Nissan 300zx Viljar

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

RICE BURNER kirjutas:
Palju hülsi seinapaksuseks jäi?
Kuna tegemist on valublokiga, siis paksust on raske ennustada, sest kohati võib see olla 3mm ja kohati 1,5mm. Lõikame lahti ja saame targemaks.
Kuna see blokk oli nurgas olemas, siis jäid meil jälle 89mm kolvid sisse ja jäime lootma, et seekord midagi ei juhtu, kuid juhtus. Elu näitab, et 1000hp polnud probleem, kuid 1200 juba on, kuid samas 88mm kolviga on võetud ka mujal 1500hp välja, kuid see juba bloki kohalt ilmselt loterii.
Hülsse müüakse vist ikka mingi seina-paksusega. Kas ma saan nüüd õigesti aru, et teil hülsse polegi sees, ja silinder on lihtsalt õhukeseks puuritud? Seni olen aru saanud, et kui on vaja max 88mm asemel näiteks 90mm panna, siis mitte ei puurita 2mm ja seinapaksus jääb 1-4mm, vaid puuritakse 10mm ja pannakse näiteks 4mm paksune hülss sisse, mis võtab veesärgist 0-3mm.

89 ja 88mm seinapaksuse vahe on 0.5mm, ja kui järgmine aasta ikka nagu tavaliselt võimsust kasvatada, siis poleks see 0.5mm võrra paksem sein kah enam garantii.
Loodan et Soomes käigud pole sind V8 peale mõtlema pannud :)

See aasta rohkem ei sõida?
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas taxu »

Kui ma ei eksi, siis need blokid on küll valatud, aga mitte malmist, vaid terasest? Sellest hoolimata vast jah eraldi materjalist hülsid oleks vastupidavamad. Neid võib ju siis teha mingist ulmematerjalist, millest kogu blokki valada ei kannataks/õnnestuks.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Kasutaja avatar
Samvel
Postitusi: 655
Liitunud: 29.11.2004 10:31
Asukoht: Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Samvel »

RICE BURNER kirjutas:Kuna tegemist on valublokiga, siis paksust on raske ennustada, sest kohati võib see olla 3mm ja kohati 1,5mm. Lõikame lahti ja saame targemaks.
Saab mõõta ka lahtilõikamata. Iseasi mis selle teadmisega peale hakata, kui alternatiivVGplokki pole olemas.
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia
pr8
Postitusi: 168
Liitunud: 06.01.2008 19:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas pr8 »

Alko puhul pole veesärki ju üldse vaja...

Mina mõtleks üldse billet ploki peale ja ilma veesärgita (dry).

USA-kate puhul on see miski $7000 kanti, võrdluseks malm on 2000+, valatud alu 4000+

(FYI teistele, sel juhul võetakse sobivas mõõdus alumiinumikamakas ja pannakse CNC pinki, mis siis puurib/freesib/jne)
vlzman
Postitusi: 105
Liitunud: 14.02.2009 15:18
Asukoht: Rakvere

Re: Nissan 300zx Viljar

Postitus Postitas vlzman »

No ilmselt custom billetplokk ei mahu eelarvesse (ma arvan, samas mine tea) :)
Lihtsam on valada castplokk betooni täis ja vett uhada läbi kaante ja ülemise otsa. Mina näiteks ei pelgaks seda V8 versiooni, perspektiivi jätkuks pikemaks :P Nissani V8 turbotatuna oleks kindlasti ka laiemas mastaabis teerajaja. Järgmine aasta peaks siis olema üleminekuperiood, et 2012 tulla rajale toruraamil ja killer V8 turbo+bruno-lenco komboga :burn
Peaasi, et Viljaril vahepeal mott otsa ei lõppeks...
Buick GN stage II
Kasutaja avatar
Fog
Postitusi: 279
Liitunud: 11.09.2007 20:50
Asukoht: Talsinki

Re: Nissan 300zx Viljar

Postitus Postitas Fog »

No VG mootorist sai VQ ja VQ-st sai VK ja VK-st sai Nismo 800 jõudu vabalthingavalt...
Aga noh, laseme tädi Viljal atra seada ;)
Peletis: 12.30 @ 185
Jubetis: 9.74 @ 233
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Nissan 300zx Viljar

Postitus Postitas Mihkel »

Ma sain ka sõna hülss kasutamisest aru, et teil on hülsitud plokk (stiilis Darton), mitte stock plokk lihtsalt suureks puuritud.
Huvitav oleks muidugi teada, mis see kõige peenem koht oli ning mis oli seina keskmine paksus.

Mis põhjusel eraldi hülssimine kõne alla ei võiks tulla?
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
pr8
Postitusi: 168
Liitunud: 06.01.2008 19:21
Asukoht: Tallinn

Re: Nissan 300zx Viljar

Postitus Postitas pr8 »

Ma eeldan, et on alumiinumplokk + raudhülsid (ductile iron), right?
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Re: Nissan 300zx Viljar

Postitus Postitas KaroK »

pr8 kirjutas:Ma eeldan, et on alumiinumplokk + raudhülsid (ductile iron), right?
Siis nad ju teaks hülsi seinapaksust ?
Wikipedia kirjutab: VG30DETT Iron block aluminum heads. http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_VG_engine#VG30DETT
Nii ei saa järelikult ikka autot ehitada, et : "Ma netist lugesin, et kannatab 1500 hp".

