Tere,
Püüan leida sobivat turbot, kuid nii raamatutes kui internetis on arvutused igal pool erinevad.
Tsikli andmed: 636cc - 38,81 CID , turbo rõhk 8psi - 0,55bar
Kõigepealt density ratio (õhtu tiheduse suhe): (turbo rõhk 8psi+14,7psi)/14,7psi=1,548
Õhuvool: (0,5 (4 takt. mootorite konstant) X CID X max RPM) /1728=(vastus) X mootori kasutegur) X Density ratio.
minul: (0,5 X 38,81 X 12000)/1728=134,75 X 0,9 X 1,54=186,7CFM (kuna turbo mapidel on lbs/m ühikuks, siis selle saame, kui korrutame CFM *0,069 =12,8 lbs/m
Kas on õiged valemid, mille järgi orjenteeruda?
Mark
Kas keegi oskab vaadata arvutused üle?
Kas keegi oskab vaadata arvutused üle?
Mootorrataste ja ATV ümberehitustööd.
ANSYS analüüs (pinged, deformatsioonid, optimeerimine)
Erilahenduste projekteerimine, DWG joonised, CAD mudelid
Mark R. 58100189
est.markraja ät gmail.com
ANSYS analüüs (pinged, deformatsioonid, optimeerimine)
Erilahenduste projekteerimine, DWG joonised, CAD mudelid
Mark R. 58100189
est.markraja ät gmail.com
Re: Kas keegi oskab vaadata arvutused üle?
* psi: Üldiselt räägime bar'idest. 8psi on ~0,54bar.makuke kirjutas:Tere,
Püüan leida sobivat turbot, kuid nii raamatutes kui internetis on arvutused igal pool erinevad.
Tsikli andmed: 636cc - 38,81 CID , turbo rõhk 8psi - 0,55bar
Kõigepealt density ratio (õhtu tiheduse suhe): (turbo rõhk 8psi+14,7psi)/14,7psi=1,548
Õhuvool: (0,5 (4 takt. mootorite konstant) X CID X max RPM) /1728=(vastus) X mootori kasutegur) X Density ratio.
minul: (0,5 X 38,81 X 12000)/1728=134,75 X 0,9 X 1,54=186,7CFM (kuna turbo mapidel on lbs/m ühikuks, siis selle saame, kui korrutame CFM *0,069 =12,8 lbs/m
Kas on õiged valemid, mille järgi orjenteeruda?
Mark
* density ratio: turbode puhul räägime üldiselt PR ehk Pressure Ratiost (density ehk tihedus sõltub juba temperatuurist jne)
* bar on ühik, mida kasutame siin ülerõhust (boostist) rääkimisel. 0 bar = 100Kpa abs.rõhku, 1bar boosti = 200KPa jne.
* 0 bariga on PR 1:1, 1bar'iga PR2:1, sul PR 1,54:1
Võtame arvesse, et reaalses elus turbo sisend pole alati 0bar vaid väike vaakum, siis 0,54bar boostiga PR tuleb pigem 1,6-1,7:1.
Teise telje x, kompressori kaardil, arvutan kiirelt nii...
Mootoril 120hj jagan tambov 12'ga ja saan 10lbs/min. 0.5bariga lükkame selle koguse 15lbs/min peale, kui pöördeid ei langeta jne.
Seega kui see 0.5bar ongi su lõplik soov, siis vaata turbot, mille kompressori efektiivsed (>60%) saarekesed lõpevad su maks tootlikuse 15lbs juures, siis on lääg minimaalne.
Peaks vist arvestama ka surge joonega ("vasak saarekeste piir"). Ja peaks valima turbo, millel nii madala boostiga ka mingi effektiivsus oleks.
Tänx et selle teksti läbi lugesid, aga kõige lihtsam rusika reegel on see, et kui sul on 100hj ja moto kannatab 0.5bar, siis eeldatavalt saame 150hj, ning võtamegi turbo 150hj sarnase madalsurve turbo-mootoriga (enamus tehase turbokad) auto pealt, näiteks Saabi LPT 2,0T, 200SX 124kw, VW 1.9TDI pealt. Kui tahad über kiiret spooli, võta 100kw jaoks turbo 85kw masina pealt.
Veel lühemalt, võta väiksemat sorti T25, siis peaks varu kah jääma (~200hj). Või siiski 1 mudel võrra veel väiksem. Või küsi Korke käest

slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Re: Kas keegi oskab vaadata arvutused üle?
Suured tänud kirjutise eest!
Hetkel olengi oma uurimisega sinnamaani jõudnud, et otsin t25 - 60 (trim) fööni.
PS. Ka korke on juba küsimustetulvaga üle kuhjatud..
Hetkel olengi oma uurimisega sinnamaani jõudnud, et otsin t25 - 60 (trim) fööni.
PS. Ka korke on juba küsimustetulvaga üle kuhjatud..
Mootorrataste ja ATV ümberehitustööd.
ANSYS analüüs (pinged, deformatsioonid, optimeerimine)
Erilahenduste projekteerimine, DWG joonised, CAD mudelid
Mark R. 58100189
est.markraja ät gmail.com
ANSYS analüüs (pinged, deformatsioonid, optimeerimine)
Erilahenduste projekteerimine, DWG joonised, CAD mudelid
Mark R. 58100189
est.markraja ät gmail.com
Re: Kas keegi oskab vaadata arvutused üle?
Vähe teine situatsioon küll, kuid ühe piirajaga 600 cc mootorrattamootori ülelaadimiseks sai vaadatud
Aerochargeri tootevaliku poole:
http://www.aerocharger.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Aerocharger on iseseisva õlitusega, muutuva geomeetriaga kuullaagerturbo, mida tehakse spetsiaalselt (ka) väikestele mootoritele.
http://www.aerocharger.com/technology.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Valmiskomplektide valikus on näiteks CanAm Spyder'i turbokit
http://www.aerocharger.com/kits_canam_spyder.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Eks tegu tavalistest turbodest hinnalisema tootega, kuid samas ei vaja õlitust, wastegate'i jne.
Aerochargeri tootevaliku poole:
http://www.aerocharger.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Aerocharger on iseseisva õlitusega, muutuva geomeetriaga kuullaagerturbo, mida tehakse spetsiaalselt (ka) väikestele mootoritele.
http://www.aerocharger.com/technology.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Valmiskomplektide valikus on näiteks CanAm Spyder'i turbokit
http://www.aerocharger.com/kits_canam_spyder.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Eks tegu tavalistest turbodest hinnalisema tootega, kuid samas ei vaja õlitust, wastegate'i jne.