Geomeetriaga turbo juhtimine

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

svilings
Postitusi: 6
Liitunud: 11.10.2010 12:15

Geomeetriaga turbo juhtimine

Postitus Postitas svilings »

Masinal siis peal geomeetriaga turbo, juhitakse seda rõhuga mitte vaakumiga.
Mure selles, et kui masin põõrdesse lasta siis rõhk tõuseb ilusti üles (1.2bar) ja siis mingi hetke pärast kukkub alla 0.9 bar-i peale, mis sest et gaasi pole vahepeal lahti lastud.
Kust võiks viga otsida?
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Geomeetriaga turbo juhtimine

Postitus Postitas Astrona »

svilings kirjutas:Masinal siis peal geomeetriaga turbo, juhitakse seda rõhuga mitte vaakumiga.
Mure selles, et kui masin põõrdesse lasta siis rõhk tõuseb ilusti üles (1.2bar) ja siis mingi hetke pärast kukkub alla 0.9 bar-i peale, mis sest et gaasi pole vahepeal lahti lastud.
Kust võiks viga otsida?
Oled kindel, et see rõhk ei pea langema? Mis autol see 1.2bar rõhku on?
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
svilings
Postitusi: 6
Liitunud: 11.10.2010 12:15

Re: Geomeetriaga turbo juhtimine

Postitus Postitas svilings »

Masinaks alfa 166
Rõhku peaks tal olema niipalju, mõõtsime ühte samasugust ka kontrolliks, sellel rõhk ei langenud.
Muud viga ei ole midagi, lihtsalt jubedalt tahmab kui rõhk alla kukub.
Kasutaja avatar
juss
Postitusi: 536
Liitunud: 26.11.2005 23:06
Asukoht: Põlva

Re: Geomeetriaga turbo juhtimine

Postitus Postitas juss »

Kas kuskil õhu lekkeid ei ole.
Kas rõhku mõõtsid sõite või kohapeal?
svilings
Postitusi: 6
Liitunud: 11.10.2010 12:15

Re: Geomeetriaga turbo juhtimine

Postitus Postitas svilings »

Rõhu kell on pidevalt masinal küljes.
Rõhu lekkeid kapoti alt ei leidnud.
Mingi päeb püüab nüüd natuke rõhku tõsta, vaatab mis siis juhtub, kas käitub ikka samamoodi või läheb suti paremaks.
tehnic
Postitusi: 119
Liitunud: 14.11.2007 22:58
Asukoht: Läänemaa-Tallinn

Re: Geomeetriaga turbo juhtimine

Postitus Postitas tehnic »

juhitakse labasid ikka vaakumiga mitte rõhuga...
svilings
Postitusi: 6
Liitunud: 11.10.2010 12:15

Re: Geomeetriaga turbo juhtimine

Postitus Postitas svilings »

Juhitakse ka rõhuga, kuigi jah enamusel on vaakumiga.
Sai rõhku tõstetud natukene, asi muutus märgatavalt paremaks, enam ei ole sellist tahma järgi.
copilot
Postitusi: 5
Liitunud: 02.04.2009 18:39
Asukoht: Tallinn

Re: Geomeetriaga turbo juhtimine

Postitus Postitas copilot »

svilings kirjutas:Juhitakse ka rõhuga, kuigi jah enamusel on vaakumiga.
Sai rõhku tõstetud natukene, asi muutus märgatavalt paremaks, enam ei ole sellist tahma järgi.
seleta ära kuidas seda rõhuga juhitakse?vaakumklapp mis geomeetriat juhib, selles on vedru sees, mis lükkab varda tagasi kui vaakumit vähendatakse v sootuks tagant ära võetakse. vaakumit sellele klapile reguleerib selline solnoidklapp nagu N75.
copilot
Postitusi: 5
Liitunud: 02.04.2009 18:39
Asukoht: Tallinn

Re: Geomeetriaga turbo juhtimine

Postitus Postitas copilot »

svilings kirjutas:Masinal siis peal geomeetriaga turbo, juhitakse seda rõhuga mitte vaakumiga.
Mure selles, et kui masin põõrdesse lasta siis rõhk tõuseb ilusti üles (1.2bar) ja siis mingi hetke pärast kukkub alla 0.9 bar-i peale, mis sest et gaasi pole vahepeal lahti lastud.
Kust võiks viga otsida?
kas tunnuseks on ka järsk jõu kadumine koormuse all a la näiteks tugevalt kiirendades möödasõitu tehes v niisama kiirendades ja mingil hetkel jõud järsult kadunud nagu turbot poleks taga ja jõud taastub kui korra süüde välja-sisse?
kui jah siis tegu nn limp mode iga. sellisel juhul peaks ka mällu jääma veakood. kui tead veakoodi siis on juba lihtsam edasi otsida milles asi võib olla. Niisama nõela heinakuhjast otsima hakata ei ole mõtet.
Muutuva geomeetriaga turbode puhul tavaline, et geomeetria tahmab kinni, mille põhjuseks liigne ökotamine. Arvatakse et diisel ei kannata tallamist, aga just seda ta aega ajalt vajab. soovitatakse kord nädalas mõned maanteel kiirendused lasta pöörded punase ligi et tahma välja kohiks. Samuti võib olla probleemiks rõhu leke, solenoidklapi n75(volkaritel nimetetakse seda niiviisi) v siis leke selles vaakumvoolikus mis sellest N75 est geomeetriat liigutavasse vaakumklappi läheb. Aga diagnostika peaks andma suuna mida kontrollida.
svilings
Postitusi: 6
Liitunud: 11.10.2010 12:15

