1,8T jahtub liiga maha

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Martti
Postitusi: 20
Liitunud: 01.03.2005 17:50
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Martti »

taxu kirjutas:Kas termostaadi näppimiseks peab alla ronima? Ok, radika kraani avamiseks, aga kas veel millekski?
ei, kui põhjakatet ei ole
Turbopassat
Postitusi: 112
Liitunud: 27.02.2008 13:01
Asukoht: Pärnumaa, Vändra

Postitus Postitas Turbopassat »

taxu kirjutas:Kas termostaadi näppimiseks peab alla ronima? Ok, radika kraani avamiseks, aga kas veel millekski?
1,8T termostaat asub esinina all... et see kätte saada tuleb jah auto all toimetada.
Mul seoses sellega tekkis ka kunagi küsimus et mispidi see veering seal sellel mootoril üldse käib kui termostaat asub sisuliselt radika alumise nurga juures. Kas tosool läheb radika alt nurgast sisse ja sellest ülemisest lõdvikust tuleb välja? mulje jääb küll selline...
VW PASSAT 1,8T '97' 110kw
0-100 km/h - 8,4 s
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas taxu »

Veering algab ikka alati radika alt ja suundub mootorisse. Muidu oleks väiksegi lekke korral kohe mootor koos.
A tegelt mulle tundub, et sa ajad nüüd midagi segi. Termostaat peab ju üht otsa pidi väikse ringiga kokku puutuma, kust ta muidu teab palju seal temp on ja millal avaneda. Kuidas saab seal radika all otsas väike ring joosta? termostaadid reeglina paiknevad ikka veepumbaga samas korpuses, kuhu siis suubuvad nii väike kui suur ring.
Netis kolades leidsin, et su pump peaks vist selline välja nägema:

Pilt

Ja siin näha ju termostaadi kinnitusava kohe pumba tiiviku taga. Kui sa radika otsa juures tegutsed, siis vahetad mingit muud juppi, mis pole küll jahutusvee termostaat.

Ja see pilt näitab tema asukohta mootori küljes:

Pilt

Näha siis termostaadi paigaldusava.
Võimalik et mu leitud pildid pole täpselt sinu mootorist, aga põhimõte jääb samaks- termostaat asub pumba küljes, mis omakorda mootori küljes.
Viimati muutis taxu, 19.01.2010 16:15, muudetud 2 korda kokku.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Kasutaja avatar
uzzac
Postitusi: 168
Liitunud: 30.10.2008 15:29
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas uzzac »

pigem radika küljes on sul ventika andur.
ahto42
Postitusi: 598
Liitunud: 24.07.2006 12:25
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas ahto42 »

Tavaliselt läheb radika altpoolt mootorisse ja ülevalt poolt radikasse.
Servemet OÜ
Puurid, keermepuurid, freesid, laagrid jne
www.serve.ee

Looduslikud, keskkonna sõbralikud ja tõhusad puhastusvahendid www.chrisal.ee
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas taxu »

Aga äkki seal kogu kala ongi: tead sa ikka mis asi on termostaat ja milline ta välja näeb? Kui pakud et midagi sellist, siis oled õigel teel:

Pilt
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Aigo
Postitusi: 1100
Liitunud: 29.07.2007 22:41
Asukoht: tartumaa nõo lähistel

Postitus Postitas Aigo »

it's located on the right hand side of the engine under the intake manifold and behind the alternator. there is a black plastic housing that does not appear to be large enough to hold the thermostat, but it is.
sellise teksti leidsin mina kohe kui panin google otsingusse vw 1.8 turbo thermostat.

see asub paremalpool sisselaske kollektori all ja generaatori taga must plastik "ulualune" :D paistab, et sinna termostaat ei mahuks, kuid seal see on.
Pilt
Martti
Postitusi: 20
Liitunud: 01.03.2005 17:50
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Martti »

ma arvan, et piki asetusega mootoril ei ole termostaat teise koha peal.

http://forums.audiworld.com/showthread.php?p=16925102
Aigo
Postitusi: 1100
Liitunud: 29.07.2007 22:41
Asukoht: tartumaa nõo lähistel

Postitus Postitas Aigo »

mootor ju sama.
Pilt
Turbopassat
Postitusi: 112
Liitunud: 27.02.2008 13:01
Asukoht: Pärnumaa, Vändra

Postitus Postitas Turbopassat »

taxu kirjutas:Aga äkki seal kogu kala ongi: tead sa ikka mis asi on termostaat ja milline ta välja näeb? Kui pakud et midagi sellist, siis oled õigel teel:

