BMW e36 325i

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Mardo
Postitusi: 589
Liitunud: 26.10.2005 0:16
Asukoht: Võru
Kontakt:

Postitus Postitas Mardo »

nagu ma mardi jutust aru sain, sis tal g260'l midagi ümber tehtud.
- KKD Motorsport - EstPerformance -
mart154
Postitusi: 735
Liitunud: 01.02.2005 20:48
Asukoht: Western Australia

Postitus Postitas mart154 »

jep, üks kõige levinumaid/odavaid kõvasid asju ongi seesamune G260, mis mul on.

Seda leiab siis näiteks 325 rullnoka alt ja vist ka M30-ga masinate alt.

Samas on selle kastiga nii, et üle 500hp ma eriti kaua ei prooviks. A pole probleemi, mul peaks tagasild enne lahkuma... :-D
[url=http://www.e21.ee/galerii/album658]TurboLestaKala[/url] | [url=http://jam.axatem.ee]JAM Racing[/url]
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ivar »

Vana ja uus.
Pilt

Vanale sai piilumiseks aken sisse lõigatud, kasti normaalselt avamiseks jäi jõudu väheks. (või mõistust)
Pilt

Seoses kasti vahetusega tuli vahetada ka kardaan ja leevendi. Sobivad jupid pärinevad 325td küljest.
Sidurikojas sai hoovastikule natuke muudatusi tehtud. Esialgu tundub et tulemus positiivne, sidur ei lahuta enam nii madalalt. Väike testisõit

Järgmisena tahaks vanose uuesti külge ühendada. Vahepeal on tekkinud mõned ideed, mille abil ehk õnnestub selle müra veidi leevendada.
Mingi aeg lähevad vahetusse klapitaldrikud. M60 mootori taldrikud on samuti 6mm säärega klapile, kuid on mõeldud topelt klapivedrude jaoks. Seetõttu on nad massiivsemad ja tugevusvaru peaks suurem olema.

Pildil järjest: M50, M60, M50TU(praegused), M52.
Pilt
Mardo
Postitusi: 589
Liitunud: 26.10.2005 0:16
Asukoht: Võru
Kontakt:

Postitus Postitas Mardo »

uus paistab olema ZF kast :-D
täpsemalt mis kastiga tegu?
- KKD Motorsport - EstPerformance -
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ivar »

Ei leidnud kasti pealt niisugust koodi, mille järgi saanuks täpselt kindlaks teha, aga e36 328i alt on ta pärit, nii et kasti täpsem nimetus peaks olema ZF S5D320 Z.
Kasutaja avatar
Raimo
Postitusi: 160
Liitunud: 13.04.2006 19:04

Postitus Postitas Raimo »

hents99 kirjutas:
qpi kirjutas:
ivar kirjutas: Vahepeal juhtus niisugune asi, et käigukasti teine käik asendus vaba käiguga. Getrag 250 asemel läheb ilmselt nüüd alla ZF 320.
See tähendab, et kuni 700hp peaks suht muretu olema.
Ja umbes kui mitu Nm`i?

Millelt need ZF 320 kastid pärinevad? Btw, mis oleks bmw`de tugevaimad vanemad ja kättesaadavamad kastid ? Eelkõige huvitaks sellised, mis on eemaldatava sidurikojaga.

Hetkel sätin V8 otsa Getrag`i 265 kasti, aga uurin igaks juhuks juba tugevamate kohta ette ära.
No midagi odavamat, sellesmõttes.
See kast ongi kõige lihtsamalt kättesaadav ja mõistliku hinnaga kast.
Korras G260 kipub paraku eestimaal juba haruldus olema, sest olematu hooldusega on enamik neist ära lõhutud.

Lubatud sisend Nm arv on kasti nimes ära toodud. Enamik talub küll veidi rohkem.
S5D320 Z tähistus tähendab järgnevat
S - schaltgetribe (manuaalkast, A oleks automaatkast)
5D - käikude ärv
320 - sisend Nm arv
Z - ZF toodetud kast. G tähendab Getragi toodetud kasti.

