HDI mootor ei lähe soojaks ja kaob vahel jõud

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Aigo
Postitusi: 1100
Liitunud: 29.07.2007 22:41
Asukoht: tartumaa nõo lähistel

HDI mootor ei lähe soojaks ja kaob vahel jõud

Postitus Postitas Aigo »

selline mure, et Grand Vitaral HDI mootoriga ja temperatuur ei tõuse kuidagi eriti ning vahel viskab mootoritule põlema ja jõud kaob.

diagnostis leiti õhulugeja viga, vahetasime ära ja mingi nädal aega muretu, nüüd sama saaga kuid tuli kustub ära ja diagnostis vigu ei leitud.
Pilt
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Postitus Postitas KaroK »

Eitea, mis on õhulugejal seost mootori temperatuuriga ?
Vaata parem temperatuuriandureid ja andurite pistikuid.
Aigo
Postitusi: 1100
Liitunud: 29.07.2007 22:41
Asukoht: tartumaa nõo lähistel

Postitus Postitas Aigo »

no teine põhjus on ju, et jõud kaob ma ei hakkand sellepärast kahte teemat tegema ju.

aga termo andurid mõlemad kontrollitud, juhtmeid vaatasin ka

aga kas on võimalus, et termostaat jääb avatuks?
Pilt
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Postitus Postitas KaroK »

Kui salongisoendus peale pikemat sõitu sooja ei puhu, siis on termostaat vigane.
Termostaadi töö on ju küll elementaarne. Tavaliselt on auto jahutussüsteemis nn "suur ring" ja "väike ring" . Väiksesse ringi kuuluvad mootoriplokk ja salongisoenduse radikas. Kui need kaks on soojad (vastavalt termostaadi töötemperatuurile ca. 60-90 kraadi) siis termostaat avaneb ja laseb kuuma vee suurde radikasse, mis tavaliselt asub auto ninas. :-D
Sellise süsteemi eesmärk on hoida mootori temperatuur optimaalses vahemikus.

Selle jõu kadumise kohta ei oska praegu miidagi öelda.
Tee üks asi korda ja siis vaata edasi :)
Aigo
Postitusi: 1100
Liitunud: 29.07.2007 22:41
Asukoht: tartumaa nõo lähistel

Postitus Postitas Aigo »

[quote="KaroK]
Termostaadi töö on ju küll elementaarne. :)[/quote]

jah aga vaata termostaadi töö põhimõte on, et seal on ühelpool vedru ja teiselpool on piiritusega mingi surve värk, et kui temperatuur tõuseb siis piiritus paisub ja surub klapi lahti.
Pilt
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Postitus Postitas KaroK »

Aigo kirjutas:
jah aga vaata termostaadi töö põhimõte on, et seal on ühelpool vedru ja teiselpool on piiritusega mingi surve värk, et kui temperatuur tõuseb siis piiritus paisub ja surub klapi lahti.
Enamus termostaate, mida mina olen käes hoidnud, evivad mahtu muutva komponendina mingisugust vaha.
Niisama targutan :-D
Aigo
Postitusi: 1100
Liitunud: 29.07.2007 22:41
Asukoht: tartumaa nõo lähistel

Postitus Postitas Aigo »

vb on ka vaha aga no olen kuulnud lihtsalt, et piiritus, kuid see viga ongi leitud, asi oli selles, et termostaati kui sai lastud vahetada siis need tüübid ei viitsinud vana tihendit välja kookida ja panid termostaadi uue tihendiga sisse aga vana tihend nüüd termostaadi vedru vahel ja termostaat lahti.


ehk see viga leitud.


aga jõu osas kas tõesti võib õhulugeja jälle peetis olla? esinduse asi ja garantii läbi :(
Pilt
635Driver
Postitusi: 403
Liitunud: 27.09.2009 10:18
Asukoht: Tln Vilj

Postitus Postitas 635Driver »

mul oli audil mingi sarnane asi kuni avastasin,et õhuvõtu kopsikusse läheb nurga tagant mingi vaakumi ots,nii kui selle külge panin oli mure kadunud.Vahel piisas ka sellest kui välja suretasid ja uuesti käima panin sai mingi maa sõita enne kui hakkas pooma.Ühesõnaga vaata dislal vollad üle.
GTO
Postitusi: 31
Liitunud: 02.05.2007 23:25
Asukoht: Läänemaa

Postitus Postitas GTO »

kütuse filtrit võib ka vahetada.
2,0
Vasta