Edit: Valuasjadel võib igasugu erinevaid defekte esineda, kuskilt on võimalik mõned 3000 hp hülsid sinna sisse soetada ?
Kasutaja avatar
RICE BURNER
Postitusi: 774
Liitunud: 18.02.2005 16:41
Asukoht: Randvere

Re: Nissan 300zx Viljar

Postitus Postitas RICE BURNER »

Meil on terasblokk ja puuritud 2mm suuremaks, kui originaal. Probleem algas meil peale seda, kui lähenesime 1200hp piirile, kus esimese blokiga hakkasid silindri seintele tekkima lohud, kuid teise blokiga seda ei täheldanud, vaid lõi kohe lõhki. Õnneks on kolb nagu uus, mida saab tulevikus veelkord kasutada.
Praegu on võimalus blokk hülssida, mis on samuti riskantne ettevõtmine sellise jõu juures või järgmine blokk betoneerida, mis lükkab selle purunemispiiri ilmselt mõnisada hp,d edasi.
Aga vähemalt saime targemaks, et nii juhtubki, kui palju peale keerata. Samuti saime teada, et mootor hingab suurepäraselt ja ilmselt 1300-1400hp,d polegi probleem, kui raud kestma saada.
2bar ja selline jõud on suurepärane tulemus igaljuhul. Üks variant on minna VQ35 mootori peale, mis on veelgi parem toorik, millest 2000-2500hp,d pole probleem, kui vaja peaks olema. Samuti on kergem (alu blokk) ja kergesti tehtav 4,15 liitriseks, kuid mitte odav.
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
pr8
Postitusi: 168
Liitunud: 06.01.2008 19:21
Asukoht: Tallinn

Re: Nissan 300zx Viljar

Postitus Postitas pr8 »

Nojah, back to basics: kolvile mõjuv jõud on sõltuv silindrirõhust, mis omakorda sellest, kuivõrd kolvirõngad peavad.

Seintega on see, et kui nõrgad on, siis isegi nähtava kahjustuse puudumisel võivad nad niipalju "elada", et tuleb blow-by, mitte jõud.

Etanooli kohta ma pole uurinud, aga metanooli kohta:

* Veesärki pole vaja
* IC'd pole vaja

Kaalusääst?

Meil oli probleem mootori soojendamisega, seda sai tehtud mehaanilise kütusekraani osalise sulgemisega, mis muutis segu ülilahjaks, s.t. kuumemaks, mis ka mootorit soojendas.

VKM Racing auto pole ju hobiauto, vaid esindusauto, millele tuleb eelarvest ka vastavalt vahendeid eraldada.

Plokiküsimusele tuleb ju lahendus leida.

Peate ju pioneerid olema...

Muidugi teate, et ma ei ole pädev selle mootori konkreetsetes tehnilistes üksikasjades, lihtsalt võib-olla on minu kogemus osaliselt kattuv ka käesoleva teemaga.
Kasutaja avatar
RICE BURNER
Postitusi: 774
Liitunud: 18.02.2005 16:41
Asukoht: Randvere

Re: Nissan 300zx Viljar

Postitus Postitas RICE BURNER »

Veesärki pole vaja
* IC'd pole vaja

Kaalusääst?

Meil oli probleem mootori soojendamisega, seda sai tehtud mehaanilise kütusekraani osalise sulgemisega, mis muutis segu ülilahjaks, s.t. kuumemaks, mis ka mootorit soojendas.
Jahutussüsteemi oleme vastupidiselt sinu väitele neli korda ümber ehitanud. Peale ethanoli kasutusele võttu hakkasid jahutusprobleemid kohe pihta. Eks see on ka loogiline, sest ega põlemine on põlemine ja suure võimsuse puhul on energia eraldumine ka suurem, mis muutub soojuseks.
IC võib ära võtta ilmselt siis, kui pihustid asuvad näiteks enne turbot või blowerit. Aga mina lähtun logist nähtud intake temperatuurist ja näen, et turbo kuumutab õhu päris kuumaks. Ja seetõttu on ka IC vajalik, kui turvaliselt nii väikesest mootorist suurt võimsust tahta. Eriti +30c välisõhu juures.
Olen mõelnud, kas valada näiteks blokk 100% betooni täis või jätta ülemine osa ka jahutuseks, kuid kaldun selle esimese poole. Siis tuleb ilmselt kaante jahutust veelgi parandada.
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Re: Nissan 300zx Viljar

Postitus Postitas Raceboy »

Kas kaante reverse-flow on plaanis, või kasutusel juba? See ühtlustab silindrite jahutuse erinevust väga eduliselt...
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
RICE BURNER
Postitusi: 774
Liitunud: 18.02.2005 16:41
Asukoht: Randvere

Re: Nissan 300zx Viljar

Postitus Postitas RICE BURNER »

on juba kasutusel ja toimib väga hästi
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
Motary1
Postitusi: 729
Liitunud: 18.04.2007 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: Nissan 300zx Viljar

Postitus Postitas Motary1 »

Mis on 'reverse flow'?
Vasta