Re: Geomeetriaga turbo juhtimine

Postitus Postitas svilings »

Nagu ma juba ennist mainisin siis sellel masinal toimub juhtimine rõhuga mitte vaakumiga, mingit solenoid klappi ei ole.
Probleem oli selles et peale rõhu alla kukkumist viskas jubeda tahma tagant välja, kõik torud ja voolikud peaksid korras olema.
Turbo ise kinni tahmanud ei ole, sai mingi et puhastatud ja mingit ökotamist pole see auto kunagi näinud(vähemalt minu käes olles).
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Geomeetriaga turbo juhtimine

Postitus Postitas Astrona »

svilings kirjutas:Mure selles, et kui masin põõrdesse lasta siis rõhk tõuseb ilusti üles (1.2bar) ja siis mingi hetke pärast kukkub alla 0.9 bar-i peale, mis sest et gaasi pole vahepeal lahti lastud.
Ei tea eriti muutuvast geomeetriast, ja veel vähem diislitest, aga üritan kaasa mõelda:
Saan ma õigesti aru, et algul on tugev 1.2bar ja ja siis tugev 0,9bar? Või pole see 1.2bar enam endine ja 0,9bar (kui 10% vähem boosti) kaob ka tõmme juba rohkem kui 10%?
* Mõni hetk peale pöördesse laskmist tuleb tavaliselt piiraja ja piirajas peabki rõhk kukkuma.
* Tihendid ei leki - kapotti all vaikus?
* aju kah on, ajul MAP-andur kah on, ega too ei leki 100%?
* Tahm tagant välja - peaks tähendama rikast segu. Kui segu on liiga rikas, siis jätab mootor vahele ja boost peabki kukkuma.
* * Kui tal õhumõõdikuga, siis on loogiline, et segu on rikas, kui boost näiteks sul sel suurel koormusel kuhugi kaduma hakkab.
* * * Otsi leket ja samas arvesta sellega, et leke tekkib sul siis kui mootor on korralikult pöördes, patjade peal paindes jne...
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
svilings
Postitusi: 6
Liitunud: 11.10.2010 12:15

Re: Geomeetriaga turbo juhtimine

Postitus Postitas svilings »

See auto pole enam minu kasutuses, praeguseid andmeid ei tea, kuid rõhu tõstmisega läks asi paremaks.
Praegune omanik peaks ka selle foorumi kasutaja olema, kui viitsib siis kirjutab asjast täpsemalt
dexter
Postitusi: 70
Liitunud: 05.02.2006 19:26
Asukoht: tartu

Re: Geomeetriaga turbo juhtimine

Postitus Postitas dexter »

svilings kirjutas:See auto pole enam minu kasutuses, praeguseid andmeid ei tea, kuid rõhu tõstmisega läks asi paremaks.
Praegune omanik peaks ka selle foorumi kasutaja olema, kui viitsib siis kirjutab asjast täpsemalt

Jah auto nüüdseks minu käes ja just täna tegelesin selle probleemiga.
Hetkel pean põhi süüdlaseks umbes õhu filtrit. Õhu filter oli vana ning suhteliselt umbes, nii et hakkas juba karteri tuulutuse kaudu õli sisse kiskuma. Kiskusin Kogu sisselaske süsteemi laiali ja lasin nii õli kogujast kui ka coolerist välja ca 100-200 ml õli. Kogu süsteem sai puhtaks pestud ning hetke seisuga tundub, et aitas. Küll põhjagaasiga lööb veel natuke musta tagant välja aga eks mingil määral see ka normaalne ning kindlasti ei saanud kogu torustikku 100% puhtaks.
Homme saan vast jätkata ja edasi uurida...täna ei viitsinud enam töökojas asjatada
mind lihtsalt huvitab
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Geomeetriaga turbo juhtimine

Postitus Postitas Astrona »

No tore. Nii lihtsaid asju lihtsalt ei oskaks pakkudagi.
Lihtsalt märkuseks, et silindris põlenud õli tuleb tagant sinise suitsuna. Must on ikkagi kütus.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
dexter
Postitusi: 70
Liitunud: 05.02.2006 19:26
Asukoht: tartu

Re: Geomeetriaga turbo juhtimine

Postitus Postitas dexter »

Astrona kirjutas:No tore. Nii lihtsaid asju lihtsalt ei oskaks pakkudagi.
Lihtsalt märkuseks, et silindris põlenud õli tuleb tagant sinise suitsuna. Must on ikkagi kütus.
Lihtne oli see jah iseenesest, reeglina need lihtsamad ja labasemad asjad jäävadki tahaplaanile.
Ise eeldan hetkel miks tagant musta lõi oli see, et kuna cooleris oli ikka omajagu õli, siis kindlasti oli raskendatud õhu läbivool. Muide veakoode andis masin samut: EGR, õhulugeja, pöörete edastamine ajule segane. Pärast Puhastus ca 1km sõitu neid vigu enam ei esinenud. Täna kui tööjuurde tagasi olen sõitnud, siis selleks läbitud ca 40 km. Löön uuesti juhtme taha ja vaatan mis tagasi on tulnud ja mis asjad on kadunud.
mind lihtsalt huvitab
Vasta