Manuaal käigukasti õlidest...
Püüdke sünkrote tööpõhimõttest aru saada nüüd. Selleks, et sünkro kiiresti töötaks (=võrdsustaks hammakate kiirused) ei tohi õli olla liiga libe.
Võrrelge suvalist 75W80 vms käikariõli ja korralikku Redline MTL vms, saate aru. See jutt on Redline'i saidil (ja teistesti kohtades) ära seletatud. Sellepärast ei olegi Redline MTL käigukastiõli, vaid transmission fluid. Ise rõhutavad seda just erinevuse pärast.
Kiire käiguvahetus ja paks õli ei käi mitte kuidagi kokku, saate isegi aru, kui talvel külmalt sidurit lahutades auto kohalt vabakäiguga tahab jõnksatada ja käigukang käib raskelt.
Mul oli enda kastis MTL ja väike raks teisele kiirelt vahetades kadus sellega ära.
Difriga samas kastis olevasse kasti tasuks MTL-i segada Redline'i ShockProofiga. Puhas ShockProof on liiga libe, kui aga sünkroid ei kasutata (dogbox kastid nt), käib küll.
MT90 sobib etemini heas korras kastidele, on veidi paksem, kui MTL, aga käiguvahetus on kehvade sünkrotega ka aeglasem seetõttu.
Võrrelge suvalist 75W80 vms käikariõli ja korralikku Redline MTL vms, saate aru. See jutt on Redline'i saidil (ja teistesti kohtades) ära seletatud. Sellepärast ei olegi Redline MTL käigukastiõli, vaid transmission fluid. Ise rõhutavad seda just erinevuse pärast.
Kiire käiguvahetus ja paks õli ei käi mitte kuidagi kokku, saate isegi aru, kui talvel külmalt sidurit lahutades auto kohalt vabakäiguga tahab jõnksatada ja käigukang käib raskelt.
Mul oli enda kastis MTL ja väike raks teisele kiirelt vahetades kadus sellega ära.
Difriga samas kastis olevasse kasti tasuks MTL-i segada Redline'i ShockProofiga. Puhas ShockProof on liiga libe, kui aga sünkroid ei kasutata (dogbox kastid nt), käib küll.
MT90 sobib etemini heas korras kastidele, on veidi paksem, kui MTL, aga käiguvahetus on kehvade sünkrotega ka aeglasem seetõttu.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Ma siiski jätan selle katsetuse vahele...muidu võiks kõiki õlisid ühest vaadist müüa. See on vaid minu arvamus aga pakun, et miljonite eest tehtud testid / uuringud / täiustused jne pole päris maha visatud raha ja õlil ja õlil on vahe. Seda pole ma kah veel näinud, et mootoriõli oleks kastile ette nähtud mis ei tähenda muidugi seda, et see ei võiks nii olla.Maik kirjutas:Osadesse manuaal kastidesse käib tavaline mootriõli. Miks mitte ka sul seda proovida ? On kindlasti paksem vähemalt . Õrnalt loogikat kasutada siis teoorias peaks natuke vähendama löögijõudusid...
Kusjuures püüdsin sellest aru saada ja minu arust on sünkrorõngas sünkro just seepärast, et ta muhv mida kahvel liigutab püüab kinni sünkrorõnga, mis saab toimuda seetõttu, et sünkronisaator liigub teatud kraadid vabalt ja hambad saavad igaljuhul ühtida....sünkrurõngas on ühenduses aga hammasrattaga, millele muhv kohe peale liigub ja võlliga lukku paneb. Mitte niivõrd libe ja lihtsalt paks õli käituvad siin tegelikult üsna sarnaselt kuna nad täidavad kõik tolerantsid ja igaljuhul pidurdavad teiste ümber või sees jooksvaid detaile.[/quote]Raceboy kirjutas:Püüdke sünkrote tööpõhimõttest aru saada nüüd. Selleks, et sünkro kiiresti töötaks (=võrdsustaks hammakate kiirused) ei tohi õli olla liiga libe.
Nii on see tõesti.Raceboy kirjutas: Kiire käiguvahetus ja paks õli ei käi mitte kuidagi kokku, saate isegi aru, kui talvel külmalt sidurit lahutades auto kohalt vabakäiguga tahab jõnksatada ja käigukang käib raskelt.
Mina ei püüa kasti paksemat vaid ettenähtud viskoossusega õli leida mis survejõude paremini taluks.
