Evo9 jõudu juurde

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

wirx
Postitusi: 229
Liitunud: 29.11.2004 11:55
Kontakt:

Evo9 jõudu juurde

Postitus Postitas wirx »

Eesmärk on igavpäeva sõidul parem kiirendus ja rinkal parem aeg.

Selline list on hetkel kokku pandud -

Magnus Intake Manifold Mitsubishi EVO VII, VIII, IX
Agency Power High Flow Fuel Rail EVO VIII MR 03+ Red
Walbro 255L/HR Fuel Pump
Forced Performance Black Turbo Mitsubishi EVO 03-07
Greddy Profec B Spec II Boost Controller Black
KW Variant 3 Coilover Kit Mitsubishi EVO VIII 03/04+
Kelford Hydraulic Camshaft Set 272 272 Mitsubishi EVO IX MIVEC 05-07
PTE 1000cc Injector Mitsubishi EVO VIII 2003+
VR 2.3L Stroker Kit Mitsubishi EVO VII, VIII, IX 01-07
(Stronger Main Studs
New Crank Bearing
New Thrust Bearing
New Connecting Rods
New Crankshaft
2.3L Pistons
New Rod Bearings
New Crank Bearings
New Oil Pump
New Engine Gasket Kit)

Alguses oli plaanis ka autronic vms progetav aju panna, aga kuna ma ei taha igapäevaselt veeta aega progemisel ja vigade otsimisel vaid sõita ning autronicu hind koos seadistamisega kipub sinna 50000 krooni lähedale, siis teiste analoogsete auto omanike kogemusele tuginedes arvan, et stock aju ajab asja ära...lisaks veel asjaolu, et progetava ajuga peaks selline komplekt välja andma ~650whp 98ga, mis on kohe kindlasti liig difritele ning käimarile...aga suht raske on midagi ära ka võtta listist, kuna eesmärk on palju jõudu, mis oleks juba madalatel pööretel kasutatav. Samas saab autronicu igakell ka hiljem lisada, kui vajadus tekib, raisku läheb ainult stock aju progemise raha.

Hetkel on modid
sidur 3 kettaline karbon ~700nm
sumpa suht otsene, aga kolle stock
koonus filter
(pidurid lähevad ka kuiva ilmaga uued)

Analoogsete konfidega evodest ka mõni link

http://www.youtube.com/watch?v=e3DM00Ppnsk" onclick="window.open(this.href);return false; 9.93 E85-ga
http://forums.evolutionm.net/evo-dyno-t ... black.html" onclick="window.open(this.href);return false; 650whp E98-ga
http://forums.evolutionm.net/evo-dyno-t ... sorts.html" onclick="window.open(this.href);return false; siin üks hea võrdlus ka 2.0L mootoril 599whp 98-ga

Aga suure ringi küsimus oleks, et kas midagi on selles listis valesti või midagi tuleks teisiti teha, hetkel veel midagi tellinud ära pole, seega avatud ettepanekutele.
Viimati muutis wirx, 22.02.2011 17:42, muudetud 1 kord kokku.
Porsche 911 Turbo - Kills rabbits....fast
Sülearvutid ja Laptopid.ee Suur sülearvutite salong, kohapeal ~100 sülearvutit, turbo kasutajale 5-10% läpparilt alla!
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Evo9 jõudu juurde

Postitus Postitas Mihkel »

Kas on mõtet kogu sellele stroker-i teemale ränka raha kulutada, kui sa ei plaani seda jõudu väga ära kasutada ja kardad ülekande detailide pärast?

