Drag Racing Eestis 2010
Mitte seda.hents99 kirjutas:Praegu tundub, et asi pole mitte omas sobivas max kubatuuri klassis sõitmine, vaid pigem "tulen, alustan drag`i ja võidan oma klassi". Kamoon, EMV on midagi muud, kui mütsiga löömine.
Kuidas piirab ala arengut 2.0T mootoriga sõitmine koos 3.0T autodega? Sõidad ja modifitseerid nii kaua, kuniks tabeli tippu jõuad.
Konkurents on edasiviiv jõud
On olemas väiksemad autod, mida ei saa praeguste reeglite järgi ehitada a ja B klassis sama kiireks kui suured ?
Et väikse mootoriga auto oleks kiire, peab ta olema suurega võrreldes tükk maad kergem.
1,5 liitrine auto on vabalthingavana 200 hp ja turboga 450 hp.
4 liitrine on vastavalt 600 ja 1200.
Kui palju peaksid need autod kaaluma, et sõita mõlemad ühte aega ?
Aga kuna mootorite kaalu vahe on 25 kg ja mõõtmetelt on ka suur 15 cm pikem(V6 vahe veel väiksem) siis on tegemist ilmselgelt keerulise situatsiooniga.
Ei pea olema EMV etappidel klassi, kus saaks sõita suvalise käsnaga(Streetman).
Reeglid võiks võimaldada ehitada dragi auto endale meeldivast toorikust
ProS ja Outlaw klassides on see võimalik. Aga ABC's on ümberehituste hulk piiratud(odavuse huvides) ja seega ei saa autot lõikuda nii, kuidas tahaks.
Seetõttu tuleks võrdsustada kuidagi 1,.. ja 3.999 liitrised autod.
Streetman on ropp sõna enivei ja seda väga kuulda ega võitlusjuhenditest lugeda ei tahaks, vähemalt mitte EMV etappide omadest.
Re: Drag Racing Eestis 2010
Väike meeldetuletus siis neile, kes ei viitsi teemat algusest lugema hakata!RICE BURNER kirjutas:Kuna selles foorumis on palju potensiaalseid Drag Racereid, siis arvan, et teil on ka õigus kaasa rääkida teemal, mis siiani on ringelnud vaid TQHQ BHRA liikmete ringis.
2009a oli uute reeglite katseaeg ja nüüd on käes aeg, kus kõik autod on klassides, kuhu nad kuuluvad, kuid ala arengu huvides Eestis tuleks siiski muudatused sisse viia.
Käisin laupäeval Tartus ja tõdesin, et kõik ei ole veel kadunud ja võistlejaid on rohkem, kui kunagi varem. Põhjus väga lihtne, sest korraldajad on mõelnud uute potensiaalsete võistlejate peale ja eraldanud nad spetsiaalautodest. EMV nn street B klassis oli umbes 13 võistlejat, kes tuleks saada sõitma EMV etappidele. Sealt on edasi juba rahakoti paksuse ja pisiku süvenemise teema.
Ise sõitsin samuti 5a tagasi 13 sekundit ja hetkel arvan, et peaksime tegelema võistlejate arvu suurendamisega, millega kaasneb ka automaatselt ala populariseerumine. Nagu EMV välised võistlused näitavad, siis see ei ole masu, mis võistlejate rivi kahandab!!!
Meie töökojast käib palju hakkajaid mehi, kes tahaksid sõita, kuid peavad end paremaks, kui streetmanid, kuid samas ei suuda B klassi parimatega konkureerida ja seetõttu otsivad altenatiive.
Minu ettepanek oleks Pro klass jätta modifitseeritud autodele, milledel on näiteks rehvipiirang 10,5; kütusepiirang ja lubatud teha mootori ja käigukasti muudatusi.
Nii saaks street b ja c jääda puhtalt autodele, milledel on ülevaatus ja kindlustus ning mis sõidavad originaal käigukasti ja kohustuvad täitma kõiki turvareegleid, mis kaasnevad kiirusega.
Niikaua, kui pole rada, siis pole mõtet autlow autosid Eestis ehitada ja seetõttu peaks BHRA langema plaanides aega, kui oli võistlejaid igas klassis 16 ellika jagu. Kurb tõsiasi aga vaja teha.
Reeglie tegemisel peab mõtlema ka neile,kiiretele igas klassis keda rahvas siiani vaatamas on käinud, et nemadki ei jõua igal aastal uut autot ehitada ja uute reeglitega kaasa minna.
Mis oleks vaja, et Tartu rada saaks valmis? Palju raha või mis materjali või mitu allkirja peab koguma?
Kas BHRA on Tartu autoklubiga sellel teemal rääkinud?
Need olid minu ettepanekud laias laastus ja ootan huviga vastukaja ka siin foorumis.

Mäletan su Cali aegu, aga siis olidki klassid teised, ja praegustel pole nii lihtne neid etapp järjepidevalt läbida. Said rongi peale kui rong liikus aegalsemalt ja naudid 100ga jaamast läbi sõitva rongi pealt perroonil seisvate inimeste mõtlikke nägused, mõtlemata, et see rong kolme reisijaga kaugele ei sõidaSamvel kirjutas:Võibolla sellepärast, et olen ise samamoodi kõik etapid läbi käinud, on mul sellist suhtumist raske mõista. Näiteks, Calibrat ehitasin Paljassaare metallgaraazhis ja sõitsin jalgrattaga kuna 2. autot polnud. Jevgeniga ehitame Nissanit juba 2a ja ehitame sobivas tempos edasi, võibolla kulub veel 5a ennem kui rajale jõuab. Kuriks on ka olnud jalamees oma hobile pühendumise pärast. Eks neid näiteid on veel. M.a. hoopis selline suhtumine näitab pühendumist, mitte soov kesise autoga kohe sõitma tulla ja meistriks konkureerida.Astrona kirjutas:...vaja juba kevadeks.

SM1 ja SM2 ning 2.0T peale tõmmata piir, EMV arvestus, ja oleks usku palju rohkematel. 11-12s autode ehitajatel on tihtipeale know-how 10-11sek autode ehitamiseks jne. Tore oleks näha seda ka realiseerumas.Samvel kirjutas:Ilmselt mõtled 11-12sek autosid, kuid neid on meil alati olnud, uusi kiireid (9-10sek) tegijaid ma pole aga märganud.Astrona kirjutas:Huviliste teadmised aastatega kasvavad ja autod muutuvad aina kiiremaks.
Samas neid 11-12sek autosid on päris palju ning nendele olekski sobiv EMV-Streetman organiseerida. Sellisesse klassi oleks minul usku rohkem, kui väike B.
Hea, et aru saad, et ma ei vaidle, vaid üritan esindada "teise kihi" seisukohta. EMV ongi suur asi, kuhu ei peagi saama kohe ette otsa, ja kopika-kombel rõõmu tundma kõvast 6. kohast... Pakun, et teise klassi jaotuse korral oleks ka tema see hooaeg rohkem sponse leidnud, korralikult rajal olnud ja 100 inimest pealtvaatama toonud...
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Superman1 ja Superman2 ?Astrona kirjutas:SM1 ja SM2 ning 2.0T peale tõmmata piir, EMV arvestus, ja oleks usku palju rohkematel. 11-12s autode ehitajatel on tihtipeale know-how 10-11sek autode ehitamiseks jne. Tore oleks näha seda ka realiseerumas.
Hea, et aru saad, et ma ei vaidle, vaid üritan esindada "teise kihi" seisukohta. EMV ongi suur asi, kuhu ei peagi saama kohe ette otsa, ja kopika-kombel rõõmu tundma kõvast 6. kohast... Pakun, et teise klassi jaotuse korral oleks ka tema see hooaeg rohkem sponse leidnud, korralikult rajal olnud ja 100 inimest pealtvaatama toonud...
Mis on sinu ettekujutuse järgi nendes klasside ümberehituse suurusjärk ?
Polstrid, puur, kaar, plastist keredetailid, mootori ümberehitused, dragislikk,....?
Äkki hoopis ainult toonklaas ja lõhnakuusk ?
Vabandan iroonia pärast.
A, B ja C klasside lubatud modid tuleks üle vaadata ja miinimumkaaludega ajad võrdseks saada -
vajadusel lisada klass või kaks.
Juhin tähelepanu näiteks enda postitusele mõned read kõrgemal.
EMV etappidele ainult:
Bracket
ABCD...
ProS
Outlaw
E
F
Läbi mu paksu kolju hakkab vaikselt kohale jõudma, mida Viljar ja Samvel räägivad. Meiesugused asjaarmastajad peavad lihtsalt hakkama hambad ristis leidma võimalusi, et suruda ennast sisse suurde sporti, kui selleks ikka soov on. Loodetavasti saadab siis ponnistusi kunagi ka edu ja neil muidugi kiiremini, kes varem suudavad raha leida motospordiga tegelemiseks.
Hobiauto ei ole võistlusauto, kuid võib selleks saada.
Klasse võiks võrrelda poksiga, kus kaaluklassi raskeim on tugevam, kuid aeglasem, kui klassi kergeim ja võitjat ei ole alati kerge ennustada.
Kuid ei võida tihti see poksija, kes käib vaid võistlustel vehkimas, vaid ikka see, kes treenib ja pühendub alale aastaringselt 100%.
Klassi piires on põhiline massi ja võimsuse suhe. Kas see meil dragis paigas on, seda ma kindlasti kommenteerima ei kipu.
Kui 3l võetakse praegusel ajal 1000-1400hj, siis kas keegi viitsiks arvutada, kas sellisele autole saaks võimsuse ja reeglitepärase miinimumkaalu suhtega vastu 2l 700-900hj võistlusauto? Ütleme siis 2l 800hj ja 3l 1200hj, et oleks lihtsam arvutada.
Hobiauto ei ole võistlusauto, kuid võib selleks saada.
Klasse võiks võrrelda poksiga, kus kaaluklassi raskeim on tugevam, kuid aeglasem, kui klassi kergeim ja võitjat ei ole alati kerge ennustada.
Kuid ei võida tihti see poksija, kes käib vaid võistlustel vehkimas, vaid ikka see, kes treenib ja pühendub alale aastaringselt 100%.
Klassi piires on põhiline massi ja võimsuse suhe. Kas see meil dragis paigas on, seda ma kindlasti kommenteerima ei kipu.
Kui 3l võetakse praegusel ajal 1000-1400hj, siis kas keegi viitsiks arvutada, kas sellisele autole saaks võimsuse ja reeglitepärase miinimumkaalu suhtega vastu 2l 700-900hj võistlusauto? Ütleme siis 2l 800hj ja 3l 1200hj, et oleks lihtsam arvutada.
aga palun:RFL kirjutas:...Kui 3l võetakse praegusel ajal 1000-1400hj, siis kas keegi viitsiks arvutada, kas sellisele autole saaks võimsuse ja reeglitepärase miinimumkaalu suhtega vastu 2l 700-900hj võistlusauto? Ütleme siis 2l 800hj ja 3l 1200hj, et oleks lihtsam arvutada.
aksel
Kaalud on praeguste kaalude järgi, kere on sama lauppindala ja õhutakistusteguriga. rehviks 10,5x28-15
Teraselt vaadata siis F ehk Force on punases pea kogu aeg, ehk pidamist pole kummalgi.
Peletis: 12.30 @ 185
Jubetis: 9.74 @ 233
Jubetis: 9.74 @ 233
Küsimus pole ju 2.0T vs 3.0T konkurentsivõimes piiramatau rahakotiga. Aga meil pole tagavara-tiime kes paneks 1M 1.8 EDIT: autosse (mootorisse), et kevadel kah huvitav oleks. 3p tagasi postitas Mobne oma video 10.70s (1.70ft)ülekaalulise 1.8T masinaga ja max boostini oli veel 0,4bar varu. Isegi tuleks vaatama ükspuha mis mootoriga masinat, millel on 2.7bar pähe laotud.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Ma arvan, et pole vaja. EMV pole õige koht niisama proovimiseks niikuinii. Õnneks on üritusi kus saab "proovida".Marko L kirjutas:Streetmani EMV klassiks muutmisel tuli meelda ka sihuke asi et siis tõuseb osalustasu + litsent.
Siis jälle vaja streetman kahte et niisama proovijaid ka oleks.
Tohoh? Teoorias on se võimalik kõigis klassides, A klassis on seda ka praktikas tehtud - kõige väiksem on kõige kiirem.KaroK kirjutas:On olemas väiksemad autod, mida ei saa praeguste reeglite järgi ehitada a ja B klassis sama kiireks kui suured ?
Suvaline käsn ei sõida 11.5 või veelenam minu pakutud uut indeksit 10.5sek. Need on ikkagi üpris kiired autod ja häbeneda poleks enam midagi.KaroK kirjutas:Ei pea olema EMV etappidel klassi, kus saaks sõita suvalise käsnaga(Streetman)
Võimaldavad.KaroK kirjutas:Reeglid võiks võimaldada ehitada dragi auto endale meeldivast toorikust
Võimalik, paku parem variant.KaroK kirjutas:Streetman on ropp sõna enivei
Tõsiselt tore oleks tõesti! Täiseliminaator 10-11-12sek pille oleks tõsiselt huvitav klass.Astrona kirjutas:11-12s autode ehitajatel on tihtipeale know-how 10-11sek autode ehitamiseks jne. Tore oleks näha seda ka realiseerumas.
Indreku suhtumine on väga austusväärne, ta teab ise väga hästi millega tegeleb. Millegipärast arvan, et Kopikat käidakse vaatamas igal juhul. Autot arendatakse võimaluse piires pidevalt ja on huvitav näha mida Kopikas seekord teeb. Sponsoritele pole alati tulemused kõige määravamad, neid huvitab tähelepanu, eriti sellisel showaalal nagu seda on drag.Astrona kirjutas:ja kopika-kombel rõõmu tundma kõvast 6. kohast.Pakun, et teise klassi jaotuse korral oleks ka tema see hooaeg rohkem sponse leidnud, korralikult rajal olnud ja 100 inimest pealtvaatama toonud...
Bingo. Tuleb teha valik. Kui Streetman jääb, siis seal veel on võimalik hobiautoga ala harrastada. Põhiklasside jaoks tuleb teha oma valik palju otsustavamalt.RFL kirjutas:Hobiauto ei ole võistlusauto, kuid võib selleks saada
Justnimelt selles! Reeglid peavad enamvähem võimaldama võrdseid tulemusi saavutama. Kui kellegil on paksem rahakott ja oskab sellega õigesti ümber käia, siis see on tema saavutus mitte reegli möödapanek.Astrona kirjutas:Küsimus pole ju 2.0T vs 3.0T konkurentsivõimes piiramatau rahakotiga
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia
Mu mõte oli, et antud teema pole, et kumb kiirem on kas 2 või 3. Vaid järgmises hooajas ja järelkasvus, et piiratud rahakotiga (üldine hetke olukord) on odavam 3.0 valida, ja meil pole jalaga segada ka 3.0 kiireid masinaid, ammugi mitte 2.0 kiireid (mis on ju kallim).Samvel kirjutas:Justnimelt selles! Reeglid peavad enamvähem võimaldama võrdseid tulemusi saavutama. Kui kellegil on paksem rahakott ja oskab sellega õigesti ümber käia, siis see on tema saavutus mitte reegli möödapanek.Astrona kirjutas:Küsimus pole ju 2.0T vs 3.0T konkurentsivõimes piiramatau rahakotiga
Väga kerge käega ei kipu ju kiiret (streetmani kõlbulikku) tänava autot n.ö. ära rikkuma, et saaks 4x aastas tühjade tribüünide vahelt läbi sõita. Aga et ligi 300hj/L tänavakõlbulik masin (ntx RFL'i sx) veel kiiremaks b-klassi kõlbulikuks saada, tuleks visata-lõigata sealt 250kg välja, puur sisse, muuta vedrustus ringraja kõlbmatuks (investeerida veel paarsada kilo mootorisse, vedrustusse, rehvidesse, ülekandesse ja nende seadistusse) jne. Kui ala populaaruses poleks küsimust, siis poleks ka taolisi kõhklusi. Saan täiesti aru, et kõhklejad peavadki eemale jääma, aga miks mitte vähendada kõhklejaid ja turgutada neid veel natuke ka läbi EMV nõrgema klassiga. Loodame, et SM'is läheb 10.5s läbi ja tekib punktiarvestus, ning tasud ei tõuse...
Kui aasta tublimalt osalenuid sõitjaid, RFL, kaalub näiteks hoopis driftimist..., siis on ju bhra'l muretsemiseks ja järelemõtlemiseks põhjust.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kui kellelgi on suurem eelarve, siis tuleb talle õnne soovida, mitte reegleid süüdistada!
