Keegi Ksüleeni vms ehituspoekraami pole proovinud? Ei tea kas üldse odavam tuleks kui võistluskütus, aga tulemusi loeks huviga.
Üle lombi foorumitest lugesin, et lisades USA bensiinile tolueeni (või toluooli) ja ksüleeni saabki Euroopa (Saksa, Prantsusmaa) bensiini et Euroopas pidi "aromaatide" sisaldus olema 10% suurem vms...
Astrona kirjutas:Keegi Ksüleeni vms ehituspoekraami pole proovinud? Ei tea kas üldse odavam tuleks kui võistluskütus, aga tulemusi loeks huviga.
Üle lombi foorumitest lugesin, et lisades USA bensiinile tolueeni (või toluooli) ja ksüleeni saabki Euroopa (Saksa, Prantsusmaa) bensiini et Euroopas pidi "aromaatide" sisaldus olema 10% suurem vms...
Mina eelmine aasta sõitsin sellise törlöndiga.
Segu oli 80% ksüleen, 20% etanool(white spirit)
Alguses läks see segu pooleks bensiiniga, viimastel võistlustel juba puhtalt.
Espakis vaadati küll juba sellise näoga, et mis narkot ma siis keedan :D
Edit: liitrihind tuli 50eek juurde sellel törlöndil.
Fog kirjutas:Mina eelmine aasta sõitsin sellise törlöndiga.
Segu oli 80% ksüleen, 20% etanool(white spirit)
Alguses läks see segu pooleks bensiiniga, viimastel võistlustel juba puhtalt.
Espakis vaadati küll juba sellise näoga, et mis narkot ma siis keedan :D
Edit: liitrihind tuli 50eek juurde sellel törlöndil.
Okeiiii, ja mis tulemus oli. Detopiir oli enne teada? Palju sama boostiga süüdet või sama süütega boosti peale said keerata? Või oli ka juba seadistust muutmata vahet tunda.
Ksüleen samas mahus teeb segu vist rikkamaks, 20% etanool selle segu aga lahjemaks - seega küttetabelit muutma ei pidanudki?
Selle seguga läks ka sulama?
Mingit ködi pärast mootorist ei leidnud?
Astrona kirjutas:Okeiiii, ja mis tulemus oli. Detopiir oli enne teada? Palju sama boostiga süüdet või sama süütega boosti peale said keerata? Või oli ka juba seadistust muutmata vahet tunda.
Ksüleen samas mahus teeb segu vist rikkamaks, 20% etanool selle segu aga lahjemaks - seega küttetabelit muutma ei pidanudki?
Selle seguga läks ka sulama?
Mingit ködi pärast mootorist ei leidnud?
Detonatsiooni ei saanudki kätte, v.a. ühe korra, kui bensiinipump lahjaks jäi tõstetud bensiinirõhule.
Segu oligi valitud nii, et stroih AF oleks sama mis bensiinil, ehk et ei peaks muutma tabeleid. Kui on lihtne muuta, siis puhas ksüleen oleks energiamahukam.
Astrona kirjutas:Okeiiii, ja mis tulemus oli. Detopiir oli enne teada? Palju sama boostiga süüdet või sama süütega boosti peale said keerata? Või oli ka juba seadistust muutmata vahet tunda.
Ksüleen samas mahus teeb segu vist rikkamaks, 20% etanool selle segu aga lahjemaks - seega küttetabelit muutma ei pidanudki?
Selle seguga läks ka sulama?
Mingit ködi pärast mootorist ei leidnud?
Detonatsiooni ei saanudki kätte, v.a. ühe korra, kui bensiinipump lahjaks jäi tõstetud bensiinirõhule.
Segu oligi valitud nii, et stroih AF oleks sama mis bensiinil, ehk et ei peaks muutma tabeleid. Kui on lihtne muuta, siis puhas ksüleen oleks energiamahukam.
Nojah, aga ega sellest energiamahukusest otseselt ju kasu pole, kui pihustid/pumbad on piisavalt suured.
Aga mis tulemused ja tagajärjed?
Samas erinevate kütuste segamise tekib see lisa-boonus-jahutuseffekt, et kõik aurustuvad ome-ette.
Näiteks kui etanooli kontsentratsioon on juba liiga kõrge, et ei aurustu sisselaskes (jahuta) enam hästi, siis metanooli võib veel juurde lisada ja jahutus veelgi kasvab.
