VEMSi Wideband kella kalibreerimine...

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

VEMSi Wideband kella kalibreerimine...

Postitus Postitas jeff01 »

Olen ma asjast õigesti aru saanud, et kõik boschi wideband andurid on kalibreeritud nende pistikusse lisatud takisti abil ja edaspidist kalibreerimist ei tehta :roll: St et andur töötab oma paarsada tundi ära ja kui umbluud näitab viskad minema ja ostad uue? (1000h ideaal tingimustes aga olgem ausad, mis ideaal tingimusi ta seadistades näeb :) )

Nimelt tegin 6-7 sõitu rekordides megatune dataloggeriga ja ühel sõidul on reaalne segu, paaril sõidul muutub AFR samade pöörete ja MAPiga cruisedes 3-4 ühikut, paaril sõidul vaid üksikud AFR spaigid, ühel aga konstantne kriips ja kellal pole enam numbreid (Justkui andurit poleks taga)
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
veider
Postitusi: 232
Liitunud: 13.08.2006 22:55
Asukoht: Tartumaa

Postitus Postitas veider »

Siis ei ole minu anduri lõpp ka kaugelt paista.
No comment!
Kasutaja avatar
Fos
Postitusi: 450
Liitunud: 06.07.2005 22:55
Asukoht: tln

Postitus Postitas Fos »

Ideaal tingimustega on silmas peetud lambda 1v väärtusi.
VEMS'il wb'd ei kalibreerita, ainult EGT'd. 3-4 ühikut tähendab siis mida? pärast koma ühikuid ma loodan? :roll: Ehk siis näiteks 11.6 - 12.0 ?

AFR kõigub erineva ilma ja erineva kütusega pisut, aga pmst wot peaks olema ikka enamvähem sama. Ehk oled sattunud vigase VEMS'i otsa. Mul on sarnane kogemus olemas. Õnneks oli viga visuaalselt näha, numbrid olid hieroglüüfid, samas vahepeal töötas normlaaselt. :roll:
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

uus andur olemas.....vana kõriseb seest nii et midagi ikka päris katki. Muidu olen tööeaga rahul aga pidi just siis katki minema kui raha pole :p
Minu käes oli kokku 3 aastat vist, millest üle poole aja kokku välja oli laenatud, kuna oma autol polnud pidevalt midagi seadistada. Andurilt võib armide järgi välja lugeda, et teda on kasutatud mutri kinni keevitamise juures, teda on keeratud väiksemasse auku kui ette nähtud ja ühte nurka on saanud sellist kuumust mis kolbe sulatab :-D
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
JustMe
Postitusi: 86
Liitunud: 17.02.2006 23:40

Postitus Postitas JustMe »

Et siis VEMSi lambdat ei kalibreerita aga palju maksab uus andur?
Ja mille järgi ma nüüd ütlen, et anduri aeg on möödas?
www.evonet.ee
Outlander Turbo / EVO V RS
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Uus andur on ~1500.- eek olenevalt kust ostad, mõnisada eek siia sinna.
Kui asi viskab mingi lambdaanduri ERROR koodi ette või hakkab kahtlaseid näite näitama, siis võib oletada, et on andur tuksis.
Aga muidugi ei pruugi alati anduri viga olla, võib ka kella enda viga olla.
Andurit saab iseenesest Innovate WB controllerite taga testida, kuna need on kalibreeritavad ja näitavad täpsemaid veakoode.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Ragnar
Postitusi: 1533
Liitunud: 26.11.2004 18:41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ragnar »

Meil andurid kohapeal olemas 1247.- EEK/tk

Heale kliendile saab hinda paremaks teha :)
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
JustMe
Postitusi: 86
Liitunud: 17.02.2006 23:40

Postitus Postitas JustMe »

Ragnar kirjutas:Meil andurid kohapeal olemas 1247.- EEK/tk

Heale kliendile saab hinda paremaks teha :)
Aga kuidas ma siiski vana ära testin, et kas toimib või mitte või peangi ehku peale uue ostma? :)
www.evonet.ee
Outlander Turbo / EVO V RS
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Re: VEMSi Wideband kella kalibreerimine...

