Boosti all jätab vahele - triggeri, süüte jms jamad

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas taxu »

Minul tegi mootor väga sarnast asja, et täis rõhu all jõnksutas. Eile selgus siis süüdlane- MAP andur või tema mingid ahelad/voolikud. Kasutasin tegelikult hoopis muudel põhjustel vahepeal teist MAP andurit. Õnneks samal ajal oli ka vana niipalju ühendatud et logides nägin ta väljundsignaali. Ja kui siis uue anduriga tõmbas juba korduvalt puhtalt, siis otsisingi logid välja ja panin kahe anduri signaalid kõrvuti. Ja selgelt näha, et täis rõhul on vanal anduril signaalis kohad, kus see järsku korraks mingi kolmandiku võrra kukub. Samal ajal kui teise graafik on ühtlane ja ka füüsiliselt tunda et tõmbes mingit jõnksu pole.
Võimalik et lihtsalt anduri vahetus polekski aidanud, aga mul uuel ka voolik hoopis teisest kohast võetud. Sest vabalt võib vanal mingi vollateema olla, mitte andur ise peetis.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

taxu kirjutas:Minul tegi mootor väga sarnast asja, et täis rõhu all jõnksutas. Eile selgus siis süüdlane- MAP andur või tema mingid ahelad/voolikud. Kasutasin tegelikult hoopis muudel põhjustel vahepeal teist MAP andurit. Õnneks samal ajal oli ka vana niipalju ühendatud et logides nägin ta väljundsignaali. Ja kui siis uue anduriga tõmbas juba korduvalt puhtalt, siis otsisingi logid välja ja panin kahe anduri signaalid kõrvuti. Ja selgelt näha, et täis rõhul on vanal anduril signaalis kohad, kus see järsku korraks mingi kolmandiku võrra kukub. Samal ajal kui teise graafik on ühtlane ja ka füüsiliselt tunda et tõmbes mingit jõnksu pole.
Võimalik et lihtsalt anduri vahetus polekski aidanud, aga mul uuel ka voolik hoopis teisest kohast võetud. Sest vabalt võib vanal mingi vollateema olla, mitte andur ise peetis.
Hea point! Ekraanilt silma järgi pole ma rõhukõikumise probleemi näinud, aga see võib olla kiirem. Praegusel MAPi ühendusele vaatas ka juba Mihkel halvasti :)

EDIT: Eile tõstsin CoilPacki kaane peale, kus ta aastat 2 tagasi oli kah olnud nagu ES tuningu piltidelt näha. Otseselt midagi paremaks ei läinud. Aga hetkeseisuga on 2. käik peaaegu ideaalne ja kolmas tõmbab ....6500'ni hästi (7000tah). Ja järgmised 1000 RPM on nii et vahel teeb 7000 peal kerge jõnksu ja 7500RPM (8100RPM) peal tuleb nagu piiraja, kuigi päris piiraja oli eile 7800soft & 7900hardcut. Ning mõnikord jõudis ta sekundi jooksul nagu 3 korda puterdada 7 ja 8 vahel.
Vahel on ka 3500RPM peal kerge kruisi peale minnes väike jõnksakas. Aju oli lugenud 10h sõiduga 1400 trigger-errorit, ja näitas, et veetemp oli mingi minut aega olnud open-loop vms, mis võibki olla kogu kalamisaeg kokku. Õhu temp kohta näitab nagu 6h 10'st oleks olnud mingi probleem - samas ekraanile vaadates pole kahtlaseid õhu-temp numbreid näinud ja max logitud temp oli 38C.

