Siinkohal loogika ei aita,
nagu mu esimene post ütles siis jõud mis mootorist tuleb jääb samaks. Lihtsalt ülekande kordistaja muutub,ratta kiirendus muutub niipalju,et ületab rehvi takistust. See kõik ei tundu loogiline,aga on siiski :P
Aga saad ju ise proovima minna igasse dünosse,kui ei usu.
Artikkel dünostendidest
Re: Artikkel dünostendidest
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
Re: Artikkel dünostendidest
Asjalik artikkel. Kuna ise turboga pole stendis käinud ja sel teemal üldse mitte mõelnudki, siis see nii erinev spooli vahemik erinevate käikude oli minu jaoks natuke üllatav aga muidugi väga loogiline.
OT:
Väiksema võimsusega masinad jooksevad siin varem tasakaalupunkti kus võimsus ja tuuletakistus+muud takistused on pmst võrdsed. Näiteks vooluooneline pereauto peaks ca 230km/h juures 110kW kulutama ainult õhu lükkamiseks.
Hea võrdlus onTG Mclaren F1 vs Veyron 16.4, kus F1'l on parem kaalu võimuse suhe mis määrab ära sõidu alguse aga hiljem tuleb Veyroni toores õhu lükkamise jõud mängu. Siin foorumis pakun ei tohiks mu jutt eriti kedagi muidugi üllatada
OT:
Mitte ainult F=m*a, arvesta ka õhutakistusega. Esimese käiguga on jah kiirendus, ehk G jõud suured ning rasketel autodel on nii rohkem pidamist kui ka rohkem jõudu vaja oma raske kaalu liikuma saamiseks. Kui esimesel käigul on näiteks kiirendus 0,8g, siis kolmandal umbes 0,3g mis näitab, et puhtalt massi liigutamiseks tehakse iga käiguga aina vähem tööd (auto mass pmst ei muutu aga kiirendus väheneb). Suurema massiga autodel jääks nagu võimsust "üle" aga see töö lähebki suures osas õhutakistuse ületamiseks, mis teadu pärast kasvab kiirusega geomeetriliselt.mitsu_manic kirjutas:Ma toon nüüd jälle 1 näite, nagu koguaeg.
Mu vana Galant 2.0 107kw 0-100km/h rebib eest ära kuni max 1.5x võimsamatest autodest. Pärast 100km/h lähevad nemad eest ära. Miks?? Auto kaalub suht vähe juba tehasest, ja kasti ülekanded on mega head. Lisaks japsi erksus.
Väiksema võimsusega masinad jooksevad siin varem tasakaalupunkti kus võimsus ja tuuletakistus+muud takistused on pmst võrdsed. Näiteks vooluooneline pereauto peaks ca 230km/h juures 110kW kulutama ainult õhu lükkamiseks.
Hea võrdlus onTG Mclaren F1 vs Veyron 16.4, kus F1'l on parem kaalu võimuse suhe mis määrab ära sõidu alguse aga hiljem tuleb Veyroni toores õhu lükkamise jõud mängu. Siin foorumis pakun ei tohiks mu jutt eriti kedagi muidugi üllatada

M62B44 & 2x HX35
11,09@1/4 mile
300km/h@1mile
11,09@1/4 mile
300km/h@1mile