Sealt edasi tuleks vaadata uuema otsa GS6-53DZ kasti (53 -> kuni 530 Nm). See peaks olema polditava kojaga, sest on kasutusel nii 123d, 335i TT, 535i TT, M5 ja M6 all.
Hetkel veel saadavus kasin aga mõne aasta pärast (siis kui neid piisavalt puusse on aetud) kindlasti parem kui S6S 420G kastil (e36 m3 3.2, e46 m3, e34/e38/e39 4.0, e39 m5), mille eest küsitakse hetkel 1000-2000 EURi.
BMW E30 M3 343hj | Hestec EMS, 3" exhaust, Brembo big brakes, Powerflex etc
BMW E46 V8 - under construction
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ivar »

Talverõõmud:
Pilt
Liikuva pildina
Viimati muutis ivar, 03.01.2010 20:30, muudetud 1 kord kokku.
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ivar »

Klapivedrude kokku surumiseks vajalik jubin:
Pilt

Vedrutaldrikute vahetus:
Pilt

Lisaks asendusid M50 väiksed klapivedrud M60 mootori vedrudega, mis on tiba pehmemad.
Vanos on nüüd uuesti tööle rakendatud. Süsteemi sai natuke modifitseeritud rulliklaagrist pikilõtku eemaldamisega ning mõningate uuemalt mootorilt pärit juppide kasutamisega.
Hetkel käib üsna vaikselt.
http://beisansystems.com/procedures/sin ... cedure.htm

Üks pisike täiendus ka mootorist eemal:
Pilt

M50 TB-st tehtud klapp väljalaske küljes võimaldab vajadusel veidi valjemaid helid kuuldavale tuua. Avamine toimub alates rõhust 0.5bar.
Mardo
Postitusi: 589
Liitunud: 26.10.2005 0:16
Asukoht: Võru
Kontakt:

Postitus Postitas Mardo »

huvitav väljalaske süsteem :lol:
siin sõpradega just hetk tagasi naersime neid
välismaiseid elektroonilisi klappe :-D
Pilt
- KKD Motorsport - EstPerformance -
ahto42
Postitusi: 598
Liitunud: 24.07.2006 12:25
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas ahto42 »

Corvette'l ju sama süsteem. Rahulikult sõites saab vaikust nautida ja kui vaja siis lärmata. Naise Accordil oli ka eelmine omanik sportpüti lõppu pannud. Linnavahel ei häirigi, aga maanteel 90-100km/h hakkab pikapeale häirima see lörin.
Servemet OÜ
Puurid, keermepuurid, freesid, laagrid jne
www.serve.ee

Looduslikud, keskkonna sõbralikud ja tõhusad puhastusvahendid www.chrisal.ee
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Huvitavaid komponente selle summutilahenduse jaoks kasutatud. :)
Peaks Subarule ka midagi sarnast leiutama, et lärin ajudele ei käiks.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Maik
Postitusi: 725
Liitunud: 19.06.2008 12:23
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Maik »

http://www.amiflex.ee/pilt/v/autod/Corv ... 8.JPG.html ma tegin manuaalsed enne lõpupütte, pealtpoolt keeratavad .
Mis nendest välismaa omades siis naljakat siis on ? Minuarust päris mõistlikud-kuigi kallid osta ca 200 eur vist olid. Enda omad 0 eek.
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
twist
Postitusi: 84
Liitunud: 01.06.2006 17:28

Postitus Postitas twist »

Driftifoorumis oli selline pilt naljateemas:
(no offence)
Pilt
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

Mu naise autol (E36 328i) on selline süsteem juba originaalis peal. Aga seda küll summuti viimases otsas...

* ja seda klapiga süsteemi on vist ka paljudel teistel bmw'del hiljem kasutatud.
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ivar »

Ei oleks arvanudki, et just see pisike väljalaske aretis nii palju vastukaja tekitab :).
Kelle jaoks naljakas, kelle jaoks mitte, oma eesmärki täidab ta väga hästi.
Muidu algselt oli küll plaanis asi veidi soliidsemalt lahendada: tagapütt ümber teha, summuti otsad jämedamate vastu vahetada ja ühele neist 328 stiilis klapp vahele (on oluline, et voolavus oleks ka vaikses reziimis võimalikult hea). Polnud aga ettekujutust, kas süsteem üldse korralikult toimima hakkab, seetõttu sai esialgu (ajutiselt-igavesti) lihtsam tee valitud.
Vasta