Water Injection

Kuidas oma auto dünaamikat paremaks muuta ?

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Panite tähele, et täna hommikul oli siuke seene-vihma ja udu vahepealset?
Igastahes minu masin astus edasi väga mõnusa ühtlase ja natuke suurema kiirendusega.

Kui WI on timmitud maximum hea koguse peale, siis selliste ilmadega peaks vist üldse WI välja lülitama. Või oleks vaja mingit niiskuse mõõtjat, mis juhiks kuidagi PWM'iga pumba pingega vee-survet.

Tellisin endale kah WI komplekti ära (Coolingmist Trunk-mount vms), peab ju lisa-abinõusid kasutusele võtma, kui kokku saavad std kolvid ja 2x suurem turbo. Corky Bell ütles jah, et WI on heal juhul halva mootori disaini vabandus. Aga ma tunnistan, et std kolvid ongi halb mootori disain - ja ei pea häbenema, et WI peale läheb :).

3 päeva tagasi pandi posti. Et selleks ajaks kui autole mootor tekib, on ta vast kohal.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: Water Injection

Postitus Postitas jeff01 »

Tõmbaks vana teema taas käima, kuna komistasin usa (taaskord õhkjahutuse) foorumis WI otsa ja mida rohkem lugesin seda suurem oli huvi asja vastu.
WI kasutajad jagaks kaheks
1) need kes tellivad 200-1000 daala eest komplekti ja heal juhul saavad ise installiga hakkama.
2) need kes on isetegijad.

Isetegijate osa on suures osas dragiga kuigi pöördvõrdelisena kõlab see, et toimiv komplekt maksis ühel dragiautol 9$ ja koosnes see aknapesu paagist ja selle küljes olnud pumbast, pihustit kui sellist polnud kuid karpademaal on karpadüüse lademeis ja neid ka kasutatakse karburaatori kohal. Vesi käib läbi karpa ja nii nagu seal maal ikka siis kütusesegu koos "veega" läbi turbo. Huvitav oli ka see, et pihustatava vedelikuna kasutasid nii mõnedki kasutajad talvist klaasipesu vedelikku :-D tõenäoliselt selle alkoholisisalduse tõttu. Huvitav või siiski BS?

Teine lahendus mis kohtasin:
Vesi pudelis, pudel suruõhu ballooni abil surve all ja koguse kontrollimiseks analoogset vahendit on kõik keevitusgaasi ballooni otsas kohanud. Nii saaks kasutada ka pihustit ja pihustada teisele poole turbot. Ise ei suutnud küll välja mõelda miks peaks teisele poole turbot pihustama :roll:

Kolmas lahendus meeldis mulle kõige enam.... vesi pudelis, pudeli rõhk = boost ja pihustatakse turbo õhuvõttu ja kogus on seoses boostiga. :?:
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Maik
Postitusi: 725
Liitunud: 19.06.2008 12:23
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Water Injection

Postitus Postitas Maik »

Huvitaval kombel kõik kasutavad vähemalt vette foorumis alky ehk methanooli kitte...

http://eastcoastsupercharging.com/Alcohol%20Kit.html" onclick="window.open(this.href);return false;
keegi ei räägi seal water injectionist.

tegelt vist lahatud teema siin samas topicus, midagi nagu meenub,otsida ei viitsi..
midagi tõesti kasutakse alky asemel ka seal, äkki tõesti oli klaasipesu vedelik?
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Re: Water Injection

Postitus Postitas taxu »

Mis puutub turbo ette vs taha pihustamisse, siis olen näinud pilti, kus ette pihustamine on turbo labad ära söönud. Võimalik et pihustatava vee tilgad olid konkreetsel juhul liiga suured, aga selline oht püsib igatahes.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
janis
Postitusi: 10
Liitunud: 13.12.2009 23:41
Asukoht: Tallinn

Re: Water Injection

Postitus Postitas janis »

