rumalad küsimused...

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
marr234
Postitusi: 16
Liitunud: 12.12.2007 0:14
Asukoht: tallinn-saaremaa

Postitus Postitas marr234 »

lihtsalt plokki ja kaant juba maha lihvitud. Kolvide kallale minna ei taha. tihendi paksus orig. 1.37 hks 1.2 turbo rõhk orig 0.6 tahaks 1.2-1.3 bar. lisaks sellele et surveaste tõusnud on selle lihvimistega, hakkavad klapid kolvidele liiga lähedale jääma.
supra mk3, terrano, a4b6. honda cbr900rr
krad
Postitusi: 22
Liitunud: 16.08.2009 15:34
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas krad »

Mis vahet on kõrge ja madala oomistel pihustitel?
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

krad kirjutas:Mis vahet on kõrge ja madala oomistel pihustitel?
Põhivahe on selles, et neid omavahel vahetadata ei tohi.
Madalaoomilistel on takistus väiksem (:lol: hmm) ja kõrgeoomiliste aju põleks maha. Ja vastupidi kah ei saa panna. Aga on variante, näiteks panna vahele takistid, et ajule tunduks madalaoomilised kõrgeoomilistena.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas murjam »

krad kirjutas:Mis vahet on kõrge ja madala oomistel pihustitel?
Vahe tekib sisse nende juhtimises. Kõrgeoomilistele pihustitest võib pmst lihtsalt paariks millisekundiks voolu läbi lasta ja nad pihustavad siis. Madalaoomilisi niimoodi juhtida üritades läheb vool (amprid) väga suureks (kuna takistus on väike) ning kärssab maha kas aju pihustidraiver või pihusti ise (pole proovinud :D), kui on hästi tehtud juhtmestik, siis ilmselt esimese asjana läheb ikkagi kaitse. Igatahes ei õnnestu neid juhtida 'niisama', vaid kasutatakse PWM-i: pihustile antakse avamiseks hästi hetkeks (a la 1ms) täisvool peale ning seejärel hoitakse PWM-iga mingi aeg voolu madalal (niikaua on pihusti avatud).

Mingi teooria järgselt peaks madalaoomised pihustid avama end kiiremini (kuna nad avatakse suurema vooluga), kuid minu praktika järgselt on see mõlemate pihustitüüpide puhul ikka umbes 1ms. Samuti ei mõjuta tegelikult avamisele kuluv aeg üldjuhul lõpptulemust, kus määrav sõna on pihusti juhtimise täpsuses. Vastus eeldatavale küsimusele "kummad on paremad" - vahet pole.

Kui Sul on auto, millel on stock-is kõrgeoomilised pihustid, siis sama aju otsa madalaoomilisi saad panna vaid nõnda, kui ühendad neile takistid vahele.
Lauda nitro
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas taxu »

murjam kirjutas:Kui Sul on auto, millel on stock-is kõrgeoomilised pihustid, siis sama aju otsa madalaoomilisi saad panna vaid nõnda, kui ühendad neile takistid vahele
Või eraldi P&H draiveri lisamisega aju ja pihustite vahele.
See takistiga variant jääb kõigist variantidest kõige aeglasema avanemisega. Mul olid varem niimoodi takistiga pandud. Eraldi draiverit kasutades ja jättes impulsi pikkuse samaks, tõmbas tühijooksul segu nii rikkaks, et aju ei suutnud lambda anduri järgi seda enam paika keerata- lubatud trimmipiir tuli enne ette. Ja ikka jooksis veel 10...11-ga. 0,4...0,5ms tuli impulssi lühendada et tööpunkt jääks vanasse kohta. Ehk et avanemiskiiruste vahe oli nii suur.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Jurmola
Postitusi: 8
Liitunud: 05.07.2006 13:40
Asukoht: tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Jurmola »

