Nissan 200SX S13 'Astrona

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Astrona »

Foto fotoks. See pole mingi kekutamise asi, et hakkaks mobla läätse enne pildistamist puhastama, ega mul ühtegi klienti pole, kelle ees peaks pugema - ehk saab kopika kätte vms.

Esialgne mõte oli augustis ja siis vajadusel ka 1 võistlus septembris teha, et saaks n.ö. hea aja kirja. Aga tsekates bhra'st kalendrit tundub, et suve 2. pooles on Eestis vaid 13.august AC drag üritus - ja siis suve lõpuni 7 nädalat vaikust enne sügist.

Selgus, et "Võtan rahulikult" tähendab praktikas, et progress on null.
Nimelt kõik on selline nipet näpet, mida ei saa tegemata jätta, ja ega ka edasi delegeerida...

Tundub ka, et: ToDoList / Hetke_Entusiasm > Hooaja_lõpuni_jäänud_aeg.
Eks peab korra garaazis korra ära käima ja tööriistadega jälle sina-peale saama, et antud valemis seda entusiasmi suuremaks saaks, siis ehk ">" märk muutub ">=" märgiks :)
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas jeff01 »

Vabandan, et ei viitsi su mammutteemat uuesti läbi lugeda aga mille poole sa selle vesi-õhk cooleriga püüdled seal vahel või sain ma pildist miskit valesti aru :S
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Motary1
Postitusi: 729
Liitunud: 18.04.2007 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Motary1 »

Ma vaatan üldse, et tal on kaks intercoolerit seal, võitled kliimasoojenemise vastu?
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Astrona »

Motary1 kirjutas:Ma vaatan üldse, et tal on kaks intercoolerit seal, võitled kliimasoojenemise vastu?
0.25-0.5MW mis liigutab üht inimest punktist A ringiga tagasi punkti A pole just väga roheline mõtlemine.

* Esiteks seisis see L-IC juba 2. aastat niisama riiulis.
* Kui peale testimist selgub, et bensuga 2.5bar pressides tuleb IC'st 30C ilmaga üle 40C välja, siis on seal 10C ehk 2% ehk ~10hj peidus. Arvan et reaalselt on rohkemgi.
* * Kui siiski see hiina 3" jahutab kogemata ülihästi, siis võib selle ka eemaldada, et säästa mingi 3-5kg.
* * Kui iga 5kg lisamine annaks odavalt töökindlad +10hj, siis ma lisaks 500kg ilma mõtlemata, kuna plaan pole mitte 2000hj/t vaid 4-5 korda lahjem.
* * Kui see 5kg annab 3hj, siis omadega plussis :)
* * Teine teema, et töökindlus-turvatunne jne võib ehk 0.1bar rohkem peale keerata, siis enda jagu on ta powerit küll andnud, ilma eriti midagi võtmata.
* Kuna suure IC ots tuleb TB'ist mööda, ja ümber ei raatsi lasta keevitada, siis oleks vaja minimaalselt 180 kraadi põlvesid kuni siibrini (hetkel piisab 90 kraadist). L-IC enda sisetakistus aga pea olematu (~0,x psi?).
* * Toru takistuse vähendamine peaks kah midagi andma.
* * 3" hea raadiusega alu põlved ise juba maksaks :) hea kui L-IC müügi puhul selle ostja mulle sinna asemele torud viitsiks paigaldada.
* esialgu ei plaani ma sinna vett sisse lastagi, heal juhul 200g + punnid ette.
* Kõigele lisaks lisab see n.ö. IC-inertsi, et kui enne 5kg'se cooleriga 3. käigu lõpus oli näha tempi tõusmist, siis nüüd 8kg FMIC + 4kg LIC'ga peaks vast kuni 200kmh suht välisõhk sisse puhuma.
* suurema inertsiga on ka stardis alati soojem IAT - üldse seadistamine võiks kah lihtsamaks minna, kui 1 muutuja on vähem.
* No ja siis veel suhteliselt tugev tükk tiivanurga ja FMIC vahel, mis lisab kerele jäikust :lol:
Ühesõnaga lihtsalt torude hankimine selleks otstarbeks omab nii miinuseid kui plusse. Kokkuvõttes hetkel null-motiiv teisiti teha. Hiljem ehk kui selgub, et vahejahutus on super over-kill, siis võib ju see 4kg säästa. Samas see 0.5% vähem massi on kah paljude jaoks overkill. See mass muutub muidugi olulisemaks rinkal, kus kurvid ja pidurdamine kah massi vihkab.

