Drag Racing Eestis 2010

Kõik muu mis mujale ei sobi !

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
GSI
Postitusi: 135
Liitunud: 03.02.2005 21:23
Kontakt:

Postitus Postitas GSI »

Ma siinkohal nimetaks, et Ilmarsi auto mahub ilusasti ka järgmisel aastal B klassi, kuid tundes Ilmarsit, siis 10 sekki ta küll sõita ei viitsi. Kui juba indeks ees, siis kõik muu võiks lihtsalt lubatud olla, sest kiiremini nii ehk naa sõita ei tohi. See teeb nendes klassides osalemise lihtsalt odavamaks, sest otsitakse lahendusi, mis kestavad, mitte mis lubatud ja sestap jube krdi kallid võivad olla.

See driftiga võrdlemine on mõtetu tegevus, nagu ma juba ütlesin, siis loodetavasti saavad korraldajad kuupäevad selliseks, et need ei kattu. Point ju selles, et publik on sama nooruslik rahvas, kes tahab täiega mürtsu ja actionit ja et võistlus oleks kogu aeg näha, mida mõlemad alad ka pakuvad. Järgmisel aastal saab ka driftis palju V8 müdinat kuulda ja sestap peaks tee rajaäärde ka need inimesed leidma, kellele see hinge läheb. Ma ise lahkusin dragi juurest ja läksin drifti manu, kuid ma ei tunne küll mingit rivaalitsemist kahe ala vahel. Kogu elu kui ma dragi fännanud olen, on seda kõrvutatud ma ei tea mis kõik aladega ja mind selle pärast igal pool solvatud kus võimalik, nüüd olen drifti juures ja ma ei näe et kahe alternatiivmootorispordi inimesed peaksid teineteist pilduma väljenditega, kumb parem on, vaid töötama nii, et mõlemal hing sees.
tmac
Postitusi: 175
Liitunud: 07.02.2006 2:22
Asukoht: Erinevad Eesti Lennuväljad

Postitus Postitas tmac »

Ilmarsi otsus tänasel päeval on mitte sõita kud teda teades ei ole kindel mitte midagi ennem kui saabub kätte võistluspäev. Tõenäoliselt ei mahu ta B-klassi kuna see jõud ja see käigukasti lahendus ei toimi. See aasta mitte ühtegi õnnestunud starti.

Ma natuke räägiks veel ardoga kaasa. Need kaks ala on üks ühest teine teisest. Selline võrdlus on tekkinud ehk sellepärast ,et paljudki driftijad on endised kiirendajad või muud moodi selle alaga seotud olnud
https://www.facebook.com/TeamIlmsMotorsport
Mardo
Postitusi: 589
Liitunud: 26.10.2005 0:16
Asukoht: Võru
Kontakt:

Postitus Postitas Mardo »

mida võetakse ette mõõtesüsteemidega?

kas olen ainuke kes arvab et mõõtesüsteemid päris õiget asja ei näita?
GPS'i järgi arvutades näeb hoopis teisi numbreid, vahepeal näitas
tartu autoklubi tehnika mitmel järjestikusel sõidul TÄPSELT samu numbreid
mõlemal sõitjal. Mingi jama oli ka lõppkiirus võistlusel kus päris mitu autot
täpipealt sama kiiruse sõitsid ja mitte üks kord.

bit strange...millest selline erinevus ei tea?

Edit:
Kiirus GPS järgi oli max 143,6km/h :o
PIC(Kaks eri sõitu):
http://simsa.planet.ee/stuff/DSC04331.JPG
- KKD Motorsport - EstPerformance -
Marko L
Postitusi: 14
Liitunud: 01.06.2008 17:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Marko L »

EMV võistlustel kasutatav BHRA süsteem pole küll vigu andnud?
Portatree on suht reliable
Mardo
Postitusi: 589
Liitunud: 26.10.2005 0:16
Asukoht: Võru
Kontakt:

Postitus Postitas Mardo »

pigem peangi silmas tartu autoklubi üritusi, kas mitte nemad ka ei rendi BHRA süsteemi?
- KKD Motorsport - EstPerformance -
Kasutaja avatar
eclipse
Postitusi: 342
Liitunud: 29.11.2004 11:51
Asukoht: Tln 53 814 024

Postitus Postitas eclipse »

eip, nemad rendivad raunzi käest.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Leidsin bhra lehelt: Dragrace tehnilised reeglid 2010.