Minu küsimus oleks siis selline, et milline on 1.8 Kompressormootori (G60) normaalne õlitemperatuur? Tänaval, rajal. Praegu kipub olema tavatingimustes ~105 ja väheke lumepeal hullates ~150, rohkem lasknud pole. Sees on täissünt, kui see peaks lugema. Milline oleks see kriitiline piir? Usun, et kui suvel rajale minna, siis läheb see 150 veel hulka suuremaks.
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas taxu »

kus ja kuidas need temperatuurid mõõdetud on? Kas karteris nii kuum õli?
Samas loen Mobili reklaamjutust, et keegi mingil rallil ummistunud õliradikaga suutis ikkagi võita, kuigi temp karteris oli juba üle 200C. Aga normaalne nii küll ei ole
Viimati muutis taxu, 17.12.2009 16:47, muudetud 1 kord kokku.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Kasutaja avatar
RKsilver
Postitusi: 259
Liitunud: 14.01.2008 23:16
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas RKsilver »

see 150..midagi on valesti, kasvõi MFA paneb villast.
Martti
Postitusi: 20
Liitunud: 01.03.2005 17:50
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Martti »

Jurmola kirjutas:Minu küsimus oleks siis selline, et milline on 1.8 Kompressormootori (G60) normaalne õlitemperatuur? Tänaval, rajal. Praegu kipub olema tavatingimustes ~105 ja väheke lumepeal hullates ~150, rohkem lasknud pole. Sees on täissünt, kui see peaks lugema. Milline oleks see kriitiline piir? Usun, et kui suvel rajale minna, siis läheb see 150 veel hulka suuremaks.
täiesti normaalne on see, kui tolla ajastu vw andurid valetavad. Pane korralik õlitemperatuuri kell peale ja vaata palju on.
TLC
Postitusi: 12
Liitunud: 28.09.2009 20:42
Asukoht: Tamsalu

Postitus Postitas TLC »

Kui suur tohib olla MS-1 v3.0 pin28 kaitsme max suurus?
Ehk MS toite kaitse.
Ja kas see võib olla 5A?
ValgeKotkas
Postitusi: 285
Liitunud: 16.03.2009 0:25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ValgeKotkas »

Kus saaks teha paar flantsi (sisselaskekollektori jaoks, gaasiklapi jaoks jne), veel selle aasta jooksul ?
:)
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas murjam »

TLC kirjutas:Kui suur tohib olla MS-1 v3.0 pin28 kaitsme max suurus?
Ehk MS toite kaitse.
Ja kas see võib olla 5A?
See küsimus tekkis Sul ilmselt soovist kasutada tavalisi auto harkkaitsmeid? Kindlasti toimib 5A 1000x etemalt kui üldse ilma kaitsmeta ja ilmselt ajab asja ära, kuid ette on nähtud sinna 2A kaitse. MS-i plaadi peal on ka tähtsamatele komponentidele juba kaitsmed olemas.. ühesõnaga, kui midagi ära peaks kärssama, siis on juba niigi midagi väga valesti ja enamasti kärssab siis ka ainult üks konkreetne parandatav lüli - ma väga ei muretseks ka 5A kaitsmega. Samas, ise ostsin Oomipoest 5x20mm kaitsmele pesa ja panin sinna sisse 2A kaitsme :D.
Lauda nitro
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

kahvelkaitsmeid on ka ühe ampristena, usun et seda enam võid leida kahe amprise :) Omal on kah viiene sees olnud aga näinud olen 1;3;5 jne
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
kilplane
Postitusi: 485
Liitunud: 29.04.2009 0:49
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas kilplane »

Mida arvate ideest panna karterisse magnet, et õlist metallipuru välja sikutada nagu on kägukastides? kahju temast tekkida ei tohiks küllaga kui palju temast abi on?

muidugimõista oleks targem teha nii, et metallipuru ei tekiks aga nii igaksjuhuks panna.
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas taxu »

Magneteid pannakse küll, aga hoopis õlifiltri korpuse külge. Siis kuhjub metallipuru ikka sinna kuhu peab, ehk et filtrisse ja visatakse koos sellega lõpuks minema. Isegi müüakse spetsiaalseid magnetitega vöösid filtritele. Endalgi selleks paar neodüümmagnetit välja otsitud, aga külge panekuni pole jõudnud.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Vasta