Pealegi nagu paistab, annab see ka hea põhjuse meeldivaks aruteluks :)
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas jeff01 »

Ma mõtlesin pigem seda, et kuidas sa L IC i vett hakkad jahutama aga kui seda ei tulegi siis teine teema. Ja veidi ka seda et kumb siis mida teeb, kas õhk õhk jahutab ja vedelik-õhk kütab või mis....mõlema jahutamisvõime tarbeks vaja vist ka kolmas radikas ette paigaldada mis omakorda õhk-õhk coolerit kütaks :-D

Ehk tahad ka talvel sõita ja et küte pihusti otsas ära ei külmuks lased sealt mootor jahutsvedeliku läbi :-D

Aga selle nulltakistuse teemal....ma saan aru et see tähendab seda, et toru (ic) läheb keskelt justkui nii suureks, et ta ei saa enam midagi takistada kuid kas korralikus 90 kraadi põlves siiski teoreetiliselt ei voola õhk paremini kui sellises süsteemis kus ta ei libise pindturbulentsidel vaid läbi pideva turbulentside pesa.

Ma siiski müüks selle liigse cooleri maha ja ostaks põlved aga et asi eriti selge oleks muretseksin proovimiseks põlved ära ja teeks konkreetse testi.

Ma ei saa sust ikkagi aru....et mis põhjusel sul se motivatsioonipuudus küll on ? ma paneks midagigi sinna peale ja lihviks starte ja käiguvahetusi või midagigi :) Muidu on jälle nii et tulevad kõik raadil rääkima et tänavarehviga ei saa pidama. (Mitte, et sina oleks tulnud) Venna bemm tegi suvalise talvesussiga 2,2s 60 feeti oma olematu kaalujaotusega ja kerge tagaotsaga...kui nissanid ei suuda sama peab viga olema juhis. :roll: Nissanite tagasild on ju tegelikult väga keeruline ja mõeldud jõudu kenasti maha panema, samuti on neil perse peal kaalu rohkem. Tarmo hintol soendasime samuti peale võistlust korralikult talvekad üles ja pele üht ainust starti suuja rehviga keeras ESIVEOLISE mootor end kapoti all selili nii et 1 mootoripadi on puruks, 1 kinnituskronstein on kõver ja itb-d lõid vastu kapotti....kahjuks oli pauk sedavõrd suur et ei saanud ka 60 feeti teada kuid see polnud kindlasti kehvem kui 2,2s (Eelmisel aastal purunes tal peale korralikku burnouti startides käigukast ja samuti jäi korralik 60 feet võtmata)

Vut-vut garaazi ja Tartus näeme.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Astrona »

Kuna rahuliku sõiduga puhub LIC'ist läbi välisõhu-temp, siis ta mass jahtub maha. Ja vajutusel siis jälle soojeneb. Pakun, et ka suure FMIC cooleri põhiefekt on ta inertsis, eriti dragil. Eelmine 2.25" otstega cooler kaalus 5kg, praegune 3" FMIC aga 8kg, ning koos LIC'iga siis mingi 12kg, ehk 220% võrreldes eelmisega. Eelmisega 1.5bariga läks IAT 18C pealt 26C peale 4 sekundiga 3 käiguga, nüüd peaks muutuma siis teoorias 3kraadi. Aga kahtlustan, et KMS'i IAT pole kah eriti täpne - konfida seda ei saa ja (proovisin kahte andurit). Täites LIC seisva-veega (~0.5L...1L), peaks inerts mingi kraad/sek võrra veel suurenema :). Kui aga nüüd 1bar veel peale keerata ja seega turbo oma effektiivsest alast korralikult välja ajada, võib IC vajadus kasvada oluliselt.
LIC'i jaoks mul muidu 1.1L VW Polo radikas sebitud, mis peaks siis plaani järgi vajadusel seisma selle LIC ees stange sees. Eks testimine näitab.

Talvel ei taha sõita! Ei taht eelmine suvi selle ~400hj ja slikiks sõidetud toyoga niiske ilmagagi sõita.