Olen ühe käigukasti liigvedela õli tõttu ära lõhkunud ja seda hetkel korrata ei taha (Ma küll ei tea mis ja kuidas juhtus aga lihtsalt hoolduse mõttes sai täiesti korras kastile uus ja vedelam õli sisse, mis tõi kaasa kasti undamise ja varsti oli juba nii vali, et häiris sõitu, kuni kast totaalselt purunes)
Pesin täna oma kasti detailid ära, reguleerisin kahvlivõllide asendid käiguasendite suhtes kohakuti ja panin kasti kokku. Lugu läks nüüd selliseks, et kuna konnad veavad muhvi asendisse kus käik on kindlalt sees ja samas asendis hoiab käiku sees ka kahvlivõlli fiksaator siis käigud seisavad väga julmalt sees....tugevalt / konkreetselt /nagu uus aga see teeb aeglasemaks käiguvahetuse....taaskord enam lahti võtma ei hakka enne, kui selleks otsene vajadus tekib aga tulevikus peab kahvlivõllide fiksaatorid ära kaotama et käike saaks kiiremini vahetada.
Kuna enam kui 10000 kasutajaga põrnika foorumis soovitatakse püsida ettenähtud viskoossuse juures siis hetkel sai sisse valvoline´i High Performance 80w90
Nüüd peab 20km talda andma ja on selge kas valvolinei GL5 on parem kui Mannoli GL4 (väidetavalt on GL5 ikka oluliselt kõvemat laksu taluv ja vähemalt minule tundub GL5 värviliste metallide süümine suuresti legendina....vähemalt mu eelmisel leheküljel viidatud lingilt on näha, et see konkreetne õli ei söö isegi pehmet vaske)
Kui korgid taas siiliks saavad siis võtan järgmise õli ette.
EDIT: panen siiski selle lingi taaskord siia üles ja soovitan uurida....tõsiselt põnev lugemine http://www.amsoil.com/lit/g2457.pdf
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Ma olen töötanud Silberautos mingi üle aasta ja seal oli tehase manuaalidega vist voyageri manuaal käigukastidele ette nähtud mingi mootoriõli (pole ime,kui see oligi mingi 10w40)-ehk sama mis mootorissegi läks.
Ja Raceboy,antud juhul pole ju teemaks mitte kiired käiguvahetused,vaid õlid mis võiks antud alaprojekteeritud käigukasti kauem töös hoida?
Kurb tõsiasi on see,et paljusid õlisid mida müüakse väga erinevate hindadega-toootjatega VÕIKSKI ühest vaadist müüa... oma ülesanded täidaks nad ikka ära eeskujulikult.
Ja Raceboy,antud juhul pole ju teemaks mitte kiired käiguvahetused,vaid õlid mis võiks antud alaprojekteeritud käigukasti kauem töös hoida?
Kurb tõsiasi on see,et paljusid õlisid mida müüakse väga erinevate hindadega-toootjatega VÕIKSKI ühest vaadist müüa... oma ülesanded täidaks nad ikka ära eeskujulikult.
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
uurisin veel selle viskoossuse kohta ja 9 kümnest soovitavad tungivalt 80w90 peale jääda ja 1/10 ütleb, et kui for drag only siis ma kasti kuumaks ei saa ja sel juhul võin kasutada 75w90 sünti.....sünteetilised õlid lihtsalt kaitsevad paremini kuid nende kuumenedes on asi vanas kulunud kastis halvem kui 80w90ne puhul
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Tehas ei mõtle mitte seda, kuidas võimalikult pikka eluiga detailidest kätte saada, vaid seda, kuidas piisav eluiga võimalikult odavalt saada.
Hea näide on Audi automaatkastid 1990ndatest alates, kus tehas ei näinudki kunagi mingit õlivahetust ette, aga need kastid surid päris kähku.
Regulaarselt õlivahetust saanud kastid aga kestavad reeglina 4-5 korda kauem.
Autotööstuste kasumist moodustab autode müük murdosa, ülejäänu tuleb varuosadest. Siin võib tõmmata paralleeli printerimüüjatega.
Kust ma seda tean? Ma ise töötan autotööstuses ja tootjatel on väga selged juhised milline detail olema peab. Liiga head detaili ei tohi toota, isegi, kui see sama hinnaga tuleb.
Hea näide on Audi automaatkastid 1990ndatest alates, kus tehas ei näinudki kunagi mingit õlivahetust ette, aga need kastid surid päris kähku.
