Suitsemine?
Kasulik info T25 kohta, plaanisin just Mazda BP mootorile säästuprojekti tarbeks sellist vaadata et mingi 0,3-0,5 puhuda. Nüüd peab siis mingi analoogi valima et mitte lisakulutusi teha.
http://www.mazdasgarage.com/foorum/" onclick="window.open(this.href);return false; Mazda autofoorum
http://www.db-hp.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.db-hp.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
Kui karteri tuulutus ikka päris umbes on, siis tegu väga karmi olukorraga. Olen kuulnud, kuidas näiteks Lapimaal jmt külmades kohtades pressib mootori õlist tühjaks, kui tuulutus umbe jäätub. Silindrist karterisse lekkivad gaasid võivad väga kõrgeid rõhkusid tekitada, kui välja ei pääse.Mihkel kirjutas:Umbes karterituulutus võib väga kergelt turbo suitsema ajada, kuna õli tagasivoolule tekib siis kohe karteri poolt vastusurve.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Kas enamasti on turbomootori jaoks piisav, kui karteris on normaalrõhk, mitte vaakum (karterituulutuse ots ei lähe üldse sisselaskekollektorisse, ainult turbo sissevõtu juurde)?
Mul hetkel CA18DET mootoril tuulutus just nõnda tehtud ja seda teemat lugedes jäin mõttesse, et äkki peaks ikka kollektorisse ka otsa viima, et turbo elu kergem oleks - midagi sellist nagu originaalis ja võib-olla isegi selle lisa ühesuunaklapiga.
Vähehaaval jõuab kohale, et turbo õli tagasivool on kriitilise tähtsusega.
Mul hetkel CA18DET mootoril tuulutus just nõnda tehtud ja seda teemat lugedes jäin mõttesse, et äkki peaks ikka kollektorisse ka otsa viima, et turbo elu kergem oleks - midagi sellist nagu originaalis ja võib-olla isegi selle lisa ühesuunaklapiga.
Vähehaaval jõuab kohale, et turbo õli tagasivool on kriitilise tähtsusega.
Lauda nitro
Kui kollektorisse vooliku otsa tõmbad, siis seal vahel ikka peaks klapp olema, et ülerõhul sealt kaudu karterisse ei puhutaks. Muidu esiteks rõhukadu ja teiseks karteri survestamine seeläbi. Rõhu all töötamiseks oleks siis see praegune ahel sinna turbo ette. Seal tekib suurel koormusel kuigi suur hõrendus, mis omakorda aitab karterit gaasidest tühjendada.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Kuni säilib see ots, mis turbo ette läheb, siis, mingit vaakumit kollesse ühendamisega ei teki. Ehk et ei tohiks mäekõrgust vahet anda turbo kohapealt. Aga kui paned ka teisele poole klapi vahele, vot siis kisub küll vaakumisse. Siis imetakse turbost juba isuga õli välja.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Tänan. Tulles tagasi enda mootori juurde, siis karterituulutusel polnud talvel häda midagi, vähemalt polnud märki sellest. Alles kevadel nüüd läks hapuks. Ja oli sellist paksu jogurti taolist möga täis igatpidi. Mis on aga imelik, on see, et see ei saanud olla nii kinni, sest õlivardast vms ei pressinud õli välja, samuti ei tulnud sealt auru. Samas peale puhastamist hakkas breather imiosas imema õhku, mida ta varem ei teinud. Aga pisike testsõit näitas, et üks cooler on jälle õli täis kogunenud.
S4BiT