rumalad küsimused...

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
rosco
Postitusi: 246
Liitunud: 14.01.2005 19:26

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas rosco »

Tühikäigul. See rohkem garaasi kaunistus hetkel. OK,tean vähemalt siis nüüd kust viga otsida ja süüde ning hammasrihma märgid üle kontrollida.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas Astrona »

rosco kirjutas:Tühikäigul. See rohkem garaasi kaunistus hetkel. OK,tean vähemalt siis nüüd kust viga otsida ja süüde ning hammasrihma märgid üle kontrollida.
Arvatavasti lisandub hilisele süütele ka liig-rikas segu. See kõlab rohkem nagu kolb-kompressoriga-garaazi-infrapuna-ahi.
Hästi ei kujuta muidugi ette, et EGT tühikäigul nii kõrgeks läheb. Süüde peab sul ikka väga 40kraadi möödas olema, et vaevu käib, ja siis on õhku korralikult peale keeratud... See u. nagu anti-läg jms süsteemid.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
rosco
Postitusi: 246
Liitunud: 14.01.2005 19:26

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas rosco »

Andke veel tehnikat 100% mitte jagavale isikule auto,mida näppida. Tulemuseks palju kahtlase väärtusega küsimusi :)
Igatahes keerasin jagajast süüdet varasemaks tunde järgi ning leegitsev kolle puudus seekord. Samuti läheb mootor kergemalt pöördesse ning ei lähe nii ruttu kuumaks enam. Kuna knocki-i juhe natuke mitte enam uus,siis väga lampi rohkem seda süüdet igaksjuhuks ei kruti.
Vähemalt lahendus hetkeline.
tann15
Postitusi: 210
Liitunud: 02.11.2008 21:27
Asukoht: Soome/Eesti

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas tann15 »

Oleks vaja teada palju jõudu peaks pidama ninim stock sidur ford sierra 2.0 ohc 74kw.
Uus sidur sai päris lihtsalt libisema pandud,teaks enam vähem nm siis mis olla võiks juba :-D
Sidur koos korviga oli uus.
2.9 V6 RWD
2.0 Turbo RWD
1.8T 4WD
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas Astrona »

rosco kirjutas:Andke veel tehnikat 100% mitte jagavale isikule auto,mida näppida. Tulemuseks palju kahtlase väärtusega küsimusi :)
Igatahes keerasin jagajast süüdet varasemaks tunde järgi ning leegitsev kolle puudus seekord. Samuti läheb mootor kergemalt pöördesse ning ei lähe nii ruttu kuumaks enam. Kuna knocki-i juhe natuke mitte enam uus,siis väga lampi rohkem seda süüdet igaksjuhuks ei kruti.
Vähemalt lahendus hetkeline.
Muidu vahel läheb hilisema süütega kohapeal paremini pöördesse, kui sul just 50 kraadi liiga hiline polnud.


Mingi Fordi kohta kuulsin, et too mingi 110kw mootor pidi kestma lausa 100kw :)
Ja vale seadega saaks kõik autod ka kohapeal, kui 0hj väljundiks, laiali lasta.
Aga noh Mihkli käes see ohc kestis oma 200kw küll, iseasi mis kas ta seal midagi näppinud kah oli.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
tann15
Postitusi: 210
Liitunud: 02.11.2008 21:27
Asukoht: Soome/Eesti

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas tann15 »

Keegi oskab head ideed anda kuidas õlitust piirata?Nimelt õliandurist võetud õlitus ilmselt liiga jäme ja turbo summutist tuleb sinakat suitsu päris palju,tagasivool umbes ei ole ja turbo korras.
2.9 V6 RWD
2.0 Turbo RWD
1.8T 4WD
Kummitus
Postitusi: 205
Liitunud: 20.02.2008 16:48
Asukoht: Tartu