Toru takistus - kuskilt on kõrvu jäänud, et 90kraadi põlv takistab ehk 1psi vms. LIC takistus reklaamitud 0.1psi. Seda siis mingi 350hj juures. 700hj juures on numbrid ehk 4x suuremad ehk 0.4 vs 4psi - praktikas põlvest kehvem vast pole. LIC'is kärje, kust õhk läbi voolab, ristlõige on mingi 10x30cm ju. Auto ees enne õhufiltrit on kah õhk turbulentne, samuti FMIC kärjest väljudes - mul see punkt lihtsalt nüüd natuke mootori poole lükatud. Niikuinii seal segusiibrist kollektorisse minek turbulentne, et noh ega otse torust vasta klappi ühe hooga niikuinii ei lähe.

Raadil, sai 2.2s tänavarehviga täitsa norm. Sain isegi halli kardiga 2.3s. Aga sajani kiirendus logide järgi oli ~6s, kui maanteel sain 2. käigu pidama ja 4.9s - tol ajal mingi 300hj/tonn. Seal see 60ft nüüd suht ok, aga edasi juba uisutavad, kel jõudu jagub. 60ft muidugi sõltub väga paljuski ka massist. Ja eks ikka juhist kah, aga ei hakka ju enne spooli jalga tõstma, et 1sek hiljem täisboostil tühja ei taoks. MT'ga fooritaga gaas põhjas ja piirajas (launch rpm 8500 :) ), sidur lahti ja ei mingit mängmist. Ja Tanelil toimis see ka 21kg hooratas+sidur komboga. Kui auto läheb 1.6s 70kmh'ni, siis ega seal pole nagu eriti aega midagi mängida - enne starti tuleb õiged pöörded peale saada, ja tänarehvi 2.2sek 50ni puhul teine asi, siis õige kiirusega gaas põhja lükata, ega jalga tõstma ikka ju ei hakka, see oleks siis juba pigem auto viga.
Pakun, et mu nissani taguratastel koos juhiga 15L kütust paagis ~510kg. Originaalis ehk 580kg vms. Ja dragi paagi jms'ga annaks sealt veel ~20kg välja vista.

Motivatsioon... Vat isegi 1sek võrra rekordi parandamise mõte lihtsalt ei pane soontes adrenaliini voolama, ei tea peaks vist arsti juurde minema - liiga palju värskes õhus viibinud. Kui hiljem valmib ja muud üle ei jää, eks siis võib kasvõi põhimõtte pärast korra Kiltsil ära käia, et G-tech jms'ga mingigi aeg kirja saada. Krt alles Jaanipäeval väidetavalt suvi hakkas, aga vaikselt kisuvad mõtted järgmise kevade peale :lol:
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
indro
Postitusi: 160
Liitunud: 09.08.2006 15:06
Kontakt:

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas indro »

Kiirustada pole mõtet, see aasta AC Drag`e rohkem ei toimu, lasen peagi BHRA kalendrisse ka vastavad muudatused sisse viia.
Astrona kirjutas:Aga tsekates bhra'st kalendrit tundub, et suve 2. pooles on Eestis vaid 13.august AC drag üritus - ja siis suve lõpuni 7 nädalat vaikust enne sügist.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Astrona »

indro kirjutas:Kiirustada pole mõtet, see aasta AC Drag`e rohkem ei toimu, lasen peagi BHRA kalendrisse ka vastavad muudatused sisse viia.
Astrona kirjutas:Aga tsekates bhra'st kalendrit tundub, et suve 2. pooles on Eestis vaid 13.august AC drag üritus - ja siis suve lõpuni 7 nädalat vaikust enne sügist.
Tänx väärt info eest! Loodan, et järgmine aasta korraldate siis jälle täiega...
Ega mul kiirustamine eriti ei aitakski. Arvestades hetke seisu, ega muud võimalust vist ei saagi tekkida, kui ehk Läti, aga seal vist 200m, ja 402m rekordi teada saamiseks too natuke sakib.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Maik
Postitusi: 725
Liitunud: 19.06.2008 12:23
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Maik »

nevermind
Viimati muutis Maik, 03.07.2011 12:51, muudetud 1 kord kokku.
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
Motary1
Postitusi: 729
Liitunud: 18.04.2007 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Motary1 »

