K: Turbo õlituse kohta

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

K: Turbo õlituse kohta

Postitus Postitas jeff01 »

Nimelt huvitab se kitsendus, kas seda on vaja, mis se paremaks/halvemaks muudab. Turbo on küll töökorras aga mitte uus, seega võiks mõelda juba sellele, kuidas vähem suitseda võiks. Kuna tegin flantsid ise, siis mõtlesin just õli sisselaske flantsi auguga mängida, hetkel puurisin selle vaid 2 millimeetriseks (Mis sellest mõõdust arvate) Sõber, kes antud alal veidi kogenum ütles et pole üldse vaja seda kitsendust aga põen just sellepärast, et mul toodud pmt otse õlipumbast suure jämeda toruga (10mm on toru, turbosse sisse midu 6mm)ja minu loogika järgi vähendab se õli survet mujal mootoris :?
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Marko
Postitusi: 760
Liitunud: 02.02.2005 17:43

Postitus Postitas Marko »

sõber ei tea sul turbo õlitusest ilmselt midagi. tee turbo õli pealejooks 3mm, soovitav oleks juba toru millega õli sinna juhid ka peenem panna ;)
jälgi seda et õli ärajooks oleks mingi al 10mm ja õli saaks voolata vabalt alla :idea: muidu saad mingi süsteemi uuesti meisterdada või halval juhul keerad turbo peeti
Opel Calibra 2.0T 4wd | Subaru Impreza 2.5 WRX | Opel Astra GSI rwd & turbo | Mazda 6 MPS | Autopeatus OÜ - http://www.autopeatus.ee
[b]Autode hooldus, remont ja lisavarustuse paigaldus - masinate ehitamine visioonist teostuseni[/b]
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Oi kui palju ta veel teab. Tal omal ilma tehtud ja oli ka eelmine turborakett ilma aga tal ilmselt liiga tihedad turbod olnud. Äravoolu kohta ei küsimud ma midagi aga mille järgi sa 3mm pakud? nissan 200l on 0,7mm kui õigesti mäletan :roll: ja toru ei määra midagi, toru täitub õlija ja surve jääb sama.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

jeff01 kirjutas:Oi kui palju ta veel teab. Tal omal ilma tehtud ja oli ka eelmine turborakett ilma aga tal ilmselt liiga tihedad turbod olnud. Äravoolu kohta ei küsimud ma midagi aga mille järgi sa 3mm pakud? nissan 200l on 0,7mm kui õigesti mäletan :roll: ja toru ei määra midagi, toru täitub õlija ja surve jääb sama.
0.7mm v 7mm? :S loodan et ennem 7mm vist ikka?
endal kuskil 5mm ja piisas ilusti!
Kasutaja avatar
zoom1
Postitusi: 833
Liitunud: 03.12.2004 20:27
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas zoom1 »

200sx on ploki sees selline junn kust tuleb turbo õlitus ja seal on ~1mm auk sees. Milleks muidu netis müüakse selliseid rõhu alandaiaid ku neid vaja pole?
CA18DET best et 11.1s 205kmh
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

rõhku nad ei alanda, kogust aga küll. Samas pole pooltel, vb ka rohkematel turboautodel neid peal.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Marko
Postitusi: 760
Liitunud: 02.02.2005 17:43

Postitus Postitas Marko »

jeff01 millest "nendest" sa räägid? kui sa lased turbole 10mm = 1cm siseavaga torust õli peale siis kaldun arvama, et masin hakkab sul sumbutist valget auru välja taguma. kui sa "nende" all mõtled kitsendusi siis need on ikka enamus turbo õlituse pealejooksudel olemas.