Päris palju jõudu saaks kätte ilmselt ilma poolte nende tükkideta.
Kas EVO-del vahetatakse mingist maast stock MAF ka suurema vastu välja?
See peaks eeldama paljude tabelite ringi kalibreerimist, mida eeldab ka juba pihustite vahetus.
Samvel-il peaks muidugi palju kogemust antud ajude ja autodega olema ning oskaks kindlasti paremini seda stock aju teemat kommenteerida.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
wirx
Postitusi: 229
Liitunud: 29.11.2004 11:55
Kontakt:

Re: Evo9 jõudu juurde

Postitus Postitas wirx »

Strokeri, sisselaske kolle, fuel raily ja mõne muu suht kalli asja mõte ongi puhtalt see, et jõud tuleks madalalt kätte rinkal(ja no ka tänaval, kuigi tänaval pole see nii tähtis). Iisegi orginaal turboga on rinkal tunda, et jõud võiks väiksema viituse ning madalama pöörde pealt tulla. Nii palju kui ma evo foorumites sobrasin, siis tundus just selline variant kõige parem. Strokeriga tuleb kaasa ka päris palju mootori sisemisi detaile, mis suurema jõu puhul nagunii vahetamist vajaksid, sellest ka strokeri valik.
Mitte, et ma kardaks ülekande detailide pärast, aga kui originaalis on alla 300hj mootoris ning uue turbo potensiaal on 700hj+ mootorist, siis tuleks arvatavasti suht pikk rivi kalleid ja auto dünaamikat mitte mõjutavaid detaile, mis kõik ringi vaja vahetada, aga kuna kiirendama ei plaani hakata siis ei ole mul selle jõuga rinkal ja tänaval väga palju peale ka hakata, tähtsam on jõu saadavus võimalikult laias vahemikus ja auto sõidetavus dailydriverina.
Osad on pannud teise maf-i, osad mitte...eks see lisa võimalusi annab, aga pole vist asi mida peab kindlasti vahetama?
Porsche 911 Turbo - Kills rabbits....fast
Sülearvutid ja Laptopid.ee Suur sülearvutite salong, kohapeal ~100 sülearvutit, turbo kasutajale 5-10% läpparilt alla!
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Evo9 jõudu juurde

Postitus Postitas Astrona »

Ma pole küll kardirajast kaugemale jõudnud aga lisaksin mõned asjad.
650whp on 4wd puhul vist ~800hj mootorist. 650hp mootorist oleks teine jutt. A la 2.0bar vs 2.7bar.
Kui response tähtis, lepiks 600-700hj'ga ja valiks 500-600hj'lise turbo suurema WG'iga, mida siis ainult sirgete lõpus kuritarvitaks ülepööretega, et see viimane 100hj WG'ist läbi pressida vms.

Kas 1000cc väikseks ei jää?
Ja kui ei jää, siis 4x1000cc/min = 240L/h, ehk see Walbro jääb kah juba väikseks, kui ta üksi peab ette andma.

IC, torustik, lõdvikud klambrid on kah mingi 1000$ kui Hiinast ei võta.
Kuidas tal stock jahutusega on? Rinkal paned ju oma 3x kõrgema võimsusega tolle kah proovile.
Kas tavaline kaanetihend seal komplektis? Ja too ikka 2.3L oma?
Kes sul stock aju nii heaks progeb, et Eesti kütusega kestaks? See kah mingi 1000$ ja garantiid ei saa.
800hj masinatel ikka mingi 700$ maksev WG kah. Ega see sisese WG'ga pole?
Korralik õhufilter, uued tugevamad rullid-rihmad(kett?) värgid ja mootori ning kasti õli on kah mingi 1000$.
Klapivedrud ja pidrud jäävad stock?
Karterituulutus?
Teine jooks velgesid + paar jooksu rinka slikke.
Stock süütesüsteem hammustab sellest boostist läbi?
Kergendust ei plaani?
Kaaluksin ka tugevamat kasti sisu strokeri asemel, kui mõlemat ei raatsi osta.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
wirx
Postitusi: 229
Liitunud: 29.11.2004 11:55
Kontakt:

