K:Turbo minu autole
Maik kirjutas:ok on siis,kui mootorit ei näpi. Väljalaske ja sisselaske kollektori ümberehitamine on keelatud.![]()
Legaalsuseni rääkimisest on väga pohlad - kõigepealt saa turbo kapoti alla. See ei ole see "kergem" osa.
Turbo kapoti alla saamine on just kõige kergem osa. Isegi mehaanilist pritset ei saa(ei ole lubatud) ümber ehitada EFI`ks, mis siis veel turbo lisamisest rääkida.
Isegi ilusasti küsides saab ARK`ist vastu hambaid (värske kogemus).
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?t=6559
mis keegi sellest arvab :D
mis keegi sellest arvab :D
Kui kavatsed asja küllaltki odavalt teha (osta kasutatud turbod), vaata lihtsalt sellise mootori omad, mis originaalis ligilähedaselt Su vabalthingava masinaga jõudu puhub (et siis kahest turbost umbes 2x niipalju välja võtta, väikse varuga - eeldan, et tahad kasutada kaht turbot). Toimima hakkab igasugune turbo, küsimus on vaid selles, et palju sealt jõudu tuleb ja mis pööretel. Kuna Su masin juba vabalthingavana ~170hp, ära kindlasti vali turbosid, mis puhuksid vähem kui 100hp tükk.
Konkreetselt olen ma ise Nissanitega tegelenud ja tean, et suhteliselt odavalt on võimalik leida CA18DET mootori(te)lt (200SX S13) T25 turbo(d), mis lasevad läbi stock seades just umbes 170hp. Kahe sellisega saaks päris hullu püssi 2.8l mootori.
Palju hobujõude oled eesmärgiks seadnud, on turbo valimise puhul põhiküsimus? Mida vähem, seda madalamatel pööretel lõbu algab; mida enam, seda rohkem on lõbu
Konkreetselt olen ma ise Nissanitega tegelenud ja tean, et suhteliselt odavalt on võimalik leida CA18DET mootori(te)lt (200SX S13) T25 turbo(d), mis lasevad läbi stock seades just umbes 170hp. Kahe sellisega saaks päris hullu püssi 2.8l mootori.
Palju hobujõude oled eesmärgiks seadnud, on turbo valimise puhul põhiküsimus? Mida vähem, seda madalamatel pööretel lõbu algab; mida enam, seda rohkem on lõbu

Lauda nitro
Plaan on asi nii korralikult kui võimalik teha. Hetkel on mootor laiali ja ootab bloki lihvimist (ise olen selles küll suht võhik) kuid olen lugenud ,et turbotamisega tuleb ka langetada* surveastet + veel tuleks vahetada ka välja kolvid kui ka kepsud. Eesmärgiks on alguses ~350hp. Mootor on plaan teha 2 turboga.
Nii, et kui kellelgi on häid näpunäiteid / ettepanekuid, siis oleks alati tänulik.
Nii, et kui kellelgi on häid näpunäiteid / ettepanekuid, siis oleks alati tänulik.
Viimati muutis vipman, 08.06.2010 22:23, muudetud 1 kord kokku.
surveastet tuleb ikka alla saada.vipman kirjutas:Plaan on asi nii korralikult kui võimalik teha. Hetkel on mootor laiali ja ootab bloki lihvimist (ise olen selles küll suht võhik) kuid olen lugenud ,et turbotamisega tuleb ka tõsta surveastet + veel tuleks vahetada ka välja kolvid kui ka kepsud. Eesmärgiks on alguses ~350hp. Mootor on plaan teha 2 turboga.
Nii, et kui kellelgi on häid näpunäiteid / ettepanekuid, siis oleks alati tänulik.
sry minu viga. Märkasin ise ka alles ,et viga see aga olid kiirem.cthen kirjutas:surveastet tuleb ikka alla saada.vipman kirjutas:Plaan on asi nii korralikult kui võimalik teha. Hetkel on mootor laiali ja ootab bloki lihvimist (ise olen selles küll suht võhik) kuid olen lugenud ,et turbotamisega tuleb ka tõsta surveastet + veel tuleks vahetada ka välja kolvid kui ka kepsud. Eesmärgiks on alguses ~350hp. Mootor on plaan teha 2 turboga.
Nii, et kui kellelgi on häid näpunäiteid / ettepanekuid, siis oleks alati tänulik.
Survesastet tuleb jah alandada, mitte tõsta.
Kui on soov korralikult teha, on üks väga oluline asi, millest ei saa mööda vaadata, mootori juhtimine. Ülerõhu all töötades peab segu minema rikkamaks ja süüde hilisemaks. Seda on vabalthingava mootori ajuga väga raske saavutada, kui soovida, et kruisides oleks segu ikka parajalt lahja ja süütenurk parajalt suur.
1 variant on kasutada mõne turbomootori juhtaju, kuid selliste custom lahenduste puhul tänad ennast hiljem, kui kohe nn täisprogrammeeritava juhtaju paigaldad - saad kõiki parameetreid muuta nii, kuis vaja.
Kui on soov korralikult teha, on üks väga oluline asi, millest ei saa mööda vaadata, mootori juhtimine. Ülerõhu all töötades peab segu minema rikkamaks ja süüde hilisemaks. Seda on vabalthingava mootori ajuga väga raske saavutada, kui soovida, et kruisides oleks segu ikka parajalt lahja ja süütenurk parajalt suur.
1 variant on kasutada mõne turbomootori juhtaju, kuid selliste custom lahenduste puhul tänad ennast hiljem, kui kohe nn täisprogrammeeritava juhtaju paigaldad - saad kõiki parameetreid muuta nii, kuis vaja.
Lauda nitro
Eesmärgiks on alguseks saavutada ~350hp. Hiljem on plaan sellest edasi liikuda.vipman kirjutas:Plaan on turbotada ära audi mootor.
Andmed:
Töömaht:V6 2,8l 2771cc 12v
Võimsus: 128kw
Mootori kood: AAH
Mis turbosi peaks kasutama
Oskab keegi soovitada kolbe, kepsusi? (Mis firma toodanugt eelistada?)
Kui soovin survastet langetada, kui paksu tihendit peaks kasutama?
Pihustite kohapealt kasutaksin Audi S4 AAN pihusteid (või on kellelgi midagi paremat pakkuda).
Kas tuleks ka õli- ja bensupump võimsama vastu vahetada?
Viimati muutis vipman, 09.06.2010 18:45, muudetud 1 kord kokku.