Suuga teeb suure linna metoodika pärast? :-D
Maik
Postitusi: 725
Liitunud: 19.06.2008 12:23
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Maik »

ilmselgelt ei peaks õllesena arvuti taha istuma igastahes. Head suve kõigile :lol:
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
junsu
Postitusi: 541
Liitunud: 12.10.2006 20:47
Asukoht: tallinn/lähiümbrus

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas junsu »

Silveri nissani valmimisega saabub maailmalõpp. Maakera hakkab peale starti teistpidi pöörlema :d
Impreza GT `98 (Ex)
Impreza STi `06
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Astrona »

Talvel on külm, suvel on palav ja vahepeal on entusiasm nii kõrge, et võtan liiga suurelt ette. Puhkan vist veel mingi 10 päeva garaazist, siis tuleb end kokku võtta... Muidu ei saagi see aasta pauku. Mingi 10h jagu on elektritöid - mitte ei viitsi alustada. Peale seda peaks libedamalt hakkama minema. See et peale augusti algust enam võistlusi pole on tibake de-motiveeriv... Aga kes teab, võibolla saab puhkuse nädalaga asjad nii kaugele, et jõuab veel üle-tra EMV III etapilegi.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
635Driver
Postitusi: 403
Liitunud: 27.09.2009 10:18
Asukoht: Tln Vilj

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas 635Driver »

Pole mõtet üritada viimasele etapile jõuda. Siiani on ju asi kenasti edenenud, kui arvestada milline ta vahepeal oli.(isegi mina olen rahul ;) ) Muidugi kui sa hakkad juhtmetega edasi tegelema, siis 10 tunniga ei mängi välja ja arvesse võta ka need tunnid mida sa juhtmetele juba kulutanud oled, aega läks aga tulemust ka tuli. Võta rahulikult lahti salongist juhtmestik, siis saad lõpliku plaani paika panna kuidas , kuskohast ja millele ning miks.
Arvesta ka seda, et igasugustele pistikutele ja ühendustele on vaja tarvikuid, mille toomisele kulub ka aega ja seda mitte vähe.(Ainult teibist ja olemasolevatest lülititest ju ei piisa?)
Lisaks juhtmestikule on sul vaja aju jne uuesti, korralikult mingile plaadile kinnitada, mis omakorda kere küljes fikseeritult. Nii nagu see aju seal ostes oli ja jäi ei lähe kohe mitte.
Pealegi, minuarust on see juhtmestiku etapp liiga vara sul, tavaliselt tehakse seda tööd kui mootor koos ja peale tõstetud, siis saad vedada sealt kus meeldib. Võib teha ka nii, et tõstad maketi vahele ja pärast ühendad lahti ja kui kone koos lõplikult, siis ühendamise vaev. Seda maketi varjanti ma muidugi ei poolda kuna igasugune topelt töö on mõtetu ja suureneb oht midagi vigastada, kriimustada, unustada jne jne.

Ma ei saa ka aru sellest, et miks kurat te vaevlete mingite ebaõnnestunud käiguvahetustega, mootor ja kast peaks olema sellisel projektil ikka jäikade patjade peal, et see seal liigselt ei mängiks ja käik oleks seal kus alati :-D. Peale selle peaks kast ikka olema ka korralik, nii et käigud sisse lähevad, ja kui tahta dragi sõita, siis see ülekande idee oli sul väga hea ja tuleks ära teha.

Kui sulle tundub, et ma liiga palju tahan ja liiga paljudele asjadele mõtlen ning tööd läheb hullult paljuks, siis puhka veel, võib ka terve suve puhata, kuna kiiret pole ju kuhugi ja ega foorumikaaslaste kiirustamine, lõõpimine asja paremaks ei tee ju.

See sinu enda projekt ja ise tead kõige paremini mida tegema peaks, minuarust see plaanide tutvustamine ja ideede ülesloetlemine foorumisse on raisatud aeg ning see aeg on näidanud piisavalt, et tegelikuses on kõik teisiti.
Puhkame, käime rannas, kaevame, joome, vaidleme jne. ja suve lõpus lähme alles garaazi ehitama.
DIIL??
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Astrona »