Re: Evo9 jõudu juurde

Postitus Postitas wirx »

eks see 650whp on arvatavasti suht eksteem, kuigi mingi vend sai isegi 750whp sama turboga kätte (http://forums.evolutionm.net/evo-dyno-t ... 48whp.html" onclick="window.open(this.href);return false;), ma ise sihin sinna 500awhp kanti ehk siis ongi 600hj kandis mootorist.
1000cc soovitati juhuks, kui kunagi E85-ga sõita plaanin, siis ei pea neid vahetama hakkama, 750cc peaks antud juhul tegelikult täiesti piisama 98E jaoks ja kui kunagi tõesti tahtmine E85-ga sõita siis teine walbro kõrvale.
Jahutuse kohapealt peaks IC ja jahutusvedeliku radikas tööga kenasti hakkama saama, need kes on oma evod rinka jaoks spetsiaalselt ümber ehitanud, isegi nende seas leidub, kes kasutavad stockina mõlemaid. http://forums.evolutionm.net/motor-spor ... k-evo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Lõdvikute jms kohta arvati, et peaks pidama, aga eks kui ei pea saab need lihtsalt ringi vahetada.
Kaanetihend on ka komplektis(see kõik mis strokeri all on selles kitis sees)
Seda ma tahan ise ka veel teada, kes selle aju ära progeb :) Viljariga olen rääkinud selle auto tegemisest, aga ta tahtis autronicut panna ja ma ei tea palju tal kogemusi stock evo ajuga on...samil kindlasti on ja on ka soomes.
Õhufilter on juba suht ok, kett ülekanne, õli olen nagunii vahetanud siiani ~7000km tagant, kuigi 20tkm on õige välp ja alla motuli ei pane sisse.
Pidurid on järgmine samm, kui mootoriga ühel pool, see õnneks lihtsam, uued kettad ainult...vedelik ning klostid juba praegu päris head.
Karterituulutuse kohapealt jään vastuse võlgu, mis sellega teha tuleks?
Rehvid on nagunii jooksev kulu, eelmine aasta alles panin kevadel tutikad EagleF1-d alla, paar korda rinkal ja nüüd on sellised augud sees nagu hiired oleks närinud :D...aga eks slikk tuleb nagunii panna, muidu pole ju külg G-d
25psi wastegate tuleb turboga kaasa ja sellega peaks stock voolikud suht kenasti vastu pidama (stock 19psi)
Dieet käib hetkel arsti käsul...kergenduseks hea küll :D Aga tegelikult, kuna auhindu ei lähe püüdma ja enda lõbuks sõidan, siis ei ole plaanis mingeid erilisi kergendusi, rinkat olen küll vist juba 4-5a sõitnud, aga areneda on veel palju, lihtsalt huvitam on areneda, kui auto on kiire :car
Kasti sisu tuleb päevakorda siis, kui praegune otsad annab, "igaks juhuks" on suht kulukas lõbu vahetada
Porsche 911 Turbo - Kills rabbits....fast
Sülearvutid ja Laptopid.ee Suur sülearvutite salong, kohapeal ~100 sülearvutit, turbo kasutajale 5-10% läpparilt alla!
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Evo9 jõudu juurde

Postitus Postitas Astrona »

OK - kasti suhtes endal sama ootamise-taktika.

750cc käis mul 1.6bar juures juba praktiliselt 100% lahti 8000rpm 1.85L mootoril kui segu 11.0:1 ~450hj kanti (vahelejätmiste jms kaladet oleks muidugi +75hj olnud). Seal muidugi varu, et laseb segu 12.1 peale ja ongi +10% 500hj ja kui kõik toimib siis 600 pole võimatu, aga juba riskantne. Endal keerasin juba rõhku peale et 800cc välja annaks (2bar 8000rpm on nüüd 100% ). Pealegi ju ei tea, mis konkreetne aju teeb, kui tal 1 laks kästakse 96% ja teine laks 102% lahti hoida. Kas vahepeal sulgub? Kaua ta siis jälle avaneb, mis müra see elektrisüsteemi tekitab jne? See 20% võiks ikka varu olla, kui kindlust tahaks leida - siis vähe jahedama ilma puhul saab selle +5% powerit kah, mitte et kohe 5% lahjem segu kui ilm külm.
Ostsin ise kah kunagi 350hj 500cc asemele 1000cc mõeldes, et kevadel E85'ega. Samas jätsin arvestamata, et võimsust plaanin kah tõsta. Loogika ju lihtne: kui 500cc saab heal juhul 400hj jagu lahjat segu, siis 600hj nõuab 750cc ja E85 tahab siis aga 1025..1100cc lahja 12.x segu korral. Kui tahta ikka lõpus turvaline 11.x hoida, siis vaja juba 1200cc või leppida 550hj'ga :) ja on veelgi turvalisem :lol:

No see filter mis 400hj peal imeb 5hj ära, see 600hj peal võib juba 20hj võtta. Kui ta sul 3" avaga on, siis kaldun arvama, et jääb väikseks. No eks siis dünos lased ühe tõmbe filtrita - siis selge kas saab siit säästa.

