Civicu install

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

must
Postitusi: 14
Liitunud: 29.07.2005 13:55

Postitus Postitas must »

Ei seda loomulikult, sellest saan väga hästi aru. Pidasin silmas rohkem seda, et mingit lisajunni ei pea muretsema (piggy-back jne). Ja orikas pump toidab kah ju? Lisapihustit või mitut pole ka vaja sellisele seadele, right? Kas kütuserõhku saab niisama ka paika keerata, või on vaja lisaregulaator osta? Põhimõtteliselt, ma saan aru, et kui on olemas kolle+turbo+voolikud ja kui asi ilusti kokku panna ja seadistada, siis peaks asi ikkagi korralikult tööle hakkama. Aga kust kollet saada? Netis on 5 kilo tuuri nad. Mõistlik tellida või lasta kohapeal teha? Paljuga umbes arvestama peaks? Kui turbo on näiteks 6 kilo ja kolle 5, palju siis voolikutele arvestada?

Selline link kah: http://www.homemadeturbo.com/turbo_projects/t25-2/
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Tegelikult on turbo, kolle ja voolikud asja kõige lihtsam osa.
Kõige suurem töö on asi korralikult jooksma saada ehk seadistamine.
Eriti veel siis kui sa ise ajus midagi näppida ei saa.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Kpt. Trumm
Postitusi: 273
Liitunud: 29.11.2004 21:24

Postitus Postitas Kpt. Trumm »

Kaane tihendit vahetama ei pea. Kui Mahle pakuks Hondale kolbe siis mina ei paneks neid tappes ka sinna. Kui nad ei pea vabalthingaval Opelilgi vastu siis mida me turbost räägime. Gary Gardella sõidab B18C6 mootoriga 1000kw rattast originaal kaane tihendi, saalede ja vändaga. Surveaste on tal 10.8. D16A6 peaks olema see sama mootor mille me lätti müüsime (Kaimo vana mootor) See sõitis kokku 130000 km ja alles nüüd tuli tagasi meile remonti. Lätis tõmbasid nad sealt 1.6bar (või oli 1.8) 400hj. Originaal hülssimata plokk. Enamus hondadel ei ole gaasiasendi andurit vaid on MAP anduriga. Kui sul on sama siis pead esimesena selle ära petma. D16A6 ei kipu eriti segu kompenseerima. Mingi segu reguleerimise võimaluse pead endale kindlalt tekitama. USA-s on chippe saadaval. Üle 250hj hakkavd kaane poldid venima ja klapivedrud jäävad nõrgaks. Klapivedrudega kaasneb kindlalt nuka rihmaratas. Originaal murdub kohe otsast ära.

Jõudu

PS. Segukellaga seadistavad autot ainult lollid
73 Datsun 240Z RB26
http://www.facebook.com/ZerialModified" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Kpt. Trumm kirjutas: Kui Mahle pakuks Hondale kolbe siis mina ei paneks neid tappes ka sinna. Kui nad ei pea vabalthingaval Opelilgi vastu siis mida me turbost räägime. Üle 250hj hakkavd kaane poldid venima ja klapivedrud jäävad nõrgaks. Klapivedrudega kaasneb kindlalt nuka rihmaratas. Originaal murdub kohe otsast ära.

Jõudu
Ei tea, mis Mahledest sina räägid, mul on hoopis vastupidised kogemused. Ja veel: kes enne ei teadnud, siis Mahle toodab ka nt Ferrari F1 mootorisse kolbe. Uskumatu, ehh?
Ja Honda mootor polegi siis eriti tugev, kui vaid 250hj kannatab stock vedrude ja poltidega.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Samvel
Postitusi: 655
Liitunud: 29.11.2004 10:31
Asukoht: Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Samvel »

viimased postitused, millel puudus igasugune tehniline sisu on kustutatud !
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia
rookie
Postitusi: 105
Liitunud: 10.05.2005 12:17

Postitus Postitas rookie »

:(
Viimati muutis rookie, 21.08.2005 9:35, muudetud 1 kord kokku.
rookie
Postitusi: 105
Liitunud: 10.05.2005 12:17

Postitus Postitas rookie »

