täissünt õli vs poolsünt
Karmimate mootorite õlitamisest veel niipalju, et ei tasu unustada, et saaled on sama mõõtu, mis mitu korda nõrgematel originaalmootoritel. Näiteks meie mootori mõõdud on 60'ndate alguses projekteeritud a la 500 hj jaoks, aga saaks 2000 kui tahaks. Plokk on küll Dart'i oma, millel on "true priority main" õlitus, ehk kõigepealt läheb õli raamsaaltesse. Kasutatakse suuremaid lõtke ja paksu race õli, n.ö. löökide pehmendamiseks. Paksu õli omapära on näiteks see, et drag'is ei jõua sõidu ajal alla tilkagi, seetõttu peab kogus suur olema, muidu jääb pump kuivale.
Samuti on olulised lisandid, eriti alko puhul. Näiteks üks tuntud USA brand vahetas omanikku, kes muutsid koostist ja võistlejatel hakkasid mootorid lendama.
Meil oli Valvoline VR1 Racing 10W60, mis kestis ilusti nii alkot kui 1400 hj. Ta on olnud USA's dragi sponsor algusest peale ehk teab, mida alkole vaja on.
P.S. Läbipaistvuse huvides, et Valvoline on ka meie sponsor.
http://www.valvoline.ee/news/new_record.html
Samuti on olulised lisandid, eriti alko puhul. Näiteks üks tuntud USA brand vahetas omanikku, kes muutsid koostist ja võistlejatel hakkasid mootorid lendama.
Meil oli Valvoline VR1 Racing 10W60, mis kestis ilusti nii alkot kui 1400 hj. Ta on olnud USA's dragi sponsor algusest peale ehk teab, mida alkole vaja on.
P.S. Läbipaistvuse huvides, et Valvoline on ka meie sponsor.
http://www.valvoline.ee/news/new_record.html
ei ole ta midagi nii odav.leti hind on 450.- 5l.aga hulgi ostes on ta odav jh.erikred kirjutas:minu pannil kerab varsti 400k ette ja kasutan talvel 0w40 ja suvel 10w60 täissünti. Välba ajal juurde valama ei pea, korras mootori eelised :D
Kuttenkeuleri kohta tean niipalju et sigaodav on ta ja kanku peal on igasugu autotootjate kooskõlastustähised vms olemas. Otsi kuskilt ülesse oma autotootja standard mis sinu mootorile ette nähtud ja uuri kas vähemalt sellele spetsifikatsioonile õli vastab.
Muidu julge hundi rind on haavleid täis ja ega ta asjata 4-5 korda maailmanimega õlidest odavam pole.
terv
erich
Ma nüüd ei taha midagi halvasti öelda ega kellegile varvastele astuda, aga ühes seltskonnas kuulsin juttu, et reaalselt sõidate ühe teise tootja õliga kui Valvoline'iga. Vastab see tõele või on külajutud lihtsalt külajutud.pr8 kirjutas:Karmimate mootorite õlitamisest veel niipalju, et ei tasu unustada, et saaled on sama mõõtu, mis mitu korda nõrgematel originaalmootoritel. Näiteks meie mootori mõõdud on 60'ndate alguses projekteeritud a la 500 hj jaoks, aga saaks 2000 kui tahaks. Plokk on küll Dart'i oma, millel on "true priority main" õlitus, ehk kõigepealt läheb õli raamsaaltesse. Kasutatakse suuremaid lõtke ja paksu race õli, n.ö. löökide pehmendamiseks. Paksu õli omapära on näiteks see, et drag'is ei jõua sõidu ajal alla tilkagi, seetõttu peab kogus suur olema, muidu jääb pump kuivale.
Samuti on olulised lisandid, eriti alko puhul. Näiteks üks tuntud USA brand vahetas omanikku, kes muutsid koostist ja võistlejatel hakkasid mootorid lendama.
Meil oli Valvoline VR1 Racing 10W60, mis kestis ilusti nii alkot kui 1400 hj. Ta on olnud USA's dragi sponsor algusest peale ehk teab, mida alkole vaja on.
P.S. Läbipaistvuse huvides, et Valvoline on ka meie sponsor.
http://www.valvoline.ee/news/new_record.html
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
võrreldes letihinnaga ~1k per 4l on ta ikkagi suhteliselt odav. jah tõesti 4-5 korda oli ülepaisutatud. oli meeles et ta maksab mingi 2-300,- kanku. Pesuõlina sai teda isegi kasutatud mõnisada km, vist sain kuskilt mitteleti hinnaga siis.Rommi kirjutas: ei ole ta midagi nii odav.leti hind on 450.- 5l.aga hulgi ostes on ta odav jh.