Karterituulutusest: et kui sul stock võimsusel võib veel mootor ka õliaurude põletamisega rahul olla ilma et laiali detoks, siis 2x suurema õhukoguse puhul ei pruugi ta andestada. Pealegi karteri tuul kah läheb natuke tugevamaks. Tuuled välja catch-tanki, mis jahedas siis aurud kondenseerib ja õli karterisse tagasi laseb. Endal kindlam tunne. Samas võid jällegi dünos vaadata, kui laseb head süüdet hoida ilma et deto lähedale tuleks. Ja võibki osutuda pseudoprobleemiks... Kuni 1 kolvirõngas lendab, ja kõik kolvid sisse sulavad :)

Kõvemad kaanepoldid on kah kuskil komplektis?
Stock väljalaskekollektor?
See turbo on sinna polditav?
Õli vee jms voolikud torud restriktorid on kaasas või sobib stock? See kah mingi 100-200$.
Summuti-süsteem?

EDIT: Aga räägiks otse Sämiga või lätlastega. Nad teavad asjast kah.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
onesuspect
Postitusi: 345
Liitunud: 14.11.2007 12:21
Asukoht: tln

Re: Evo9 jõudu juurde

Postitus Postitas onesuspect »

Ma lisaks sinna listi "swirlpot"-i rinka jaoks. Pilgeni täis paagiga sa ei sõida ja kui kurves pump tühja lööb.....no no no.
Nitrous is like a hot girl with an STD. You know you want to hit it, but your scared of the results. If everything seems under control, you're just not moving fast enough.
Kasutaja avatar
RICE BURNER
Postitusi: 774
Liitunud: 18.02.2005 16:41
Asukoht: Randvere

Re: Evo9 jõudu juurde

Postitus Postitas RICE BURNER »

wirksi soov oli omada kevadel 2.0l turboautot, mis sõidab 10sekki, on kiire ringrajal ja on mugav igapäevaselt liigelda. Mõtlesin päris mitu päeva ja panin kokku oma listi, kuid mugavust ja head spooli on seal raske lubada.
Algul oli kindel soov 700hp autot ehitada, kuid seda tõesti originaal ajuga teha pole vast mõtet ja lisaks on vaja ikka väga suurt turbot, mis pole hea ei tänaval ega ringrajal.
Selge on see, et sellised soovid pole odavad ja kui tahta toimivat kombot, siis maksab see ka palju.
Ja kuna rahanumbrid seavad piirid, siis muutuvad hp numbrid kiiresti väiksemateks ja siis selgub, et palju osi polegi enam vaja vahetada jne, jne.

PS. enamus USA,s mainitud whp,d on tavaliselt rohkem, kui euroopas saadakse mootoritest, kuid arvake ära, kes on kiiremad. ;)
Eriti harrastavad numbritega liialdada erinevad jupimüüjad, kes näiteks gt3071 turboga saavad isegi 600whp,d Evost kätte ja üks walbro pump toitis selle kõik ära. :D
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
Kasutaja avatar
Nonstop
Postitusi: 12
Liitunud: 14.02.2011 23:04

Re: Evo9 jõudu juurde

Postitus Postitas Nonstop »

Ise lasin aju progeda siin: http://www.hestec.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; neil palju kogemusi, võin soovitada.
Teine koht kus tehakse on http://www.stmotors.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; seal ehitatakse kaa palju evosid.
Edu projektiga!
wirx
Postitusi: 229
Liitunud: 29.11.2004 11:55
Kontakt:

