Kindlasti on keegi MS-iga jännanutest vastava temaatikaga kokku puutunud - kust saada OEM andurite, nagu näiteks veetemp, õlitemp, õhu temp, õlirõhk jms ametlikke parameetreid stiilis "vee temperatuur 100 kraadi võrdub x volti väljundis (12V referentspinge juures)"? Või käib asi praktikas ikka pigem sedasi, et andur keedupotti ja ajule ütled et "vot see mida sa näed on 100 kraadi"? Ja kas nad on enamasti lineaarsed või tuleb seal ka mingite kurvidega majandada?
Lõpp-eesmärgiks oleks muidugi BMW M50B25 andurite lugemine, aga pigem huvitab esialgu üldpõhimõte, et kui ma voltmeetriga töötavale autole liginen, siis kuidas praktikas näitudest temperatuurid-rõhud saadakse.
Andurite parameetrid
Re: Andurite parameetrid
Enamus peaksid ikka lineaarsed olema. MB puhul olen autodata/MB service manualist kogu vahemiku kätte saanud.
Praegu vaatasin BMW infot autodatast - saadaval ainult kaks numbrit (CLT ja IAT samad väärtused: 20-kraadi 2200-2700 oomi ja 80-kraadi 300-360 oomi)
Edit: Vaatasin huvi pärast MB omi, päris lineaarsed siiski pole.
Otsi keegi, kellel diagnosti programmid/seadmed olemas on. Sealt peaks kindlasti saama kogu vajaliku andurite info.
Praegu vaatasin BMW infot autodatast - saadaval ainult kaks numbrit (CLT ja IAT samad väärtused: 20-kraadi 2200-2700 oomi ja 80-kraadi 300-360 oomi)
Edit: Vaatasin huvi pärast MB omi, päris lineaarsed siiski pole.
Otsi keegi, kellel diagnosti programmid/seadmed olemas on. Sealt peaks kindlasti saama kogu vajaliku andurite info.
Re: Andurite parameetrid
http://www.bosch-motorsport.de/content/ ... l/2895.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Siin on üks kogumik spetsifikatsoone. Ehk veab ja tootekood klapib.
Tundub, et karakteristikud on pigem logaritmilised.
Siin on üks kogumik spetsifikatsoone. Ehk veab ja tootekood klapib.
Tundub, et karakteristikud on pigem logaritmilised.
2.3L 10v MS3+MS3X COP
Re: Andurite parameetrid
Nn Boschi kalibreeringuga temperatuuriandurid on kõik suhteliselt ühe graafikuga, erinevus võib olla seal max paar % ja see ei mõjuta mootori tööd peaaegu üldse. Ehk siis näiteks "näeb" aju 88 asemel 86 või 90 kraadi. Vahe tuleb siis sisse, kui mõni andur jääb warm-up'i ja normaalse töörežiimi vahele (aju jaoks) pidama ja mootor töötab rikastatud seguga.
Boschi kalibreering on 2063 oomi, NTC.
Boschi kalibreering on 2063 oomi, NTC.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Andurite parameetrid
Oh tänks, see Boschi leht oligi just see mida enda esialgseks kurssi viimiseks vaja.