Nissan 200SX S13 'Astrona

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Tartu Drag seljataga ja masin liigub paremini kui vahetult enne võistlusele minekut. Juurde tekkis vaid mingi uus kollektori leke.
Terve 1. päeva võitlesin boostcuti ja rõhu timmimisega, siis enne õhtut avastasin, et õlipanni tihendamisest saati oli VR andur ~3mm rattast eemal ja 6500 ja ülespoole oli praktiliselt piiraja. Paukus mürtsus nii et must pilv taga ja aega ei tulnud. Enne viimaseid sõite õhtul sai veel vr vahe enam vähem paika ja uued küünlad peale ja MT'd alla ning läbi häda jäi TartuDragis 13.9/167 ja Lätikatel 13.7/177. Õhtul sai veel ilma WB'ita asja natuke näpitud ja VR'i timmitud ning jaheda masinaga proovima mindud ja tõmme hoopis teine ning liikus ilusti piirajani... Võis rahulikult tööriistad ära panna ja õlled lahti teha... Hommikul hoidisin masina jahedana, käis enne starti vaid 5min max. 1. sõit 2. käik ei läinud ka raiudes sisse, enne kui pöörded alla lasin, selle peale siis kerge spool up ja 13.4 167kmh ilma burnita 1.89 60ft (mis oleks lätikatel viinud poolfinaali, aga läks Dragikate arvestusse) - mis põhiline, kõik käigud käisid suht puhtalt piirajani - hakkas juba lubama.... Järgmises tegin korraliku burnoudi ja peale starti enne 60ft tõmbas hinge kinni, lõi pöörded 5.5k peale ja ei taht sealt üles ronida, tõmbasin teise ja see paukus ka suht pahasti, ja põhimõtteliselt katkestasin selle sõidu ja ciao lätikad. Ja ei teadnud veel mis ellikad Dragikas tulevad, ja kas sõita saab. Järeldasin, et kas burnoutis suht piirajas hoidmine pole küünaldele hea, või lihtsalt seade 5.5k peal nii paha, et halbade asjaoludel lihtsalt ei toimi. No krt, enne 4bar kütterõhulule minekut oli kõik paigas. Reaalselt võistlusel pöörded alla 6k ei tohiks eriti käiagi. 8200rpm start jne.... VÕI kuumeneb kapottialune nii üles, seal 20sek piirajas sussitades. Jällegi liikluses mul cooler läheb 20c ilmaga harva 30c'ni ja 30c ilmaga siis 40c'ni ja seda alles tõmbe lõpus. Tartus aga enne starti oli IAT 43C. Tõmbasin 5.5k seade ja ka piiraja juurest lahjemaks ja hoidsin masina jahedana, vlzman jagas lahkelt jääd - tnx kindlasti aitas. Tartu Dragi C klassis tehti minu õnneks 16ne ellikas ja tänu Mati Audi mootori saatusele (RIP) sain veel ühe soolosõidu, kus tuli ka 12.9s 180kmh 1.87 60ft ilma burnita, ja kalamist oli vähe nagu tavaliselt.
Paraku järgmine sõit tuli kohe otsa ja kõrvale tuli punane EVO kellega peale 100m läbimist enam lootust polnd ja mul läbi minimaalse puterdamisega, sel üritusel enda parima RT'ga, 1.98 60ft'iga kõrge 12.699 173 jäi pikalt maha. Õpetlik üritus oli, kooliraha läks ses mõttes asja ette. AC Dragiks valmistun varakult, ei tee enam viimane öö enne võistlust kuujooksul esimest käivitust... :lol: Ausalt, ise kah ei usu.
Kolle parandada, kasti paksem õli panna, ja korralikult uuesti üle seadistada ja see 11s peab ära tulema.
EDIT: õhtul läksid osad numbrid vahetusse, parandasin ära :) Timeslippe vaadates on näha kuidas ajad paranesid, samas kui boosti keerasin koguaeg vähemaks :) :
14.5
13.9
x
13.7
x
--Pühapäev
13.4
x
12.9
12.6

EDIT: seda kah, et sain nüüd suuremad õlilekked pidama, ja Tartust tagasi tulles oli õli ikka MAX peal, enne läks ~500km peale ka 500mL ära :)