Re: Evo9 jõudu juurde

Postitus Postitas wirx »

see 10seki on lihtsalt ilus number, pole eesmärk omaette, kuna kiirendusel ei näe pointi, puhas auto lõhkumine...oma valiku tegin ikka foorumi järgi, kuidas keegi kasutaja on saanud jõudu kätte ja kes mida kiidab, eks müüjad ikka ilustavad numbreid, aga kes seda ei teeks :)
igastahes täna läks tellimus töösse
Porsche 911 Turbo - Kills rabbits....fast
Sülearvutid ja Laptopid.ee Suur sülearvutite salong, kohapeal ~100 sülearvutit, turbo kasutajale 5-10% läpparilt alla!
Kasutaja avatar
Krissu
Postitusi: 63
Liitunud: 28.05.2008 16:46
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Evo9 jõudu juurde

Postitus Postitas Krissu »

Kuhu ja milliste ootustega? :)
Audi 80 Quattro Typ85
www.bsm.ee
wirx
Postitusi: 229
Liitunud: 29.11.2004 11:55
Kontakt:

Re: Evo9 jõudu juurde

Postitus Postitas wirx »

vividracingusse
Porsche 911 Turbo - Kills rabbits....fast
Sülearvutid ja Laptopid.ee Suur sülearvutite salong, kohapeal ~100 sülearvutit, turbo kasutajale 5-10% läpparilt alla!
Kasutaja avatar
eclipse
Postitusi: 342
Liitunud: 29.11.2004 11:51
Asukoht: Tln 53 814 024

Re: Evo9 jõudu juurde

Postitus Postitas eclipse »

USAsse?
wirx
Postitusi: 229
Liitunud: 29.11.2004 11:55
Kontakt:

Re: Evo9 jõudu juurde

Postitus Postitas wirx »

juppide tellimus läks jah usasse, seadistamist ei tea veel...heameelega teeks muidugi Eestis
Nonstop mis setup sul on ja kuidas timmiti?
Minu eesmärk pole kohe kindlasti max jõudu püüdma minna antud setupist, tähtsaim on see, et koos püsiks ja saaks sõita, mitte remontida.

tundub, et tegin hea valiku selle FP blackiga...evolutionm.net on ikka päris hea sait, leidsin just sellise lingi
http://forums.evolutionm.net/drag-racin ... 010-a.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Eks nad ole seal end muidugi suht viimasele piirile pingutanud, aga esimene auto -
1. Mike@AwdMotorsports / 02/19/10 / AWD, Buschur / Evo 8 / FP BLACK, Mivec, Stock ECU/MAF, E85, Tuned By: Diiirk / 9.33@233km/h
Porsche 911 Turbo - Kills rabbits....fast
Sülearvutid ja Laptopid.ee Suur sülearvutite salong, kohapeal ~100 sülearvutit, turbo kasutajale 5-10% läpparilt alla!
Kasutaja avatar
Nonstop
Postitusi: 12
Liitunud: 14.02.2011 23:04

Re: Evo9 jõudu juurde

Postitus Postitas Nonstop »

Mul ei ole muud tehtud kui väljalase 3" ja aju. Seal kus lasin teha, prooviti kõigepealt max ja siis natuke tagasi, et mootor vastu peaks.
Naad teevad nii nagu sa ise soovid, võivad ka suurema varu jätta.
Ma tahan kaa endale FP Black turbo + muud vidinad et mootor ka vastu peaks kui kunagi rikkaks saan.
Praegu mootoris on natuke alla 400hp ja 533nm selle dyno järgi, kus ma lasin teha. STmotors dyno peaks ytlema sama setupiga väiksemaid numbreid niipalju kui ma foorumitest lugenud olen.
400m olen sõitnud 2 korda. Esimesekorraga 12,6@175km/h ja teine kord 12,8. Mõlema korraga läks esimene käik piirajassa ehk oleks vb natuke parema aja saanud kui oleks rohkem proovinud.
Kuna ma ise elan soomes, siis vabandan kirjavigadepärast ^^
Vasta