Boosti all jätab vahele - triggeri, süüte jms jamad

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

enne ja pärast
Pilt
Viga oli VR anduri pistiku ühendeses.

Testsõidud näitasid, et kala enam pole :) On vaid väike tõnks 100rpm ulatuses 7000 juures.
Mingi õhtu teen gtechiga väikse logimise kah siia juurde.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas taxu »

Mihkel kirjutas:Aga see jääb veidi segaseks, et kartes liiga tugevat signaali amplituuti Bosch sensoril panin taki
samas liigutasin anduri lähemale, mis peaks ju amplituuti veel suurendama aga viga kadus ära.
Takisti jäi ka alles, peaks ju suht null punktis tagasi olema.
Tõesti liiga tugev müra ehk selgitaks seda.
Takistiga vähendad võrdselt nii müra kui signaali. Andurit lähemale pannes aga suurendad ainult signaalitugevust, müra jääb endiseks. Seega signaali/müra suhe sul paranes.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Salvestasin kohapeal ka ühe 1000->6000->1000RPM.

PiltPilt
Pilt
Nagu näha, siis mingi madalsageduslik müra on siiski sees - Pulsseerib iga pöördega korra. 5000 peal 15ms/pulss ja 1200 peal 45ms/pulss.

Võin homme mõõta vaadata ka mis see signaal ka voltides on.

Aga krt kui hea tunne oli, kui läpakas struti peal, vana signaal jookseb sisse, ja siis kui seda pistikut jõuga kokku pigistasin ja signaal 10x võimsamaks läks... Ja muidugi veel parem oli see, kui vaikselt linnast välja sõites juba tundus kiirendus ühtlasem, tühikäik parem, madalalt tõmbas mõnusamalt, ja kui lõpuks sai 3. peeneks, ai... nagu 15% rohkem rõhku seljatoele ja seda kuni lõpuni välja....
(1. kord muidugi lõppes nagu 2. käik 7200 juures ära - aga see võis ka tahhoka kala olla).
Autol väänab 2. käigu lõpus nüüd pepu vähe viltu... Ja piiraja tuleb ka 3. käiguga nüüd natuke ootamatult, et alles ju tõmbab :)
Eks mingi päev siis peaks dünos kah ära käima, ehk saab see kord üle 300hj mõõdetud :)
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Kala tuli tagasi, aga signaal on ikka ok:shock:

Olin naguke ka kütuse kaarti muutnud, aga mitte nii palju...

Automaat lambda korrektsiooniga panin ühe punkti 3000rpm @ bar metsa, ja kui seal siis segu rikkaks kisub siis juba 11.6:1 vemsi kella järgi hakkab kah hakkima, aga nagu teistmoodi.

Oskate öelda, kas see madal sageduslik müra on üldse müra või hoopis triggerwheeli ja VR süsteemi omapära?
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
OKS
Postitusi: 110
Liitunud: 13.07.2005 21:52
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas OKS »

Kas COP-id ja nende ühendused on ikka kindlalt korras? Minul kogemus katkise pooliga kus peale 6000rmp oli nagu piiraja ees ja siis teisele vahetades ei tulnud kohe rõhku ja puterdas mingi aja. Sai pandud ajutine pool peale mis alguses toimis aga kuna pooli ühendused olid ajutised siis mingi aja pärast oli sama asi. Nii kui õige pool peale sai pandud töötab asi nii nagu peab.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Plaanisin juba teised COPid peale panna, aga hakkasin veel triggeriga mässama. Sain korraliku signaali logitud, mis näitas, et kõrgel pöördel läheb missing-tooth koha amplituut päris suureks, ja aju diagnostikal sain kah mõned korrad ligi - näitas kah kohe kui üle 5K kohapealgi paarutasin, et tuli hulgi tooth-erroreid.
Panin VR andurile seibi vahele (nüüd 2.6mm), signaal läks madalamaks ja kala väiksemaks, aga tõmme on ikka ebaühtlane nagu augud oleks sees.