Regulaarselt õlivahetust saanud kastid aga kestavad reeglina 4-5 korda kauem.
Autotööstuste kasumist moodustab autode müük murdosa, ülejäänu tuleb varuosadest. Siin võib tõmmata paralleeli printerimüüjatega.
Kust ma seda tean? Ma ise töötan autotööstuses ja tootjatel on väga selged juhised milline detail olema peab. Liiga head detaili ei tohi toota, isegi, kui see sama hinnaga tuleb.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Sama rida on tegelikult väga paljude käigukastidega mis järgmisel kümnendil toodeti... Seda asja alustas tõesti audi ja tõenäoliselt tulenes see sellest, et saadi hakkama longlife õliga. Olen ise pidanud hooldama 300 000 sõitnud volvot aastast 2000 mis on regulaarselt hooldatud esinduses ja kõik mis tehas ette näeb on piinliku täpsusega ka tehtud. Kasti õli vahetust tehas ette ei näe ja 300k peal hakkas kast streikima. Sai järgi uuritud mis õli sinna käib ja saime teada et ei käigi musta värvi õli nagu seal sees onRaceboy kirjutas:Tehas ei mõtle mitte seda, kuidas võimalikult pikka eluiga detailidest kätte saada, vaid seda, kuidas piisav eluiga võimalikult odavalt saada.
Hea näide on Audi automaatkastid 1990ndatest alates, kus tehas ei näinudki kunagi mingit õlivahetust ette, aga need kastid surid päris kähku.
Regulaarselt õlivahetust saanud kastid aga kestavad reeglina 4-5 korda kauem.

DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kastiõli regulaarse vahetuse all ei pidanud ma silmas iga 300 000km tagust vahetamist, vaid pigem iga 100 000 tagust vahetamist. Muidugi, need kastid, millel esimese 100 000 tagant ega hiljem ei vahetatud (=liisinguautode esimesed omanikud, neil ju poogen) pole sellest suurt kasu siis kui kast on juba kutu.
Siin on selget loogikat näha minu eelneva jutuga seoses (autotootjad ei taha liiga vastupidavaid detaile).
EDIT: Ja need Longlife'd jm on täpselt samasugune marketingi hoob, nagu KosmoTisk'id jm jura. IMO edukalt tõestatud igas elemendis ja korduvalt.
Siin on selget loogikat näha minu eelneva jutuga seoses (autotootjad ei taha liiga vastupidavaid detaile).
EDIT: Ja need Longlife'd jm on täpselt samasugune marketingi hoob, nagu KosmoTisk'id jm jura. IMO edukalt tõestatud igas elemendis ja korduvalt.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Tegemist on puhtalt platseeboefektiga, kuna mäletan üht saiti, kus järjest sellistele kaupadele "myth busted" tehti.ahto42 kirjutas:OT:
Kusjuures KosmoDisk isegi aitab. Ema töökaaslased kasutavad ja seljamuresid vähem :P
Täiesti nõus.ahto42 kirjutas:
Lifetime ongi kasti lifetime.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja ma võin tuua näite,, kus dogboxis tavaline õli ei tööta normaalselt.
Ega kõik dogboxid pole Quaifed ja Redline'i õlide juraks nimetamine näitab suhteliselt suurt kogemust vist? No ofense, aga eks see taandub ikka arvamuste juurde ja inglise keeles on hea ütlus: "opinion is like an asshole: everyone has one".
Ega kõik dogboxid pole Quaifed ja Redline'i õlide juraks nimetamine näitab suhteliselt suurt kogemust vist? No ofense, aga eks see taandub ikka arvamuste juurde ja inglise keeles on hea ütlus: "opinion is like an asshole: everyone has one".
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Manuaal käigukasti õlidest...
Nii väikene võrdlusmoment on nüüd kahe odava otsa õlidel olemas kuigi värvi osas ei oska seisukohta võtta.
Mõlemal juhul sai kast võetud lahti ja esmalt bensiini ja siis brake cleaneriga pestud.
Mõlemal korral oli distants spidomeetri järgi sama (25km....in real ehk 30-40)
Mõlemal korral on autole pähe antud enamvähem sama palju ja sama paljude tsüklitega.