EDIT: Ei tea, kas need reeglid on lukus.
Lisanõuded A, B- ja C-klassi sõidukitele. kirjutas:Vastuolude korral üldiste nõuetega, on lisanõuded ja reeglid ülimuslikud.
1. Osaleda on lubatud vaid sõidukiga, mis ei sõida kiiremini kui 10.000 sek.
2. Täisslikkrehvide (nt. Mickey Thompson „ET Drag“) ja DOT-märgistusega tänavaslikkrehvide
(nt. Mickey Thompson „ET Street“ jms.) kontaktpinna laius võib olla
maksimaalselt 10.5".
3. Kontaktpinna laius võib ületada 10.5“ juhul, kui tegemist on sõiduki valmistaja poolt ette
nähtud rehvimõõduga tänavasõidu rehvidega.
4. Originaalse tagavedrustuse asendamine „4-link“ ja „ladder-bar“ tüüpi vedrustusega on
keelatud.
5. Sõiduki veoskeem peab säilima originaalne.
6. Sõidukil tohib kasutada kas originaalset või sama margi teiste mudelite käigukaste.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
tmac
Postitusi: 175
Liitunud: 07.02.2006 2:22
Asukoht: Erinevad Eesti Lennuväljad

Postitus Postitas tmac »

siuke negatiivne-positiivne asi järgmise hooaja puhul on see ,et kuna tänase päeva seisuga Lätis ei toimu ühtegi võistlust, siis on ehk oodata korraliku invasiooni sealt poolt. Ilmars tõenäoliselt mitte ,aga kuulda on ühest Pontiacist mis topeltturbotatud + kindlasti A-klassi mõned täiendused. Kindlasti võidab populaarsust Tartu Drag Series mille "promotuur" vaikselt juba käib.
https://www.facebook.com/TeamIlmsMotorsport
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

6. Sõidukil tohib kasutada kas originaalset või sama margi teiste mudelite käigukaste.
Tähelepanek: Kasutada võib teiste markide mootoreid, aga käigukasti ei tohi. Võiks lubada käigukaste mootorimargi järgi.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
vlzman
Postitusi: 105
Liitunud: 14.02.2009 15:18
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas vlzman »

Astrona kirjutas:
6. Sõidukil tohib kasutada kas originaalset või sama margi teiste mudelite käigukaste.
Tähelepanek: Kasutada võib teiste markide mootoreid, aga käigukasti ei tohi. Võiks lubada käigukaste mootorimargi järgi.
Väga hea tähelepanek, saada kindlasti see ettepanek BHRA'le või Erkkile, et ta selle omakorda edastaks.
Buick GN stage II
wirx
Postitusi: 229
Liitunud: 29.11.2004 11:55
Kontakt:

Postitus Postitas wirx »

Hehe...naerma ikka ajavad need 2010 "ohutus" reeglid
Lisanõuded sõidukitele, mis sõidavad 11.999 sek või kiiremini.
1. Manuaalkäigukasti puhul on standardse hooratta ja sidurikorvi kasutamine keelatud.
Hooratas ja sidurikorv peavad vastama SFI 1.1, 1.2, 1.3, 1.4 või 1.5 nõuetele.
2. Tubeless-tüüpi rehvi puhul on mutriga kinnitatavad ventiilide kasutamine kohustuslik.

Hetkel on väga palju autosi, mis sõidavad alla 12 seki veerandit täiesti stockina...edaspidi siis ei tohi sõita ühelgi bhra üritusel bone-stockina ntx
Z06, 911 tt (996, 997, 997.2), gt-r, panamera turbo, viper srt-10 jne jne jne
Kõik nad peavad asendama tehase poolt paigaldatud kvaliteetse hooratta ja siduri mõne suvalise noname vastu...mis ei oleks standardne :lol:


Lisanõuded sõidukitele, mis sõidavad 11.499 sek või kiiremini.
1. Kehtivad kõik nõuded sõidukitele, mis sõidavad 11.999 sek või kiiremini.
2. Sõidukil peab olema väline peavoolulüliti (mille asukoht peab olema sõiduki tagaosal),
mis peab katkestama aku, generaatori, tuled, süüte ja muud vooluahelad ja seiskama
mootori. Lüliti tuleb märgistada sinise kolmnurgaga, mille küljepikkus on 80 mm.
3. Sõidukil peab olema FIA nõuetele vastav turvakaar (vt. http://www.fia.com/
sport/Regulations/dragregs.html, „Drawings“, joonis 12).
4. Turvakaar peab olema sõiduki kandevstruktuuride (raam, poolraam) külge keevitatud
või polditud metallplaatidega vastavalt FIA reeglitele.
5. Tänavasõidu rehvide kasutamise korral peab sõidukil olema kardaanirõngas
mõõtmetega 6 mm x 50 mm x 360 kraadi, mis ei tohi asetseda esimesest
kardaaniristist rohkem kui 152 mm kaugusel.
6. Kõik kasutatavad õli- ja kütusevoolikud ja -torud peavad olema ühendatud
keermesliidetega, klamberliidete kasutamine on keelatud.
7. Alumiiniumist rattamutrite ja poltide kasutamine on keelatud. Rattamutrid ei tohi olla
kinnised, nn. „kübar" tüüpi. Rattapoldi ots peab ulatuma mutri välistasapinnast üle
vähemalt 3 mm.
8. Sõiduki juhiistmel peab olemad turvavöö, mis vastab SFI 16.1 nõuetele.
9. Manuaalkastiga sõidukil peab olema SFI 6.1, 6.2, 6.3 või 9.1 nõuetele vastav hooratta
kaitse. Kui vastav tööstuslik toode puudub, tuleb kasutada kaitset, mis on valmistatud 6
minimaalselt 6.35 mm paksusest terasest, kindlalt kinnitatud ja katab sidurikoja 360
kraadi ulatuses.
Siia saab siis paigutada 911tt (997, 997.2), gtr, z06, mõni asisem viper jms
Hooratta kaitsed, turvakaared ja no eriti lahe oleks näha mõnda tutikat 911 millel taga spoile küljes on-off lüliti oleks