Postitus Postitas Miq »

Sain maina enamvähem seadesse, kui nüüd WB näitab 14.5 .. 14.8 igas asendis. Peale üles soojenemist nagu natuke aega töötab ja siis näit tardub. Kas on karta, et anduril tunnid täis saanud?
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: VEMSi Wideband kella kalibreerimine...

Postitus Postitas murjam »

Miq kirjutas:Sain maina enamvähem seadesse, kui nüüd WB näitab 14.5 .. 14.8 igas asendis. Peale üles soojenemist nagu natuke aega töötab ja siis näit tardub. Kas on karta, et anduril tunnid täis saanud?
Mul suri andur täpselt samamoodi ära. Külmalt näit nagu natuke toimetas, aga soojalt vajus kuskile väga lahja segu alasse ning ei liikunud. Kui gaasiga palju mängisin, siis hetkeks võis hüpata isegi õiges suunas näit, aga vajus jälle lahjasse alasse tagasi. Tegelik segu oli endine.
Lauda nitro
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: VEMSi Wideband kella kalibreerimine...

Postitus Postitas Mihkel »

Karta on, et andur suremas.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Re: VEMSi Wideband kella kalibreerimine...

Postitus Postitas taxu »

Innovate manualis igatahes regulaarne kalibreerimine kohe nõudena ära mainitud (tavaline Bosch-i andur ju kaasas). Isegi veel kirjas, millise kasutuse juures kui tihti. Mälu järgi vabalthingavatel kord aastas, turbokatel 2x aastas ja võistlusmasinatel peale igat võistlust.
Mis sellesse 1000h elueasse puutub, siis tänapäeval paigaldatakse ju WB-sid ka tehasemasinatele. Ei tahaks uskuda, et neid tuleb siis iga paari aasta järel vahetada. Ehk hoopis tuleb paigalduskoht hoolikamalt valida jmt, et mitte ära kõrvetada. Pannakse neile ju vajadusel ka radikaid.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: VEMSi Wideband kella kalibreerimine...

Postitus Postitas Astrona »

taxu kirjutas:Innovate manualis igatahes regulaarne kalibreerimine kohe nõudena ära mainitud (tavaline Bosch-i andur ju kaasas). Isegi veel kirjas, millise kasutuse juures kui tihti. Mälu järgi vabalthingavatel kord aastas, turbokatel 2x aastas ja võistlusmasinatel peale igat võistlust.
Mis sellesse 1000h elueasse puutub, siis tänapäeval paigaldatakse ju WB-sid ka tehasemasinatele. Ei tahaks uskuda, et neid tuleb siis iga paari aasta järel vahetada. Ehk hoopis tuleb paigalduskoht hoolikamalt valida jmt, et mitte ära kõrvetada. Pannakse neile ju vajadusel ka radikaid.
Olen aru saanud, et arenenud maades vahetatakse ka NB lambda 100k km tagant, profülaktika mõttes, mis on vast 2000h.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: VEMSi Wideband kella kalibreerimine...

Postitus Postitas Mihkel »

Stock autod ei sõida ka väga rikka seguga ning ka nende põlemisjäägid on ilmselt paremini kontrollitud, kui suvalisel ise tehtud projektil.
Karta on, et selle tõttu peavad ka need andurid rohkem vastu. Õli on üks asi mis päris kiirelt WB lambda ära tapab.
Stock auto puhul ei pruugi see veidi imelik näit ka ajule silma jääda kohe, enne kui see päris teibaid näitab.
Tihti kasutatakse seda WB-d ka peale katti andurina, kus ta elu ilmselt lihtsam on.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Re: VEMSi Wideband kella kalibreerimine...

Postitus Postitas Miq »

huvitav variant.
Kruisisin täna maanteed ja WB tõmbas õiged näidud ette. Panin tähele, et kui temp on ühtlaselt üle 800 kraadi, siis nagu töötab. Nagu oleks küttekeha perse läinud või selle juhtimine, sest peale üles soojendamist on ka näidud normaalsed.
Vasta