EDIT:
Pilt
Pilt
1 pilt ka 1000EUR'ilt, lihtsalt võrdluseks, et must kapott ikka mehisem :)
Pilt
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Pilt
Pilt
PiltPilt
Pilt
Pilt
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Mardo
Postitusi: 589
Liitunud: 26.10.2005 0:16
Asukoht: Võru
Kontakt:

Postitus Postitas Mardo »

viimase peal! ;)
jääme siis 11s ootama :)
- KKD Motorsport - EstPerformance -
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Mardo kirjutas:viimase peal! ;)
jääme siis 11s ootama :)
5.sept :)
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Mardo
Postitusi: 589
Liitunud: 26.10.2005 0:16
Asukoht: Võru
Kontakt:

Postitus Postitas Mardo »

olen kaameraga kohal! :-D
- KKD Motorsport - EstPerformance -
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Mardo kirjutas:olen kaameraga kohal! :-D
Tänx, kaamera ongi vähe praktilisem kui diplom :lol:
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Vana kolle ja turbo on maas - tagasi neid ei plaani panna. Uus väljlaske leke polnudki enam hiina kolle nõrkuses, vaid lihtsalt paar VL tihendit hakkas lekkima.
Läheb lõpuks kauaoodanud GT35R. Esialgu paneb T3 kollektori, mis GT3076R'i all istus. Tollel välise WG flants kah õige suuna peal, ja on ka kaanega hästi kokku sobitatud.
* vaja poldid välja puurida ja uued tikud leida

GT3076R'i põlv oli ikkagi vähe väiksema flantsiga ja üldse selline ussi-emm 15'st jupist kokku keevitatud, ja jooksis pikalt poole põhjani.
* vaja uus sirgem lühem õige flantsiga downikas lasta teha.
* heitklapile on vaja kah toru lasta teha - screamer küljele.
* Väike mõte on ka sumpa vaiksemaks ümber lasta teha, ja lõppu 2.5" pütt panna, võibolla ka 1 resokas veel vahele. Noh ja võistluste jaoks eraldi kerge põlv küljele tuua. Mis arvate, kas vajadusel 500hj mahub sealt 2.5"'ist läbi kui ülejäänud jooks on 3" otse läbi :?:
* Kui aega peaks üle jääma enne AC Dragi, siis paneb tiba suurema IC ja teeb ka cooleri torustiku poole lühemaks ja sirgemaks ja 3" 2.5" asemele. Et kompressori ots küljele keerata on vaja vist T3 peale panna vaheflants, mis turbot väheke tõstab püstakust eemale - nuh eks mingi päev katsetab ja paigutab.
* Nu ja siis võibolla paneb ka kergema jahutusradika, mis omakorda nõuab ka teist paisupaaki.
* Peale ehituse lõppu siis veel VR kronsat tugevdada, ja käia korralikult seadistamas ja dünos ning kui kala ise turbo vahetusega ära ei kao, siis veel natuke juhtmestikku täiendada jne.
Suht kiireks läheb, nagu alati :lol:, arvestades, et see nädal olen vaid 2h garaazi juures saanud olla.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Pilt
Pilt

Õhufiltritorustik tuleb kah vähe teisiti. Loodan et see 2x90-kraadist 3"-põlve ei hakka sinna vaakumit tekitama. Noh IC torustik kah hetkel 2.5", ja IC otsad pigem 2.4". Järgmine kord ;) paneb 3" IC koos 3" torudega.
Pilt

Piduritorud jooksevad väga lähedalt mööda. Seepärast ei saand ka teist kollektorit kasutada. Natuke annab veel sättida, et mingi 10mm jääb ikka vahet. Eks kevadeks laseb uue kolle teha - mõned sõidud kannatab ehk ära, kui kuuma-kaitset natuke vahele panna.
Pilt

Põlve teeb Ringo. Põhimõtteliselt vana põlv pooleks, 45'ne põlv vasakule alla keerama ja õige flants külge.
Pilt