Lisanõuded sõidukitele, mis sõidavad 10.999 sek või kiiremini.
bla-bla-bla ei hakka kõike copy-pastema siit http://www.bhra.ee/data/info/BHRA%20teh ... 202010.pdf
Aga point on selles, et 911 turbo 997.2 on sõitnud stockina juba hetkel 11.1 ja gt-r specV 11.0 küll mõni osavnäpp sealt selle 0.1 seki veel maha saab(ja no ei ütleks, et ntx aju softi vahetus oleks mingi eriline tuuning, aga sellega saavad mõlemad autod vabalt 10 seki sisse sõidetud) ...stockina tuleb 10.9 ära järgmisel aastal ilmuval S mudelil. Ja no need autod tuleb ikka täiesti ribadeks kiskuda, et nõuetele vastaks.

Ei tahaks kuulda nende reeglite väljamõtlejate juttu, et sellised autod ei osale ju ja neid pole Eestis...(GTR on 8tk siia müüdud, z06 3+, 911 997 turbosi 6+ jne)
Või siis vabandused stiilis, et las sõidavad ära, küll muudame reegleid. Kui keegi on kusagil sõitnud sellise aja välja stock autoga (kõik ajad pärinevad siit http://www.fastestlaps.com/vehicles.html) ja Eestis kohalikul lennuväljal sõitjal see ei õnnestu, siis on arvatavasti viga rooli ja pedaalide vahel või lennuväli libe, mõlemal juhul tähendab see ohtu publikule ja sõitjale.
Ja kui nüüd läbi sõrmede ntx streetman klassis sõitja autole vaadatakse, siis tekib minul küll kohe küsimus, et milleks üldse need reeglid, kui keegi neid ei järgi?!?!?!?
Porsche 911 Turbo - Kills rabbits....fast
Sülearvutid ja Laptopid.ee Suur sülearvutite salong, kohapeal ~100 sülearvutit, turbo kasutajale 5-10% läpparilt alla!
Kasutaja avatar
RICE BURNER
Postitusi: 774
Liitunud: 18.02.2005 16:41
Asukoht: Randvere

Postitus Postitas RICE BURNER »

Kõik teavad, et orignaal konditsioonis sõitvaid autosid käsitletakse tehnilise komisjoni poolt veidi teisiti ja õige ongi, sest vahet peab tegema autol, mis tehtud sedasi tehases või autol, mis tuunitud ei tea kelle poolt. Ja mina, kui sõitja pole kunagi näinud, et mõni Z06 või Viper oleks tagasi saadetud.
10,9 ja 11 sekundi tehase autodega võid vaid paberi peal kihutada, sest reaalselt ei sõida hetkel meie radadel keegi nii kiiresti. Väidetavalt 10,9-11,00 usas sõitev Z06 sõitis meie rajal mälu järgi umbes 12,5 sekundit. Ja selliseid näiteid võib tuua palju.
Eesti reeglite on ikka suuresti pärit Drag racingu maalt USA,st ja mugandatud meie tingimustele vastavaks.

Näiteks Soome reeglid 2010: http://www.fhra.fi/pdf/saanto2010.pdf
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
RFL
Postitusi: 769
Liitunud: 20.01.2006 9:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas RFL »

Torkas silma üks uus reegel: Juhul kui aku asub
sõiduki salongis, on kohustuslik kasutada tulekindlat väliskeskkonda ventileeritud lisakorpust.


Nissan 200 pagasnik vist loetakse ikkagi salongiks ja peab selle kasti sinna leiutama. Eks nuputamist jagub, kuid saame hakkama.
Kasutaja avatar
eclipse
Postitusi: 342
Liitunud: 29.11.2004 11:51
Asukoht: Tln 53 814 024

Postitus Postitas eclipse »

Kui istmeid pole, siis panna plekk salongi ja pagasiruumi vahele. Kui auto stock, siis vaatame ka natuke teise pilguga ette kirjutatud reegleid.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

eclipse kirjutas:Kui istmeid pole, siis panna plekk salongi ja pagasiruumi vahele. Kui auto stock, siis vaatame ka natuke teise pilguga ette kirjutatud reegleid.
Kas sina või keegi teine võib teha näiteks enne võistlust Tallinnas kerge ülevaatuse, et poleks hiljem Tartus üllatusi?
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Vasta