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas Kummitus »

tann15 kirjutas:Keegi oskab head ideed anda kuidas õlitust piirata?Nimelt õliandurist võetud õlitus ilmselt liiga jäme ja turbo summutist tuleb sinakat suitsu päris palju,tagasivool umbes ei ole ja turbo korras.
Selleks käib turbo ette restrictor !
550hp/493Nm
Kasutaja avatar
kilplane
Postitusi: 485
Liitunud: 29.04.2009 0:49
Asukoht: Tallinn

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas kilplane »

selle restriktori kohapealt on mul üks loll küsimus..
kuullaager turbost saan aru, et sellel peab piirama, aga saale turbosse, peaks just ju niipalju õli mahutama kui vähegi torust tuleb..
ja teiseks, pole mina veel elus ühtegi restriktorit näinud..
kui restriktor nii vajalik on, siis kas turbotootjad seda turbole kohe külge ei mõika panna?
antudjuhu, arvan mina, et turbol on see õlitus kanal ise juba nii peenike pealevoolul, et see töötabki restriktorina.
kui ka panna restriktor vahele, siis rõhk pealevoolus jääb ju samasuguseks? ja kui rõhk on samasugune, on ka õlikogus, mis süsteemi pressitakse samasugune.
seega minujaosk täiesti pseudo teema. keegi pole seda mulle kunagi arusaadavalt ära seletada suutnud.

saaks aru, kui mingist õlirõhuregulaatorist räägiksite mulle.

kas tutikate turbodega tuleb siis see restriktor kaasa ka või?
"fast , cheap and reliable...you can only pick two" Pilt
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas taxu »

See õlivoolu piiraja ongi vahel turbole kohe külge ehitatud. Näiteks neil Borg Warneri EFR-del, millest siin hiljuti juttu oli.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Kummitus
Postitusi: 205
Liitunud: 20.02.2008 16:48
Asukoht: Tartu

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas Kummitus »

kilplane kirjutas:selle restriktori kohapealt on mul üks loll küsimus..
kuullaager turbost saan aru, et sellel peab piirama, aga saale turbosse, peaks just ju niipalju õli mahutama kui vähegi torust tuleb..
ja teiseks, pole mina veel elus ühtegi restriktorit näinud..
kui restriktor nii vajalik on, siis kas turbotootjad seda turbole kohe külge ei mõika panna?
antudjuhu, arvan mina, et turbol on see õlitus kanal ise juba nii peenike pealevoolul, et see töötabki restriktorina.
kui ka panna restriktor vahele, siis rõhk pealevoolus jääb ju samasuguseks? ja kui rõhk on samasugune, on ka õlikogus, mis süsteemi pressitakse samasugune.
seega minujaosk täiesti pseudo teema. keegi pole seda mulle kunagi arusaadavalt ära seletada suutnud.

saaks aru, kui mingist õlirõhuregulaatorist räägiksite mulle.



Kui sul on 0.8mm ava või 3mm ava siis pole nagu raske arvutada kui suur on õlikogus mis sellest teatud rõhu juures läbi voolab !

kas tutikate turbodega tuleb siis see restriktor kaasa ka või?
550hp/493Nm
Kasutaja avatar
kilplane
Postitusi: 485
Liitunud: 29.04.2009 0:49
Asukoht: Tallinn

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas kilplane »

kas siis turbost jookseb kogu õli kolinal läbi, olenemata, palju teda peale tuleb?
turbol see saale vahe on ka paras takistus seega, kuna on ka takistus peale restriktorit, siis rõhk ennem turbot muutub samaks mis ennem restriktorit, seega surutakse turbosse ikkagi samapalju õli.. ja kui tahta et see rõhkude vahe tekiks, siis peab see auk ikka maru väikene olema ja on oht et jääb õli hoopis puudu.
saalega turbo peaks oma õlikogust ikkagi saalevahega regullima.. ja kui sinist viskab, siis hakkab turbo läbi minema.. kusagil on loks sees või äravool halb, ja seda viga restriktor ei paranda. endiselt olen arvamusel, et kui siis oleks ainus mõistlik mõte reguleerida õlirõhku, mis peale tuleb.
"fast , cheap and reliable...you can only pick two" Pilt
tann15
Postitusi: 210
Liitunud: 02.11.2008 21:27
Asukoht: Soome/Eesti

