Takisti

Kõik muu mis mujale ei sobi !

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Ar21
Postitusi: 267
Liitunud: 24.03.2006 12:23

Takisti

Postitus Postitas Ar21 »

Pole ise suurem asi elektrik. Ilmselt on olemas mingi valem millejärgi saab väljaarvutada, milline taksiti peab olema süteemis H3 55W pirni asemel, et ei näitaks katkise pirni veateadet.
Tegemist siis VAG auto tuledeskeemiga, kus tulesse on pandud HID kit koos uute juhtmete ja lülitiga ja läbi relee. Orginaaljuhtmed seisavad "tühjalt" ja, et veateadet ei näitaks peaks seal pirn vahel olema, mis on ilmselt mõtekam asendada takistiga vms ?
Sai proovitud ka veateate eemaldajaid orginaaljuhtmetega, aga kuna otsustasin HID panna läbi relee ohutuse huvides (nagu ka normaane on), siis veateate eemaldaja ühes ringis koos releega ei toimi ja relee on ju "puhkeasendis" üldse lahti. Veateate näit toimib juba kohe, kui autol süüde sisselülitada, s.t, et ta saab juba ilma tulesid sisselülitamata aru, et mingi parameeter pole süsteemis see, mis peab.
Ilmselt ta ikka takistuse pealt töötab ?
Kasutaja avatar
eclipse
Postitusi: 342
Liitunud: 29.11.2004 11:51
Asukoht: Tln 53 814 024

Re: Takisti

Postitus Postitas eclipse »

Ei näe paraku mõtet 35w hid kit'i läbi relee panna, kui just autol pole juhtmestik täitsa surnud.

Aga vastuseks sinu küsimusele, müüakse veateate eemaldajaid, mis lähevad originaaljuhtmete + & - vahele. Neid on saada erinevate takistustega. www.db-hp.ee www.carshop.ee enamus kaotavad veateate ka ilma ballasti lisamata.
Kasutaja avatar
Ragnar
Postitusi: 1533
Liitunud: 26.11.2004 18:41
Asukoht: Tallinn

Re: Takisti

Postitus Postitas Ragnar »

eclipse kirjutas:Ei näe paraku mõtet 35w hid kit'i läbi relee panna, kui just autol pole juhtmestik täitsa surnud.

Aga vastuseks sinu küsimusele, müüakse veateate eemaldajaid, mis lähevad originaaljuhtmete + & - vahele. Neid on saada erinevate takistustega. http://www.db-hp.ee http://www.carshop.ee enamus kaotavad veateate ka ilma ballasti lisamata.
Üldiselt läheb nii, et releedega paigaldatud kitid kestavad kaua. Ilma releeta kittidel kipuvad pirnid väga tihti läbi põlema.
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
Ar21
Postitusi: 267
Liitunud: 24.03.2006 12:23

Re: Takisti

Postitus Postitas Ar21 »

Samuti on kuulda olnud mitmeid näiteid, kus Xenon kitiga on just orginaaljuhtmetest tulenevalt ka auto mahapõlenud. Samuti pole mõtet riskida kalli orginaallülitiga katse eksituse meetodil, et palju ja mida ta väljakannatab.
Igasugused asjasse sügavamalt süüvinud xenonipaigaldajad on veendunud, et xenon kiti peaks alati panema läbi relee ja toitejuhtmed tõmbama otse akult uued, sest käivitamise hetkel ei tarbi ballast teps mitte 35W, vaid hoopis mingeid muid suurusi.
Kah annab minupoolt nimetatud süteem lihtsa võimaluse orginaalsüsteem taastada, kui seda vaja peaks olema.
Vastavad veateate kustutajad on mul olemas, aga nagu ütlesin releega süteemis need ei toimi ja tegelikult on ka suht absurdne lihtsa (?) taksiti paari eest maksta näiteks 350 kr.
Kasutaja avatar
eclipse
Postitusi: 342
Liitunud: 29.11.2004 11:51
Asukoht: Tln 53 814 024

Re: Takisti

Postitus Postitas eclipse »

