H-profiil kepsude võrdlus

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

H-profiil kepsude võrdlus

Postitus Postitas Mihkel »

Kuna sattus endal juhuslikult lauale 3-me mootori jagu H-profiil kepse, mis kõik eri tootjate omad,
siis tuli mõte klõpsida mõned pildid ja ehk on kellegil huvi enda kepsudega neid võrrelda.
Saaks näiteks sarnaseid tootjaid välja juurida.

Vasakult esimene SPM keps BMW S38B36 ( BMW M5) mootorile.
Vasakult teine väidetavalt (aastaid tagasi tellitud) Eagle keps BMW M10B18/M30B35 mootorile.
Vasakult kolmas FRP keps VW 1.8L PG (G60) mootorile.

Pilt Pilt Pilt Pilt
Pilt Pilt Pilt

Eagle kepsude puhul näiteks Eagle kodulehel toodud väidetega sarnasused puuduvad. Nagu oleks mingi teise tootja omad.
Kirjasid pole neil kepsudel ühelgi peal, vaid SPM-i puhul on 99% kindel, et tegu SPM-iga, kuna tulid SPM karbis + poltide tekst.

Vaja veel välja uurida kõigi 3-me kepsu õiged pingutusmomendid, mida pole ka väga kuskilt leida va. SPM.
Viimati muutis Mihkel, 05.12.2009 22:19, muudetud 1 kord kokku.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
topgear
Postitusi: 390
Liitunud: 05.03.2005 18:01
Asukoht: .EU
Kontakt:

Postitus Postitas topgear »

eagle kepsudel mul on
Eagle mark peal
ja poltide peal on ARP kirjas
kaasa oli 6li ja pingutus momendi numbrid...
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Sain ühelt inimeselt ka viimase aja originaal Eagle kepsu pildid BMW M50 mootori kepsudest:

Pilt Pilt
Pilt Pilt

Originaal Eagle kepsudel on see H tähe keskkoht nö. topetsüvendiga, et keskele tekib kõrgem teravik, sama moodi on ka kepsupakul.
Need pildid klapivad ka Eagle kodulehe infoga.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
colin
Postitusi: 223
Liitunud: 12.02.2008 14:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas colin »

see vasakult kolmas tundub olevat sama tootja, mis minu hiinast tellitud kepsudel, nad ise ka väitsid, et toodavad tuntud firmadele Pilt
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Paar CA18DET SPM kepsu kah, koos elu näinud kolbidega :)
PiltPilt
Pilt
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

colin kirjutas:see vasakult kolmas tundub olevat sama tootja, mis minu hiinast tellitud kepsudel, nad ise ka väitsid, et toodavad tuntud firmadele
Pakend on ka kahtalselt sama, seega väga suur tõenäosus, et asjad samast kohast.
Sul mingi pingutusmomentide jutt ka kaasas oli?
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
mart154
Postitusi: 735
Liitunud: 01.02.2005 20:48
Asukoht: Western Australia

Postitus Postitas mart154 »

Minul polnud taolises pakis küll mingit infot :(
Tõmbasin Stokk + 15nm kinni. Enne muidugi kontrollisin. Tundus et 0.01mm piires oli ümmargune küll.
Kella polnud. Ainult need "pulgast" sisemikromeetrid. Nägid neid küll kunagi. Täpsemalt polnud võimalik.
[url=http://www.e21.ee/galerii/album658]TurboLestaKala[/url] | [url=http://jam.axatem.ee]JAM Racing[/url]
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Võrdlesin veidi ka kepsu ülemise sõrme õlituse teemat.
G60-nel on plokil õlipihustid ja stock kepsul suurem ava üleval sõrme kohal, ilmselt õli sõrmeni transportimiseks.
Kepsu seest mignit õlikanalit sõrmeni ei jookse stockis.
Uutel kepsudel on vaid kummagil pool all H-i keskohas väiksemat sorti auk.

Kuidas sellist õlitusvahet võrrelda?
SPM ja "Eagle" omal on sõrme õlitus ülevalt nagu G60-nel stockis, ainult auk on kolmandiku võrra väiksem kui G60 stock kepsul.
Samas kui netis pilte vaadata, tundub ka tuntud tootjate kepsudel olema need õlitusaugud nii all kui üleval, olenevalt mootorist.