Pilt
Ära mind nüüd nii juhmiks ka pea :D Loogiline et tean milline termostaat on ja asubki veepumba küljes, täpselt selline nagu sinu pildil. Ligi pääseb sellele auto esinina alt. Tahab keegi miljoni peale kihla vedada :) Ei viitsi pilte teha aga nii see on.
VW PASSAT 1,8T '97' 110kw
0-100 km/h - 8,4 s
Turbopassat
Postitusi: 112
Liitunud: 27.02.2008 13:01
Asukoht: Pärnumaa, Vändra

Postitus Postitas Turbopassat »

Martti kirjutas:ma arvan, et piki asetusega mootoril ei ole termostaat teise koha peal.

http://forums.audiworld.com/showthread.php?p=16925102
Sinu lingil näidatud mootor ei ole juba selgelt näha tähisega AEB... Vot selle aasta 1,8T AEB passati termostaat küll sellises kohas ei asu.
VW PASSAT 1,8T '97' 110kw
0-100 km/h - 8,4 s
Turbopassat
Postitusi: 112
Liitunud: 27.02.2008 13:01
Asukoht: Pärnumaa, Vändra

Postitus Postitas Turbopassat »

uzzac kirjutas:pigem radika küljes on sul ventika andur.
Ei ma ei mõelnudki et radika küljes... Lihtsalt radika alt nurga juurest lähened termostaadile. Sorry kui valesti aru saite aga probleemi lahendus ei ole antud juhul see et ma ei tea mida vahetan :lol:
VW PASSAT 1,8T '97' 110kw
0-100 km/h - 8,4 s
Turbopassat
Postitusi: 112
Liitunud: 27.02.2008 13:01
Asukoht: Pärnumaa, Vändra

Postitus Postitas Turbopassat »

Turbopassat kirjutas:
taxu kirjutas:Aga äkki seal kogu kala ongi: tead sa ikka mis asi on termostaat ja milline ta välja näeb? Kui pakud et midagi sellist, siis oled õigel teel:

Pilt
Ära mind nüüd nii juhmiks ka pea :D Loogiline et tean milline termostaat on ja asubki veepumba küljes, täpselt selline nagu sinu pildil. Ligi pääseb sellele auto esinina alt. Tahab keegi miljoni peale kihla vedada :) Ei viitsi pilte teha aga nii see on.
Kus juures võibolla saab ka ülevalt kuskilt ligi aga alt lähenedes ei pea mitte üht asja eest ära võtma. Pääsed kohe padruniga polte keerama (2x 10 padruniga keeratavad)
VW PASSAT 1,8T '97' 110kw
0-100 km/h - 8,4 s
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas murjam »

Ühinen 'klubiga', kuna mu CA18DET mootori temperatuur püsis maanteel 70C ligidal, vahetasin termostaadi, nüüd püsib mõned kraadid kõrgemal, kuid ikkagi mitte 82C, nagu olema peaks. Radikas on samas kuum, niiet muud varianti ei ole kui vesi kuidagi termostaadi-august läbi käib. Temperatuuri vaatan stock anduri signaali järgi Megasquirt-ist ja see on täpne: iga ilmaga on 1. korda käivitades temp väga ligidal välistemperatuurile ning ventikas (eraldi termolülitiga) läheb tööle täpselt 89-90C peal, nagu peab.
Tellisin ära sama tootja (Wahler) uue termostaadi 88C, loodan, et praegune oli lihtsalt praak või peab mu esitatud hüpotees paika.

Muuseas, CA18DET-il ringleb vesi ülevalt alla (parandage, kui eksin).

Seda ka veel, et Nissani originaal termostaat maksab 400+EEK (vs 100EEK)
Lauda nitro
Kasutaja avatar
HoCi
Postitusi: 107
Liitunud: 19.04.2005 13:28
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas HoCi »

Mul b-osa termostaatidega halvad kogemused olemas nii, et soovitan ka a-osa. Honda puhul oli üks a la 150-200kr, originaal u. 400kr. Ega seda jupikest tihti vahetama ju ei pea nii, et võib ju korra selle investeeringu teha ja osta originaal termostaadi..enda mugavam ja mootor läheb ka kiiremini soojaks (kulub vähem).

Turbomootorid üldiselt vist lähevad kiiremini soojaks, kui NA mootorid? Evo igatahes läks uskumatult kiiresti soojaks...ei suutnud uskuda. Kui Honda ja BMW läksid soojaks, siis evo jõudis 1/3 teekonnaga juba töösoe olla(kuigi evol on suhteliselt suur õliradikas ees).
Civic VTi-T
Vasta