Kpt. Trumm kirjutas:Kaane tihendit vahetama ei pea. Kui Mahle pakuks Hondale kolbe siis mina ei paneks neid tappes ka sinna. Kui nad ei pea vabalthingaval Opelilgi vastu siis mida me turbost räägime.
Täpsustamata, millised kolvid ja mis tingimustel, on see jutt jura. Mahle suunas asjatundmatu üldistus. :!:
Gary Gardella sõidab B18C6 mootoriga 1000kw rattast originaal kaane tihendi, saalede ja vändaga. Surveaste on tal 10.8. D16A6 peaks olema see sama mootor mille me lätti müüsime (Kaimo vana mootor) See sõitis kokku 130000 km ja alles nüüd tuli tagasi meile remonti. Lätis tõmbasid nad sealt 1.6bar (või oli 1.8) 400hj.
See asi kõlab natuke demagoogiavõtmes, andesta otsest ütlemist....
Sõidab mismoodi? 10 sekundit korraga stripil? Või sõidab igapäevasõite? See stripi seadistusega saadud kW pole küll mingi eriline mootori vastupidavuse näitaja. Toon sulle elulise näite - Ville Oksaneni turbo-mosse. Seal on vene plokk, väntvõll, plokikaan. Mootor on ise ca 800 hj. Muud pulgad on seal tänavaautodelt võetud, mitte spetsosad. Võib nüüd väita, et mosse mootor on jube vastupidav? Kõik siin on vist vene autodega sõitnud ja neid parandanud.

Toon sulle näite Brabham BMW BT54. 1,5 liitrit, kuni 1500 hj ja 12 000 rpm. Kasutatati romulast ostetud mootori alumisi otsi, Mahle kolvid, Carillo kepsud. Erinevalt sellest 1000 kW Civikust kestab see kaks tundi 10 000 rpm sõitu ja tagab vähemalt ca 50% juhtudest finishisse jõudmise (ajalooline statistka).

Neid kahte mootorit kõrvutades võtta veel arvesse
1. Brabhami mootor tuli välja 1982.
2. Kasutati seal mehhaanilist jagajat ning diiselmootori kõrgsurvepumbast/pihustitest tehtud pritset, mitte mingit progetavat aju (mis arvad, kui suur on seadistusvõimaluste vahe?)
3. Mingist kuullaagritel turbost, lambdast jne uuema aja asjadest ei teatud tollal veel midagi.

Honda mootorit esitleda sellisel kuhul (kõige suurema potentsiaaliga turbo projekt) on natike....noh..... Nagu sa näed, tehti võimsamaid ja vastupidavamaid mootoreid seeriaplokil juba 20 aastat tagasi.

Civiku mootor annab seepärast igal pool palju, et ta on USA-s enimlevinud impordimootor, mille taga on meeletu aftermarketi turg ja kuna ta on laialt levinud, siis on seal kõik ära leiutatud. See ei tee teda veel tehniliselt kõige paremaks.

1000 hj turbomootor on võimalik valmistada praktiliselt igast seeriaplokist, millel on sepistatud väntvõll ja enam-vähem kõva mootoriplokk. Honda pole siin midagi erilist, kui ringi vaadata, siis sellise võimsusega asju tehakse ka muudest mootoritest.
[/quote]
must
Postitusi: 14
Liitunud: 29.07.2005 13:55

Postitus Postitas must »

Nüüd on nii, et kaalusin siin mis ma kaalusin, aga jõudsin järeldusele, et kui üldse tegema hakata, siis on odavam, muretum ja kuivem osta hoopis käredam vabalthingav mootor, mis ilma suurte pingutusteta sinna vahele tõsta. See oleks tehniliselt palju kindlam ja ka odavam variant. Lisaks jääks ära võimalus, et ma midagi totaalselt pekki keeran (sulatan kolvid vms). Aga tänud valgustamast ;) .
Taavi
Postitusi: 395
Liitunud: 20.05.2005 9:40

Postitus Postitas Taavi »

Toon sulle näite Brabham BMW BT54. 1,5 liitrit, kuni 1500 hj ja 12 000 rpm. Kasutatati romulast ostetud mootori alumisi otsi, Mahle kolvid, Carillo kepsud.
See 80'date BMW F1 mootor kasutas seeriatoodangu osadest AINULT mootoriplokki. Ülejäänud osad olid tolleaegne hüper hi-tech. 1500hj setupiga tehti ainult mõned kvalifikatsiooniringid. 1.5h võistluse tarvis keerati asi kuhugi 1000hj kanti.
Civiku mootor annab seepärast igal pool palju, et ta on USA-s enimlevinud impordimootor, mille taga on meeletu aftermarketi turg ja kuna ta on laialt levinud, siis on seal kõik ära leiutatud. See ei tee teda veel tehniliselt kõige paremaks.
See jutt on 100% õige :)
tacco
Postitusi: 17
Liitunud: 25.05.2005 21:01
Asukoht: tartu

