Na vs turbo performance nukad

Kuidas oma auto dünaamikat paremaks muuta ?

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Na vs turbo performance nukad

Postitus Postitas Kuuno »

Lugesin veidi ja hakkasin mõtlema et mis on tegelik vahe neil.
vabalthingaval ja turbo niukal on suurem lahtioleku aeg ja tõus aga kas nende suur erinevus on nurgas endas? et vabalthingava omad on vist varasemad ja turbol hilisemad?
lugesin kuskilt et väga vabalt võib panna vabalthingava performance nukkasid turbole kuid ise olen muud kuulnud varem...
:?
xjan
Postitusi: 236
Liitunud: 09.12.2004 19:03
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas xjan »

vabalthingava stock nukk + vabalthingavale turbo peale on ok, performance nukka, mis on ikka mõeldud vabalthingavale pole mõtet turboautole toppida. Loe natuke kraadidest, nurkadest.
http://tatech.dc-ice.ee /// http://www.dc-ice.ee
Turbo- and supercharged engines suck in air, compress it and force it into the cylinders, NA engines just suck... ;)
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

no seda ma mõtlengi...lihtsalt sattusin yhte foorumi juttu lugema kus oli räägitud vastupidi.
küsingi kas on õige et vabalthingavalt on timing varasem? või hilisem :S
Kasutaja avatar
olaf
Postitusi: 14
Liitunud: 20.02.2005 22:13
Asukoht: Tln

Postitus Postitas olaf »

NA nukk (eriti performance) ei tohiks turbo mootorile minna juba suure overlapi tõttu.
RedZone
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

sellesmõttes et tavaline nukk sobib turbokale päris hästi! na performance jah mitte...nüüd leidsin endale ise vastuse kah vist....
http://www.turbochargedpower.com/Camshafts.htm
pms on suur asi vist sellest et sisselaske ja väljalaske klapid ei oleks korraga lahti(overlap) , sest kui väljalaskes on surve suurem siis tekib tagasisurve sisselaskesse...
selleks on vaja sisselakse klapi avanemist viivitada aga siis kui vaja et ta avaneks siis võimalikult kiiresti( suurem tõus? )
henri
Postitusi: 385
Liitunud: 22.03.2005 18:10

Postitus Postitas henri »

Natuke omalt poolt ka siis:
See link mille panter andis räägib overlapist ja üleüldiselt nuka ajastamisest. DOCH mootoritel on ju nukad seatavad seega performance nukk ei tohiks valmistada probleemi, lihtsalt ei saa kasutada samu seadeid mis na mootori puhul. Performance nukk on eriline just oma durationi ehk lahtioleku aja poolest. Ja turbomootorile, juhul kui tegu ikkagi võimsuse mitte tänavasõidukõlblikkuse (on alles sõna :-D ) tagaajamisega siis osta aga. Nt olete märganud et võistlusautode (ka ülelaadimisega) pöörded on pikalt üle 1000, see sellest et nukk on karm. Samas on performance nukkadel suurem lift mis on ka suur pluss võimsusejahil. Ja vabalthingava mootori nukk on sisuliselt sama mis ülelaadimisega, ainult need kõige karmimad ei ole soovitavad.

Igatahes kui midagi segast siis küsida, võibolla suudan abiks olla :roll:
henri
Postitusi: 385
Liitunud: 22.03.2005 18:10

Postitus Postitas henri »

Lisaks veel:
Kui on valida sama durationiga nukkasid erineva liftiga, siis na mootoril tuleb valida väike lift et takistused kõrgetel pööretel väga suureks ei lähe. Samas turbo konele valid hästi suure liftiga nukka. Muud erinevust ei olegi. Kui sul on nt celica 3SG turbo kone siis nuka valiku leiad siit, kus nt 288 durationiga nukkasid on nelja erineva liftiga
rookie
Postitusi: 105
Liitunud: 10.05.2005 12:17

Postitus Postitas rookie »

Kui paned NA performance nuka, siis tuleks eelistada suurema sisselaskenukiga kiireid tänavanukki.

Samas Oksaneni mossel on mosse stock nukk, mootor töötab 3 bar-iga ja võimsust arvake ise :roll:

Sellel A-soundi valgel turbo iX-il pidi olema see schricki tänavavõll.
MazdaGTI
Postitusi: 125
Liitunud: 03.09.2005 23:13
Asukoht: Tagadi getho.
Kontakt:

Postitus Postitas MazdaGTI »

Henri kirjutas:Natuke omalt poolt ka siis:
DOCH mootoritel on ju nukad seatavad.
Igatahes kui midagi segast siis küsida, võibolla suudan abiks olla :roll:
Kas kõigil autodel :shock: Endal on auto motoks FE3N ja kohe kuidagi ei hakkanud mingit regullimis kohta silma :?
http://www.mazdasgarage.com/foorum/" onclick="window.open(this.href);return false; Mazda autofoorum
http://www.db-hp.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

See tähendab seda, et on võimalik üht nukka teise suhtes reguleerida, aga ainult rihmahamba kaupa, mis võib paljuks osutuda.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
MazdaGTI
Postitusi: 125
Liitunud: 03.09.2005 23:13
Asukoht: Tagadi getho.
Kontakt:

Postitus Postitas MazdaGTI »

Ratta suurust vaadates kipub tösi olema :? aga katsetuseks, kummale poole ja kumba :help
http://www.mazdasgarage.com/foorum/" onclick="window.open(this.href);return false; Mazda autofoorum
http://www.db-hp.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Samvel
Postitusi: 655
Liitunud: 29.11.2004 10:31
Asukoht: Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Samvel »

nukkade seadistamiseks on mõeldud sellised asjad nagu reguleeritavad nukarattad. Terve hammas "üle visata" ei ole mingi reguleerimine. Lisaks on vajalik ülitäpne dyno, mis suudab näidata ka väiksemat muutust - sellist aga Eestis veel pole.

Teooriat saab lugeda näiteks siit: http://www.muzzys.com/articles/lobe_centers.html
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia
rookie
Postitusi: 105
Liitunud: 10.05.2005 12:17

Postitus Postitas rookie »

Turboautodel on vahelduva eduga kasutatud nn kiireid tänavavõlle - stockist vähe erinevaid.

Valgel A-soundi autol on peal see ebasümmeetriline Schricki võll - too töötab hästi ilmselt seepärast, et sisselaskenuka parameetrid on väheke suuremad kui väljalaskenuka omad.

Ilmselt on igal mootoril asi erinev ja sellist universaalset asja (ala +20 kraadi ja +0,5 tõusu) pole olemas.
Kasutaja avatar
zoom1
Postitusi: 833
Liitunud: 03.12.2004 20:27
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas zoom1 »

Mitu kraadi on umbes ühe hammba võrra edasi keeramine?

tegelikult saab ka selle välja arvutada :)

NT:
100 hammast = 360 kraadi
1 hammas = x kraadi
x = 360/100
x = 3,6 kraadi
CA18DET best et 11.1s 205kmh
aibast
Postitusi: 121
Liitunud: 27.06.2005 10:11

Postitus Postitas aibast »

nu jah, endal siin nuka seadistusega jamad Volvol. Kas asi on pool hammast varajane või pool hammast hiline. Vajasega töötab moto väheke ebastabiilselt aga jõudu madalamatel pööretel rohkem ja jääb teatud piirist pidevalt püsima. Turbo kruvib kiiremalt käima. Hilisemaga aga jõud kõrgemal pööretel aga madalatel väiksem ning töötab rahulikumalt.
Volvo 740 kaubik - varsti fööniga.
Volvo S80 D5 - igapäeva liikur
Vasta