kuhu läheb?

Kõik muu mis mujale ei sobi !

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

gert45
Postitusi: 6
Liitunud: 12.07.2009 1:34
Asukoht: läänemaa

kuhu läheb?

Postitus Postitas gert45 »

Turbo: vötab öli karterist siis edasi läheb turbosse ja kuhu see öli nüüd edasi minema peaks? asjaga on üsna kiire
Kasutaja avatar
ranz
Postitusi: 423
Liitunud: 13.12.2004 14:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: kuhu läheb?

Postitus Postitas ranz »

gert45 kirjutas:Turbo: vötab öli karterist siis edasi läheb turbosse ja kuhu see öli nüüd edasi minema peaks? asjaga on üsna kiire
Natuke keeruliselt kirjutad hetkel... kas mõtled turbo õlitus torusid?
Turbo õlitus käib üldjuhul nii, et tuleb toru mootori ploki külje pealt (üldjuhul kuskilt õlifiltri kinnituse koha lähedalt) ning läheb turbo peale, turbo alt läheb jäme voolik otse aga karterisse.
Jumal lõi turbo lag-i, et ka V8 omanikel oleks võimalus.
gert45
Postitusi: 6
Liitunud: 12.07.2009 1:34
Asukoht: läänemaa

Postitus Postitas gert45 »

Jah mötlesin küll ölitus torusid.Kas turbo ikka vötab öli karteist vöi vötab kusakilt mujalt
Maik
Postitusi: 725
Liitunud: 19.06.2008 12:23
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Maik »

Turbo laseb õli karterisse tagasi pigem ja _võtab_ õli mootoriplokist õlisurve kanalist kuskilt . iseenesest ei ime turbo sul mingit õli.
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
gert45
Postitusi: 6
Liitunud: 12.07.2009 1:34
Asukoht: läänemaa

Postitus Postitas gert45 »

ehk...praegu saan nii aru et turbole peab öli n.ö peale jooksma :shock:
ca18det
Postitusi: 64
Liitunud: 25.07.2008 22:25
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas ca18det »

Jah, Ranz seletas ju arusaadavalt.

Mootoriplokis on õlil rõhk, seetõttu on õli pealevoolus samuti surve. Nagu öeldud, äravool vii karterisse.
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas hents99 »

Mitte pahapärast, aga kuhu sul selliste teadmiste juures kiire on? Võta asja ikka päris rahulikult ja kontrolli kõik strateegilised sõlmed enne kenasti läbi.

Õli pealejooksu saad kõige lihtsamalt võtta õlirõhu anduri juures, paned T kujulise kolmiku näiteks vahele, lähed vutt-vutt poodi (hiflex, hydroscand vms) lased vastava vooliku pressida, vajalikud stutsid ja asi lahendatud.
gert45
Postitusi: 6
Liitunud: 12.07.2009 1:34
Asukoht: läänemaa

Postitus Postitas gert45 »

Tegelikut asjaga kiire polegi, aga tahaks juba tööle saada. :-D Kas nii vöib ka teha et panen selle öli vötu koha klapikambri kaane külge? :? Nagu on tehtud siin http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 066&page=5 kolmandal pildil
Maik
Postitusi: 725
Liitunud: 19.06.2008 12:23
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Maik »

Pigem seal pildil lastakse turbost läbikäinud õli klapikambri kaande tagasi ?

Pole ladadega kursis, võibolla tõesti on seal survekanal...?
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
gert45
Postitusi: 6
Liitunud: 12.07.2009 1:34
Asukoht: läänemaa

Postitus Postitas gert45 »

See pilt on lihtsalt näiteks.Aga siit foorumist leidsin ka midagi sarnast. http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?t=4495 12-da postituse pilt.
Aigo
Postitusi: 1100
Liitunud: 29.07.2007 22:41
Asukoht: tartumaa nõo lähistel

Postitus Postitas Aigo »

sa räägid õlitusest seal joonis turbo niiöelda tööst ju

seal märgitud õhufilter sisselase väljalase ja turbo ning need sinised jooned turbo all on kollektor ju
Pilt
gert45
Postitusi: 6
Liitunud: 12.07.2009 1:34
Asukoht: läänemaa

Postitus Postitas gert45 »

Seda küll,aga seal on 2 lillat toru üks on see mis tuleb öhufiltrist aga teine tuleb ju klapikambrikaanest.Ise arvan et turbo vötab selle toru abil öli aga ei tea kindlalt.Selles see küsimus hetkel ongi et kas nii toimib asi. Kuigi nagu eelnevalt öeldud siis ise vötta ta ei tohiks :?
Rizto05
Postitusi: 106
Liitunud: 01.12.2007 11:05
Asukoht: Vaida/Tallinn

Postitus Postitas Rizto05 »

gert45 kirjutas:Tegelikut asjaga kiire polegi, aga tahaks juba tööle saada. :-D Kas nii vöib ka teha et panen selle öli vötu koha klapikambri kaane külge? :? Nagu on tehtud siin http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 066&page=5 kolmandal pildil

Ära minu lollust küll vaata.. :oops: :? Ja kui lugeda viitsid, siis saad aru, et see vale pidi.
Õigesti ikka nii, et kolmik õlirõhu andurile vahele ning tagasivool õlivanni.
2.0T Lada.
ca18det
Postitusi: 64
Liitunud: 25.07.2008 22:25
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas ca18det »

gert45 kirjutas:Seda küll,aga seal on 2 lillat toru üks on see mis tuleb öhufiltrist aga teine tuleb ju klapikambrikaanest.Ise arvan et turbo vötab selle toru abil öli aga ei tea kindlalt.Selles see küsimus hetkel ongi et kas nii toimib asi. Kuigi nagu eelnevalt öeldud siis ise vötta ta ei tohiks :?
Pilt

Sellel pildil on näidatud ainult torud, kus liiguvad õhk/gaasid. Õlitusest pole siin midagi.

Pilt

Siin pildil on juba õlituse kohta ära näidatud puust ja punaseks, kust õli sisse, kust välja.[/img]
Aigo
Postitusi: 1100
Liitunud: 29.07.2007 22:41
Asukoht: tartumaa nõo lähistel

Postitus Postitas Aigo »

ega jah turbol pole mingit õlipumpa seega peaks ikka jah mootori õlipump jõudma turbot ka õlitada. ikka kõige lihtsam varjant on nagu tegin mina accordile, et õlirõhuanduri alla kolmik ja sealt õli turbosse ja tagasivool otse karterisse kui just vaba õlikanalit plokis pole kuhu lihtsam vedada oleks.
Pilt
Vasta