Surve radiaatoris?

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
Rain573
Postitusi: 110
Liitunud: 16.01.2006 13:00
Asukoht: Võru

Surve radiaatoris?

Postitus Postitas Rain573 »

Tekkis siis selline küsimus, et kui plokikaane tihendivahelt peksab survet radiaatorisse, siis kuidas sellest aru saada? Seda ma juba tean, et radiaator, lõdvikud jne võivad katki minna jne. Aga mind huvitab mis toimub paisupaagis? Näiteks kui mootor on töösoe ja keerata paisupaagi kork maha kas siis ajab palju jahutusvedeliku välja? Või kui mootor panna ilma paisupaagi korgita käima sis peaks sealt mulle ajama ja paarutades hakkab jahutusvedeliku välja ajama? Või hakkab jahutusvedeliku väljaajama ka siis kui tihend on terve?

Rain
Veix88
Postitusi: 34
Liitunud: 19.11.2008 14:21
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas Veix88 »

Kui plokikaane tihend läbi laseb, siis kogunevad need gaasid salongi soojendusradikasse ja salongi ei hakka enam sooja õhku puhuma(ei pruugi alati). Mul tihend peetis oli, siis läks nt mootor hästi kiiresti soojaks ja ventikas undas ees pidevalt. Mingi surve paisupaagis peab olema, sest siis ei lähe tosool nii kiiresti keema. Töösooja mootoril ei ole soovitatav eriti seda paisupaagi korki maha keerata, olen ise maha keeranud, midagi ei ole juhtunud.(ei soovita kellelgi teha seda !) Koha peal, kui mootor tiksub, siis ei tohiks küll paisupaagist tosooli välja ajada, vähemalt minu autol ei aja.(vb sul liiga palju sisse pandud seda).
ahto42
Postitusi: 598
Liitunud: 24.07.2006 12:25
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas ahto42 »

Oleneb süsteemist. Minul juhib radikakork paisupaagi tööd. Oli juhus kui kork ei lasknud paisupaagist vedelikku tagasi ragikasse, aitas korgi vahetus. Kui pärast seisma jätmist ka mulle tuleb, siis tihend või kaas ise.
Servemet OÜ
Puurid, keermepuurid, freesid, laagrid jne
www.serve.ee

Looduslikud, keskkonna sõbralikud ja tõhusad puhastusvahendid www.chrisal.ee
Kasutaja avatar
onesuspect
Postitusi: 345
Liitunud: 14.11.2007 12:21
Asukoht: tln

Postitus Postitas onesuspect »

Lihtne variant, võta küünlad maha ja lase surve silindrisse ja siis vaata kas radikast hakkab mulle tulema või mitte.
Kasutaja avatar
juss
Postitusi: 536
Liitunud: 26.11.2005 23:06
Asukoht: Põlva

Postitus Postitas juss »

Jahutus süsteem on normaalne surve ca. 0.8 bar.(oleneb masinast) Enamjaolt, kui on korgiga radjaator, siis võib paisupaagi korki maha keerata kuumalt, aga kui kork radikal puudub siis ei tasu. Kuna Siis on ka paisupaagis surve sees, ja sealt tuleb ikka omajagu jahutusvedelikku välja.
Suht suure tõenäosusega peaks ka siis jahutusvedelikku kaduma, kui tihend lekib, kuid ei pea kaduma.
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

õli on puhas, ei ole mingit läga täis?
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas murjam »

Just sain enda CA18-l kaanetihendi maha (selgelt näha, et katki). Viga avaldus sedasi, et lõi jahutusvedeliku paisupaaki (õhk sattus jahutussärki), mispeale radiaator lõpuks pooltühjaks jäi ja temperatuur tõusma hakkas.

Kui radika kork maas ja vesi sealt läbi käis (mootor töösoe), siis gaasi andes oli näha mullikesi jahutusvedelikus.
Lauda nitro
Kasutaja avatar
Rain573
Postitusi: 110
Liitunud: 16.01.2006 13:00
Asukoht: Võru

Postitus Postitas Rain573 »

Õli on puhas, jahutusvedelik on puhas! Normaalselt sõites ei juhtu suurt midagi temp püsib normis ja kõik ok. Aga kui peenestama hakata siis läheb keema :? Eile sai vaadatud seda asja ja lastud temp korra üles, Ise arvan, et termostaat on kinni! Sellepärast, et temp oli laes aga radiaator ees külm. Täna võtan termostaadi välja vaatan mis sis tegema hakkab!
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas murjam »

Kas termostaadi vahetus/eemaldamine aitas?

Kui ei aidanud, ei jää muud varianti üle kui kaanetihend/kaanes mõra.

Mu masinal olid samuti õli ja jahutusvedelik kenasti puhtad mõlemad ja radiaator vaid 1/3 jagu kuum (ülejäänu oli ülevalt tühi ja seal vesi ei ringlenud).
Lauda nitro
Kasutaja avatar
Rain573
Postitusi: 110
Liitunud: 16.01.2006 13:00
Asukoht: Võru

Postitus Postitas Rain573 »

Termostaadi äravõtmisest ei olnud abi! Ikka sama jama. Kõigehullem on see, et mootor oli just lahtivõetud :? Igasugu tihendit tellimisega läheb jälle 2-3 nädalat :( Ja see asi ei käi just kõigelihtsamalt lahti ka. Tuleb mootor maha võtta :x Aga mis teha, kui sõita isu sis tuleb see töö uuesti ette võtta :?
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Kaane tihendipind ja ploki tihendipind olid uuuesti lihvitud?
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Kaane tihendipind ja ploki tihendipind olid uuuesti lihvitud?
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Rain573
Postitusi: 110
Liitunud: 16.01.2006 13:00
Asukoht: Võru

Postitus Postitas Rain573 »

Mihkel kirjutas:Kaane tihendipind ja ploki tihendipind olid uuuesti lihvitud?
Kahjuks mitte :oops:
Vasta