kui sa teisi ei usu katseta omal nahal ära, vaata kuidas turbo puksid vastu peavad sellisele kogusele õlile mis sa peale lased. arvesta seda et see õli ei kulge niisama sinna vaid on ikka rõhuall ;)
Opel Calibra 2.0T 4wd | Subaru Impreza 2.5 WRX | Opel Astra GSI rwd & turbo | Mazda 6 MPS | Autopeatus OÜ - http://www.autopeatus.ee
[b]Autode hooldus, remont ja lisavarustuse paigaldus - masinate ehitamine visioonist teostuseni[/b]
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Saan aru aga turbol on sisselase vaid 6mm. Räägin lihcalt äraproovitud asjast (2 turboprojekti on niiviisi tänavale läinud, et kitsendust neil ei olnud ja kumbki ei suitse ja kumbki polnud ka uus turbo.) Aga kuulaks siis selle kitsenduse mõõdust ja kas selline lahendus, et flants on kitsdendus üldse sobib? üritasin nagu eri mõõtu puuridega versengi luua 6mmlt siis 2le.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

tglt on see nii et tuleb leida õige suurus...arvan et 1cm õlitorus ei ole enam eriti mingit rõhku....
aga kui võtta raamatu järgi siis tyhikäigul oli vaja vist turbol aint 5psi minimaalselt ja töödates 43psi'd ...kui ma õigesti mäletan
paned selle õlipealejooksu ära ja kella vahele ning mõõdad õli surve ära....
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

panter kirjutas:tglt on see nii et tuleb leida õige suurus...arvan et 1cm õlitorus ei ole enam eriti mingit rõhku....
nii et suuremas ruumis on rõhk väiksem :roll: :?: Minu loogika järgi rõhk säilib.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Priit
Postitusi: 119
Liitunud: 08.05.2005 17:42
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Priit »

jeff01 kirjutas:Räägin lihcalt äraproovitud asjast (2 turboprojekti on niiviisi tänavale läinud, et kitsendust neil ei olnud ja kumbki ei suitse ja kumbki polnud ka uus turbo.)
Ma arvan et need turboprojektid toimisid ilma kitsendusteta sellepärast korralikult sest et need mootorid mille küljes nad olid ei tootnud lihtsalt nii kõrget õlisurvet mis oleks olnud üle turbo taluvuspiiri.

mina vaataks palju mu auto mootor õlisurvet täispööretel toodab ja kui see surve on üle nt 40psi siis paneksin kitsenduse vahele. ja sellest flansist saad ju väga hea kitsenduse minuarust. augu suuruse kohta peaks infot leidma maximum boostist, minuarust oli seal kuskil kirjas selle kohta täpsemalt veidike.
Kasutaja avatar
crisp
Postitusi: 221
Liitunud: 27.02.2005 1:18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas crisp »

pane mingi manomeeter otsa ja siis proovi. minul on otse ja hullult pressib läbi õli 1,5 bar-2bar peaks küll olema
uhti
Postitusi: 161
Liitunud: 04.12.2004 16:10
Asukoht: Tartu lähistel

Postitus Postitas uhti »

See eelnev jutt oli siis minu kahest kadettist millel polnud mingeid peenikesi düüse vaid 6mm auk nagu turbo flantsil.Minu mäletamist mööda muutus turbos sees see auk u 3mm jämedusex.100 % ei julge väita aga Audil pole vist mingit eraldi kalibreeritud ava õlitustorus :?
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

minul oli tglt nii et õli hakkas otsel äbi turbo pukside väljalaskesse pressima, aga ei tea mis põhjusel kuna äravool oli veidi halvasti projekteeritud...
nagu maximum boostis öeldud..parem raisata mõned summad õlituse väljamõtlemise ja ehitamise peale kui hiljem uue turbo peale!
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

raamatust veel..

it is possible to force oil past oil seals if oil pressure exceeds 65-70 psi
if particular system creates more oil pressure that seals can handle, it may be necessary to install a restrictor or bypass system to reduce pressure at the turbo
Problems of oil pressure overpowering the seal are evident in a frequent if not quite constant smoking problem
Anytime oil pressure exceeds the 65-70 psi range and smoking persists, it is required to install a restrictor
oil min requirements for turbo:
idle, hot- min pressure - 5psi
max load - 25psi
Vasta