Tundub, et triggeril oli 3 probleemi, 1. pistiku ühendus oli pehmelt öelda kehv, 2. liiga kõrge signaal missing tooth ajal, 3. pihustid segavad vahele.
See 3. on vaja veel kõrvaldada. Andur on **** 201 115 Bosch kui õigesti mäletan - see on ka mehhaanliselt vigastatud - on vastu ratast natuke käinud, nii et otsast on plastik kulunud.
Peab vist ikka aju-juhtmestiku-suka lahti lõikama, et VR signaali saaks mujalt vedada - või mis.
Kliki pildilPilt
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Liiga suure amplituudiga signaal puuduva hamba kohal tähendab tavaliselt valesti tehtud puuduva hamba kohta. Järeldan, et see on jäetud sama sügavaks kui teised hambad, mis on vale. Õige profiil on maksimaalselt pool teiste hammaste sügavusest.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Raceboy kirjutas:Liiga suure amplituudiga signaal puuduva hamba kohal tähendab tavaliselt valesti tehtud puuduva hamba kohta. Järeldan, et see on jäetud sama sügavaks kui teised hambad, mis on vale. Õige profiil on maksimaalselt pool teiste hammaste sügavusest.
Jah, mind sa juba sel teemal valgustasid.
Huvitav on see, et amplituut tühikäigult kõrge pöördele lastes kasvab 100%, aga puuduvate hammaste amplituut kasvab 400%.
Tean, et uue triggerwheeli tegemine pole ulme-kallis lõbu, aga kas seda vana kuidagi täidetakse kah? Keevitataks täis vms?

Mis on lihtsamad variandid pihusti müra kõrvaldamiseks? On see üldse normaalne, et varjestatud juhtmesse tuleb selline müra sisse, või on tõenäoliselt mul seal midagi valesti?
Viimati muutis Astrona, 31.07.2009 0:17, muudetud 1 kord kokku.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas taxu »

Astrona kirjutas:Mis on lihtsamad variandid pihusti müra kõrvaldamiseks? On see üldse normaalne, et varjestatud juhtmesse tuleb selline müra sisse, või on tõenäoliselt mul seal midagi valesti?
Oleneb varjest. Vask ja alumiinium varjestavad ainult elektrivälja eest, teras ka magnetvälja eest. Ehk siis täieliku varje annab ainult teraslint ümber juhtme. Aga kui müraallikas teada, siis lihtsam ehk segavad ja kaitstavad juhtmed eri teid pidi vedada. Kuna nii elektri- kui magnetväli nõrgenevad vastavalt kauguse ruudule, siis juba mõni cm vahet nõrgendab müra oluliselt.
Kui ahelate lahku paigutamine ei mõju, siis tuleb sul müra teisi teid pidi sisse. Näiteks ei tohi signaali- ja jõuahelate nullid kasutada ühist kerejuhet. Või ütleme nii, et signaalimaandustele peab olema tõmmatud eraldi juhe võimalikult aku "-" klemmi juurest, kõige parem otse selle küljest. Kui seda pole, siis soovitan tega kõigi varjete ja ka andurite nullide jaoks eraldi klemmliistu, mis siis on omaette juhtmega aku nulli küljes.
Mis veel varjestamisse puutub, siis ka keerupaar on üks võlusõna.
Viimati muutis taxu, 31.07.2009 16:42, muudetud 1 kord kokku.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Astrona kirjutas:Mis on lihtsamad variandid pihusti müra kõrvaldamiseks? On see üldse normaalne, et varjestatud juhtmesse tuleb selline müra sisse, või on tõenäoliselt mul seal midagi valesti?
Lihtsaim oli mõõta massi ja varjestuse ühendust ja peale seda aju pistik lahti kraapida ning varjestus ühendada massi, nii nagu peab. Ma ei tea, miks ma enne polnud varjestuse massi mõõtnud. Nimesid ei nimeta, aga varjestus oli sihilikult lahti jäetud, kuigi isegi KMSi enda manual ütleb, et see läheb ajju sama klemmi alla, mis anduri masski.
taxu kirjutas:...
Varjestus on vasest.
Ajju läheb 1 mass pin25 (mis on ka lambda mass). Sealt välja tulevad andurite massid pin17. Juhtmestikust läheb 2 juhet kollektori külge massi - aku mass on sealt mööda mootorit, mootorimassijuhet ja kere joostes ~1-1.5m kaugusel. Mootoril on veel 1 jäme mass lisaks - käivitamisel enam probleeme pole.