terv
erich
128 KW ja 415 NM @ Dynomax
171 km/h @Saabspeed2009
ET 17,13@130km/h by G-Tech
171 km/h @Saabspeed2009
ET 17,13@130km/h by G-Tech
Heh, jah eelmistel hooaegadel oli teine õli toetajaks, seda jäi mõned purgid üle, testipäeval sai vist kasutatud ka, kui "poole gaasiga" sõita sai.Ragnar kirjutas:Ma nüüd ei taha midagi halvasti öelda ega kellegile varvastele astuda, aga ühes seltskonnas kuulsin juttu, et reaalselt sõidate ühe teise tootja õliga kui Valvoline'iga. Vastab see tõele või on külajutud lihtsalt külajutud.pr8 kirjutas:Karmimate mootorite õlitamisest veel niipalju, et ei tasu unustada, et saaled on sama mõõtu, mis mitu korda nõrgematel originaalmootoritel. Näiteks meie mootori mõõdud on 60'ndate alguses projekteeritud a la 500 hj jaoks, aga saaks 2000 kui tahaks. Plokk on küll Dart'i oma, millel on "true priority main" õlitus, ehk kõigepealt läheb õli raamsaaltesse. Kasutatakse suuremaid lõtke ja paksu race õli, n.ö. löökide pehmendamiseks. Paksu õli omapära on näiteks see, et drag'is ei jõua sõidu ajal alla tilkagi, seetõttu peab kogus suur olema, muidu jääb pump kuivale.
Samuti on olulised lisandid, eriti alko puhul. Näiteks üks tuntud USA brand vahetas omanikku, kes muutsid koostist ja võistlejatel hakkasid mootorid lendama.
Meil oli Valvoline VR1 Racing 10W60, mis kestis ilusti nii alkot kui 1400 hj. Ta on olnud USA's dragi sponsor algusest peale ehk teab, mida alkole vaja on.
P.S. Läbipaistvuse huvides, et Valvoline on ka meie sponsor.
http://www.valvoline.ee/news/new_record.html
Kes hakkab oma raha eest ostma teist õli, kui õlikulu on 2-3 sõidu tagant 7+ liitrit??
See ei tähenda, et pole teisi korralikke marke. Vähemalt kolm on veel, aga need on USA sisesed race only nimed, seevastu Valvoline on globaalne mainstream.
Seda soovitati mulle varuosa müüija poolt kes on selle õliga ca5a sõitnud ja midagi hullu pole juhtunud.erikred kirjutas:võrreldes letihinnaga ~1k per 4l on ta ikkagi suhteliselt odav. jah tõesti 4-5 korda oli ülepaisutatud. oli meeles et ta maksab mingi 2-300,- kanku. Pesuõlina sai teda isegi kasutatud mõnisada km, vist sain kuskilt mitteleti hinnaga siis.Rommi kirjutas: ei ole ta midagi nii odav.leti hind on 450.- 5l.aga hulgi ostes on ta odav jh.
terv
erich
Keegi siis eespool hõiskas, et ei hakka poolsünti kasutama ja siise läheb Valvoline VR1 10W-60. See ongi poolsünt, 5W-50 on Valvolinel täissünt.
Selles pole mingit loogikat, et vanas mootoris peaks millegipärast kasutama poolsünti mitte täissünti, kui see mootor just 20 aastat vana ei ole. Iseasi, kui nagu sees ei seisa, aga see pole juba õli viga.
Kui mootor saab kõva koormust ja ka temperatuurirežiimid on kasvõi vahest suht laes, siis kahtlemata täissünt õlid säilitavad oma omadusi paremini, kestavad kauem ja tagavad parema mootorikaitse.
Iseteema on seest saastunud vanade mootoritega, kus pole enne täissünti kasutatud ja see pole jällegi mitte täissündi viletsuse teema, vaid ikka mineraali või viletsama poolsündi viletsuse teema mootoripuhtuse tagamise kohapealt.
Selles pole mingit loogikat, et vanas mootoris peaks millegipärast kasutama poolsünti mitte täissünti, kui see mootor just 20 aastat vana ei ole. Iseasi, kui nagu sees ei seisa, aga see pole juba õli viga.
Kui mootor saab kõva koormust ja ka temperatuurirežiimid on kasvõi vahest suht laes, siis kahtlemata täissünt õlid säilitavad oma omadusi paremini, kestavad kauem ja tagavad parema mootorikaitse.
Iseteema on seest saastunud vanade mootoritega, kus pole enne täissünti kasutatud ja see pole jällegi mitte täissündi viletsuse teema, vaid ikka mineraali või viletsama poolsündi viletsuse teema mootoripuhtuse tagamise kohapealt.
Noh jah, siinpool tundub et kõigil oma ideed mida kasutada
Absurd on väide, a'la mul auto 10 aastat vana, kasutan nüüd odavamat õli.kes kasutab 50a vana autot, pangu sisse rapsiõli?
Tegelikult on täissünt õli palju parema voolavusega talvel, mistõttu on akuprobleeme vähem ning käivitumine kergem ning suvel kui temperatuurid tõusevad säilivad nende viskoosused ning määrivad omadused(0w40, 5w50). Semisünt ja min. õlidel on rohkem sissesegatud multiviskoosust võimaldavaid ühendeid, seega ka nendel suurt äda ei ole. Kuigi reeglina on nad talvel paksemad ning suvel vedelamad. Lisaks on min õlidel suur probleem. Kuna nad on naftadestillaadid, siis nende aurustumistemperatuur on palju madalamal kui estribaasistel või muudel täissünt õlidel, seega neid õlisid paisatakse õhku rohkem. Lisaks on nende pürolüüsumis temperatuur madalamal, mistõttu neil on suurem tõenäosus pigistuda või söestuda, mis juba põhjustavad õlituskanalite ummistusi ning kolvirõngaste kinnipõlemist.