Veepritses kasutatakse enamasti 50:50 vee-metanoli segu. Võib kasutadaka klaasipesu konsentraate, milles on ˇ50% metanoli. Soovitatakse kasutada ka õlilisandeid alkoholile. Enne turbot või coolerit ei soovitata pihustada.
11.1@216 309km/h@1mile
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Re: Water Injection

Postitus Postitas KaroK »

taxu kirjutas:Mis puutub turbo ette vs taha pihustamisse, siis olen näinud pilti, kus ette pihustamine on turbo labad ära söönud. Võimalik et pihustatava vee tilgad olid konkreetsel juhul liiga suured, aga selline oht püsib igatahes.
Nii hull värk ? Mina olen kuulnud katsest, kus turbod eduliselt jääkuubikuid sõid ja ei juhtunud midagi. Katse kestuse kohta ei tea.
janis kirjutas:.....Enne turbot või coolerit ei soovitata pihustada.
Enne coolerit ei soovitata pihustada ilmselt sellepärast, et vesi jõuab enne mootorisse jõudmist jahtudes juba välja kondenseeruda.
rst
Postitusi: 128
Liitunud: 30.09.2008 8:50
Asukoht: Tartu

Re: Water Injection

Postitus Postitas rst »

ex-Audi S4 2.2T - 609hp/846Nm rattast mõõdetuna
10.9@210, 1km 268km/h, 1miil 295km/h
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Water Injection

Postitus Postitas Astrona »

Kõlab nagu TelePood :)
An intercooler does the same thing to lower air charge temperatures. One
draw back of an intercooler is the boost pressure drop across the intercooler.
A second is that in an air to air intercooler, cooling efficiency is limited to that of ambient air temperatures.
A third draw back is cost and weight of large front mount intercoolers.
1* Selle sisse-pritsitud vee võrra mahub vähem hapnikku (~1-2%). Korralik suur IC vähendab boosti 0,1-1%.
2* WI süsteemil on kah piiratud selle ainega mida kasutad.
* * õhk ja vesi on vaid tasuta, metanooli eest tuleb maksta, et WI effektiivsust kuni 50% tõsta - samamoodi võid ka õhk-õhk-IC'd täiendada, lisades õhule näiteks CO2 balloonist natuke...
3* Vesipritsesüsteem kaalub rohkem kui 4 intercoolerit.
Mainimata jääti aga WI miinused. Paneks mõned:
* selle paigaldus + hind
* süsteemi on vaja enamasti täiendada (paagi andurid, tulukesed)
* süsteemi on vaja seadistada
* * õige boost-switch treshold)
* * aktiveerumiselt ECU'st kütust vähemaks
* * õige suurusega düüs leida
* Aegajalt kontrollid ega cooler vett täis pole...
* lisa-mass (5kg vedelikku 5kg mootor < 5kg paak ja muud träni )
* 1 süsteem juures, mille tõrkumise korral kolvid sulama hakkavad
* paagi täitmine (s.h. metanooli ja veega mässamine)
* WI pump võtab ka voolu (10A) 10A

1 plussidest mis jääti vist mainimata on see, et WI peseb põhimõtteliselt mootori seest puhtaks - ja suhteliselt kohustuslik enne mootori lahtivõtmist :)
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: Water Injection

Postitus Postitas jeff01 »

Sellegi poolest et sa Astrona sel teemal nii pessimistlik oled huvitab mind see siiski. Lootsin et võtad vaevaks mu pakutud variandid läbi mõelda ja oma võrdlev arvamus öelda.

Turbolabade närimist ma ei usu, minul sööb ta niikuinii liiva ja kive ja pikaealisus pole küsimus. Olen näinud mitut turbot kaltsu ja kätekuivatus paberit söömas ilma, et ilmneksid miskid kahjustused :-D


Lisakaal ja keeruline paigaldus?
Kui valmistan miski a-la 1-2L pudeli mida toidan boostiga siis kui palju see asi kaalub? Sama palju kui mu hommikusöök? Vee laseks läbi väikese düüsi turbo ette.
Häälestaksin auto välja ilma veepritseta ja lisaksin selle vaid lisajahutusena.
Pingis leiaks õige düüsimõõdu.

