Tekitab kahtlust natuke selline graafik nagu mul on. Juba 2500 pöörde peal on vääne korralik. ja hoiab seda peaaegu sirgena kuni lõpuni.
muidugi arvestades, et tegemist on 3.0 mootoriga siis lõppkokkuvõttes on vääne ikkagi väike ( 12Nm alla originaali) ... samas on ta originaalist 2000 pööret kõrgemal.
Motol costum väljalase terves pikkuses, ja MS
originaal väärtused
155kw @ 6000rpm
270Nm @ 3000rpm
mootor x30xev
Kui su kiirendusgraafik 2. käiguga on sama kujuga, siis on kõik paigas.
Tundub, et seal on sattunud nukkvõllide, sisselaske ja väljalaske "resonantsid" ning hästi/halvasti timmitud punktid kõik erinevatesse kohtadesse nii, et ühtegi peak'i ei tekigi - väga hea ju. Paraku on probleem ka selles, et natuke vähe on seda väänet. Aga võibolla nii kui pütt paremini täitus jäi mõni säde vahele ja ongi nagu Nm piiratud. Või siis 1 nukk varajane ja sama nukk teisel pangal hiline.
Momenti ju omajagu, tegemist stock mootoriga?
Mul oli mälu järgi 3.2 stock MB mootoriga tagarattast 330Nm`i (ok, nuka ajastus oli reguleerimata).
Stock 3.0 mõni Nm vähem ongi normaalne ju.
Selline väändegraafik ju ulme täielik. Pole taolist enne näinud. Sul peavad siis olema mingid muutuva geomeetriaga sisselaskepordid ja igal juhul ka muudetava nurgaga nukad et sellist ühtlust saavutada. On ka siis või? Muidu võiks pigem pakkuda, et midagi mõõtmisel valesti läinud. Sest kuidas suudaks üks silinder täituda täpselt ühte moodi nii suures pööretevahemikus?
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Mootoril selliseid keerulisi süsteeme peal ei ole.
tavaline 4klapi tehnoloogiaga kaas ja v6
modif. üleval kirjas.
ise arvan ka, et uued kolled lihtsalt korjasid keskelt väände ja viisid seda üles poole.
Ringil on temaga väga hea sõita...ja ega otse sõites ka just selliste kw numbrite kohta kehva aeg ei ole. haapsalus siis 13.97 kehva pidamisega (2,47 60ft) lõppkiirust antud sõidul 162 ja kohati 165.
täituvuse koha pealt eriti ei usu et küünal teda süüdata ei jõua. vabalthingav siiski ja surveaste originaal 10.8 ja küünlad ka uued.
imelik on see ka et maksim nii vara tõmbe ära lõpetas. ei jõudnud ju veel eriti kukkuma hakatagi...oleks huvitanud mis sealt edasi saab. Teistel on ta lasknud ikka korralikult väände kukkuma.
Kiirendusel segud enamvähem paigas ( 13.0 kandis)
peale dünos käiku sai veel alates 5000 rpm süüdet tagasi tõmmatud ja g'tech'i järgi tuli max jõud veel 100 - 150 pööret kõrgemale.
kuid jõu absoluut number oluliselt ei muutunud (G'de järgi rattasse 3 lisa kw) graafik venis lihtsalt samas suunas edasi kuhu ta enne läks.
aga huvitav oleks teada, mis saab väänet piirata ültse niimodi, et ta samale tasemele erinevatel pööretel jääb?
edasise modifikatsiooni suhtes lihtsalt mõtlen.
Silwer kirjutas:* dünode mõõtmisviga on rahumeeli mingi 10%. Seega absoluutnumbreid ei tasu kunagi tõepähe võtta.
Noh kui 10% juurde liita siis mu 1.8 oli 433hj @ 6000RPM 1.5bar
Maxim küsis ka minu käest mis tehtud on - ütlesin et 1000hp kepsud kolvid - vastas a la "ok siis laseme 7000'ni - rohkem ei julge"
Äkki sidur mängis kaasa?
Postita dynomaxis mõne teise V6 opeli graafik kah.
Sidur on hea mõte. See toimibki veojõukontrolli laadselt, kui ei jõua hoida. Kuigi kui juba libisema hakkab, siis peaks väljundvääne vist langema võrreldes suletud asendiga. A eks olene ka sidurist.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
kuidagi kahtlane see siduri asi.
Kui juba korra järgi annab, kas siis ikka suudab uuesti haakivust leida?
muidu sõidu peal aru nagu ei saa, et sidur kehva oleks.
40km/h ja 2. käik sisse panna on jutid maas...ok jõud käib veel üle. Aga kolmandaga gaas peal käiku vahetades neljandale, tõmbab ilusti kohe pöörded alla.
Mina oma siduri libisemises näiteks sain ka alles dyno järgi aru. Ja siis ka tükk aega juurdlesi, et miks nii imelik graafik. Oli teine täpselt sellise piirini kulunud, et 5 kraadi süüte varasemaks keeramine pani ta läbi libisema.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
taxu kirjutas:Mina oma siduri libisemises näiteks sain ka alles dyno järgi aru. Ja siis ka tükk aega juurdlesi, et miks nii imelik graafik. Oli teine täpselt sellise piirini kulunud, et 5 kraadi süüte varasemaks keeramine pani ta läbi libisema.
Astrona kirjutas:Noh kui 10% juurde liita siis mu 1.8 oli 433hj @ 6000RPM 1.5bar
Miks just liita? Võib ju ka lahutada.
Üldiselt kui sidur libiseb, peaks jah vääne ära kukkuma, aga kes teab kuidas dynomaxis asjad ühendatud on ja mis valemid on tarkvaras.
Kui rulli väljund on ainult moment ilma kiiruse-signaalita ja mootori pöörded võetakse mootorist. Siis siduri libisemisel võib sama Nm projetseeruda kõrgemale pöördele. Õiges dünos peaks tulema rullikiirus ja moment mõlemad, ning neid korrutades saabki juba võimsuse graafiku üle kiiruse. Mootori kiirust tuleks mõõta siis ainult 0-momendi ajal ja peale seda RPM telje joonistamiseks oleks vaja ainult rulli ja mootori kiiruste suhe korrutada läbi kiirusega. Või siis üldsegi joonistada RPM teljele reaalne RPM, mis sul näiteks näitaks viimast 50-100kmh kiirusel sujuvat 6000RPM peal seismist Kuigi kui manuaalkastiga toimub rulli ja mootori kiiruse vahel mingi libisemine võiks suur vilkur sellest märku anda.
Teooria on hea, aga 90% olen kindel et see polnud siduri ega rehvi libisemine.