Samas öelda et täissünt on kõikseparem... Jah on, aga samas on meie turul selliseid täissünt õlisid mis ei kõlba suht hiireaarši ka mitte. Nende nimesid vast otsige ise.
Julgelt võib soovitada (ei ma ei ole antud firmaga kuidagi seotud) mobil1 0w40 või 5w50 (vastavalt sellele kas sõita rohkem suvel või talvel) Määrivad hästi, lenduvad vähe, voolavad hästi, söestuvad halvasti.
Isiklikult olen kasutanud ainult 5w50. Maksab küll 724 eeku 4l kanister letis. Seeeest on mootor korras ja puhas.
Valvoline sama klassi õlid määrisid ja voolasid praktiliselt samahästi. Lendus ainult natuke rohkem kui oleks pidanud.
Poolsündid ja mineraalid võisid suhteliselt ära olla keelatud. Vaja inimestel, kelle masinal mootoriõli lekib, mingid odavad soga koguaeg peale kallata, selleasemel et tihendid ära vahetada....
Absurd on väide, a'la mul auto 10 aastat vana, kasutan nüüd odavamat õli.kes kasutab 50a vana autot, pangu sisse rapsiõli?
Tegelikult on täissünt õli palju parema voolavusega talvel, mistõttu on akuprobleeme vähem ning käivitumine kergem ning suvel kui temperatuurid tõusevad säilivad nende viskoosused ning määrivad omadused(0w40, 5w50). Semisünt ja min. õlidel on rohkem sissesegatud multiviskoosust võimaldavaid ühendeid, seega ka nendel suurt äda ei ole. Kuigi reeglina on nad talvel paksemad ning suvel vedelamad. Lisaks on min õlidel suur probleem. Kuna nad on naftadestillaadid, siis nende aurustumistemperatuur on palju madalamal kui estribaasistel või muudel täissünt õlidel, seega neid õlisid paisatakse õhku rohkem. Lisaks on nende pürolüüsumis temperatuur madalamal, mistõttu neil on suurem tõenäosus pigistuda või söestuda, mis juba põhjustavad õlituskanalite ummistusi ning kolvirõngaste kinnipõlemist.
Samas öelda et täissünt on kõikseparem... Jah on, aga samas on meie turul selliseid täissünt õlisid mis ei kõlba suht hiireaarši ka mitte. Nende nimesid vast otsige ise.
Julgelt võib soovitada (ei ma ei ole antud firmaga kuidagi seotud) mobil1 0w40 või 5w50 (vastavalt sellele kas sõita rohkem suvel või talvel) Määrivad hästi, lenduvad vähe, voolavad hästi, söestuvad halvasti.
Isiklikult olen kasutanud ainult 5w50. Maksab küll 724 eeku 4l kanister letis. Seeeest on mootor korras ja puhas.
Valvoline sama klassi õlid määrisid ja voolasid praktiliselt samahästi. Lendus ainult natuke rohkem kui oleks pidanud.
Poolsündid ja mineraalid võisid suhteliselt ära olla keelatud. Vaja inimestel, kelle masinal mootoriõli lekib, mingid odavad soga koguaeg peale kallata, selleasemel et tihendid ära vahetada....

- TURBOLOVER
- Postitusi: 483
- Liitunud: 09.09.2008 10:07
- Asukoht: Mulgila ja Tallinn
Racing õlid on sageli lausa mineraalid!
Sünteetilised ei pea valule vastu.
Viskoossuse põhjuseks ei ole mitte soov romumootoril lekkeid vältida, vaid ikka põhiülesanne - vältida metall-metall kokkupuudet. Vedel õli surutakse lihtsalt saalte vahelt välja ja ongi keps väljas. Ja näiteks Levo sai oma Viperi mootorit esinduse poolt pandud 0W õli tõttu korralikult remontida.
Samuti vanemad hüdrotõukurid ei pruugi vedelaga töötada, kuna ei pumpa end täis ja jäävad tiksuma.

Viskoossuse põhjuseks ei ole mitte soov romumootoril lekkeid vältida, vaid ikka põhiülesanne - vältida metall-metall kokkupuudet. Vedel õli surutakse lihtsalt saalte vahelt välja ja ongi keps väljas. Ja näiteks Levo sai oma Viperi mootorit esinduse poolt pandud 0W õli tõttu korralikult remontida.
Samuti vanemad hüdrotõukurid ei pruugi vedelaga töötada, kuna ei pumpa end täis ja jäävad tiksuma.
Iga asja jaoks,mis käib piirolukorras, on siiski omaette õlid. Vaadake nt Motuli estripõhiseid racing-õlisid, seal on eri viskoossusega ja erineva suunitlusega õlisid tükki 10.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;