
Vasta