Maha on põlenud autod valesti paigaldatud veateate kustutaja ehk takistite tõttu. Ma olen ise paigaldanud kuskil 100 xenon kitti ja releed on vahele läinud uutematele autodele, millel sai kondekaga veateatest lahti.
Ar21
Postitusi: 267
Liitunud: 24.03.2006 12:23

Re: Takisti

Postitus Postitas Ar21 »

VAG grupi masinatel on nii, et veateate annab juba süüte sisselülitamisel, kui pole veel tuledelülitamise nuppu puutunudki (konkreetne tuli on mitteautomaatselt süttiv). Aru ma ei saa mismoodi süteem aru saab, et näiteks taksitus pole õige, kui ringis veel voolugi sees pole ?
Tuli ju ei põle ja pirnist mööda mingeid juhtmeid orginaalis ka ei lähe.
Viimati muutis Ar21, 07.09.2010 11:38, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
eclipse
Postitusi: 342
Liitunud: 29.11.2004 11:51
Asukoht: Tln 53 814 024

Re: Takisti

Postitus Postitas eclipse »

Pane sinna diood, siis on näha, kuidas süüte sisse keeramisel õrnalt vilgutab.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Takisti

Postitus Postitas Astrona »

Nad võivad algatuseks ka 12V peale panna, aga piirata ajus voolu näiteks kontrollhetkel 1mA peale mõõtes samal ajal, kas pinge kukub nulli, pealegi ei pea aju seda tegema pikemalt kui 0.00001s.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Jesper
Postitusi: 135
Liitunud: 29.10.2006 20:58

Re: Takisti

Postitus Postitas Jesper »

Ar21 kirjutas:milline taksiti peab olema süteemis H3 55W pirni asemel, et ei näitaks katkise pirni veateadet.
4 oomi.

Täiendus: ma paneks ka mingi suvalise kondeka muidu, suure tõenäosusega see juhtmoodul seal ei kalkuleeri mingeid pingeid või tee muud keerulist tuumateadust, pannakse impulss traati mööda jooksma ja vaadatakse lihtsalt et kas jõuab koju tagasi.
Ar21
Postitusi: 267
Liitunud: 24.03.2006 12:23

Re: Takisti

Postitus Postitas Ar21 »

[quote="eclipse"]Maha on põlenud autod valesti paigaldatud veateate kustutaja ehk takistite tõttu. Ma olen ise paigaldanud kuskil 100 xenon kitti ja releed on vahele läinud uutematele autodele, millel sai kondekaga veateatest lahti.[/quote]

Missugused kondekad sinna minna võiks ? On neil ka mingid näitajad, mis olulised. Ma eeldan, et see peaks siis mingi 12V süteemi kondensaator olema ?
Kasutaja avatar
Jesper
Postitusi: 135
Liitunud: 29.10.2006 20:58

Re: Takisti

Postitus Postitas Jesper »

Need konded ei maksa praktiliselt midagi, pane mis näpu vahele satub, 25V või 35V ja 2200, 3300 või 4700 mikrofaradit. Ainult vaata et õigesti ühendad - konde miinus auto massi poole ja konde rööbiti (mitte järjestikku) releega.

Ma muidugi ei garanteeri et see lahendus töötab ja ma olen kaugel sellest et olla mingi guru, lihtsalt mingi a'la 10 kroonise kulu eest ma enne prooviks seda kui mingit kallimat lahendust - see kallim lahendus võib vabalt olla seesama konde värvilises korpuses.

Täiendus: ma igaks juhuks seletan ka, miks ma arvan et konde võiks töötada, saab keegi targem äkki parandada või täpsustada. Minu arvates pole küsimus üldse takistuses kui sellises, et relee takistus on väiksem kui pirnil - pirnil on külmas olekus ka suht väike takistus ning nende eristamine nõuaks mingit kallist ja keerulist skeemi. Pakuks hoopis, et probleem on selles, millisel moel seda pirni juhtaju poolt kombatakse - kui seda tehakse lühikese impulsiga, siis on probleemiks hoopis relee mähise induktiivsus, mis impulsid maha surub. Selle tõttu tuleks neile kontrollimpulssidele rajada "otsetee" läbi kondeka, mis samas ei segaks süsteemi tööd alalisvoolurežiimis.
Vasta