Panin segu nüüd rikkamaks (12.8->12:1) ja alates 6000 tõmban kütust mõne protsendi alla - ehk on lihtsam süüdata. Dwelli panin 4.3ms peale (KMS manual üle 3.5ms ei soovita). No ja piiraja panin kah mõnisada RPM kõrgemale. Ja proovin seda seadistust täna-homme ning vaatan uuesti trig-errorid üle.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Vedasin MAP vooliku eraldi.
Pihustitele panin toite otse releest, mitte aju pistikust - et pihustid ei mõjutaks nii palju aju toidet.
Vedasin mootorist ajju ka eraldi andurite massi. Sealne andurite massi-pin oli aju väljund anduritele massiks .. ja see on tava aju massiga sisemiselt ühendatud.... mitte sisend - nüüd siis mõlemat.
Panin mootori ja kere vahele korraliku uue massi-kaabli.
Liigub päris ilusti - kuni 6500 ei tähelda ühtegi vahele jätmist, ja siis on hetkeks nagu piiraja ees.... Ühesõnaga tuntavat erinevust ei tekkinud.

EDIT: Lühidalt ja täpsemalt oleks probleemi kirjeldus:
1.1bariga saab ilusti 8000'ni lasta. 1.3bariga on igakord 6600-6700RPM vahel nagu piiraja (hard cut). Alates 6700 on tõmme tagasi, aga enne kui 7600-7700 peal jälle samamoodi piirama hakkab, on 6700-7600 vahel iga teine kord ka paar väiksemat vahelejätmist (u. nagu soft cut). 7700-8100RPM liigub jälle normaalselt. 1. käguga ei pruugi seda märgata, 2.ga enamasti on tunda vaid jõnksakas tõmbes, aga kolmandaga seisab ta seal "piirajas" juba terve 0.2sek vms.
Nüüd on 3 varianti: kas otsida viga edasi, jätta rõhk 1.1bar või jätta kala alles. Masin hingab muidu seal 6600-8300 hästi ja selle vahemiku mitte kasutamine oleks ressursi raiskamine, kuna tal on "nukid, kepsud, kolvid" vastavad. Peale selle on see +1700RPM suur powerband'i kadu - peale käiguvahetust on see pea pool boosti alast. Väiksema rõhuga kuival ajal oleks on jällegi ressursi raiskamine.
Kiirendus kokkuvõttes on kalade ja 1.4bariga ikkagi parem kui kaladeta 1.1bariga. Väiksem turbo, mis 4000 peal 1.6bar üles lükkaks oleks kah fun, aga ka siis tahaks kasvõi 1.2bariga 8000ni lasta. EBC oleks ka praegu natuke abiks.
Asjad, mida võiks veel proovida:
* MAPile filter vahele
* triggeri juhe täiesti eraldi vedada ajuni.
* * varjestust ei tasugi aju mass vedada, kuna see on ka kõikuv pihustite mass
* triggeri varjestus maandada hoopis SL poole peal.
* genekale stock kondekas (hetkel konde puudub)
* * mul vist nii väike aku, et ilma genekata ei tasu testidagi - võiks proovida
* Pane VR lähemale/kaugemale mõõda vahe 2x (180kraadi tagant, ehk loperdab)
* VANA AJU minema
* * aju pluss lülitist otse akult, mis lülitab ka pihustite relee
* * * hetkel võib pihustite relee ja aju veel mingis osas voolu "jagada"
* tekitada logimine - et kiirendada vea otsimist
* * vahetada aju MS vastu
* * osta MS summa eest AIM-protokolliga logger
* * häkkida KMS serial ja teha ise logger
* logida ossiga süüte signaali, masse, plusse, triggerit, pihusti signaali
* * Mõõta kaane ja SL kolle vahelist massi erinevust - või panna juhe vahele.
* kaane ja kere vaheline mass PUHTAKS
* * seal väike sukk, mille poldil keere maas - ei saa lahti :), ei hakand välja puurima, panin suuuuure massi SL kolle külge.
* Süütepooli mass võtta kaanest, enda kinnituse poldi alt
* * hetkel SL kollektorist, kus kõik massid, eraldi poldi all.
* Proovida teisi, mitte ngk7 ega denso24 küünlaid
* proovida kolmandat süüte pooli...
* proovida teisi uusi küünla juhtmeid
* proovida teist MAP'i.
Ilm läheb juba üle 1.1bariga libedaks kah :) ja kõike proovida ei jõua... Ja tahaks juba teise autoga hakata tegelema.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Peaks vist lõpuks süütenurga ka pöörete pealt üle mõõtma.
Asi selles, et see seadistus, millega auto ostsin, oli praegusega võrreldes ikka nagu väga metsas.
Pers*tunnetuse, gtechi, nissani chippide ja kuulmise järgi olen süüte keeranud 0.8-1.6bar vahemikus vastavalt juba 12-8kraadi varasemaks, ja asi läheb aina paremaks...
Eriti hull on see, et 0.2bar boostiga üle pöörete 16-18kraadi varasemaks (nu seal oli enne korralik hiliseks tõmbamine tehtud). 0bar peal siiski +10-11kraadi. Kusjuures 1200RPM juures on süüde jäänud samaks. Kõige rohkem olen varasemaks keeranud 2500 peal, aga tunne on, et peaks sealt üles poole veel keerama.
Ma ei saa aru, kuda selle masinaga see 436hp välja puhuti. Või on tõesti vahepeal triggeri juhtmed ringi tõstetud. Ja variant, et vea otsimisel keerati süüte tabel hiliseks ära. Süüde oli nii hiline, et isegi kruisides kogu auto plekid värisesid mürinast, mis hilise süüte tõttu summutist tuli.
EDIT: 0 trigger errorit viimase 6h sõidu jooksul.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Nonii, mingit sorti VANA kala ujub süsteemis edasi...

