Volvo 745 89a - kaak

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Kasutaja avatar
kaak
Postitusi: 142
Liitunud: 19.05.2009 12:53
Asukoht: tartumaa

Postitus Postitas kaak »

vajasin 3D joonist eelkõige raadiuste kättesaamiseks, kokkulõikamist oli ka mõte teha 3d joonise abil- pinnalaotus välja printida ja peale kleepida ja siis ära lõigata, aga eks see reaalsus kindlasti muutub vähe veel töö käigus..

seni aga torud:
Pilt
4 ülemist 127 kraadi ja 2 alumist 133 kraadi, raadius 85mm
Kasutaja avatar
kaak
Postitusi: 142
Liitunud: 19.05.2009 12:53
Asukoht: tartumaa

Postitus Postitas kaak »

natuke siit-sealt pusitud..
Pilt

praegu murran pead õhutorude vedamisega ja intercooleri üle..
variante on et
*mõlemale eraldi coolerid hankida. peale coolereid siis kokku ja kollesse
*üks suur cooler millele vajadusel üks pool ümber ehitada, et saaks 2 sisse ja teisest otsast 1 välja
*üldse mõni muu lahendus


praegused tõrked->
*kurat ikkagi erinevad said need föönid- juhipoolsel föönil on ~2mm suurem külmosa
*pidin olukorra sunnil madaldama juhipoolse kolle kõrgust kuna pidurisupport jäi ikka liiga nõmedalt lähedale, arvatavasti tuleks madaldada ka siis kundepoolset kollet aga kas sellel on nii väga vajadust? kes ütleb et on ja kes ütleb et ei ole...
*puudub kontroll selle üle et kui palju kummastki turbost siis õli läbi jookseb, vb peaks tegema mõne testi et äravoolu voolikud topsidesse korra suunama ja töötada laskma... kas selle on vajadust?
*kuidas sünkroniseerida turbode tegevust- kas tasuks võtta ühest turbost "signaalrõhk" see siis megasquirti kasutades(elektrilise klapi lülitamiseks) läbi klapi lubada avada wg siiber õigel ajal, või mõlemast turbost eraldi võtta ja siis läbi klapi või mis variante veel õigustatuks peetakse...
kuidagi peaks see süsteem nii toimima et mõlemad puhuvad koos ja ka puhkavad koos.... või on mu nägemus vale?

vb ütlete et loll jutt suhu tagasi ja kobi tagasi oma garaazi turbode üle järgi mõtlema- i can eat that.


ideid?
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas murjam »

Väga kenasti on edenenud see mootor!

Võib-olla ma lähenen asjale nagu mikroturbomootori tuunija, mis ei lähe antud juhul väga teemasse, aga mõtle selle peale ka, et intercooler ei pea ju ees paiknema. Päris lühikese sisselaske saaks, kui paneks intercooleri 'top-mount' sisselaske-kollektori peale, mida jahutaks kapotile tehtud laiast (või kahest) avast sisenenud õhk, nagu Subarutel (cooler ise oleks midagi sellist: http://www.max-redline.com/pd/au-ic0011-a-1.jpg). Tuleks ainult tagada, et õhul oleks allpool ruumi kuhugi ära joosta.

Erineva suurusega külmosad pole ilmselt nii suur probleem, kui oleks erinevad kuumosad. Eks identsed turbod oleks parem muidugi, kuid minu loogika järgi ei tohiks selle väikese erinevuse pärast kogu kompott hästi toimimast lakata.

Äkki on kokkuvõttes hea (tegelikult eriti ei usu), et lühem kollektor on suuremal turbol? Igatahes, kui need pooled juba erinevad on pisut, ei mängi see väike erinevus kollektorite pikkuses nii suurt rolli minu arvates. Iseasi on see, et äkki leiad kunagi sinna ka teise samasuguse külmosa või üldse uued turbod peale ja siis oleks tore, kui oleks mõlemad pooled samasugused.

Pidurisuppordi all mõtled ilmselt pidurivõimendit ;)

Edu ehitamisel!
Lauda nitro
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

murjam kirjutas:Väga kenasti on edenenud see mootor!

Võib-olla ma lähenen asjale nagu mikroturbomootori tuunija, mis ei lähe antud juhul väga teemasse, aga mõtle selle peale ka, et intercooler ei pea ju ees paiknema. Päris lühikese sisselaske saaks, kui paneks intercooleri 'top-mount' sisselaske-kollektori peale, mida jahutaks kapotile tehtud laiast (või kahest) avast sisenenud õhk, nagu Subarutel (cooler ise oleks midagi sellist: http://www.max-redline.com/pd/au-ic0011-a-1.jpg). Tuleks ainult tagada, et õhul oleks allpool ruumi kuhugi ära joosta.
Arva ära miks paljud Subaru omanikud asja Front Mounti peale ümber teevad?
Kujuta korraks ette olukorda soojal suvepäeval, kui fooritaga seisad.
Sa ilmselt ei usu kui kiirelt see cooler väga soojaks läheb.
Mõistliku effektiivsuse tagab see vaid suuremal kiirusel rada sõites.

Kas mitte Audi V6 Bi-Turbodel ka kolled veidi erinevad pole?
Turbod võiks muidugi identse tootekoodiga olla.
Laialt levinud turbodest ei tohiks ju raske olla eraldi teisele identset leida.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

kolledes pilti ei teinud? Kuidas sul eeltöö arvtis reaalselt aitas?
Kasutaja avatar
kaak
Postitusi: 142
Liitunud: 19.05.2009 12:53
Asukoht: tartumaa

Postitus Postitas kaak »

arvuti eeltöö andis torude kraadid. in real life olin ma liiga kogenematu ja näiteks paremal pool (eestvaates) ülehindasin 60mm downpipe torupõlve keeramisvõimet pidurisilindri ees.
suhteliselt kiiresti läks torude kokkusobitamine märkimise ja relakaga lõikamise teel.
hmm mul tõesti ei ole praegu pilti käepärast liitmikest seest, üldiselt keevis sissepoole vägapalju ei kasvanud ja pärast aitasin turbiiniga ka pinda järgi.

vahepealsed tegevused:

cooler:
Pilt
seest(kanalid 3,5X20, 108 auku, kärje mõõt 500X650):
Pilt
väike eksperimentaalprojekt:
PiltPiltPiltPilt
ja lõpptulemas praegu:
Pilt
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Mis see punane löga seal pildil täpsemalt on?
Kärje sisendid/väljundid jätsidki kõveralt ja poolkinnised nagu osadel piltidel näha?
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
kaak
Postitusi: 142
Liitunud: 19.05.2009 12:53
Asukoht: tartumaa

Postitus Postitas kaak »

ei, järgmine päev lõin rakisega otsad laiali, et jääks veel silikooni vastu survesse- möga oli penosil motor sealant- ja harjatud puhta alumiiniumi külge jäi see nagu liimitult- järgmine päev nägin veel kõvasti vaeva et viimaseid liimiraasukesi kätte saada kanalite otstest(enne kuivama jätmist lasin teiselt poolt suruõhuga kanalid põhiliselt puhtaks)

lihtsalt kõigest pole pilte tehtud.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Vannid kärje külge keevisega ka kinnitatud on või ainult silikoon hoiab?
Pole sellist lahendust varem kohanud lihtsalt.

Vannide alusplaat mis kärje külge läheb on CNC-s lõigatud?
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
kaak
Postitusi: 142
Liitunud: 19.05.2009 12:53
Asukoht: tartumaa

Postitus Postitas kaak »

keevitus hoiab külgedelt, seal head 3X70 ribad tehase poolt)(alumise osa keevitasin enne silikoonitamist, et ei kuumutaks liigselt mu head silikooni):
Pilt

ja ülejäänud 108 augu ümbert silikoon- ülemise karbi kinni keevitamisega olin ettevaatlik, sammuga ~50mm ja kohe märja lapiga jahutasin maha.

see vaheflants on laseris lõigatud, kulutasin joonise tegemisele ~30 minitit ja laser lõikas selle ~1 minutiga, materjal alumiinium, paksus 2mm
altz
Postitusi: 244
Liitunud: 15.01.2005 1:15
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas altz »

Kas sa tegid coolerit kitsamaks? Või Miks sa kohe orig. vannide aluse külge uusi vanne keevitada ei tahtnud?
Kasutaja avatar
kaak
Postitusi: 142
Liitunud: 19.05.2009 12:53
Asukoht: tartumaa

Postitus Postitas kaak »

üks mõõt oli hea- laius aga teisipidi tahtsin vähendada mõõtmeid.
ei oleks ära mahtunud.
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas hents99 »

Hea kohe vaadata, kui asi areneb.

Jõudu tööle!
tann15
Postitusi: 210
Liitunud: 02.11.2008 21:27
Asukoht: Soome/Eesti

Postitus Postitas tann15 »

Päris ilus juba jah :) edu ja paksu rahakotti,hea kui võimalus-oskus on arvutis enne visuaalselt kokku panna ja siis tegutsema hakata.
2.9 V6 RWD
2.0 Turbo RWD
1.8T 4WD
Kasutaja avatar
kaak
Postitusi: 142
Liitunud: 19.05.2009 12:53
Asukoht: tartumaa

Postitus Postitas kaak »

http://www.youtube.com/watch?v=ELpmsrIHEvA

föönid nüüd puhuvad kenasti ka kollektorini välja(enne oli paar lõdvikut puudu)

hetkel on megasquirdi häälestus väga halb- ei võta just eriti erksalt pöördesse, koormuse all, ma mõtlen.

muidu hakkab juba kapotialune looma?
Pilt
Vasta