Lada 2101 1,6T, 1973, Jan

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Jan
Postitusi: 8
Liitunud: 17.03.2007 19:45

Lada 2101 1,6T, 1973, Jan

Postitus Postitas Jan »

Paneks ka enda projekti siis üles.
Auto ehitamist sai alustatud tegelikult juba kevadel aga mõtlesin, et ennem kui asi pole sõidukorras ei hakka teda siia üles panema.

Mootor on täiesti originaal, ainult kerge hooratas on pandud külge(peaks olema Estonia vormeli oma). Turboks on Audi S4 turbo K24. Rõhku juhib hetkel ainult wastegate, mis on samuti pärilt audilt ning millele on sise pandud 1,8 bar vedru. Jagaja on ümber tehtud selliselt, et rõhu all keerab süüte hilisemaks, et vältida detonatsiooni.

Novembri lõpus sai ka dynos käidud: tulemuseks 128 kw ja 252 Nm rattast. Esimene tõmme on 1,2 bar ülerõhuga, teine ja kolmas kusagil 1,4 bariga.

Pilt

Rohkem infot ja pilte üritan panna järgmisesse posti, kuna nagu siia rohkem pilte üritan lisada, saan kohe ban'i.
Viimati muutis Jan, 17.12.2009 15:22, muudetud 1 kord kokku.
Jan
Postitusi: 8
Liitunud: 17.03.2007 19:45

Postitus Postitas Jan »

Mõni pilt autost: välimus pole küll kõige ilusam aga tegelikult tundub kere olema päris heas korras, on ainult pindmist roostet
Pilt
Pilt

Kapoti alt paar pilti:
Pilt
Pilt
Pilt

Väljalaske kolle sai tehtud ise uus 32mm sisemõõduga mustast materjalist:
Pilt
Pilt

Karpa on Weber Dat32 mis on sobiv turbo autole. Vahetatud on ainult kaane tihend kummist tihendi vastu, nõelklapp on pandud kummist otsaga.
Pilt
Kütusepumbaks on hetkel mingi suvaline paagiväline pump. Kütuserõhu regulaatoriks on pandud Malpassi regulaator mis tõstab rõhku 1:1 turbo rõhuga.
Pilt

Cooler on "hiinakas" 300x450 kärjega. Sellele pidi natuke ruumi tegema:
Pilt
Pilt
mart154
Postitusi: 735
Liitunud: 01.02.2005 20:48
Asukoht: Western Australia

Postitus Postitas mart154 »

oot. 1.8 bari ülerõhku või ikka absoluutrõhku? :)
[url=http://www.e21.ee/galerii/album658]TurboLestaKala[/url] | [url=http://jam.axatem.ee]JAM Racing[/url]
Jan
Postitusi: 8
Liitunud: 17.03.2007 19:45

Postitus Postitas Jan »

Vedru on 1,8 bar absoluutrõhku (0,8 üle). See ei tähenda, et sellise ülerõhuga sõidaks. Talveks on auto garaazis, aga sõitsin viimati 1,4 bar'iga, kuigi sai ka wastegete kinni keeratud ja proovitud ka 1,8 bar ülerõhku.
Kasutaja avatar
RKsilver
Postitusi: 259
Liitunud: 14.01.2008 23:16
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas RKsilver »

mootori sisu pole näppinud ?

mis asi sul süüdet juhib ?
surveaste ?

Silver
Jan
Postitusi: 8
Liitunud: 17.03.2007 19:45

Postitus Postitas Jan »

Mootor on täiesti originaal, midagi hetkel veel teinud ei ole. Süüdet juhib originaal kontaktidega jagaja, mis on ringi tehtud. Surveaste on ka originaal 8,5:1.
Aare
Postitusi: 78
Liitunud: 30.12.2007 20:46
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Aare »

Päris hea vaadata, siin ainuke karpaprojekt, kus ehitaja on endale füüsika selgeks teinud. Respect.
Motary1
Postitusi: 729
Liitunud: 18.04.2007 21:24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Motary1 »

Kaua see originaal tehnika sellist jõudu vastu peab? rohkem kui kahekordne originaal jõud ju
Väga vägev saavutus siiski 8)
IvarR
Postitusi: 402
Liitunud: 26.07.2005 11:09

Postitus Postitas IvarR »

Vot see on küll mõnus projekt, loodan et kestab ka.
Mootori juhtajude müük/paigaldus/seadistamine.
Võistlusautode ehitus.
Jan
Postitusi: 8
Liitunud: 17.03.2007 19:45

Postitus Postitas Jan »

Aare kirjutas:Päris hea vaadata, siin ainuke karpaprojekt, kus ehitaja on endale füüsika selgeks teinud. Respect.
Kui ehitama hakkasin, siis ega eriti ei teadnud küll seda karpa töö põhimõtet. Aga lugedes teooriat ja ise katsetates on see juba üpriski selgeks saanud, kuid arenguruumi on veel küll.

Siiamaani on mootor küll hästi vasu pidanud ja eks ta peab ilmselt veel kui kõik seades on. Talvel on tegelikult plaanis mootor lahti võtta ja kindlasti kolvid ära vahetada, kuna need peaks olema hetkel kõige nõrgem lüli. Samas oleks juba mõtekas ka teised kepsud panna. Veel tahaks plokikaant ka järgi aidata kuna selle taga on ka arvatavasti päris palju kinni.
_siim_
Postitusi: 415
Liitunud: 21.01.2008 15:16
Asukoht: Helsinki

Postitus Postitas _siim_ »

Küsin ka ühe küsimuse,kui keeruline sul karpat oli hankida ning kui saladus pole siis mis hinnaga kätte said.
Ning teine,siin foorumis küll suht ebatavaline aga palju karpaga küttekulu on boosti all? :-D
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas hents99 »

Muide "turbo kit'e" müüakse erinevatele karbuuridele, on ka saadaval valmis karpasid, 2 lõõrilisetel hinnad ca 6k tükk.
Jan
Postitusi: 8
Liitunud: 17.03.2007 19:45

Postitus Postitas Jan »

Karpat hankida pole üldse keeruline. Ise tellisin ebayst kasutatud karpa ja maksis see 2700 krooni (Soomes uus selline 580 EURi). Antud karpa ei olnud tegelikult kohe valmis rõhu all töötama. Juurde tuli veel tellida kummist ülemise kaane tihend, ning kummist peaga nõelklapp. Aga et autot korralikult tööle saada ei piisa ainult sellest, et ostad karpa ja kruvid külge. Et asja seadesse saada on veel vaja erinevaid düüse ja emulsioonitorusid, mida on ka juurde ostetud omajagu. Tegelikult on see karpamajandus läinud maksma päris palju. Ma arvan, et sellise raha eest oleks saanud juba Megasqiurti aju (tulevikus tuleb nagunii). Aga kuna endal on asja vastu huvi ja ei ole nagu teisi sarnaseid projekte kohanud, siis mõtlesin, et miks mitte proovida. Küttekulu ei olegi tegelikult väga hull. Viimati oli rikkapoolse seguga u. 15l sajale. Seda saab kindlasti alla kui seadistusega natuke veel vaeva näha.
Vasta