Napikas
Pilt
Ligi 270-kraadi jagu sai uue paigutusega põlvesid vähemaks.Pilt
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
traktorist
Postitusi: 79
Liitunud: 11.06.2008 18:10
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas traktorist »

sellest kaalikast mahub küll su katla sisu kenasti läbi.... :-D

jõudu ja palju rõhku.... 8)
sky is the limit
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

traktorist kirjutas:sellest kaalikast mahub küll su katla sisu kenasti läbi.... :-D
jõudu ja palju rõhku.... 8)
Mulle juba täitsa meeldivad sellised kommentaarid (õigel ajal) - tõmbab eufooriat vähemaks, ja mis saaks selle vastu olla, et masinate laialiminemise ühte põhipõhjust vähendatakse :)
Eks jah järgmine sama suur pudelikaelaeemaldus saaks olla juba 3L peale minek :) Aga see boost oli kah mulle juba piisav. Nüüd lihtsalt tehnilistest probleemidest lahti saada, nipet näpet 30 asja teha ja siis lihtsalt segu,süüde,boost ja nukid paikka timmida - dünos number ja rajal korralik aeg kirja saada :). Ja kui igav hakkab, siis kompressor kah peale. Hetkel igav pole ja sügis sajab peale.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

GT35R peal ja hääled kuuldud 8) - palja downpipe'ga on täitsa nagu päris :lol:
Tänud Ringole, kes viitsis keevitada. Downpipe ja WG-toru istusid nagu valatud, isegi kõik voolikud, millega Ringo ei saanud arvestada jooksevad kuumadest torudest mööda. Screamer-pipe piilub ilusti esiratta tagant ja downpipe ise kah korralikum kui eelmine.
Naine käis kah kapoti alla piilumas ja ütles, et talle hakkab see asju juba meeldima :lol:. Nimelt vahetasin radika originaali vastu (massi huvides) + uued silikonlõdvikud, seega tuli ka paisupaak vahetada, aga kuna selgus, et mu stock paak oli auguga, siis ratisisin ühest hiina catch-tankist paisupaagi - testinud pole, aga peaks toimina, kuna S13 radikast paisukasse survet ei tule, kuna klapp ise on radika korgi alla nagu vanasti. Sai veel nipet näpet sätitud - ja tulemus: "Totaalne muutumine - Auto-eri" :)
Peale selle panime eile Rainariga coolerile kah ikka vendi peale, ja lisasime ühe magic-sund-ventide-lüliti, mis oleks eelmisel võistlusel abiks olnud.
Eelmise suve kaalumist ja selle aasta kergendamist arvestades, peaks võistlusmass tulema nüüd ~40-50kg üle miinimumi. Ja põhimõtteliselt miinimumkaal ilma ulmeliselt midagi ümberehitamata oleks saavutatav. Peaks veel loobuma klapptuledest, suurest bensupaagist ja veel kõigest. Samas dilemma on näiteks 10kg'ne vesipritse paak ja pump, mida pole mõtet maha visata, kui tänu sellele nüüd kasvõi 1-2% powerit juurde saab (süüdet timmides, või kõrgemat boosti lubades).

Homme peaks saama proovisõitu, eks kui sumpa alla panen, siis on kuulda, palju VL igalt poolt lekib jms jamad... siis veel nokitsemist ja saab vaikselt boosti, segu, süüdet ja võibolla lõpuks ka nukke seadistama hakata. Loodab muidugi, et kala on kah nüüd juba tänu väiksemale vastusurvele, kadunud, ja kui pole siis on 4-5 kiiret asja VR-anduri ja süütesüsteemiga vaja sättida, mis peaks 95% kindlusega selle kaotama juba sel nädalal. Kui kala enam pole, siis dünosse..., aga enne on plaan Kiltsil seadistamas käia, et dünos liiga pikalt ei läheks... Kes lugemisega nii kaugel viitsis jõuda ja juhuslikult teab seda Kaitseliidu numbrit, kuhu Kiltsile minnes peab ette teatama, siis pange PS.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas murjam »

Mis pööretel Sul eeldatavasti see GT35R käima kah läheb? Linnavahel sõidad nüüd nagu N/A, ainult, et surveaste on madalam ja väljalaskes on takistus :P? Pane paar pilti ka siis totaalsest muutumisest ;)

