lamp kirjutas:Oleks keegi nii kena ja seletaks täpselt ära, kuidas teha turbole õlitus, kust võtta turbosse minev õli ja kuhu peaks õli pärast turbot minema?
Kui saaks siis ka väike joonis oleks tore?
Milliseid torusid/voolikuid kasutada, kui jämedaid?
Turbo asend keerata nii, et see õlipealevool jääb üles ja seega tagasivool jääb alla.
Õlisurve peale: Vesijahutusega turbode puhul võib see vooliku/toru olla peene (<2mm). Peab tulema õli-surve-kanalist, soovitavalt peale õlifiltrit. Võib kasutada ka eraldi turbo-õli-filtrit. Kuullaagerturbode puhul peab turbo ja vooliku vahele panema restictori (~0,8mm) (muidu hakkab suitsema ja lõhub laagrid ära). Torud voolikud tuleb vedada (kuumast) väljalaskekollektorist ja kuumast kojast võimalikult kaugelt, et õli sisse ei küpseks ja toru umbe ei läheks. Soovitavalt toru, aga vooliku puhul peab see olema piisavalt tugev, et 10bar õlisurvele vastu pidada ja kuumust kannatama (terasrüüga teflon voolik). Kasuta ainult keermestatud ühendusi.
Õli tagasivool: Voolik ei tohi ka kõige halvemas kurvis täituda õliga - läheb suitsema ja pole jällegi laagritele hea.
Võimalikult jäme voolik 14-20mm (mida jämedam sisemõõt seda parem) peab minema otse alla karterisse. Voolik ei tohi mingis osas tõusta ja ka horsiontaalselt jooksmine on halb (kui karteri küljes stuts on horisontaalne, siis see on veel ok, aga sealt peab voolik kohe üles turbo poole tõusma.). Stuts karteri/õlipanni küljes peab olema ülevalpool õlitaset. Samuti peaks olema see voolik kuumadest torudest eemalt veetud. Ei pea olema terasrüüga. Mul kestab isegi tavaline õli-kütuse-voolik. Aiakastmis-voolik ei pruugi 150C õli nähes kaua elada
Mõlema puhul tuleks vaadata, et roolivarras vms liikuv osa ei käiks vastu voolikuid. Samuti, kuna voolik liigub koos mootoriga, tuleks välistada hõõrdumine vastu mootori patjasid -käppasid või keret jms.
Kui võimalik, võiks ka tagasivool olla keermestatud ühendustega, et vältida lekkeid ja klambritega mässamist.
Abiks on Hydroscand.