Roolivõimu probleem?

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Subsik
Postitusi: 16
Liitunud: 12.08.2009 11:32
Asukoht: Tallinn

Roolivõimu probleem?

Postitus Postitas Subsik »

Täna suht äkki tekkis probleem roolivõimu toimimisega. Varasemalt pole probleeme esinenud. Autoks Impreza STI (Vers.7). Kui sõita maanteel otse ja rooli liikumine on ca kuni 20 kraadi, siis nagu toimib. Aga kui vaja rooli keerata juba pool ringi, siis läheb rool raskeks, sama moodi, nagu juhtub mõnikord vigursõidus, kui mootori väikestel pööretel vaja hästi palju rooli keerata. Õlitase on normis. Silmaga mingeid lekkeid ei ole. Kui kohapeal hoidsin jalaga mootoril ca 2500 pööret ja proovisin keerata rooli ühest äärest teise, siis äkki ca 1-ks roolipöördeks läks rool kergeks (normaalseks) aga pärast jälle raske ja jäigi raskeks. Natuke-vaevutuntavalt rool nagu keeramisel jõnksutab ka. Kas kellelgi on kogemusi? Kas võib tegemist olla külmast tingitud probleemiga? Või on aeg hakata uut roolivõimu pumpa otsima. Auto läbisõit 150000+ km-t. Või on pigem roolilattiga midagi lahti?
Viimati muutis Subsik, 01.01.2010 21:46, muudetud 1 kord kokku.
Subsik
Postitusi: 16
Liitunud: 12.08.2009 11:32
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Subsik »

See jäi lisamata, et rihm on ilusti pingul ja libisemist ei tohiks olla.
Master003
Postitusi: 222
Liitunud: 11.04.2006 18:01
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Master003 »

alguses vaheta rv õli ära
Volvo S70 T5[color=red]M[/color]
Subsik
Postitusi: 16
Liitunud: 12.08.2009 11:32
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Subsik »

Roolivõimu õli on olnud kasutusel alates oktoobrist 2009. Siis oli autol mootor maas ja kogu rooli süsteem oli ka õlist tühi ja lahti. Võin muidugi uuesti vahetada. Tean, et Audil käib mingi spets roheline õli roolisüsteemi. Subarul vist ei ole nii. Igatahes ei ole õli roheline, mis hetkel sees. Saan muidugi uurida, mis õli oktoobris sisse läks. Mis õli oleks soovitav kasutada Subarul? Äkki tõesti õli viga et külmaga liiga paks. Samas sõitsin paar nädalat tagasi, kui oli ca 17 miinust ja siis ei olnud probleemi. Kas on kondensvee tekkimise võimalus roolisüsteemis?
Marko
Postitusi: 760
Liitunud: 02.02.2005 17:43

Postitus Postitas Marko »

Subarul roolivõimus ATF õli, punast värvi.
Ma pole varem kuulnud, et roolivõimu kondents tekiks.
Opel Calibra 2.0T 4wd | Subaru Impreza 2.5 WRX | Opel Astra GSI rwd & turbo | Mazda 6 MPS | Autopeatus OÜ - http://www.autopeatus.ee
[b]Autode hooldus, remont ja lisavarustuse paigaldus - masinate ehitamine visioonist teostuseni[/b]
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Lappa kohapeal ühest servast teise rooli, tundub nagu õhk oleks sees.
Mul ka peale pikka seismist väristab rooli ja algul rool raske aga see kaob sõitmisega ise ära.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Subsik
Postitusi: 16
Liitunud: 12.08.2009 11:32
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Subsik »

Mul just nii, et kui kohapeal lappan ühest äärest teise siis läheb kindlalt raskeks. Kui just sõidust tulnud ja kohapeal lapata, siis ca 1.5 ringi on kerge ja siis läheb raskeks. Olen juba ka ise välja mõelnud, et asi on roolilati juures olevates klappides. Ilmselt seal mingi sodi vahel. Sest mõnikord ka rooli mitte keerates tunnen nagu rooli õrna tõmblemist. See viitab, et mingi klapp laseb õli läbi. Võtan lahti ja puhastan ära. Äkki on läti insenerid mõne treilaastu sisse unustanud:))
Subsik
Postitusi: 16
Liitunud: 12.08.2009 11:32
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Subsik »

Lihtsalt teema jätkuks, et probleem oli RV pumba klapis. Klapi ja pesa vahele oli kiilunud mingi tahke osis ja ülerõhu klapp jäigi avatuks, kuna vedru ei suutnud seda sulgeda.
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas taxu »

Jaa, sitatõrje ettevaatusabinõud igasugu kinniste süsteemide avamisel pole kunagi ülearu.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Vasta