Originaal paisupaagi on vist kõik katki toetanud, kes vähegi rohkem kapoti all toimetanud :)
Lauda nitro
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

murjam kirjutas:Mis pööretel Sul eeldatavasti see GT35R käima kah läheb? Linnavahel sõidad nüüd nagu N/A, ainult, et surveaste on madalam ja väljalaskes on takistus :P? Pane paar pilti ka siis totaalsest muutumisest ;)

Originaal paisupaagi on vist kõik katki toetanud, kes vähegi rohkem kapoti all toimetanud :)
* Linnavahel sõidan samamoodi edasi: 1000-8000 :)
* See 3" turbiin pole mingi takistus :)
* Ega 0-100kmh kiirendus võimsuse kasvamisest lange.
* Käike tuleb vahetada vastavalt mootori dünaamikale, ega tänavaautod seepärast sitad pole, et nad peavad 10x kõrgema pöördega sõitma kui laevad-rongid. Müra ja kütuse kulu tuleb muidugi kõrgem, aga see on null võrreldes muude muredega.
* Pealegi 1.9 tehtud mootor arendab 4000 juures ka ilma turbota isegi 8.0CR'iga ~100hj (loe 200hj @ 8000), mis on juba 2x rohkem kui vaja tonnisel autol linnas kiiresti liikumiseks :) Enamus keskmise võimsusega (120hj) masinad kiirendavad linnas veerand-gaasiga ja esimese kolmandiku pööretega kasutades ehk ~20-30hj. Pakun et 50% juhtidest pole linnas kunagi 100hj/t kiirendust linnaliikluses kasutanud, ja ülejäänud on teinud seda 6000rpm peal ning vaid 5% juhtidest ka madalamal pöördel.
* Teadmine, et kui jõuad rajale või kasvõi linnast välja, et siis hakkab vedrustus ja mootor tööle, ei unune linnas rappudes ja spoolimist oodates.
* Aga ootustest: 5000 peal ootan 1bari ja 225-250hj, kui WG juhtimine on korras. Ja 5500 võiks siis juba arvestuslikult 2bar'iga 400hj olla ja 7000+ võiks 500hj kah ära tulla. Kui spool on sitem, siis tuleb lekked üle kontrollida, seadistada süüdet ja boosti, ning jäigem WG vedru panna. Eelmine turbo ideaalis sai 3500 peal 1bari ja 4000 peal 2bari. See 35R Kristo bemmi 50% suuremal mootoril saavutas 1bar 3200-3500 vahel, seega 5000 pole võimatu. Nad muidugi nägid vaeva kah :) Mu eesmärk on rohkem nagu dragil isiklikrekord teha ja eks näis, kevadel võibolla seal juba kompressor kõrval, kui linnas uimaseks osutub ja viitsimist jagub. Koheapeal gaasiga mängides, kui 28R sai 1bari, siis 35R täna näitas korra 0.3bar. Eks homme hakkab juba praktilisi numbreid tulema.

Rohkem ei tahagi, et kui madalalt pöördelt 1.ga raskelt startida siis võiks 1. käigu lõpus olla ka natuke boosti, et saaks tänavarehviga (<245 laiusega) pidamisest maksimumi võtta ja peale kiiret käiguvahetust võiks siis hea teekatte korral 100ni kolmveerand kuni täis gaasiga olla pidamise piiril, ning kolmandaga (110-160kmh)võiks täisgaasil pidada. Kurvides, niiskel, auklikul või kehva pinnasega või jaheda rehviga, võiks ikka 150 kah ringi minna, vihmast ei räägi. Ehk 2s 50kmh, 4sek 100kmh, <7sek 150kmh, <11s 200kmh :) GT28'ga auto väga palju ei erinenudki soovitust, aga see oli juba ta viimane piir.
Kuidagi peab ju 402m peal 11sekiga 200 sisse saama :badgrin:
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

AC Dragile lähed siis aega kirja saama? Või 18. sept Tartu Autoklubi Dragseries'ele?
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Ragnar
Postitusi: 1533
Liitunud: 26.11.2004 18:41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ragnar »

OT:

Lihtsalt täpsustuseks, et Kristo 35R'iga bemm näitas 1.6bari juba 3100rpm. Lõpuks sai auto seadistatud 1.2barini. Eks Ringo teab paremini rääkida.
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
Vasta