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas tann15 »

Turbo pärit 525tds pealt,no tee või tina,täna sai 1mm düüs vahele pandud ja ikka suitseb mis jube :?
turbo on 2,0 bensukal peal,kas peaks veel piirama või hoopis uut turbot otsima hakkama?Lõtke vms ei eksisteeri aga tühikäigul ajab jubedalt sinist välja,st õli kärsakas.
2.9 V6 RWD
2.0 Turbo RWD
1.8T 4WD
digimarket
Postitusi: 212
Liitunud: 17.06.2007 17:32
Asukoht: Soome

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas digimarket »

Kuskilt meelde jäänud, et olenevalt sellest, kuidas tahad, et turbo pöördesse läheb, on normaalne ava 0.9-1,5mm. Seda siis liuglaager turbo puhul. Aga kui 1mm avaga ikka suitseb, siis midagi mäda. Ennemgi neid turbosid nähtud, mis ilma lõtkudetta suitsevad.
BMW M52 328i turbo
Kasutaja avatar
kilplane
Postitusi: 485
Liitunud: 29.04.2009 0:49
Asukoht: Tallinn

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas kilplane »

mis sul õli ajab turbot ringi või? ega see turbo seal ei pumpa õli läbi, et suurematel pööretel rohkem õli läbi peaks käima.
rõhuga surutakse saalevahele õli, olenemata sellest kas turbo käib ringi või mitte. ja selle õlikihi peal ta libiseb.
ja restriktorist järgi mõeldes on kasu küll, aga alles siis, kui see on väiksem, kui turbo poolne õliava.
ainus aeg, kui restriktorist abi oleks, oleks kõrgetel pööretel kui õlirõhk on oluliselt suurem. madalate rõhkude puhul kaotab ta absoluutselt oma mõtte.

siit tekib ka küsimus, miks ei või siis saale turbole panna jämedat voolikut?

@tann15
ei tea kas sul kohe uue järgi tasub joosta, kui saad, siis müüakse kindlasti remondi komplekte.
saaled ja asjad sul vahetust ilmselt ei taha kui lõtke pole küll aga õlirõngad.
samas tont teab diisli turbod ongi kahtlased, vähemalt diislid ise on ka seest nii õlised alati, et võimalik, et see disainitud õli sisselaskesse ajama..
vaata, kas sul külmad torud enne ja peale turbot on õlised.
või siis hoopis miskit muud(klapisäärtihendid jne.). naljakas, et just tühipööretel suitseb, siis just õlirõhk olematu.
"fast , cheap and reliable...you can only pick two" Pilt
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas Astrona »

Pole hetkel aega kõike läbi lugeda, aga panen mõned tõed.
Mida suurem on boost ja väljalaske-rõhk seda vähem õli turbost välja saab.
Summuti vahetus või madal boost võib kah suitsema panna.

Loomulikult võib lõtkudeta turbo suitseda.

Kui äravool läheb õli täis, ei suuda ära voolata, siis isegi läbi restrictori võib turbo täituda õliga. Ja kui ta on õli täis, siis tõuseb sel "järgmise lurtsuga" ju rõhk.
Näide: võta liitrine purk, pane ääreni õli täis, ja siis ürita sinna 1 tilk veel mahutada - kui purk katki ei lähe, siis tekib sinna suht lõpmatu rõhk. Antud juhul tõuseb muidugi ka äravoolus rõhk, ja too hakkab kah natuke kiiremini liikuma, aga sama rõhk pressib õli ka läbi laagrite, ajab võibolla ka laagri sisu vähe teise asendisse, ja kulutab seega ka tolle ära jne.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Vasta