See 10h elektritöid on hetkel rippuvate juhtmete kokku ühendamine + süütesüsteemi ning vendi releede paigaldus, aju toite uuesti vedamine ja juhtmestiku kontroll, keskkonsooli vahetus (kellad minema, mõned lülitid asemele). S.h. aku juurde pluss-klemmiliistu tekitamine. Saaks vast ka ühe laupäevakuga kui jätaks konsooli endiseks ja teeks vaid hädavajaliku.
Salongist ma juhtmeid lahti lõikama ei hakka. v.a. ajaviiteks viskan stock aju sealt minema. Kapotialuse sain juhtmetest suht puhtaks, süsteemi lihtsamaks, ja 3kg el-süsteemi vähemaks. Rohkem ette ei võta!!! Kui hakkan nüüd kokku laduma, siis selle mõttega, et vähemalt veel septembri keskel saab sõitu teha ja ka ehk g-techiga kiltsiski käia, enne kui ilmad päris vihmaseks-lumiseks lähevad.
Põhimõtteliselt on kõik "tarvikud" mul juba 2 aastat olemas. Ei hakka selle pärast poodides kolama, et vana kõva nõuka-aegse üliliti asemele mingi gay-bling panna.
Aju on imo korrektselt vastava klambriga paigaldatud algusest peale. Ära pinguta üle. Alati saab paremini, aga arvan, et ma palju ei eksi kui ütlen, et enamus üle aasta garaazis seisnud projetktid ei saa kunagi sama omaniku käe all valmis. Selles mõttes on kriitiline, ikkagi iga aasta autoga mõned ringid teha.
Asjad, mis konkreetselt vaja minevat töökindlust ei anna ja perfomance'it üle 0.1% (iga tehtud töötunni kohta) ei paranda, ei oma tähtsust. Mõni töö on muidugi ise suhteliselt meeldiv, et pole nagu muud võitu vajagi, kui meeeldiv ajaviide.
Tead kui sitt on toimetada, kui mootor on keset kapoti alust jalus. Saan piisava täpsusega starteri, geneka ja poolide asukohad välja mõõta ka ilma mootorita.
Ära looda, et ma uut aju-juhtmestikku hakkan tegema :) aga selle juures oleks tõesti hea kui asjad oleks mõõtmise ajal omal kohal. See tule-kolakate eemaldus, coolerite vahetus ja juhtmestiku kärpimine osutus ootamatult suureks ettevõtmiseks. Mille oleks võinud ka ära jätta, kui oleksin teadnud et juunis muhvigi ei viitsi liigutada - tolle ajaga oleks põhimõtteliselt ka masina juba liikuma pannud.
Diffri jah plaanin millalgi pikema panna, pidamist tänavarehviga niikuinii ei looda saada, ehk see siis natukenegi aitab. See vanal väike lõtk kah, oleks vaja niikuinii timmida.
Ebaõnnestunud käiguvahetusi ma selle masinaga ei mäleta ei uue ega vana kastiga. Paar korda on olnd, et käik lihtsalt ei lähe sisse, kuna sidur ei lahuta.
Patjade vahetuse peale mõtlen, hoolimata sellest, et need jäigad kaaluvad vast oma paar kg rohkem, teevad mööda eestit kruisimise veelgi ebamugavamaks ja pole kindel kas sinna enam ilma ümberehitamata tava-kinnitusega patju saab panna. Vahetus probleemid olid kunagi halli nissaniga, millel olid Nismo padjad.
Sünkrod võiks ikka paremad olla. Selle vastu ma pole, aga kui selle nahka peaks aastas vaid 3 vahetust minema, siis kaste komplekteerima ei kipu. Dragi jjaoks võiks ka atm-kasti panna jne.
Käikude mitte sisse minemine on seotud kasti õliga ja siduri-kaasa vedamisega ~8000rpm kandis. See jama oli mul vist Spec siduriga. Ostsin ka paksema õli ära, aga kuna probleem kadus, siis pole isegi toda viitsind sisse valada. Kui kast peaks laiali lendama, siis (mitte praegu) tekib see kasti mure, mille svenssonid lahendavad bemmi kastiga.
Tundus jah, et natuke mõtlesid üle, võiks nüüd foorumlaste lahkel loal ja käsul ühe lõõgastava õlle küll teha :). Tööajast natuke projektile mõelda võib abiks ikka olla - pole päris raiskamine.

Vaikselt tuleb otsad kokku tõmmata, SX pole mul mingi "unistuste masin", mida lõputult timmida, ja penskarina pühapäeviti vahatada, ei viitsigi nende 1.8'seid SX'e ehitama jääda, ega elu nii pikk kah pole.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Vasta