Pean sulle (FOG) ütlema, et White spirit on oma olemuselt ainult puhastatud petroolium ja mitte mingit head efekti ta ei anna. Samas võid sa white spiriti asemel sissekallata hoopis diiselkütet. Etanool on aga meditsiiniline piiritus mida võib isegi vesilahusena "manustada" oma sisse.
Ole mees ja tee selgeks või tuleta oma koolipõlvest meelde mis olid etanool, metanool, butanool ja teised erinevad piirituste segud.
Kes tahab odavalt RACING Bentsu võtku ette teekond Riiga ja sealt on võimalik osta Neste Greeni mõistlikuma hinnaga kui soomest. Ise aga tarbin ja olen toonud poolast Shelli Racing Powerit ja seal on küte tõeliselt hea hinnaga . Oktaan arvuks on seal 100...101. Siiani pole olnud põhjust nuriseda. Olen ostnud ka saksast rajaäärest kütust aga seal oli hind juba 2,25 euri/liiter.
vibla kirjutas:Pean sulle (FOG) ütlema, et White spirit on oma olemuselt ainult puhastatud petroolium ja mitte mingit head efekti ta ei anna. Samas võid sa white spiriti asemel sissekallata hoopis diiselkütet. Etanool on aga meditsiiniline piiritus mida võib isegi vesilahusena "manustada" oma sisse.
Ole mees ja tee selgeks või tuleta oma koolipõlvest meelde mis olid etanool, metanool, butanool ja teised erinevad piirituste segud.
See oli aasta tagasi, ning mul tõesti pole meeles mis seal pudelipeal täpselt oli, kuid sisaldas denatureeritud etanooli 9x.x%.
Ülejäänud jutt on puhas "ärapanemine", mille kasutegur antud situatsioonis on null.
Mis igasugu "racing" bensiini oktaanarvu puutub, siis paluks rääkida ikkagi korralikest kütustest (AKI 110+).
Jäi tunne, et astusin kellelegi konnasilmale. Sorry.
Mis aga väga kurjadesse racing kütustesse puutub siis kunagi eelmisel sajandil aastate 70 ja 80 paiku sõideti hipokal söerada selliste tsiklitega mis kandsid nime ESO ja seal oli kütuseks metanool (puupiiritus). Nende suksude surveaste oli kuhugi 18 ja 20 vahel ja paak oli vast 5 liitrine.
vibla kirjutas:Mis aga väga kurjadesse racing kütustesse puutub siis kunagi eelmisel sajandil aastate 70 ja 80 paiku sõideti hipokal söerada selliste tsiklitega mis kandsid nime ESO ja seal oli kütuseks metanool (puupiiritus). Nende suksude surveaste oli kuhugi 18 ja 20 vahel ja paak oli vast 5 liitrine.
F1'd jõid tolueeni ja hobused sõid kaera. Vibla võibolla ei tea, et kiiremad autod eestis sõidavad etanooliga.
Metnooli aurusid terve sõit sisse hingata võis päris huvitav olla... Mitte et "esimene saab auhinna", vaid "1. näeb finishit" - motiiv .
Kui tegu ka tänavaautoga, siis nitrometaani või metanooli päris ei tarbiks, xyleeni ja eta või meta segamine võistlustel tõesti mõtekas, kuna kütte seadet ei pea näppima, hind u. sama mis racing kütusel ja oktaan isegi kõrgem. Kas tolueeni (või oli see õige kraam siiski toluool) kah jaemüügist saab?
Esiteks seda, et white spirit ei ole mingil juhul etanool vaid mitmesuguste süsivesinike segu (enamuses üle 10 süsiniku aatomi).
E85 hetkel Eestis kusagilt osta ei saa. Ise olen toonud kas Lätist või Leedust. Lätis on asi kalliks läinud, sest Statoil üksi müüb ja tankimiskohti vähe. Leedus seevastu on asi kiiresti arenenud ja Lukoili ja Statoili konkurents hinnad madalamad hoidnud. Leedus on juba pea 20 tanklat kust E85 võimalik osta. Eelmisel nädalal sai Leedust E85 ostetud hinnaga 3,65 LTL/liiter.
Soomes siis nüüd etanoolil baseeruv E85 kütus (EkoFlex E85) lailadaselt saadaval - http://www.abcasemat.fi/tankkaa/e-85" onclick="window.open(this.href);return false;.
Kas keegi Soomes viibija võiks seda informatsiooni ka kinnitada?
Soomes imo ju muudeti see aasta seaduseid mis _kohustab_ kõige sisse seda etanooli panema mis tanklates vähegi üldse on .
link http://www.delfi.ee/news/paevauudised/v ... d=33575623" onclick="window.open(this.href);return false;
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA