altz kirjutas:jeff01 kirjutas:Tean küll BMW-dest vähe aga arvan, et neil mootoritel on ka erinev stroke

väiksema strokega mootorites on kepsu taluvuspiir kõrgemal kuna tema nurk on sellega väiksem.
Kas mitte ei olnud just suurema stroke ehk käiguga mootoris (pikem keps) see nurk väiksem ja seetõttu taluvuspiir kõrgemal..?
Sa mõtled kindlasti seda, et pikema kepsuga on nurk väiksem. 10M pika kepsuga võib 1000000Nm pressida, eriti kui käik on ainult 1m.
Mingi boosti juures läheb iga keps kõveraks. Kuna süüde on juba hiline ja segu korralik põlemine jätkub aina lähemal pahale 90deg ATDC kepsu nurgale. NA mootoris peale 20kraadi ATDC, kui keps on veel püsti, silindris rõhk juba langeb. Ei ole boosti vajagi, kui seade vale ja küünal näiteks hõõgub ja süütab segu kui kolb on all, siis enne ülesse jõudmist on keps juba lühem

- halb seade lõhub kepse.
* Nissani 1.8 kepsud lähvad rootsis 400hj 8500RPM juures, ja eestis 300hj 7500rpm juures.
* Palju boosti on ikkagi parem kui palju rpm'i + boosti - boost kohati isegi pehmendab kepsu elu (ü.s.s. läbimisel ei taha kolb otsast ära lennata, kuna boost hoiab vastu).