Lisaks veel üks huumorinurk mille just leidsin.
Kes on SPM kepsude karpi näinud, see saab asjast aru :-D
Pilt
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Mardo
Postitusi: 589
Liitunud: 26.10.2005 0:16
Asukoht: Võru
Kontakt:

Postitus Postitas Mardo »

Mihkel kirjutas:Sain ühelt inimeselt ka viimase aja originaal Eagle kepsu pildid BMW M50 mootori kepsudest
kuni mis hp need kepsud on?
- KKD Motorsport - EstPerformance -
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Seal on pigem olulisem väntvõlli pöörlemiskiirus, millel see max number saavutatakse.
Kahjuks ei oska sulle Eagle poolt pakutavad ratingut öelda.
Aga üldiselt võiks 150hp per keps suht lõdvalt kannatada.
See teeb 6-e silindri peale kokku juba päris mitu hp-d.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
AndresZ
Postitusi: 273
Liitunud: 23.08.2007 12:56
Asukoht: Harjumaa, Kose
Kontakt:

Postitus Postitas AndresZ »

Kui mina lasin enda v6 cosworthi mootorile SPM-is teha kepsud, siis öeldi mulle, et 200hp kepsule ja 10000rpm, ei pidanud olema probleem :) Aga üle selle ei soovitatud minna. Rohkem arvan, et kui läheb puruks või kõveraks, siis ikka tänu detonatsioonile. Ja see pingutus rohkem on vastavalt poldile, mis kaasas, mitte kepsule. Spm-ist oli 60nm arp poltide pingutus tugevus, millega kinni tõmmata.
Ford Taunus
430 cid V8 Twin Turbo
1500hp
Best ET 8.5@264km/h with low boost

Ford Mustang GT500 Shelby
427cid V8 Twin Turbo
3000+hp
Best ET 5.9@400 km/h
Kasutaja avatar
topgear
Postitusi: 390
Liitunud: 05.03.2005 18:01
Asukoht: .EU
Kontakt:

Postitus Postitas topgear »

AndresZ kirjutas:Spm-ist oli 60nm arp poltide pingutus tugevus, millega kinni tõmmata.
nii vahe :?
supra 7m mootori stock kepsud vajavad 73nm pingutust.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Pingutusmoment ei ole oluline mitte ainult poldile vaid enam selleks millega kepsusilmad ümaraks on hoonitud. ;)
ARP 2000 poldid on eri tootjatel väga erineva NM kinni tõmmatud, seega on kepsusilmad hoonitud ka eri pingutusmomendi juures.
Tegelikult on õige kepsupolte mitte NM vaid poldi stretchi järgi pingutada.

Lisaks on oluline kas see pingutusmoment on antud tavalise W30 õliga või siis näiteks ARP spetsiaalmäärdega antud.
Vahe nende kahe vahel on päris suur.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
stryk3r
Postitusi: 198
Liitunud: 30.09.2006 1:57
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas stryk3r »

mul on spm kepsud ja seal kaasas kyll polnud mingit paberit kus oleks kirjas palju Nm ma polte t6mbama pean :S 2kki keegi leiab mulle siis?
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

SPM kodulehel on kirjas, et special SPM kirjaga ARP poltidel:
3/8" (9,5mm) poldi puhul = 60NM õliga (millisega ei ole täpsustatud!)
7/16"(11mm) poldi puhul = 95NM õliga (millisega ei ole täpsustatud!)
Enne maksimummomendi pingutamist tõmmata poldid 20NM-iga kinni ja alles siis maksimummomendini.

Saatsin ka Sten Parnerile täpsema päringu nende SPM kirjaga ARP poltide pingutusmomentide kohta.

Reno mootorisse läksid PPF-ist pärit kepsud mis väidetavalt olid SPM aga mälu järgi poltidel ei olnud SPM kirja peal, seega ma väga kindel selles pole.
Karbile oli vaid vildikaga 60NM kirjutatud ja vist oli isegi ARP määre kaasas aga ei mäleta nii täpselt.
Igatahes kinni sain nad tõmmatud ARP määrde ja 60NM mis võrreldes õliga 60NM väljendub umbes 85NM õliga momendis.

Mina isiklikult ei taha oma 60k+ maksvat toorikmootorit ehku peale ehitada, kuna see on minu jaoks piisavalt suur summa mille pärast pilli lõhki ajada.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Vasta