Kui nüüd oleks ka nii häälestatud, et lisavedeliku otsa saamise korral mootor puruneb siis ma ei näe samuti probleemi nõu taseme jälgimises. Bensutaset sa ju kontrollid kui võistled? Või sõidad nii et torustikus õhk juba sees? Kas see mitte ohtlikum pole?

Minu autol tõusis sisselaske temp ühe sõiduga 16 nelt 68le....52 kraadi 13 sekundiga ehk 4 kraadi sekundis. :-D Asi oli muidugi liiga väikeses cooleris, liiga hullus rõhus ja halvas cooleri asukohas.

Astrona, ise sa mul soovitasid auto raskemaks teha ja street klassis sõita....kogu se WI paikneks ju tagasillast tagapool või selle kohal.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Maik
Postitusi: 725
Liitunud: 19.06.2008 12:23
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Water Injection

Postitus Postitas Maik »

See on nüüd küll loll jutt,et see süsteem kaalub 4x samapalju kui intercooler. Mingid mudelauto ic-dest jutt või ?


üleüldse, overengineeritud jutt täiega. Mis kuradi süsteemi seal vaja täiendada on? Osta kit- kõik kohe olemas. , aktiveerub ta boosti pealt. And thats it ! Jummel kui keeruliseks võib ühe LIHTSA - VÄGA LAIALT LEVINUD süsteemi mõelda ? Kümned ja kümned autod panevad seda pohhuilt peale ja siin eestis järsku üle mõistuse ja liiga keeruline ? Wtf nagu...

ja tulemuseks on see,et võid kasutada suuremat boosi detonatsiooni ohuta. Kaalusin ka seda süsteemi,aga mul maanteel detot ei esine. Ma olen kindel,et minusugune lambi tont saaks selle süsteemi paigaldamisega hakkama ja toimima ja kui sina Astrona ei saa, siis on küll vähe kahtlane... :ohshit

edit: üks asi veel, kindel,et see turbo ETTE lastakse ? Imo lastakse mafi ette (mis vette puhul on peale kompressorit ja ic-d) . Vb see kehtib alko puhul ja WI on teine teema.
Viimati muutis Maik, 22.11.2010 22:27, muudetud 2 korda kokku.
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
rst
Postitusi: 128
Liitunud: 30.09.2008 8:50
Asukoht: Tartu

Re: Water Injection

Postitus Postitas rst »

Soovitakse pihustada umbes 20-25cm ennem segusiibrit ja ennem IAT andurit. Jutt käib ikka EFI süsteemist.
Ning paigaldus on küll äärmiselt lihtne. Kit'ide hinnad algavad umbes 4000 ning sellisel juhul on juba olemas ka W/M paak koos tasemeanduriga. Tegelt on vaja ainult pumpa, düüse (mõned kasutavad ka suvalisi pimedaid stuste, kuhu puurivad lihtsalt augu sisse, netist leiab igasuguseid kalkulaatoreid, mille abil saad teada, mis ava on just sinu soovitud boosti ja jõu juures umbkaudselt vaja) ja solenoidi (analoogne nagu EBC solenoid) saab väga edukalt ka programeeritava ajuga juhtida ning paagina võib kasutada ka aknapesu vedeliku paaki.
Kaalu mure on küll minu arust räigelt üle hinnatud, sest kõige raskem asi on tavaliselt paak 1 gal ning pump 1-2kg, kuid 10-15% jõulisa ning madalam IAT kompenseerib selle meeletu lisa kaalu.
Keerukuse poolest üks stust keevitada toru külge ennem segusiibrit ning kiirkinnitustega voolik vedada ei ole ka teab, mis keeruline.
Turbo ette ei soovitada pihustada, kuna on oht, et äkki aurustu vedelik täielikult ning kui tiivik käib 100k+ pööretel, siis üks tilk võib palju pahandust tuua. Teiseks ei ole kasutegur nii suur kui nõks ennem segusiibrit pihustamise puhul.
Korraliku pihustamise jaoks on mõistlik muretseda 250psi tootev pump, enamus ongi 250psi.
ex-Audi S4 2.2T - 609hp/846Nm rattast mõõdetuna
10.9@210, 1km 268km/h, 1miil 295km/h
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Water Injection