Signaali vaadates, enam mingit hakkimist pole.
Pilt
Tegin paar sõitu kah, ja minek on palju ühtlasem, ei mingit põristamist enam. Aga korra oli 5K juures mingi auk, mis võib vabalt ka seadistuse või niisama piipude küünalde vahetusega ära kaduda. Samas võib olla ka triggeri-missing-tooth ülepinge, kuna just seal 5K juures on see kõige kõrgem. Aju loeb ikka "2 or more missing tooth on tooth count" erroreid. See peaks olema ikka error, mitte see vajalik 2-missing-tooth, kuna päevajooksul oli neid 1200. Arvatavasti kõrgel pöördel jääb 1. hammas lugemata. See muidugi jama kah, kui aju näiteks ei saa aru et 1. on puudu ja arvab et viimane on puudu ja siis süüüte 6 kraadi hiliseks keerab.

Nüüd sünnipäevad jms tuleb vahele ja siis puhkus läbi kah ja väga edasi tegeleda ei jõua, hea et asjaga nii kaugelegi jõudsin. Triggeril tuleks veel siis see missing-tooth koha signaal madalamaks saada - igaks juhuks. Ajus on LM18xx kivi, ja võibolla annaks sealt veel midagi maha keerata, aga mõtekam on vändaratas otsast ära võtta ja natuke seda kohta täita ja kui see ei aita siis uus ratas lasta teha.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

kas mul see signaal üldse valetpidi pole?

VEMSi leht väidab et kõigepealt peaks nagu signaal alla minema ja siis üles vms.
Pilt
http://www.vems.hu/wiki/index.php?page= ... othProblem
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Proovi siis VR-i otsad ringi tõsta.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Mihkel kirjutas:Proovi siis VR-i otsad ringi tõsta.
Igaks juhuks ei proovi teistpidi, kuna leidsin just lehe, kus räägitakse vastupidist. Pealegi on see andur koguaeg seda pidi olnud ja süütemäpp ka selle järgi suht paigas :) Nohja see kah, et olen ainult 90% kindel, et ma ise mõõtsin õigetpidi polaarsusega. Ah tead pea töötab peale sünnipäeva veel ise kah suht katkendlikult :)
http://www.link-electro-usa.com/images/ ... nsors1.pdf
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Ühesõnaga eile Ako täitis mul selle puuduvate hammaste koha palju kõrgemaks. Ja esimese 2min paarutamise peale erroreid ei logitud. Peale seda mõõtsin ka signaali ja näitab, et kui enne oli missing-koht 400-500% kõrgem tava hamba amplituudist, siis nüüd on ta 275% - ehk parem. Aga minek oli katkendlik - koledat häält ei teind, aga pärast salvestust vaadates on näha, et signaal täiesti müra täis - kõik pihustid löövad triggerisse sisse nagu varjestust jälle enam poleks. Ja ajju oli loetud 20 minutiga 700 errorit, eelmise 200 errorit/3h võrreldes nagu palju :)
Lähen vaatan selle VR anduri pistiku üle - raudselt on seal jälle kontakt hapuks rappunud. Ja siis võiks nagu kõik jälle hea olla - ei tea kui kauaks :lol:. Väike mõte on juba pihustitele kah varjestatud juhtmed panna :).

Ma ei saa aru kuidas see missing tooth koht seal signaalis mul vahepeal üldse muutus. Algul oli puuduvate hammaste signaal selline madal, pärast aga suure amplituudiga. Täpselt ei mäleta kah kas tõstsin mõõtmis juhtmeid ümber, aga ei usu. Kas anduri kaugemale tõstmine võis seda mõjutada? Või on asi nii, et kui see pinge läheb seal kõrgeks, siis vool läheb nõrgaks ja kui ühendus kehv, siis teiselpool kehva ühendust see nõrk aga kõrgem pinge ei kõigugi?

PiltPilt
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Signaal oli jälle tiptop. Ja ühtäkki sakib täiega... Tõmbasin aju serial-kaabli läpaka tagant ära ja signaal jälle ok - no see pole kah normaalne.
signaal salvestamise mass on ühendatud mootorisse ja serial saab massi muidugi ajust. Oeh peaks signaali mõõtma aju poolt aju massiga - võibolla mootorimassiga võrreldes on signaal ilus ja aga ajumassiga on müra sees - ja põhjuseks oleks siis nõrk aju mass vms. u. nagu aigo teema :)
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Vasta