* Konkreetselt 6800RPM peal lööb hinge kinni ja 7100-8400 (piirajani) tõmbab vat et veel kõvemini kui enne 6800 tõmbaski. (Mainitud RPM'id on tahhoka järgi, mis valetab kuni 10%.)
* Hing on kinni 3. käiguga 0.5-1sek, 1. käiguga käib sealt suht 0.1sekiga üle, ja tühikäigul ei saa praktiliselt arugi, aga kaldun arvama, et on siiski nagu olemas.
* 400hj pealt kukub arvan, et 100hj peale, kuna 160kmh pealt jaksab veel sealt kalast üle ronida.
* jõnksakas on olemas nii 1.0 kui 1.8bariga. Väiksemaga pole proovinud, aga üldiselt, mida rohkem boosti, seda kiiremini ta seal üle ronib...
* Ma pole proovinud, mis ta veerandgaasiga seal teeks
* WB näitab siis kah lahjemat.
* Ja nii kui kala-piirkonnast välja hakkab jõudma, paneb sumpast mõned paugud kah.
* viimase remondiga vahetasin ära nukkvõllid, tõukurid, ja selles pole asi.
* panin boschi coilpacki asemele nissani copid - see ei muutnud kah midagi.
Ütleme, et olen peaaegu kõike proovinud, aga mida ma peaks uuesti kontrollima, ja mida veel uut proovida?

Homme vaatan järgi, kas aju on VR'i erroreid tuvastanud.
Kas VR'i vahe saab ainult katsetamise teel paika?
Homme kes Audi Dragile tuleb võib ka suuliselt nõu anda...
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas murjam »

Sümptomid viitavad minu arvates ikka jah sellele, et jätab sädeme vahele / süüde väga hiline. Kui kõikidel muudel juhtudel kala ei ole, pakuksin, et VR-i anduri kinnitus läheb nendel pööretel resonantsi ning annab vea..

Võimalik on ka muidugi see, et mingil muul põhjusel tõmbab hetkeks segu ülirikkaks (või miks ka mitte ülilahjaks).
Lauda nitro
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

murjam kirjutas:Sümptomid viitavad minu arvates ikka jah sellele, et jätab sädeme vahele / süüde väga hiline. Kui kõikidel muudel juhtudel kala ei ole, pakuksin, et VR-i anduri kinnitus läheb nendel pööretel resonantsi ning annab vea..

Võimalik on ka muidugi see, et mingil muul põhjusel tõmbab hetkeks segu ülirikkaks (või miks ka mitte ülilahjaks).
Kuna seguga lihtne mängida, siis seda on katsetatud. enne paukumist kell 11.5, siis 12.6, siis jätab vahele, ja siis paugub 11.5 kellal. Eile muutsin 7% rikkamaks, ja kuna tõmme läks paremaks, siis kala muutus konkreetsemaks-tuntavamaks. Kala ajal seal 1.6bar peal olen proovinud 21-24kraadiga.

* VR jah peab uurima.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

VR'i vahetasin ära, esma-mulje oli kõrgendatud naiivsus-tasemest pimestatult positiivne - nagu tavaliselt.
Paugub ikka, ainult, et nüüd on paukumine veel selgemalt kuulda. Enne nagu tõmbas lihtsalt kinni ja vaikselt põristas, nüüd kui jätab vahele, siis samal ajal paugub valjemalt (segu võib kah rikkam olla). Jääb mulje nagu ainult säde jääb vahele.
Eile sattus paar korda, et 2. käik 6000 peal läksid rattad ringi, ja siis gaasiga mängides ületab ta selle 7000 korraliku jõnksuga tahhokal, a la
5000 tõmbab
6000 pidamine kaob
7000 ratas ringi
7500 ratas ringi, gaasi vähemaks
6500 ratas ringi, pidamine tekib
7000 hakkab kalama
7300 kalab
6800 kalab
7200 tõmbab jälle
7800 jälle nagu väike kala
7900 tõmbab jälle
8100 soft-piiraja

Ühesõnaga talle ei meeldi see 7000 ka pooliku-boostiga.
* pihusti ja süütepooli toited on ajust välja võetud, ja otse releelt, aga pean veel üle vaatama, ega aju sama relee pealt toidet ei võta. Või siis testimise ajaks kasvõi aku pealt sinna ign&inj toide vedada.
* krt süütepoolide vahetuse ja dwelliga on nagu mängitud küll juba, muidu vaatakse need jälle üle.
* nukid on kah nüüd teised, ainult et klapivedrusid pole vahetanud - võibolla võtabki mõne lihtsalt resonantsi, ja ongi... kuigi peaks nagu jäigad-vedrud olema. Ega seda vist muidu teada saa, kui tuleb teised panna... Samas kala on nagu vähemalt 2 püti suurune, ja ei usuks, et 2 vedru on nõrka - või siiski käituvad kõik just ühtemoodi sitasti... Hea meelega ei viitsiks jälle lahti võtta...
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas murjam »

Mis ta logides näitab?
Lauda nitro
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

murjam kirjutas:Mis ta logides näitab?
Mis ta ikka näitab, sinna ei tule hetkel niikuinii WB veel sisse. Pealegi vahele jätmise puhul on WB ju mõtetu. Läpakas sai enne tühjaks kah, kui üle 5000 sain vajutada, kuna vahepeal kukkus summuti alt ära - krdi Tehnika tänav.
EDIT: EGT on kah nii aeglane, et seda vist ei hakka üldse logimagi.
Pole näinud, et RPM nulli kukuks, ja siis oleks lörin kah vähe tõenäoline, kui RPM=0 ja kütust ei pihustataks. Aju vana anduriga logis mingi 2 trigger errorit 500km peale, samas kui lörinaga sõidetud mootori pöördeid on vast 1000+.
Full boostiga hakkab pihusti avatus maximumini jõudma, aga 1bariga on varu küll ja ikka paugub. Võibolla hakkab kms siis midagi jamama, kui >80% vms. Ei tea.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas murjam »

Logist võiks mingi trikiga aru saada, kas viga on sisendis (VR või mingi muu) või läheb aju lolliks. Ülejäänud puhkudel on viga ilmselt süütes/süüteväljundis.
Lauda nitro
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

murjam kirjutas:Logist võiks mingi trikiga aru saada, kas viga on sisendis (VR või mingi muu) või läheb aju lolliks. Ülejäänud puhkudel on viga ilmselt süütes/süüteväljundis.
Süüteväljundit võiks kah logida jah. See vihm ja sile-toyo ei sobi hästi kokku, aga saaksin katsetada, kas ta "vaakumi-alas" "kiirendades" kah paugub. Mul veel WB ühendamisega natuke pusimist, siis lähen login. Seda jah, et RPM drop oleks sealt näha. Siis muidugi tore, et KMS ei logi errorit.
Täpsustan eelmist kirjeldust (nüüd reaalsed, mitte tahho rpm'id, ja lõpus kah ikkagi kalab, mitte ei ole veel piiraja.)
6300 kalab
6500 tõmbab jälle
7100 jälle nagu väike kala
7500 tõmbab jälle
7800 pehmelt kalab
8000 tõmbab jälle
8100 soft-piiraja, ehk peale 6300 hakkab nagu võitlus peale...
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Piirajat oled muuta proovinud, st kas koos piiraja sekkumise muutmisega liigub "kala" ka mujale mingil määral?
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Raceboy kirjutas:Piirajat oled muuta proovinud, st kas koos piiraja sekkumise muutmisega liigub "kala" ka mujale mingil määral?
Olen ka 12K peale tõstnud. Nii palju aega möödas, et võiks samu katseid juba uuesti hakata tegema :) Aga jah see on sarnane piirajale. Gtech logist on näha, et ära kaob nagu 10% powerit.
Pilt
Pilt

Kala algab spooli pealt, ja jääb tunne nagu teda polekski...
Pilt
Pilt

Suurema rõhuga on kala kah tugevam.

Üleeile tegin ka ilma turbota tõmbe, ja tunne oli, et kala pole, aga samas MSLVieweriga on hetkeline RPM seismine samas kohas väikselt näha. Noh ausalt oli tunne, et 1 suur kala oli ilma väikeste kaladeta alates 3500 kuni lõpuni välja :lol:
Aga mis põhiline, ka NA logist on näha MAPi kõikumist, kohati käib isegi 108KPa peal ära - ja seda lõpuni välja, mida suurem koormus seda rohkem kõigub, nii, et viga pole sportnuki ülekattes. Nagu mingi klapp hakkas teatud pöörde pealt tagasi laskma.
Vahepeal panin genekale kondeka, aga see ei muutnud midagi.
Täna panen MAP'ile väikse bena-filtri vahele.
Kui ei aita, peab süüte signaali logima, ja kui see on katkendlik, siis tasub jälle VR'iga mängida, ning ajutiselt kõik voolud otse akult võtta....
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Maik
Postitusi: 725
Liitunud: 19.06.2008 12:23
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Maik »

Aga äkki on ikka klapivedrud ? Pöörded on siiski päris kõrgel... Ma ei oska eriti neid sinu graafikuid lugeda,kuid see tekitab samuti dynograafiku peal vähemalt märgatava kao jõus. Kas ta ka puterdama peaks panema,vat seda enam ei tea. :) Arvestades sinu testimisi tundub see pigem mehaaniline viga olevat juba..

vette dyno graafikul väljendub see niimoodi, pildilt hästi näha.
http://forums.corvetteforum.com/c5-forc ... float.htmL

samas valve float nö. ei taasta ennast ,et tõmbab uuesti hästi..samas on ka valve bounce olemas..nagu välja tuleb.

Valve float is a condition which occurs when the valves on an internal combustion engine do not stay in contact with the camshaft lobe. Stiffer valve springs can help prevent this but only at the expense of increased friction losses.

Valve bounce is a related condition where the valve does not stay seated, due to the combined effects of the valve's inertia and resonance effects of metallic valve springs that effectively reduce the closing force, and allow the valve to re-open partially.

;)
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
Vasta