Postitus Postitas hents99 »

Mul oli mõni aeg tagasi plaanis säästuprojekti raames installida WRC Fordi cooler, kus on veepihusti auk vanni küljes. Cooler ise muidugi õhk-õhk + vesi-õhk tüüpi.
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Re: Water Injection

Postitus Postitas taxu »

No parimatel süsteemidel pihustatakse üldse igasse runnerisse omaette düüsist. Nii on kõige rangemalt kontrollitud, et iga silinder näeb õiget kogust. Sama nagu kütusega ju.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Water Injection

Postitus Postitas Astrona »

jeff01 kirjutas:Sellegi poolest et sa Astrona sel teemal nii pessimistlik oled huvitab mind see siiski. Lootsin et võtad vaevaks mu pakutud variandid läbi mõelda ja oma võrdlev arvamus öelda.

Turbolabade närimist ma ei usu, minul sööb ta niikuinii liiva ja kive ja pikaealisus pole küsimus. Olen näinud mitut turbot kaltsu ja kätekuivatus paberit söömas ilma, et ilmneksid miskid kahjustused :-D

Lisakaal ja keeruline paigaldus?
....
Astrona, ise sa mul soovitasid auto raskemaks teha ja street klassis sõita....kogu se WI paikneks ju tagasillast tagapool või selle kohal.
Kompressori ratta täksib ära küll. Kujuta nüüd ette, et üle helikiiruse liikuv laba põrkub kokku vee osakesega. Põhimõtteliselt mehmemat sorti liivaprits. Enne turbo üldiselt ei panda - mitu miinust. Aga kui pannakse, siis sätitakse düüs toru sisse täpselt komrpessori ratta keskele, kus on kiirused 100x väiksemad.
Turborõhu pealt surud läbi düüsi??? Süsteemid mille pritse rõhk on alla 3bari on häkk - seal toimub siis "pihustumine", mitte "udustamine". Üldiselt ikka 10+bar, see ka 1 põhjus, miks odavalt kiirelt tavalisi pwm'iga juhitavaid pihusteid ei praktiseerita. Kuigi töötaks ka seegi vast. Ka stock mootoriga põrnikas töötab.
Lisakaal on ilm-selge - sinu puhul siis võibolla isegi vajalik.
Paigaldus on suhteline - hea kiti puhul suht bolt-on. IC ja TB toru vahele düüsi paigaldus õige nurga alla nõuab juba lisa-tööd. Võibolla peab ka IAT ümber paigutama. Ja esimene düüs ei pruugi kohe õiget mõõtu olla. jne
Maik kirjutas:See on nüüd küll loll jutt,et see süsteem kaalub 4x samapalju kui intercooler. Mingid mudelauto ic-dest jutt või ?
Maik, kelle kogemuste baasil sa seda väidad? Autol millel nina massi üritatakse all hoida ei panda 10kg'ist coolerit. 7kg IC'd võib kutsuda juba suureks ic'ks. Ise oled mudel-auto :) Isegi kui klaasipesusüsteemist WI-mudel teha, oleks see raskem, kui mudelauto IC.
Ok natuke liialdan, aga sealne väide, et suur IC on raskem, on bs - WI pole kergem kui FMIC.
Maik kirjutas:üleüldse, overengineeritud jutt täiega. Mis kuradi süsteemi seal vaja täiendada on? Osta kit- kõik kohe olemas. , aktiveerub ta boosti pealt. And thats it ! Jummel kui keeruliseks võib ühe LIHTSA - VÄGA LAIALT LEVINUD süsteemi mõelda ? Kümned ja kümned autod panevad seda pohhuilt peale ja siin eestis järsku üle mõistuse ja liiga keeruline ? Wtf nagu...
No mingi alla 100hj/L under-engineeritud masin võibolla tõesti suhtub ükskõikselt sellele, et WI pumbast tuleb vahepeal õhku. Ise ostsingi kiti, ja lülitabki boosti pealt taha, nagu peab... Aga kui tühjaks saab, düüs, ummistub jne - siis mingi LEDi ta põlema ei pane. Aga oleks vaja selle LEDIkese võrra täiustada. (võibolla mõnel süsteemil on juba olemas, aga kui ma ostsin siis alla 5000eek'ustel seda nagu polnud). Ja kui masin ei lenda laiali WI rikke puhul, siis on see WI suht ebavajalik lisamass seal. Ideaalne oleks, kui boost kontroller teeb "cut" kui düüsi sisend rõhk on normist väljas (ideaalis siis düüsi ummistumise korral võiks tuvastada ka rõhu tõusu).
Maik kirjutas:...Ma olen kindel,et minusugune lambi tont saaks selle süsteemi paigaldamisega hakkama ja toimima ja kui sina Astrona ei saa, siis on küll vähe kahtlane... :ohshit
Päris aus olla, siis olen seda sama süsteemi mingi 3-4x installinud. Ja ega ma seda niisama oma lollusest ostnud. Pealegi, ega ma ei tee WI'd maha!!! Said valesti aru vist. Loe uuesti, täiustasin antud linki, kuna too oli nagu vastuargumentideta telepoe-reklaam.
Sellegi poolest tasub kaaluda, mis selle aja ja rahaga paremat saaks. Näiteks istuda dünos ja teha oma hea seadistus ideaalseks. Aga kui auto on nii sitasti ehitatud, et normaalse süütega boosti ei kannata, siis võib tõesti olla uuesti ehitamise või racing kütusega sõitmise asemel odavam valik olla - WI. Loomulikult asi toimib.

EDIT:
taxu kirjutas:No parimatel süsteemidel pihustatakse üldse igasse runnerisse omaette düüsist. Nii on kõige rangemalt kontrollitud, et iga silinder näeb õiget kogust. Sama nagu kütusega ju.
Kle enamus aja on enivei klapid kinni ja pihustid lahti :) See pole peamine. Pigem oli siin see, et pihustades otse porti, ei jõua see sisselaskes enne soojeneda. Eesmärk on ikkagi, et see kõik silindrisse jõuaks ja seal alles 100% aurustuks kui sisselaskeklapp on kinni, vastasel juhul see vee-pritse aurustumise tõttu toimub paisumine sisselaskes hoopis töötab vastu - surub õhu SL'st välja... Pealegi kütus ei aurustu, kui IAT liiga alla lasta.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Maik
Postitusi: 725
Liitunud: 19.06.2008 12:23
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Water Injection

Postitus Postitas Maik »

Mina saan aru nii,et süsteemi saab mitut moodi seadistada .. st. aju siis. Et seadistaki tänava seaded kus WI ei kasutata üldse ja siis näiteks kõrgema boosti ja nö. dragi või rinka seaded. Aga jah jätkuvalt, vettefoorumis on teemaks ainult meth injection mitte wi. WI - on vist odavam - kogu põhjus ?

Mu enda IC on küll suht raske ,sellest ka raske uskuda ,et väike paak ja pump eriti sellest rohkem kaaluks.
Ning ikkagi- düüsi ummistumise kontroll lambi jutt on jama - samahästi võiks iga kütusepihustile eraldi ledi panna,et äkki ummistub.
Tasemeandur on TEGELIKULT olemas - arvestades,et enamasti soovitakse see panna tavalisse aknapesu paaki :)
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
Vasta