Esimesel juhul oli kastis MANNOLi GL4
Teisel juhul oli kastis VALVOLINE GL5
Esimesel korral oli õli metalli peenematest osakestest tume....läbi paistmatu ja läikega. Magneti küljes oli näiteks 10 ühikut metalli tükke
Teisel korral oli õli värvilt puhas ja peenemat metalset jama polnud. Metalli tükke oli vähem. Kui öelda, et esimel korral oli 10 ühikut siis nüüd pigem 6-7
Arvan, et vahe ei tulenegi siin tootjast vaid sellest, et survetugevus on GL5-el oluliselt parem kuna selle õli valmistamise tehnoloogia on erinev. GL5 on mõnel juhul värvilisi metalle hävitav ja minu kasti tegelikult ei ole ette nähtud, kuid jõud hävitab kasti hulga kiiremini kui õli.
Järgmiseks proovin 75w90 sünteetilisi õlisid 80w90ne mineraali asemel kuid seda alles kevadel.
Mõlemal juhul sai kast võetud lahti ja esmalt bensiini ja siis brake cleaneriga pestud.
Mõlemal korral oli distants spidomeetri järgi sama (25km....in real ehk 30-40)
Mõlemal korral on autole pähe antud enamvähem sama palju ja sama paljude tsüklitega.
Esimesel juhul oli kastis MANNOLi GL4
Teisel juhul oli kastis VALVOLINE GL5
Esimesel korral oli õli metalli peenematest osakestest tume....läbi paistmatu ja läikega. Magneti küljes oli näiteks 10 ühikut metalli tükke
Teisel korral oli õli värvilt puhas ja peenemat metalset jama polnud. Metalli tükke oli vähem. Kui öelda, et esimel korral oli 10 ühikut siis nüüd pigem 6-7
Arvan, et vahe ei tulenegi siin tootjast vaid sellest, et survetugevus on GL5-el oluliselt parem kuna selle õli valmistamise tehnoloogia on erinev. GL5 on mõnel juhul värvilisi metalle hävitav ja minu kasti tegelikult ei ole ette nähtud, kuid jõud hävitab kasti hulga kiiremini kui õli.
Järgmiseks proovin 75w90 sünteetilisi õlisid 80w90ne mineraali asemel kuid seda alles kevadel.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Re: Manuaal käigukasti õlidest...
minul tekkis ka küsimus CA18 mootori manuaal kasti õli kohta.
igast kohast öeldakse erinevalt.
kes ütleb, et pane täissünt mootoriõli,
teises kohas, et neil ainult 1 manuaalkasti õli ongi, suures tünnis ja mingit koodi sellele öelda ei osata,
kolmas ütleb et pane üldse ATF õli sisse, et pidi head tegema manuaal kastidele.
järgmine jälle et ikka manuaalkasti 75W90 vms..
noo krt..
on veel mingeid õlisid, kellelgi sinna pakkuda? Risso rapsiõli? äkki? kõiki segamini?
kui kellelgi on midagi targemat öelda, siis ehk valgustaksite? mul juhe jummalast koos juba.
igast kohast öeldakse erinevalt.
kes ütleb, et pane täissünt mootoriõli,
teises kohas, et neil ainult 1 manuaalkasti õli ongi, suures tünnis ja mingit koodi sellele öelda ei osata,
kolmas ütleb et pane üldse ATF õli sisse, et pidi head tegema manuaal kastidele.
järgmine jälle et ikka manuaalkasti 75W90 vms..
noo krt..
on veel mingeid õlisid, kellelgi sinna pakkuda? Risso rapsiõli? äkki? kõiki segamini?
kui kellelgi on midagi targemat öelda, siis ehk valgustaksite? mul juhe jummalast koos juba.
"fast , cheap and reliable...you can only pick two" 

Re: Manuaal käigukasti õlidest...
Kas mõne õlipudelietiketti oled lugenud? Olen näinud, et isegi seal on kirjas, et näiteks paks kergendab käiguvahetust, on mõeldud soojemasse kliimasse ja suurendab kütusekulu.kilplane kirjutas:minul tekkis ka küsimus CA18 mootori manuaal kasti õli kohta.
igast kohast öeldakse erinevalt.
kui kellelgi on midagi targemat öelda, siis ehk valgustaksite? mul juhe jummalast koos juba.
Kui ei ole mingit probleemi, siis tasub panna see, mis kataloogis kirjas, see peaks 75w90 ja kui on probleeme ja seda "ökomat" õli ei saa kasutada, siis pane paksem.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET