taxu kirjutas:Alumiiniumkeps paisub rohkem kui teras/malmvänt, seega kuumalt on too vahe veel väiksem.
Kepsud on ju üldjuhul ikka terasest, eriti antud mootori kontekstis.
Lihtsalt juhin tähelepanu, kui sul mõte ehk vääratas. Sisuline mõte jääb muidugi samaks.
Olen täheldanud, et H-profiil kepsudega tuleb see lõtk ka veidi suurem kui tehase kepsuga.
Huvitav kas see on kogemata nii juhtunud või siiski asja pärast ja meelega tehtud.
Veuks kirjutas:Veel ka see,kui kepsu kylgedel oleks vaid 6likile,vahetub 6li saale ja vändakaela vahel vaid mootori seistes.
No see kummagil küljel 0,2mm vahet pekski olema küllaldane, et õli sealt kaudu liikuma pääseb. Paisumise osas jah eksisin. Aga kui nüüd vahet oluliselt suurendada, siis pääseb ehk õli juba liiga vabalt välja ja õlirõhk saale all langeb? Või tahad öelda, et sellise seadega võiks muretult sõita?
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Jah see on ka ainuke asi mis probleeme v6ib tekitada.6lisurve v6ib langeda.Aga kui arvestada Mihkli öeldut et H-profiil kepsud on kitsamad kui originaalid.Miks seal peaks surve langema.
Ka enda autol kasutusel tugevad kepsud,kahjuks ei m66tnud laiust enne sisse panekut.Juhul kui ka need peaks olema kitsamad pole enda auto 6lisurves mingeid langusi.
Sellest kaks aastat möödas ja päris kindel pole aga sellegi poolest saale oli kitsam kui keps.
Kes tahab oma mootoris selliseid katseid läbi viia, siis minugi poolest. Lihtsalt ise sellist asja ei teeks. Mõtlen siis mootoris, mida praktilistel eesmärkidel kasutan.
Otsisin ka netist natuke ja väidetavalt üle 0,7mm külgkliirensitga on keps juba prügikastikaup.
Not Enough Connecting-Rod Side Clearance
This one can stop you cold. Connecting-rod side clearances don't get the attention they deserve. Remember, rod journals are the hottest spot in your engine short of exhaust valves, stems, and seats. Oil temperatures in this area can run upwards of 400-450 degrees F. This is why rod side clearances are critical to engine survival. They should be 0.015-0.025 inch. Rods become a throwaway at 0.028 inch side clearance. Oil is not only a lubricant, it is a coolant. Clearances that are too tight limit oil flow off the bearings, which limits cooling.
Seda vända ja kepsu vahelist pilu kasutatakse ka veel kolvi ja silindri (!) õlitamiseks, kuna sealt pritsib õli korralikult välja. Kui pilu liiga lai, siis enam ei pritsi vaid valgub.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
taxu kirjutas:Kes tahab oma mootoris selliseid katseid läbi viia, siis minugi poolest. Lihtsalt ise sellist asja ei teeks. Mõtlen siis mootoris, mida praktilistel eesmärkidel kasutan.
Otsisin ka netist natuke ja väidetavalt üle 0,7mm külgkliirensitga on keps juba prügikastikaup.
Mõõtsin just CA'l SPM kepsuvahed <0.7mm (0.7mm leht läks jõuga vahele)
Siinmail liigub üks 944T, kus kasutatakse PO kepsu. Kepsude paksus kolvi sõrme juurest sama mis originaal kepsul, al osa aga kitsam kui orginaalis. Kui kellegil huvi võin hiljem kepsu mõõdud ja tolerantsid öelda, peast ei mäleta. 16000km muretult läbitud. Mootorit lahtates ei olnud mingit märki, et midagi valesti oleks.
JõuJaam - auto24ring racetrack service
+372 58 5588 58
andres@joujaam.ee