Postitus Postitas tacco »

Mis kütust need turboga F1 mootorid kasutasid? Liitrivõimsus on samas suurusjärgus TFga.
Audi 200 20v TQ Avant
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

tacco kirjutas:Mis kütust need turboga F1 mootorid kasutasid? Liitrivõimsus on samas suurusjärgus TFga.
Puhast tolueeni (oktaaniarv 121). Algul külma mootorit käivitades oli see segatud bensiiniga, kuna tolueen aurustub väga kehvasti. Samal põhjusel soojendati kütusepaake mööduvate väljalasketorustikega.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Samvel
Postitusi: 655
Liitunud: 29.11.2004 10:31
Asukoht: Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Samvel »

turboajastu F1 tehnika oli omamoodi väga huvitav tehnilisest küljest, nagu alati muidugi. Minu mäletamist mööda (kuskilt tekstist meelde jäänud) ei olnud kütus 100% tolueen siiski vaid u.80% kontsentratsioon kuna oktaanarv oli piiratud reeglitega. Kujutage ette kompressorite mõõte, mis 1000+hp peavad pumpama ning samuti turbiini poolt, mis peab kõik need gaasid vabalt välja laskma. Rõhud olid muidugi samuti märkimisväärsed 3+Bari. Tänu sellistele kõrvitsatele olid need "võrrimootorid" vägagi laggid, mis tegi kurvisõitmise paraku ohtlikuks. Pealegi vabalthingavad autod on alati kurvisõiduga paremini juhitavad. Ilmselt seetõttu vahetatigi F1 turbotehnika N/A vastu välja, millest on natuke isegi kahju.

OT muidugi, aga huvitav ;)
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Mitmetel mootoritel ületas turborõhk kvalifikatsioonis 4,3 Bari, pöörded seejuures 13 000+ :shock: Kompressoritena kasutati vähemalt Porsche ja BMW peal K36. Umbes kaks kuud tagasi pakuti sellist e-Bays müüa :shock: Oligi öeldud: "Comes from a Tag-Porsche engine from mid 80's F1 car"!
Okt. arv oli piiratud viimastel aastatel, algul võis ka puhast kasutada. Lihtsalt külma mootori käivitamisel puhas touleen ei süttinud, oli vaja bensiiniga segada. Ohh, milline OT, aga huvitav :) Peaks eraldi teema tegema.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Kpt. Trumm
Postitusi: 273
Liitunud: 29.11.2004 21:24

Postitus Postitas Kpt. Trumm »

To Rookie: Kui sul oleks natukene praktilist poolt kah sinna teooria ja ajaloo juurde siis sa ei hõiskaks kui kerge on ehitada 1000hj mootorit pea ükskõik mis ENAMVÄHEM tugevast plokist.

Võibolla jäi mõnele inimesele siin arusaamatuks mida ma silmas pidasin mootori headuse all. Mitte kordagi ei ole ma väitnud, et Honda maailma parim. Vaid, et honda mootor hingab kõige paremini TURUL olevatest mootoritest. Te räägite siin haruldustest.

Kui need IMSA ja vanad F1 mootorid nii supper head on siis miks nendega ei sõideta? Sellepärast, et nad on nii haruldased. Räägiks ikka reaalsetest asjadest, mitte mingi venna märgadest unenägudest.

Gary Gardella sõitis oma eelmise mootoriga muideks kaks hooaega ennem kui laiali läks. Mitte ainult 10s. (muuseas sõidab ta 8.06s.)

Ma kirun neid Mahle kolbe mis meil siin esindustes pakutakse. Kui hakata tellima spetsiaalselt neid kolbe millest siin osad vaimustuses on siis mis tuleks kolvi hinnaks??? Ma eelistaksin selljuhul ennem Wiseco või CP.
73 Datsun 240Z RB26
http://www.facebook.com/ZerialModified" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
meph
Postitusi: 53
Liitunud: 24.08.2005 3:26
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

intercooler ei teeks ka paha...
Vasta