Autosport ongi rahakottide võidusõit, rohkem raha võidab, mõningate eranditega.
Võistlejate arvu piirab ikkagi raha, mitte "valed" reeglid.
Samas näiteks meie selle hooaja hobikardi eelarvest, millega tegime esimese 9 sek ja 230 km/h ning ka C-klassi Meistritiitli:
* Kere + kast 50K
* Mootor & kasti turbiin Sangernebolt laenatud (Mootor muidu 300K & turbiin $1000)
* Uus süütesüsteem & misc tööd 20K (?)
* Vani rent igaks võistluseks
* Kütus & paar õlivahetust
Eriti palju üle 100K vast ei läinud, mis on EMV tiitli eest naeruväärne kommiraha ju?
Samuti miks kõik võrdlevad erinevaid mootoreid? Mootor on ikkagi 25% kogu paketist.
Ka parimast mootorist on vähe kasu, kui võtad punase, eksid käiguvahetusel, stardis õlileke, ületad raja keskjoont jne jne.
Sõidukogemus on ikkagi ülioluline ja seda saab suht odavalt kui ego natukenegi kontrollida ja mitte end lasta häirida konkurentide tegemistest, vaid sõita oma sõitu.
Ei ole nii, et kui teha "õiged" reeglid, siis tuleb võistlejaid nagu murdu. Kust nad tulevad? Kes tahab ja kel on võimalik võistelda, on juba kehtivate reeglite kohase auto teinud ja võistleb sellega. "Valede" reeglite tõttu pealtvaatajaid on ikka väga vähe, sest see on ettekääne, tegelik põhjus on ikkagi rahapuudus ja/või liiga suur ego.
Ükskõik millised reeglid ka on, vingumiseks põhjust otsida on maailma lihtsaim asi.
Autosport ongi rahakottide võidusõit, rohkem raha võidab, mõningate eranditega.
Võistlejate arvu piirab ikkagi raha, mitte "valed" reeglid.
Samas näiteks meie selle hooaja hobikardi eelarvest, millega tegime esimese 9 sek ja 230 km/h ning ka C-klassi Meistritiitli:
* Kere + kast 50K
* Mootor & kasti turbiin Sangernebolt laenatud (Mootor muidu 300K & turbiin $1000)
* Uus süütesüsteem & misc tööd 20K (?)
* Vani rent igaks võistluseks
* Kütus & paar õlivahetust
Eriti palju üle 100K vast ei läinud, mis on EMV tiitli eest naeruväärne kommiraha ju?
Samuti miks kõik võrdlevad erinevaid mootoreid? Mootor on ikkagi 25% kogu paketist.
Ka parimast mootorist on vähe kasu, kui võtad punase, eksid käiguvahetusel, stardis õlileke, ületad raja keskjoont jne jne.
Sõidukogemus on ikkagi ülioluline ja seda saab suht odavalt kui ego natukenegi kontrollida ja mitte end lasta häirida konkurentide tegemistest, vaid sõita oma sõitu.
Ei ole nii, et kui teha "õiged" reeglid, siis tuleb võistlejaid nagu murdu. Kust nad tulevad? Kes tahab ja kel on võimalik võistelda, on juba kehtivate reeglite kohase auto teinud ja võistleb sellega. "Valede" reeglite tõttu pealtvaatajaid on ikka väga vähe, sest see on ettekääne, tegelik põhjus on ikkagi rahapuudus ja/või liiga suur ego.
Ükskõik millised reeglid ka on, vingumiseks põhjust otsida on maailma lihtsaim asi.
Tundub, et see teema ei vii kuhugile. Pakkuge konkreetsed reeglimuudatused välja, saage potensiaalsete osalejatega kokku, pange muudatused hääletusele ja esitage BHRAle. Enne võib Sam või pr8 veidi BHRAs luuret teha, kui tõenäoliselt mingi muudatus läbi läheks. BHRA seda threadi ei loe ja ise mingeid muudatusi välja mõtlema ei hakka. BHRA otsustab, kas võtta teie ettepanek vastu või mitte. Siis saate teie otsustada, kas osalete järgmine aasta dragi EMVl või sõidate mingit muud dragi sarja või hakkate hoopis mingi muu alaga tegelema (nt drift või mudelautode ehitus).
Näiteks
Dragrace tehnilised reeglid 2010
1.7
Streetman: Mootori töömahu piirangud puuduvad, ajalimiit 11.5
Muuta
1.7 Streeman (EMV-arvestus) Mootori töömahu piirangud puuduvad, ajalimiit 10.5
Näiteks
Dragrace tehnilised reeglid 2010
1.7
Streetman: Mootori töömahu piirangud puuduvad, ajalimiit 11.5
Muuta
1.7 Streeman (EMV-arvestus) Mootori töömahu piirangud puuduvad, ajalimiit 10.5
constant turbo lag (NA)
Rapla: 55.1, Sauga: 1.05.5
Rapla: 55.1, Sauga: 1.05.5
Ettepanek 1: Hooajaks 2010 kaotada ära eraldi reeglid streetman klassi jaoks. "Streetman klassi reeglid 2009" -http://www.bhra.ee/index.php/page,33. Ja panna SM reeglid dokumendi "Kiirendusvõistluste tehnilised reeglid 2010" peatüki "7. Lisanõuded ja reeglid Streetman-klassi sõidukitele." alla.
Ettepanek 2:
. Liikluskindlustuse nõue oleks aga kah kohatu, kuna see lennuväljal minu teada ei kehti.
2009 / "10. Lisanõuded sõidukitele, mis sõidavad 10.999 sek või kiiremini"
Kui jääb muutmata, siis 10.999 võiks jääda ka streetmani piiriks juba selle pärast, et tänavaautod ja puur ei käi kokku.
Ettepanek 2:
"tehnilise ülevaatuse (ARK)" kehtimine modifitseeritud autode juures ütleb vaid, et ülevaatja polnud piisavalt kohusetundlik2010 paragrahv 7 kirjutas:7.1. Sõitjalitsents ei ole nõutud, on soovituslik.
7.2. Osaleda on lubatud vaid sõidukiga, mis ei sõida kiiremini kui 10.999 sek.
7.3. Sõiduk peab vastama BHRA tehnilistele nõuetele ja reeglitele, ning peab saabuma võistlusele "omal jõul" (mitte treileril). Sõitja peab omama kehtivat juhiluba.

2009 / "10. Lisanõuded sõidukitele, mis sõidavad 10.999 sek või kiiremini"
Kui jääb muutmata, siis 10.999 võiks jääda ka streetmani piiriks juba selle pärast, et tänavaautod ja puur ei käi kokku.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
See lause võib olla lugejatele eksitavpr8 kirjutas:Aga samas nii korraldajad, kohtunikud kui ka BHRA võtmeisikud teavad, et ma olen alati kohal olnud ja näiteks kiire Camaro puhul ka publikule atraktiivse võistlusautoga, samuti teinud esimese 8 sek aja, esimese 250, 260, 270 km/h kiiruse, 2007 OL ja 2009 C meister, abs kiirusrekord 277.45 ja C esimene 9 ja 230 jne jne.

Palju õnne, rahakoti puhul! Olete võtnud klassi, kus iga kord kohal käies saab tiitli kui just iga kord viimaseks ei jää. F1's piiratakse just reeglitega eelarveid (vähemalt üritatakse), enne kui midagi sellist peaks juhtuma.pr8 kirjutas:Kui kellelgi on suurem eelarve, siis tuleb talle õnne soovida, mitte reegleid süüdistada!
Autosport ongi rahakottide võidusõit, rohkem raha võidab, mõningate eranditega.
Võistlejate arvu piirab ikkagi raha, mitte "valed" reeglid.
Küsimus polegi enam niivõrd selles, kui palju tiitel maksab vaid selles, mida see väärt on, kui klassis on 2-3 omaklassi autot ja peotäis "kodutuid", kes järgmine hooaeg enam ei tule.pr8 kirjutas:Eriti palju üle 100K vast ei läinud, mis on EMV tiitli eest naeruväärne kommiraha ju?
Ükskõik millised reeglid ka on, vingumiseks põhjust otsida on maailma lihtsaim asi.
Sain hakkama maailma lihtsaima asjaga


väike UP.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET